Skocz do zawartości
tomascor

1.8 20v jak sprzwdzić sprawność przepustnicy VAG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jako że nie znalazłem konkretnych informacji zakładam temat i proszę was o pomoc :

 

1. Jak za pomocą VAG lub VCDS , sprawdzić sprawność przepustnicy ( czy zachowuje prawidłowe wartości i jakie powinny być )

2. W jakie bloki należy wejść i na co zwrócić uwagę .

 

Jak coś jeszcze wymyślę to dorzucę ...

 

PS.

 

Co do adaptacji przepustnicy , w końcu co wpisywać 060 czy 098 bo opinii tyle ile użytkowników ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do adaptacji przepustnicy , w końcu co wpisywać 060 czy 098 bo opinii tyle ile użytkowników ;)

098 - wpisujesz dla rocznika '97 z zielonym podświetleniem.

060 - od modelu '98 w góre - z niebieskim podświetleniem.

 

Nie ma innej opcji ani opinii :fajny

 

Tu masz o adaptacji VAG-COMem :bry2

 

Adaptacja Przepustnicy.doc

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
098 - wpisujesz dla rocznika '97 z zielonym podświetleniem.

060 - od modelu '98 w góre - z niebieskim podświetleniem.

 

Nie ma innej opcji ani opinii :fajny

 

Tu masz o adaptacji VAG-COMem :bry2

 

No i kibel 060 nie działa tylko 098 ...

 

Adaptacja poszła chyba ok bo niedomagania z przepustnicą zniknęły ( puki co )

Jedno co mnie zastanawia to fakt iż z zamieszczonych na forum informacji wynika że w bloku 003 ( 01 silnik ) powinno być tak poz.3 ( temp zasysanego powietrza w kolektorze ) poz. 4 ( temp cieczy chłodzącej ) ... A mi się wydaje że jest odwrotnie , bo niby z kąt na dolocie miało by być blisko 100st .

Temp silnik.jpg

temp zeg.jpg

Edytowane przez tomascor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i kibel 060 nie działa tylko 098 ...

 

Nie kibel - bo działa :D

Czyli masz furę z końcówki '97 ale już z niebieskim podświetleniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno co mnie zastanawia to fakt iż z zamieszczonych na forum informacji wynika że w bloku 003 ( 01 silnik ) powinno być tak poz.3 ( temp zasysanego powietrza w kolektorze ) poz. 4 ( temp cieczy chłodzącej ) ... A mi się wydaje że jest odwrotnie , bo niby z kąt na dolocie miało by być blisko 100st .

 

i masz racje :jasne to wycinek grupy 003 z pliku pomocy do twojego serownika silnika:

 

3,0,Idle Speed test

3,1,Engine speed,760-960 rpm

3,2,ECU Voltage,12-14.5 V

3,3,Coolant temp,80-105 deg C

3,4,Intake air temp,-45-108.5 deg C

 

Label tez pokazuje że adaptacja u ciebie w grupie 098:jasne

Edytowane przez dob12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok , dzięki za podpowiedzi :) ... Jeszcze tylko jedno pytanie odnośnie zakresu pracy przepustnicy ( a może się mylę ) w vcds-e wyszło że na biegu jałowym kąt jest 3st natomiast wciśnięcie do deski 85.7st czy to jest normalne że nie otwiera się do 90st ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego to nie wiem :hmm Ale chyba powinno na 90 się otwierać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek , sprawdzałem właśnie wydruk z ETKI jaki dostałem w 2010r tu na forum i wynika że mam rok modelowy '99 ( wyprodukowany w 98 a wyposażony jak 99 ) , możliwe że w auta na Francję szły sterowniki jak do 97??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to dziwne, ze skoro masz niby '99 to jeszcze jako grupa 098 to poszło. A co i gdzie wkładali - pojęcia nie mam :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mniejsza o to grunt że zadziałało :) dzięki za pomoc i zainteresowanie :)

 

Widzę że masz ADr-a z alu kolektorem czym poza tym one się rużnia ??

Edytowane przez tomascor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tego to nie wiem Ale chyba powinno na 90 się otwierać.

 

U mnie na 2 sprawdzonych przepustnicach maksymalne otwarcie mam na 87 stopni.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w vcds-e wyszło że na biegu jałowym kąt jest 3st natomiast wciśnięcie do deski 85.7st czy to jest normalne że nie otwiera się do 90st ??
Wszystko gra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności