Skocz do zawartości
kaszanka

Jak wymienić linkę prędkościomierza krok po kroku?

Rekomendowane odpowiedzi

Zwykły licznik bez obrotomierza. Interesuje mnie mocowanie od strony kabiny bo jakieś 4 lata temu mi wyskoczyła i mechanik jakoś tak ją wcisnął z pomocą swojego kolegi grzebiącego coś od strony maski. Teraz wiecznie nie mają czasu a ja samochodu zostawiać im na cały dzień nie chcę - może uda się to samemu zrobić. Nie wiem czy wyskoczyła czy jest urwana. Chcę tylko sam sprawdzić od strony kabiny ale nie wiem jak tam się dostać do tego gniazdka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Linka tj końcówka linki wchodzi w kołnierz przy zegarach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chcę tylko sam sprawdzić od strony kabiny ale nie wiem jak tam się dostać do tego gniazdka.

De,omtujesz osłone zegarów-ramkę, u góry dwie sruby na dole wciski (ostroznie bo sie urywajazaczepy.

Potem albo demontujesz lewą kratke -wyjmujesz przełaczniki i odłaczasz je, potem za kratką jest wkret (sakma kratke tez idzie wyjać ale jeśli byla nieskażona wyjmowaniem to lepiej pobawić sie perzez kratke z wkrętem, i wysuwamy cała obudowe kratki z ramka na przełaczniki...

...lub odkrecamy zegary jak sie okaże że nasza ręka nie zmieści sie przez wymontowana kratke nawiewu...

odkrecamy cztery sruby zegarów

i

warto odkręcić pancerz linki na skrzyni

i dopiero wyciagamy zegary reszta to tylko wypiecie plastku pancerza linki z zegarów

lub jej zapiecie przed wcześniejszym poprawieniem samego rdzenia linki

majac odkręoną linke na skrzyni to rdzeń zawsze wsówamy wiecej w strone zegarów..jest on o przekroju kwadratowym zatem trzeba nim pokrecic leweo prawo aby wszedł w zegary...

 

Sorry za błędy i polskie znaki ale pisałem "jednym tchem"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odkrecamy cztery sruby zegarów

a nie dwie?? ;)

 

Sorry za błędy i polskie znaki ale pisałem "jednym tchem"

miałem komentować że albo na szybko albo się przelało ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nie dwie?

No może...

...faktycznie dwie...

wieki temu tam zaglądałem....:lol

 

 

miałem komentować

paluszkiem.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, zrobione.

Pierwszą czarną osłonę (2 śruby od góry) i drugą plastykową osłonę licznika (2 malutkie śrubki po bokach) to wyjmowałem wielokrotnie z powodu wymiany żarówek. Nie wiedziałem czy trzeba wyjmować sam licznik (2 śruby + wtyczka zasilania) czy da się bez tego - tylko o to mi chodziło. Trzeba było bo były cyrki z nową linką.

Stara oryginalna oczywiście zerwana. Wyjąłem i pojechałem do sklepu kupiłem najtańszą polską za 30zł (Linex) no i montuję a tam nijak nie wchodzi w gniazdko licznika. Okazało się, że zrobiona "na oko" bo zamiast wchodzić 5 cm (czy ile tam dokładnie jest) da się ją włożyć na 1 cm - ewidentnie za gruba. Ewentualnie na tzw. "chama" i po zeszlifowaniu może by weszła ale nie będę partyzantki odwalał. Kwadratowa końcówka w ogóle nie spasowana z kwadratowym otworem w liczniku (stara linka wchodziła jak w masełko). No to do sklepu i wymiana na droższą włoską za 45 zł (Telco). Tym razem przymierzyłem w sklepie z licznikiem w ręku żeby nie jeździć w kółko - idealne spasowanie. Wszystko działa jak należy.

 

A tak przy okazji to gdzie button DZIĘKUJĘ? Bo tu kolega lebow się rozpisał i wypadałoby podziękować ;)

Edytowane przez kaszanka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A tak przy okazji to gdzie button DZIĘKUJĘ?

nie ma. ale Włodek też się cieszy z dobrego słowa ;) zresztą, chyba jak każdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki, zrobione.

Pierwszą czarną osłonę (2 śruby od góry) i drugą plastykową osłonę licznika ...

 

Ale po co zdejmowałeś zegary? Od strony silnika do linki prędkościomierza jest coś w rodzaju lejka, w który należy wcelować linkę i działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale po co zdejmowałeś zegary? Od strony silnika do linki prędkościomierza jest coś w rodzaju lejka, w który należy wcelować linkę i działa.

teraz to mówisz?? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za późno wpadłem na wątek :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności