darecki11 Zgłoś #21 Napisano 23 Lutego 2012 oryginalny czujnik ma oznaczenie ciśnienia 0,55 do 0,85. N mój rozum, oznaczenie na czujniku odnosi się do zakresu w jakim pracuje czujnik. U ciebie jest od 0,5 do 0,67, więc czujnik nie rozłączy lampki sygnalizującej ciśnienia oleju. Ponieważ ciśnienie jest poniżej 0,85. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dob12 Zgłoś #22 Napisano 23 Lutego 2012 A Ty widzę nadal swoje teorie snujesz i trzymasz się ich jak maciarewicz mgły.... włącz myślenie a dopiero później włącz się do dyskusji. Rozmawiamy o wartości ciśnienia oleju kolego, o tym, czy fizycznie ciśninie jest prawidłowe, czy może układ pomiarowy źle działa. Nie pisz więc bzdur o sprawach o których nie masz zielonego pojęcia. NIe to ty rozmawiasz o cisnieniu ja odniosłem sie do drugiej części pytania czyli obrotomierza i nie wspomniałem ani słowem ze jest to przyczyną świecenia lampki oleju.Czytaj ze zrozumieniem o czym pisze a nie wypisuj głupich docinek... Pozd.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #23 Napisano 23 Lutego 2012 Czytaj ze zrozumieniem o czym pisze Po pierwsze to nie będę umiał zrozumieć co piszesz, ponieważ jak sądzę sam niewiele wiesz o czym piszesz Napisałeś że w większości silników diesla sygnał idzie z alternatora... A wiesz w jakich konkretnie silnikach tak, a w jakich nie? I ew dlaczego? Wiesz w ogóle co to za sygnał? Jak jest obrabiany, formowany i przeliczany? Wiesz co tak naprawdę się dzieje, że wskazówka idzie w górę? Pewnie nie, więc po co bić pianę? Wracając do tematu to sprawa jest w zasadzie dość czytelna i jeżeli ktoś lubi lekko ryzykować to można postawić diagnozę nie widząc auta. Niemniej jednak pierwszy post i sposób rozumowania autora tematu jest bardzo niepokojący i dlatego właśnie namawiam autora, aby zrobił pomiar. Pomiar, który będzie można nazwać pewnym. Ciśnienie oleju to ważna sprawa kolego i sygnalizacji o nieprawidłowościach absolutnie nie wolno bagatelizować. Trzeba to robić z najwyższym priorytetem a nie dywagować o kodowaniu skrzyni, silnika, błędach w centralnym zamku, czy innych mniej istotnych bzdurach, którymi można zająć się później. Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia wiązania pewnych usterek, ale do tego potrzebne jest logiczne myślenie, którego tu jet wyraźny deficyt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dob12 Zgłoś #24 Napisano 23 Lutego 2012 (edytowane) ... Wiesz w ogóle co to za sygnał? .. Częstotliwość i nie będę sieę rozpisywał bo to nie jest wątek poświęcony temu zagadnieniu. .... Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia wiązania pewnych usterek, ale do tego potrzebne jest logiczne myślenie, którego tu jet wyraźny deficyt. Typowa wypowiedź dla kokoś komu się wydaje że pozjadał wszystkie rozumy i jest naj ....:sciana Zdrowia życzę. Pozdr. Edytowane 23 Lutego 2012 przez dob12 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #25 Napisano 23 Lutego 2012 Typowa wypowiedź dla kokoś komu się wydaje że pozjadał wszystkie rozumy i jest naj Nie wydaje mi się tak, wręcz przyznaję się to tego, że moja wiedza jest bardzo mizerna Niemniej jednak wniosek mój o braku logicznego myślenia jest w 100% prawidłowy. Nie można przecież nazwać inaczej jak głupotą sugerowanie komuś, aby naprawiał obrotomierz podczas gdy ten ktoś zgłasza że auto sygnalizuje brak ciśnienia oleju. Na dodatek pomiar manometrem chyba wskazuje to samo... Piszę chyba, bo do końca nie wiemy kto mierzył, czym i na jakiej podstawie orzekł że jest OK. Manometr nie wiadomo jaki, skala nieznana, odczyt 0,5 nie wiadomo czego. Autor tematu w momencie wykonywania pomiaru nie posiada danych o tym jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju i przy jakich obrotach. Mimo tego mówi, że jest ok... Przecież to jakiś koszmar... A Ty na to wszystko piszesz o altku.... Pięknie! To jak reanimowanemu zawałowcowi przerwać resuscytację aby zrobić w tym czasie manicure bo paznokcie podobnie jak EKG też są brzydkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magda Zgłoś #26 Napisano 23 Lutego 2012 (edytowane) Wjechalam w dziure i wszystko sie naprawilo, dziekuje. Na marginesie obrotomierz był związany z kontrolka oleju. Awaria tych dwóch rzeczy naraz jest powiązana z nieprawidłowym działaniem elektroniki w aucie, przyczyn może być kilka licznik, komputer lub wiązka kabli tuz przy grodzi od strony kierowcy. Pozdrawiam Magda. Edytowane 23 Lutego 2012 przez Magda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #27 Napisano 29 Marca 2012 (edytowane) Panowie i Panie chciałem kupić auto 1,8T AWT i podcas jazdy zapaliła sie czerwona kontrolka oleju. Oleju było na środku miarki. Dodam że auto stało w zime raczej i nie jeździło, raczej sporadycznie. Co to może być? Edytowane 29 Marca 2012 przez stinger Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciekalisz Zgłoś #28 Napisano 31 Sierpnia 2012 To poradźcie mi teraz gdzie szukać - wyczyściłem klimę sprayem do czyszczenia przewodów wentylacyjnych - gdzieś ten środek musiał się dostać i teraz jak włączę światła, postojowe lub mijania to mi obrotomierz spada do zera i mruga kontrolka oleju na czerwono - gdzie zacząć szukać zwarcia. Mam pewna hipoteze - skoro to zazwyczaj jest problem z ładowaniem to zwara moze byc gdzies na swoatlach i obciaza alternator przez co wariuje licznik. Ale jak to sprawdzic. Miernik mam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregsid Zgłoś #29 Napisano 18 Listopada 2013 Witam. Dotyczy innego silnika, niż w pierwszym poście tego tematu, ale jako, że Moderator mój temat 'przeniósł' do śmietnika, więc podłączam się tutaj. Dotyczy : Passat B5 1997, benzyna ; silnik AHL. Ogólnie : Auto przez rok mało używane. Dosłownie raz na tydzień przestawiane o parę metrów na parkingu. Problem : Wszystko działało do czasu. Najpierw zaczął szwankować obrotomierz. Choć sam silnik pracował równo, obrotomierz falował od zera do ok. 900 na biegu jałowym. Po kilku dniach obrotomierz przestał wskazywać cokolwiek. Oprócz tego zaczęła migać czerwona lampka - wskaźnik ciśnienia oleju. Najpierw trzy razy BUZZ, a potem już tylko miga lampka. Dzieje się to dokładnie tak : przekręcam kluczyk - zapalają się odpowiednie kontrolki /w tym od ciśnienia oleju/ - kontrolki gasną - uruchamiam silnik - obrotomierz nic nie wskazuje - silnik pracuje /ale gdybym dodał gazu, zaczyna się dusić/ - po kilku sekundach pojawia się 3x sygnał BUZZ i zaczyna migać kontrolka ciśnienia oleju. Czy ktoś miał podobne objawy ze swoim autem lub zna możliwą przyczynę ? Pozdrawiam Grzegorz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat TDI Zgłoś #30 Napisano 18 Listopada 2013 Witam. Kolego Stern jeśli mogę to mam do Ciebie pytanko. Jestem posiadaczem passata B5 3BG 2004 rok 1.9 tdi 130KM od trzech tygodni. problem jaki mam to taki że po przekręceniu kluczyka w stacyjce jest jeden sygnał dzwiękowy, po czym pokazuje się komunikat oilsensor warsttat i mruga pomarańczowa konewka oleju jakieś pięć razy:hmm. pytałem już na forum i odpowiedzi były takie, że to czujnik oleju. Ok tylko mam takie zapytanie czy to czujnik ciśnienia oleju czy poziomu, dodam iż komunikat wyświetla sie w kolorze czerwonym. Poziom oleju jest ok sprawdzam co jakiś czas jeśli chodzi o ciśnienie to nie wiem. bardzo dziękuję za dobrą odpowiedż. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
doniec Zgłoś #31 Napisano 1 Lutego 2015 Podobne pytanie.. nie działający obrotmierz plus kontrolka oleju.... benzyniak 1,8 ADR ... po przeczyszczeniu styków od masy problem poprawił się na 3 dni teraz w ogóle obrotomierz nie działa co dalej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emil Zgłoś #32 Napisano 25 Lutego 2015 U mnie w AHU winne byly kostki pod skrzynka ECU :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach