Skocz do zawartości
maxdg

spalanie w avb w normie?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisz jeszcze że w trybie miejskim :dupablada

Za chwilę okaże się że AVB jeździ na oparach :D

 

Czytanie ze zrozumieniem się kłania..napisał, że w trasie 30km... Mi na fisie z białego do krk plus przystanek w wawie spalił niby 5.2, prędkości około 120-130. Czasem więcej. Oraz trzy pokaźnej wielkości osobniki w środku z bagażem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiesz ,potrafię czytać ze zrozumieniem ! robiłem wiele razy trasy ponad 2000km, na ori wsadzie 101KM oraz po chipie.

Nie wierzę że przy prędkości 120-130km/h można zejść na 5,2 (chyba że w/g wskazań Fisa który nie jest miarodajny)

Pisać może każdy co mu się podoba....ja nigdy nie zszedłem ze spalaniem w trasie (101KM) poniżej 5.8l/100km. Po chipie jadąc z taką samą prędkością (+/- 130km/h) mogę zejść do 5.4l/100km ale na kołach 16' a nie 18'

Powyższe spalanie to tylko kierowca + bagaż około 120kg

 

Fis idzie skalibrować, aby był dokładny, ale co ja tam wiem:marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja się pochwalę swoim ostatnim wynikiem - Poznań, ok. 21:00, bez zamulania bo nie mam na to cierpliwości :D

Aczkolwiek nie ukrywam - starałem się wykorzystywać nabytą prędkość i sporą masę Pastucha.

Zwykle takie wyniki w granicach 5,5 notuję w trasie, a miasto to przedział 6,5-8.

 

PhotoChooser-9e4adf7a-158e-4dc4-b6e1-0720f5290ceb.jpg

PhotoChooser-68529644-b9f9-4ea7-8fab-9444166330db.jpg

PhotoChooser-e941e174-6d14-4b15-ab43-ed7d26762ebf.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój nowy nabytek (auto 101km 2004, zadbane od ziomka) pokazuje duże średnie spalanie w mieście.

Na trasie obliczyłem że spala mi koło 6l przy spokojnej jeździe ale ostatnio przełączyłem kompa na wskazanie średniego spalania (?) i tam jeżdżąc po mieście waha się między 12- 14 l na ciepłym silniku.

No tyle to on chyba nie pali, chociaż miasto trochę górzyste.

Dzień wcześniej pokazywał mi nawet 17l.

 

Może z kompem jest coś nie tak ?

Co oznacza liczba 1 na wyświetlaczu przy wskazaniach średniego spalania ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedynka oznacza średnie spalanie od ostatniego odpalenia silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok. rozumiem już te cyferki.

Tylko czemu spalanie chwilowe widzę 7-11 a w tym samym czasie pokazuje mi średnie 14 ?

Auto zdrowe niemożliwe żeby tak żarło.

Edytowane przez tsonga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż.. problem jest głębszy niż myślałem, zdaje się że lubią ściemniać te kompy i nie idzie dojść o co chodzi.

Chyba sobie dam spokój, bo to jakaś walka z wiatrakami.

A przy okazji - gdybym chciał diagnozować silnik, gdzie się udać w okolicach Radom Kielce Starachowice Ostrowiec Skarżysko ?

Auto chodzi super ale można sprawdzić od niczego..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No uważam że zdecydowanie za dużo - ja przy spokojnej jeździe po miescie z pracy do domu dzis miałem tak że : przejechałem 11 km przez 27 minut - i spalanie na postoju na luzie mam 0,5 litra bez swiateł ( mam ledy) a srednie wyszło mi 6,6 L na tym odcinku .

um502_2.jpg vu5_3.jpg eg697_4.jpg pf661_1.jpg

 

 

 

Mamy takie same silniki to ma być podobnie

a jak masz jakieś kosmosy to coś jest nie tak - można doliczyć 1-2 litra za teren górzysty i za cięzką nogę ale 12-14 to chyba dużo.

 

- sprawdz ile pali ci na postoju - powinien max 0,6L z włączonymi światłami

- sprawdz ustawienie wałka rozrządu na vagu

- sprawdz na vagu temperaturę - jak ci nie trzyma 90 to może być powodem takiego spalania

- Kiedy był wymieniany filtr paliwa

 

generalnie kłaniają sie logi bez tego to możemy sobie gdybać

Edytowane przez Marcin_WW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli że jeśli mi pali na postoju 0,6 L to znaczy że, jezeli komuś pali 0,7 np. koledze wyzej to znaczy według mnie że pali wiecej niż powinien - staram się znaleść wzorcową wartość - każda wartość powyżej należało by uznać za odchyłkę od wzorca.

 

Więc ja mam wzorcową a kolega wyżej odchyłkę i nalezalo by szukać przyczyny ;) oczywiscie 0,6 a 0,7 to nie wielka rożnica i nie ma co tutaj szukać i podaję to jako tylko przykład , że jeżeli coś jest ponad wzorzec to jest to sygnał że gdzieś coś jest nie tak :) i samemu trzeba ocenić czy takie odchylenie nas martwi czy nie - i to w każdym parametrze samochodu ;)

 

A kolega ma zapewne wyższe bo synchronizacja wałka inaczej ustawiona u mnie w grupie 04 vaga mam wszedzie równo 0.0 :P.

 

ps. czy wy też słyszycie metaliczny świst turbiny jak dodajecie gazu ? ( nie wiem czy tak ma być)

Edytowane przez Marcin_WW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie synchronizacjia ustawiona na -2.2 �� ale nigdy nie zwracałam szczególnej uwagi na spalanie na postoju. Interesuje mnie ile pali jak się toczy��

 

Jeżeli wiecej pali na postoju to również będzie wiecej palił jak sie toczy :D nie ma zlituj ;)

 

-2.2 to trochę duzoooooo -mocno przyspieszony zapłon powinno być blisko zera - chociaż piszą że -1.7 tez daje rade.

 

" Przy lekko przyspieszonym zapłonie silnik lepiej odpala, szybciej wkreca się na obroty ale tez pózniej nagrzewa i głosniej pracuje."

Edytowane przez Marcin_WW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztuje interface do podłączenia AVB 101KM do programu ?

Czy może lepiej jechać z tym do mechanika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

40 z przesyłką zl na allegro - mozesz jechac do mechanika bo zanim ogarniesz vaga troche minie ale kabelek zawsze dobrze miec - w wolnej chwili mozna soobie patrzec jakie bledy i jak pracują wszystkie podzespoły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. O co mam zapytać mechanika, tzn. jakieś konkretne rzeczy ma odczytać ?

(żebym nie latał do niego 2 razy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mechanik cie skasuje pewnie ze 100 zl lepiej byś poszukal kogos z okolicy kto ma kabelek - jest dzial "Spotkania, zloty, imprezy" znajdz swoje wojewodztwo i tam zapytaj czy ktos by ci nie podłączył - a jak do mechanika to - niech sprawdzi

- synchronizacje wałka ( vag 04)

- temperature silnika ( vag 07)

- dawki pompowtrysków ( vag 013)

- elektrozawory (vag 018)

- bipy ( vag 023)

- przepływka

 

ogólnie komplet logów

kiedy był zmieniany filtr paliwa wiesz???

 

najlepiej jechać do warsztatu tuningowego specjalizującego sie w TDI bo zwykly mechanik moze cos powie a moze nie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. zajrzę do książki serwisowej i zapytam sprzedawce o ten filtr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd wymieniony jakoś nie dawno, lookne tylko za datą wymiany filtra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat wygląda tak że książka kończy się na 150 tyś, od tego czasu wiadomo tylko że był wymieniany niedawno rozrząd +pompa wody, sprzęgło, wymieniony olej (filtry również ale pewnie ze 3 lata temu mówi)

O innych naprawach poprzedni właściciel nic nie wie albo raczej nie pamięta.

Samochód więcej stał niż jeździł przez ostatnie lata więc dużo kilometrów nie narobił.

W tej chwili auto ma 247 tyś.

 

W poniedziałek jadę do : https://pl-pl.facebook.com/BartpolTuning (w Ostrowcu św.)

 

Co tam można jeszcze wymienić oprócz filtra powietrza/paliwa ?

Olej jeszcze nie jest do zmiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtry wymieniłem, koleżka podłączył kompa i wyczytał że turbina do czyszczenia (być może naprawy), do tego jakiś problem z wałkiem rozrządu lub wtryskami, trzeba zajrzeć pod dekiel i sprawdzić.

 

Tak że koszta będą spore - 450 zł czyszczenie turbiny

Wałek rozrządu + popychcze - 1800 zł

Wtryski regeneracja - chyba też cos koło 1800 zł

 

Logów nie mam, bo jak mówi mechanik nie ma sensu pobierać przy takich usterkach jak są w tej chwili.

Z turbiną ma racje , bo już mi raz moc spadła o połowę przez 10 km, więc to zapewne jej wina.

A co do wtrysków to błędne wskazania są na dwóch cylindrach, czy w takiej sytuacji regeneruje się wszystkie ? (jeśli to wina wtrysków)

 

Gdzie z tym można pojechać w mojej okolicy ?

Wolałbym to sprawdzić w dwóch miejscach żeby diagnoza była pewna.

Edytowane przez tsonga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

450 zl za samo czyszczenie to chyba za duzoo - tak samo regeneracja pompek chyba tez ciut za duzo - podzwon po firmach specjalistyczych i popytaj o ceny bo chyba sa zawyzone. Sa firmy ktore zajmuja sie fachowo regeneracja pompek i turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności