maszmol Zgłoś #1 Napisano 3 Lutego 2012 (edytowane) Koledzy muszę się poradzić! Otóż zmodowałem oprogramowanie sterownika ( nowa mapa paliwowa ).Auto fabrycznie posiadało 96kW czyli 130KM. Po modzie jest teraz soft z silnika 101KM z podniesioną mocą do 140KM a moment obrotowy wzrósł do 420 Nm. No różnica znaczna bo auto zbiera się teraz od prawie 1400obr. co pozytywnie wpłynęło na przyśpieszenie i dynamikę.Auto ciągnie nawet na 6-ym biegu o dziwo!? Spadło spalanie ,gdzie w mieście teraz mieszczę się w 6,7 - 6,9l a na trasie 6,1 - 6,3l teraz w tym zimnie na odcinkach do 30km przy jeżdzie bez nacisku na oszczędzanie! Przy dalszej jeżdzie myślę że spalanie spadnie poniżej 6l/100km. Na wolnych obrotach 0,5l przy wyłączonych odbiornikach a 0,7l przy włączonym co się da! Ale aby nie było tak pięknie jest i problem!!! VAG-COM co jakiś czas pokazywał "błąd wysterowania turbiny"i wtedy auto jechało jak muł,co po wszelkich oględzinach wskazywało na "map sensor o symbolu 0 281 002 401 (taki był fabrycznie od początku przed modem)"podmieniłem na taki sam od kolegi i to samo a po zmianie na map sensor o symbolu 0 281 002 399 a wsadzony on jest od Audi A3 105KM wszystko gra!Być może problem tkwi właśnie z tego powodu iż nie współgra on z nową mapą? Mój mechanik- tuner kazał mi kupić "map sensor od silnika 105KM",podmienić i powinno być OK! Moje pytanie do Was to - jaki ma mieć symbol ten map sensor bo nie mogę znależć a jest ich tak dużo... Będę wdzięczny za wszelkie sugestie!Może ktoś przerabiał podobny problem... Edytowane 3 Lutego 2012 przez maszmol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anderllh Zgłoś #2 Napisano 3 Lutego 2012 na początek to zmień swojego mechanika/tunera, bo widać,że nie grzeszy swoją wiedzą w temacie, a takie kombinacje mogą się niekorzystnie skończyć dla Twojego silnika. nie można stosować zamiennie softów z różnych wersji silnikowych, ponieważ silniki różnią się osprzętem, a takie zmiany powodują niepoprawną jego pracę (tak jest teraz w Twoim przypadku), nie wspominając już, gdy soft został dodatkowo zmodyfikowany. nie wiem skąd bierzesz te liczby, ale 420Nm/140KM jest nierealne...no chyba,że maks moc masz w ~2500br/min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #3 Napisano 3 Lutego 2012 hmmm może 140/320 ? coś za piękne żeby było prawdziwe @maszmol , na prawdę ciężko uwierzyć w te dane co podajesz ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszmol Zgłoś #4 Napisano 3 Lutego 2012 (edytowane) Takie dane podaje mechanik.Mierzył też doładowanie i było max 1.2 a raz prawie 2bar.Wtedy auto śmiga.Albo ma muła. Poprawiam się za swój błąd-doładowanie na tym sofcie osiąga około 1,4bar ale można wyciągnąć nawet te 2bar ale nie było by to bezpieczne! Rozmawiałem dziś z nim o tym. Reszta parametrów bez zmian 140KM/420Nm. Edytowane 4 Lutego 2012 przez maszmol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszmol Zgłoś #5 Napisano 3 Lutego 2012 Dodam też że wszystko to by było ok ale to zamulenie.Powiem że auto nigdy wcześniej nie paliło tak mało.A może to ma jeszcze jakiś związek np z N75 albo samą turbiną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz8011 Zgłoś #6 Napisano 3 Lutego 2012 Takie dane podaje mechanik posiada ten mechanik hamownie czy te dane z gwiazd wyczytał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anderllh Zgłoś #7 Napisano 3 Lutego 2012 prędzej czy później jazda na niededykowanym sofcie wyjdzie na kondycji silnika, co do tego nie ma wątpliwości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #8 Napisano 3 Lutego 2012 raz prawie 2bar ladnie :padaka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #9 Napisano 3 Lutego 2012 zmień tego mechanika jak najszybciej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszmol Zgłoś #10 Napisano 3 Lutego 2012 zmień tego mechanika jak najszybciej Pewnie masz racje.A z tego co widzę w Twoim opisie on sam ma ten sam wirus co Ty 168/364. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anderllh Zgłoś #11 Napisano 3 Lutego 2012 w ogóle skąd taki pomysł żeby wgrywać taki soft :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszmol Zgłoś #12 Napisano 3 Lutego 2012 w ogóle skąd taki pomysł żeby wgrywać taki soft :hmm Pomysł wyszedł od mechanika.Ja oddałem auto po to tylko aby wgrać nową mapę do sterownika bo stara mapa zaczęła się sypać i zaczęły się problemy ze spalaniem zbyt dużo palił.Kiepsko odpalał na ciepłym jak i na zimnym.I znacznie odbiegały parametry od oryginału.Stąd opinia o nowej mapie a ze w okolicy jest to jedyny człowiek który zajmuje się chip tuningiem robi też mapy do VW.Auto oddałem a on zaproponował taką mapę.Zgodziłem się.Po odebraniu auta nie mogłem go poznać nigdy tak nie jeździło i nigdy tak mało nie paliło.Wszystko było by ok gdyby nie występował ten efekt zamulenia z czym właśnie nie możemy sobie dać rady.Może turbina nie wydala a może zawór N75 nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NiemoR Zgłoś #13 Napisano 3 Lutego 2012 I pewnie zanim nie wrócisz do zdrowej serii to nikt nie będzie w stanie powiedzieć, ten Twój soft może robić większy galimatias niż pozornie widać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matho78 Zgłoś #14 Napisano 3 Lutego 2012 Może turbina nie wydala a raz prawie 2bar szybko wracaj do orginalnej mapy bo inaczej szybko zainwestujesz w nową turbine (oby tylko) wiesz ile to jest 2 bary ? Ja w turbinie z audi brd mam ustawione na 1.57 bara i mam 188 koni przy dwóch barach nawet sporadycznie w overbooscie twoja turbina długo nie pociągnie i dlaczego taka duża różnica 1.2 bara i 2.0 bary ?? (nierealne dla mnie te 2 bary a 1.2 to mniej niż seria chyba) winą jest zły soft !! wywal go bo będzie kosztownie ale jedź do prawdziwego fachowca nie do kowala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wydra Zgłoś #15 Napisano 4 Lutego 2012 soft z silnika 101KM z podniesioną mocą do 140KM a moment obrotowy wzrósł do 420 Nm.No różnica znaczna bo auto zbiera się teraz od prawie 1400obr. masz może wykres ? jak sie ma dwumas ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kacza Zgłoś #16 Napisano 4 Lutego 2012 140 KM i 420 Nm? Grubooo ... daj namiar do mechaniora moze tez sie tam udam Ps . niedlugo bedziesz mogl sie pozegnac ze sprzeglem przez to ze tak super auto Ci sie zbiera od dolu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz8011 Zgłoś #17 Napisano 4 Lutego 2012 140 KM i 420 Nm? Grubooo ... daj namiar do mechaniora moze tez sie tam udam może zbierajmy zapisy na grupowy chiptuning zapewne wrażenia z jazdy kolega ma bezcenne tylko ciekawe jak długo passsssek to wytrzyma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszmol Zgłoś #18 Napisano 4 Lutego 2012 Takie dane podaje mechanik.Mierzył też doładowanie i było max 1.4 a przy mule max 0,8.Wtedy auto śmiga na 1,4bar.Albo ma muła na 0,8bar.Poprawiam się za swój błąd-doładowanie na tym sofcie osiąga około 1,4bar ale można wyciągnąć nawet te 2bar lecz nie było by to bezpieczne! Rozmawiałem dziś z nim o tym. Reszta parametrów bez zmian 140KM/420Nm. Dodaję sprostowanie do mojego wcześniejszego postu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anderllh Zgłoś #19 Napisano 4 Lutego 2012 Dodaję sprostowanie do mojego wcześniejszego postu. Ciśnienie doładowania sprawdzał manometrem czy diagnostycznie przez OBD? Jeżeli w wartościach mierzonych jest 1.4b doładowania na programie pod czujnik 250kPa a w rzeczywistości na rurze siedzi 300kPa to czary-mary i mamy ~1.9b doładowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszmol Zgłoś #20 Napisano 4 Lutego 2012 Tego akurat nie wiem,aż tak bardzo nie zagłębiałem się ale zapytam i dam znać. Jeżeli natomiast chodzi o map sensor o którym wcześniej opisywałem to nie ma on nic wspólnego z niedoładowaniem chwilowym w moim przypadku-wszystkie zachowują się tak samo.W tej chwili wydaje się że to zmienna geometria się przycina i w tedy jest muł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach