Skocz do zawartości
maszmol

Tuning Passat 2001 AVF - mam problem ! Mod na 140KM - 420Nm.

Rekomendowane odpowiedzi

ogranicznik momentu Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: ScreenShot001.jpg Wyświetleń: 32 Rozmiar: 9.4 KB ID: 76271

 

ten wpis przypomina mój stary soft(przynajmniej wartości pokazujące się na wagu... SKĄD SAMOCHÓD?? :D gdzie był pierwotny soft wgrywany? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Albo turbo na 1.9 bara ustawione tylko limiterow nie znalezli wiec i uchowalo sie jakos....

 

To jeszcze nic,Daniel ostatnio miał arl-a z turbiną na dwa bary i przeżyła.Znajomy z dzikiego zachodu pisze,że tam taką suszarką dmuchają 1.8 do 3000-3500 zawodowcy,nie partacze i to się trzyma.

Obecnie ustawił turbo w tym arl-u na 1,8 w podobnym zakresie i bangla.Idąc tym tropem pomęczę swoją i do 3500 dmuchniemy tylko 1.7.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A widziales ARL z 80mg w mapie momentu :) od 1000-5000 :D?

Przyjechal z francji...szczescie w nieszczesciu ze nie ruszona LMM

Albo turbo na 1.9 bara ustawione tylko limiterow nie znalezli wiec i uchowalo sie jakos....

Pewnie chodziło o elastyczność w całym zakresie obrotów :lol

Nie brakuje wymyślnych programów, każdy w swojej "karierze" napotka różne różności, może zrobimy konkurs na najciekawszą modyfikację? :)

 

ten wpis przypomina mój stary soft(przynajmniej wartości pokazujące się na wagu... SKĄD SAMOCHÓD?? :D gdzie był pierwotny soft wgrywany? :D

 

Wgrany w ok. Jaworzna, nie wiem dokładnie. Można zapytać autora wątku.

 

 

 

To jeszcze nic,Daniel ostatnio miał arl-a z turbiną na dwa bary i przeżyła.Znajomy z dzikiego zachodu pisze,że tam taką suszarką dmuchają 1.8 do 3000-3500 zawodowcy,nie partacze i to się trzyma.

Obecnie ustawił turbo w tym arl-u na 1,8 w podobnym zakresie i bangla.Idąc tym tropem pomęczę swoją i do 3500 dmuchniemy tylko 1.7.

 

Silnik może wytrzymać takie paramtery, w takich przypadkach głównie zależy od stylu jazdy, jak często wykorzystuje się potencjał modyfikacji. Jeżeli chodzi o maks. doładowanie to również zależy to od innych czynników, m.in. FMIC, wydech. im więcej to zawsze mniej w bezpieczną stronę :)

Edytowane przez anderllh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silnik może wytrzymać takie paramtery,

 

Te silniki wytrzymują wbrew pozorom dużo więcej.

Robią z nich po 230 koni,oczywiście nie u nas,my się boimy,nie wiedzieć czemu,ale pewne mity skutecznie zniechęcają wszystkich tych,którzy chcą z takiego poczciwca wyciągną ponad 200 koni.

Przykład takiego afn-a na przypuszczalnie okolice 230 koni.

Też nie dawałem wiary takim wynikom,ale wystarczyło poczytać o projektach kolegów z west-u i od razu człowiek zrozumiał,że dla chcącego,nic trudnego.

 

 

Kilka modów w opisie,pod filmikiem.

Wiem,że na bank siedzi tam wałek z sdi,czyli zdaniem kolegów zza Odry lepszy od takiego z tdi.Ponoć testowany i wypada zdecydowanie lepiej.Patrząc na fazy rozrządu,toby się zgadzało.Temat już mam praktycznie obcykany,pozostaje go tylko zakupić,wsadzić i sprawdzić na hamowni ile w tym prawdy.

 

Kolega posiadacza tego afn-a ma ponoć okolice 290-300 koni,z afn-a.

 

A u mnie taka turbina przeżyje nawet 2 bary,nie deptam często,a jak już to z zachowaniem procedur.

Auto służy do codziennego przemieszczania się,więc pałowane nie jest.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponoć testowany i wypada zdecydowanie lepiej.Patrząc na fazy rozrządu,toby się zgadzało.Temat już mam praktycznie obcykany,pozostaje go tylko zakupić,wsadzić i sprawdzić na hamowni ile w tym prawdy.

.

 

Ja juz takie testy od ponad roku mam przeprowadzone na turbinie BRD....

O ile gora sie poprawia minimalnie to przy 2000obr mam 40Nm wiecej nie tykajac softu...

Wiec nie wiem czy to recepta na 300KM ;)

 

A co do softow z za miedzy gdzie turbiny sa dmuchane o wiele wiecej niz u nas wytlumacze to taka sprawa:

- jak tuner w PL cos spiepszy to ma dwa wyjscia...wylozyc z wlasnej kasy (ew ubezpieczenia ale to ciezko bardzo) albo wyslac klienta do diabla i tyle...

- tam masz bardzo dobra opieke ubezczeniowa wiec jak nawet uwalisz 2 sprezarki w ciagu roku to i tak finansowo tego nie odczuwasz, i nie walczysz z papierami by kasa wplynela na konto.

 

Wiec...majac taki support to wiesz....tez bym 1.8 walil w ARL (chociaz mocy to nie doda...predzej podgrzeje bardziej powietrze :) )

Edytowane przez rob555

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego u nas w profesjonalnym tuningu nie dmucha się więcej jak 1.65,i to nie dlatego,że to niebezpieczne,tylko z powodu,który wymieniłeś.

Mało kto weźmie na siebie ryzyko poniesienia ewentualnych kosztów związanych w najlepszym wypadku z wymianą tylko turbiny.

To trzeba zaznaczyć.

Dlatego lepiej dmuchnąć 1.6 i mieć spokojną głowę.Choć śmiało można by więcej,ale w takiej sytuacji ryzyko usterki w przypadku jakiegoś niedoświadczonego napaleńca rośnie niczym krzywa mocy.

 

Tam ludzie mają kasę,fantazję,wymagania i dlatego się nie boją,chociażby dmuchać z takiej turbiny 1.8 bara.

Krzesać z afn-a po 230 koni,na 11/260 i doładowaniu poniżej 2óch barów.

 

Co do wałka,to mógłbyś przedstawić więcej szczegółów,bo wygląda to obiecująco.

Biorąc pod uwagę fakt,że w tdi jeździ się głównie dołem,to przyrost 40 niuta i 20 koni jest bardzo ciekawy.

Przy jakim zestawieniu uzyskałeś taki przyrost,wałek z AGP,AQM,AYQ,jeden wałek,czy AEY,ASX,AGD,ten sam wałek i w jakim motorze?

No i o ile się ta góra poprawiła,przybyło chociaż z 5 koni?

Ja dla samego dołu wsadzę taki wałek.

Może jakiś wykres dla szerszego zobrazowania tematu.Wiesz,jak chłopaki głodni są mocy.

 

Nigdzie nie mogę zdobyć faz rozrządu dla AEY,piszą,że niby są takie same,jak dla tdi,ale to raczej bajka.

Skoro wałki posiadają inne numery,to raczej muszą się różnić.

Znajomy w aso też nie ma jak zdobyć,bo tak starych danych nie posiadają.

Dla silników AGP,AQM,AYQ fazy mam,wyglądają bajecznie.

 

Co do tych 300-tu koni,to nie wiadomo co on tam wsadził,może jakąś 14tkę i 260s2.

Większość z nas 230 w takim afn-ie do śmierci(tylko czyjej) by cieszyło.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sagon - prosze bardzo

AFN z realnym ponad 350tys km przebiegiem

Pompa 11 (org)

Wtryski 230

Turbo BRD

FMIC

Kat out

kilkudniowy odstep miedzy pomiarami (bo tym autem non stop sie jezdzi)

 

4ebe656770f02b16med.jpg

Edytowane przez rob555

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że rozpętała się burza na temat tego wątku...a soft był wgrany w Jaworznie.

A ja bujam się teraz na sofcie od Grzegorza...Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

faktycznie widac jak na dloni jak ladnie sie z dolu poprawilo.

 

kiedys na forum golfa rozmawiali o tym i o ile dobrze pamietam stwierdzali ,ze sie kompletnie nic nie poprawia, a Tu taki zonk . a moze poprzedni walek to byl trup?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest sens zakładania wałka od sdi do afn podkreconego na 140km? czy przy takiej mocy mija się to z celem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A z czego ten wałek,z jakiego silnika?

To teraz się zacznie bum na wałki z sdi.

Dziękuję w imieniu wszystkich głodnych mocy userów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A z czego ten wałek,z jakiego silnika?

silnik aaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy a moze by podrzycic jakas przykładowa aukcje tego wałeczka i czy on pasuje do avf-a P&P czy trzeba cos kombinowac?? bo wlasnie u mnie juz sie krzywka konczy i sie zastanawiam czy nie pojść na grubo:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik aaz

Tylko ze AAZ to 1.9TD a nie SDI ...

Rob555 podaj proszę ( jeśli to nie tajemnica ) KOD silnika z jakiego był wrzucony ten wałek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wałek z VP do PD chyba nie podejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy on pasuje do avf-a P&P czy trzeba cos kombinowac?? bo wlasnie u mnie juz sie krzywka konczy i sie zastanawiam czy nie pojść na grubo

 

Chyba zapomniałeś kolego o tym, ze masz PD ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik aaz

 

Silnik AAZ,to nie sdi,ale... taki sam wałek,porównując fazy rozrządu ma 1Y,czyli 1.9 d.

Rozumiem,że to Twój afn,skoro wiesz,jaki wałek był wsadzony.

 

Fazy dla silnika 1Y:

 

- otwarcie zaworu ssącego 6° po ZZ

- zamknięcie zaworu ssącego 20° po ZW

- otwarcie zaworu wydechowego 25°30 przed ZW

- zamknięcie zaworu wydechowego 6°30 po ZZ.

 

Dla silnika AAZ:

 

- otwarcie zaworu ssącego 6° po ZZ

- zamknięcie zaworu ssącego 20° po ZW

- otwarcie zaworu wydechowego 25°30 przed ZW

- zamknięcie zaworu wydechowego 6°30 po ZZ

 

Fazy dla 1.9 sdi AGP,AQM:

 

* otwarcie zaworu ssącego 11° po ZZ

* zamknięcie zaworu ssącego 25° po ZW

* otwarcie zaworu wydechowego 40° przed ZW

* zamknięcie zaworu wydechowego 10° przed ZZ

 

Dla silników 1.9 tdi:

 

* otwarcie zaworu ssącego 16° po ZZ

* zamknięcie zaworu ssącego 25° po ZW

* otwarcie zaworu wydechowego 28° przed ZW

* zamknięcie zaworu wydechowego 19° przed ZZ

 

Może teraz mechanik z wykształcenia odpowie na pytanie,który wałek będzie najlepszy.

 

W pd też były silniki sdi i warto by temat zgłębić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

W pd też były silniki sdi i warto by temat zgłębić.

 

Testy niebawem :mniam

 

A w ibizie Krystiana posadzilismy walek od golf 4 1.9SDI (nie wiem co za motor tam siedzial bo byla sama glowica)

Pasuje bez problemow a naped pompy vaacum po prostu jest nieuzywany :)

 

A dobry przyrost na dole moze byc spowodowany turbina BRD ktora jak wiecie jest himerna i leniwa.

Bardzo mozliwe ze na zwyklym garrecie przyrost byl nie zauwazalny....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardzo mozliwe ze na zwyklym garrecie przyrost byl nie zauwazalny....

 

Dlaczego?

Przecież taki garrett vb wstaje jeszcze lepiej,jak brd,a główną zaletą wałka z sdi jest lepsze,jak w tdi napełnienie cylindrów powietrzem przy tym samym doładowaniu.

Więc przy większej ilości powietrza,powiedzmy sobie otwarcie,vb przy 2000 1.6 dmuchnie,teoretycznie nie może być gorzej.

 

Chyba,że zupełnie mylę pojęcia i chodzi tutaj o mułowatą reakcję brd z dołu.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dlaczego?

Przecież taki garrett vb wstaje jeszcze lepiej,jak brd,a główną zaletą wałka z sdi jest lepsze,jak w tdi napełnienie cylindrów powietrzem przy tym samym doładowaniu.

 

No ok ale seryjne turbiny sa wstanie wygenerowac 350Nm przy 1900obr z palcem w d...

Raczej wiecej nikt nie bedzie ustawiac wiec i montaz przy zwyklym garrecie jest na wyrost.

 

A z BRD tak kolorowo nie jest. A walek pomaga jej "oddychac" wiec i przyrost jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności