arsen Zgłoś #41 Napisano 9 Lutego 2012 ogranicznik momentu Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: ScreenShot001.jpg Wyświetleń: 32 Rozmiar: 9.4 KB ID: 76271 ten wpis przypomina mój stary soft(przynajmniej wartości pokazujące się na wagu... SKĄD SAMOCHÓD?? gdzie był pierwotny soft wgrywany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #42 Napisano 9 Lutego 2012 Albo turbo na 1.9 bara ustawione tylko limiterow nie znalezli wiec i uchowalo sie jakos.... To jeszcze nic,Daniel ostatnio miał arl-a z turbiną na dwa bary i przeżyła.Znajomy z dzikiego zachodu pisze,że tam taką suszarką dmuchają 1.8 do 3000-3500 zawodowcy,nie partacze i to się trzyma. Obecnie ustawił turbo w tym arl-u na 1,8 w podobnym zakresie i bangla.Idąc tym tropem pomęczę swoją i do 3500 dmuchniemy tylko 1.7. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anderllh Zgłoś #43 Napisano 9 Lutego 2012 (edytowane) A widziales ARL z 80mg w mapie momentu od 1000-5000 ?Przyjechal z francji...szczescie w nieszczesciu ze nie ruszona LMM Albo turbo na 1.9 bara ustawione tylko limiterow nie znalezli wiec i uchowalo sie jakos.... Pewnie chodziło o elastyczność w całym zakresie obrotów Nie brakuje wymyślnych programów, każdy w swojej "karierze" napotka różne różności, może zrobimy konkurs na najciekawszą modyfikację? ten wpis przypomina mój stary soft(przynajmniej wartości pokazujące się na wagu... SKĄD SAMOCHÓD?? gdzie był pierwotny soft wgrywany? Wgrany w ok. Jaworzna, nie wiem dokładnie. Można zapytać autora wątku. To jeszcze nic,Daniel ostatnio miał arl-a z turbiną na dwa bary i przeżyła.Znajomy z dzikiego zachodu pisze,że tam taką suszarką dmuchają 1.8 do 3000-3500 zawodowcy,nie partacze i to się trzyma.Obecnie ustawił turbo w tym arl-u na 1,8 w podobnym zakresie i bangla.Idąc tym tropem pomęczę swoją i do 3500 dmuchniemy tylko 1.7. Silnik może wytrzymać takie paramtery, w takich przypadkach głównie zależy od stylu jazdy, jak często wykorzystuje się potencjał modyfikacji. Jeżeli chodzi o maks. doładowanie to również zależy to od innych czynników, m.in. FMIC, wydech. im więcej to zawsze mniej w bezpieczną stronę Edytowane 9 Lutego 2012 przez anderllh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #44 Napisano 9 Lutego 2012 (edytowane) Silnik może wytrzymać takie paramtery, Te silniki wytrzymują wbrew pozorom dużo więcej. Robią z nich po 230 koni,oczywiście nie u nas,my się boimy,nie wiedzieć czemu,ale pewne mity skutecznie zniechęcają wszystkich tych,którzy chcą z takiego poczciwca wyciągną ponad 200 koni. Przykład takiego afn-a na przypuszczalnie okolice 230 koni. Też nie dawałem wiary takim wynikom,ale wystarczyło poczytać o projektach kolegów z west-u i od razu człowiek zrozumiał,że dla chcącego,nic trudnego. Kilka modów w opisie,pod filmikiem. Wiem,że na bank siedzi tam wałek z sdi,czyli zdaniem kolegów zza Odry lepszy od takiego z tdi.Ponoć testowany i wypada zdecydowanie lepiej.Patrząc na fazy rozrządu,toby się zgadzało.Temat już mam praktycznie obcykany,pozostaje go tylko zakupić,wsadzić i sprawdzić na hamowni ile w tym prawdy. Kolega posiadacza tego afn-a ma ponoć okolice 290-300 koni,z afn-a. A u mnie taka turbina przeżyje nawet 2 bary,nie deptam często,a jak już to z zachowaniem procedur. Auto służy do codziennego przemieszczania się,więc pałowane nie jest. Edytowane 9 Lutego 2012 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #45 Napisano 9 Lutego 2012 (edytowane) Ponoć testowany i wypada zdecydowanie lepiej.Patrząc na fazy rozrządu,toby się zgadzało.Temat już mam praktycznie obcykany,pozostaje go tylko zakupić,wsadzić i sprawdzić na hamowni ile w tym prawdy.. Ja juz takie testy od ponad roku mam przeprowadzone na turbinie BRD.... O ile gora sie poprawia minimalnie to przy 2000obr mam 40Nm wiecej nie tykajac softu... Wiec nie wiem czy to recepta na 300KM A co do softow z za miedzy gdzie turbiny sa dmuchane o wiele wiecej niz u nas wytlumacze to taka sprawa: - jak tuner w PL cos spiepszy to ma dwa wyjscia...wylozyc z wlasnej kasy (ew ubezpieczenia ale to ciezko bardzo) albo wyslac klienta do diabla i tyle... - tam masz bardzo dobra opieke ubezczeniowa wiec jak nawet uwalisz 2 sprezarki w ciagu roku to i tak finansowo tego nie odczuwasz, i nie walczysz z papierami by kasa wplynela na konto. Wiec...majac taki support to wiesz....tez bym 1.8 walil w ARL (chociaz mocy to nie doda...predzej podgrzeje bardziej powietrze ) Edytowane 9 Lutego 2012 przez rob555 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #46 Napisano 9 Lutego 2012 (edytowane) Dlatego u nas w profesjonalnym tuningu nie dmucha się więcej jak 1.65,i to nie dlatego,że to niebezpieczne,tylko z powodu,który wymieniłeś. Mało kto weźmie na siebie ryzyko poniesienia ewentualnych kosztów związanych w najlepszym wypadku z wymianą tylko turbiny. To trzeba zaznaczyć. Dlatego lepiej dmuchnąć 1.6 i mieć spokojną głowę.Choć śmiało można by więcej,ale w takiej sytuacji ryzyko usterki w przypadku jakiegoś niedoświadczonego napaleńca rośnie niczym krzywa mocy. Tam ludzie mają kasę,fantazję,wymagania i dlatego się nie boją,chociażby dmuchać z takiej turbiny 1.8 bara. Krzesać z afn-a po 230 koni,na 11/260 i doładowaniu poniżej 2óch barów. Co do wałka,to mógłbyś przedstawić więcej szczegółów,bo wygląda to obiecująco. Biorąc pod uwagę fakt,że w tdi jeździ się głównie dołem,to przyrost 40 niuta i 20 koni jest bardzo ciekawy. Przy jakim zestawieniu uzyskałeś taki przyrost,wałek z AGP,AQM,AYQ,jeden wałek,czy AEY,ASX,AGD,ten sam wałek i w jakim motorze? No i o ile się ta góra poprawiła,przybyło chociaż z 5 koni? Ja dla samego dołu wsadzę taki wałek. Może jakiś wykres dla szerszego zobrazowania tematu.Wiesz,jak chłopaki głodni są mocy. Nigdzie nie mogę zdobyć faz rozrządu dla AEY,piszą,że niby są takie same,jak dla tdi,ale to raczej bajka. Skoro wałki posiadają inne numery,to raczej muszą się różnić. Znajomy w aso też nie ma jak zdobyć,bo tak starych danych nie posiadają. Dla silników AGP,AQM,AYQ fazy mam,wyglądają bajecznie. Co do tych 300-tu koni,to nie wiadomo co on tam wsadził,może jakąś 14tkę i 260s2. Większość z nas 230 w takim afn-ie do śmierci(tylko czyjej) by cieszyło. Edytowane 9 Lutego 2012 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #47 Napisano 9 Lutego 2012 (edytowane) Sagon - prosze bardzo AFN z realnym ponad 350tys km przebiegiem Pompa 11 (org) Wtryski 230 Turbo BRD FMIC Kat out kilkudniowy odstep miedzy pomiarami (bo tym autem non stop sie jezdzi) Edytowane 9 Lutego 2012 przez rob555 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszmol Zgłoś #48 Napisano 9 Lutego 2012 Widzę że rozpętała się burza na temat tego wątku...a soft był wgrany w Jaworznie. A ja bujam się teraz na sofcie od Grzegorza...Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fusse Zgłoś #49 Napisano 9 Lutego 2012 faktycznie widac jak na dloni jak ladnie sie z dolu poprawilo. kiedys na forum golfa rozmawiali o tym i o ile dobrze pamietam stwierdzali ,ze sie kompletnie nic nie poprawia, a Tu taki zonk . a moze poprzedni walek to byl trup? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1634 Zgłoś #50 Napisano 9 Lutego 2012 Jest sens zakładania wałka od sdi do afn podkreconego na 140km? czy przy takiej mocy mija się to z celem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #51 Napisano 9 Lutego 2012 A z czego ten wałek,z jakiego silnika? To teraz się zacznie bum na wałki z sdi. Dziękuję w imieniu wszystkich głodnych mocy userów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1634 Zgłoś #52 Napisano 9 Lutego 2012 A z czego ten wałek,z jakiego silnika? silnik aaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bambus1987 Zgłoś #53 Napisano 9 Lutego 2012 koledzy a moze by podrzycic jakas przykładowa aukcje tego wałeczka i czy on pasuje do avf-a P&P czy trzeba cos kombinowac?? bo wlasnie u mnie juz sie krzywka konczy i sie zastanawiam czy nie pojść na grubo:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChRzAnIu Zgłoś #54 Napisano 9 Lutego 2012 silnik aaz Tylko ze AAZ to 1.9TD a nie SDI ... Rob555 podaj proszę ( jeśli to nie tajemnica ) KOD silnika z jakiego był wrzucony ten wałek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1634 Zgłoś #55 Napisano 9 Lutego 2012 Wałek z VP do PD chyba nie podejdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #56 Napisano 9 Lutego 2012 czy on pasuje do avf-a P&P czy trzeba cos kombinowac?? bo wlasnie u mnie juz sie krzywka konczy i sie zastanawiam czy nie pojść na grubo Chyba zapomniałeś kolego o tym, ze masz PD .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #57 Napisano 10 Lutego 2012 silnik aaz Silnik AAZ,to nie sdi,ale... taki sam wałek,porównując fazy rozrządu ma 1Y,czyli 1.9 d. Rozumiem,że to Twój afn,skoro wiesz,jaki wałek był wsadzony. Fazy dla silnika 1Y: - otwarcie zaworu ssącego 6° po ZZ - zamknięcie zaworu ssącego 20° po ZW - otwarcie zaworu wydechowego 25°30 przed ZW - zamknięcie zaworu wydechowego 6°30 po ZZ. Dla silnika AAZ: - otwarcie zaworu ssącego 6° po ZZ - zamknięcie zaworu ssącego 20° po ZW - otwarcie zaworu wydechowego 25°30 przed ZW - zamknięcie zaworu wydechowego 6°30 po ZZ Fazy dla 1.9 sdi AGP,AQM: * otwarcie zaworu ssącego 11° po ZZ * zamknięcie zaworu ssącego 25° po ZW * otwarcie zaworu wydechowego 40° przed ZW * zamknięcie zaworu wydechowego 10° przed ZZ Dla silników 1.9 tdi: * otwarcie zaworu ssącego 16° po ZZ * zamknięcie zaworu ssącego 25° po ZW * otwarcie zaworu wydechowego 28° przed ZW * zamknięcie zaworu wydechowego 19° przed ZZ Może teraz mechanik z wykształcenia odpowie na pytanie,który wałek będzie najlepszy. W pd też były silniki sdi i warto by temat zgłębić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #58 Napisano 10 Lutego 2012 W pd też były silniki sdi i warto by temat zgłębić. Testy niebawem :mniam A w ibizie Krystiana posadzilismy walek od golf 4 1.9SDI (nie wiem co za motor tam siedzial bo byla sama glowica) Pasuje bez problemow a naped pompy vaacum po prostu jest nieuzywany A dobry przyrost na dole moze byc spowodowany turbina BRD ktora jak wiecie jest himerna i leniwa. Bardzo mozliwe ze na zwyklym garrecie przyrost byl nie zauwazalny.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #59 Napisano 10 Lutego 2012 (edytowane) Bardzo mozliwe ze na zwyklym garrecie przyrost byl nie zauwazalny.... Dlaczego? Przecież taki garrett vb wstaje jeszcze lepiej,jak brd,a główną zaletą wałka z sdi jest lepsze,jak w tdi napełnienie cylindrów powietrzem przy tym samym doładowaniu. Więc przy większej ilości powietrza,powiedzmy sobie otwarcie,vb przy 2000 1.6 dmuchnie,teoretycznie nie może być gorzej. Chyba,że zupełnie mylę pojęcia i chodzi tutaj o mułowatą reakcję brd z dołu. Edytowane 10 Lutego 2012 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #60 Napisano 10 Lutego 2012 Dlaczego?Przecież taki garrett vb wstaje jeszcze lepiej,jak brd,a główną zaletą wałka z sdi jest lepsze,jak w tdi napełnienie cylindrów powietrzem przy tym samym doładowaniu. No ok ale seryjne turbiny sa wstanie wygenerowac 350Nm przy 1900obr z palcem w d... Raczej wiecej nikt nie bedzie ustawiac wiec i montaz przy zwyklym garrecie jest na wyrost. A z BRD tak kolorowo nie jest. A walek pomaga jej "oddychac" wiec i przyrost jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach