Skocz do zawartości
adi19912

syczy przy silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ta dziurka to w tej karbowanej rurze od spodu? Tam taki motylek z innego przewodu jest przewaznie zle zalozony i przeciera tej waz powyzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak w tym karbowanym wezu. ten waz powinien bylbyc przymocowany sruba do bloku silinka ale nie byl i powstala dziura. Ale moje pytanie jest czy ta dziura w tym mijscy za przeplywomierzem mogla powodowac przeladowanie i ta moja teoria z postu powyzej ma sens. naprwde mi pomoze zrozumiec moj problem przeldowania po juz wczesniej czyszczonej turbinie.

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam u mnie mechanik znalazł przyczyne mam nieszczelna chłodnice spalin powiedzial ze jest to czesta wada w tych modelach i lepiej to zrobic jak najszybciej bo moze wariować komputer. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam u mnie mechanik znalazł przyczyne mam nieszczelna chłodnice spalin powiedzial ze jest to czesta wada w tych modelach i lepiej to zrobic jak najszybciej bo moze wariować komputer. pozdrawiam

 

w ktorym miejscu, masz moze jakas fotke?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wymienilem ta pokarbowana rurke gdzie znalazlem dziurke ale g...wno dalej syczy. Syczty tak w okolicach 2200 orbrotow na postoju i caly czas przy obciazeniu. Syk wydaje mi sie ze pochodzi z okolic N75. Wezyki macalem ale nic nie znalazlem. Ma ktos jescze jakis pomysl co to moze tak syczec. Czy to moze byc syk z tej chlodnicy paliwa? dziki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój BKP też syczy. Słyszalne tylko przy otwartym oknie i przy wyłączonym radiu. Błędów nie mam żadnych. Przyśpiesza jak trzeba. Nie przejmuję się tym narazie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli co ten typ tak ma?

 

---------- Dodano o 22:08 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:00 ----------

 

a on ci syczy non stop czy tylko w jakims przedziel obrotow. Czy masz tak ze jak na postoju dodasz gazu tak do ok 3tys i puscisz to masz taki syk jakby jais zawor odpuszczal w okolicach 2tys. Dalbys rade kade takie cos spwrdzic jutro dla mnie? Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy masz tak ze jak na postoju dodasz gazu tak do ok 3tys i puscisz to masz taki syk jakby jais zawor odpuszczal w okolicach 2tys

 

:lol3 czasami zastanawiam sie jak ludzie kupują auta z turbiną nie znając podstawowych zasad ich działania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze i sie nie znam ale to nie jest gwizd tylko syk. Uwazasz ze to Tubina wydaje taki syk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się przez chwilę i pomyśl,

każda turbina ładuje powietrze i je kompresuje w trakcie zwiększania się obrotów (ilość spalin, napedza turbine itd....)

w momencie gdy naciskamy hamulec czy tez sprzęgło turbo musi gdzieś zrzucić napompowane powietrze i robi to zazwyczaj przez n75 (do tego on służy, m.in.)

jako ze cisnienie powietrza przekracza 1 bar to syk jest słuchać bardzo głośno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzale w skodzie oktawii ze 170KM i tam nie syczy. Czemu? Jak jest u ciebie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

syczy syczy u mnie tez syczy bo ma syczeć,

tak jak pisałem, każdy hamulec (u mnie nie ma sprzegła bo jest dsg, wiec tylko zmiana biegów)

to sykniecie czyli zrzut powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wilekie wlasnie tak to syczenie brzmi jakby zrzucenie powietrza przez jakis zawor, w tym przpadku N75. Tylko ze jak trzymam go na 2200obr to syczy caly czas, tzn zawor upuszcza nadmiar powietrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli uważasz że jest coś nie tak, ze za dużo zrzuca, itp, to zacznij od zrobienia log'ów dynamicznych (masz na forum opisane jak) i sprawdź siłe doładowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam tak jak pisalem wczesniej umnie to syczenie bylo spowodowane dziurawa chlodnica spalin w tych modelach to czesty przypadek teraz mam nowa wszystko jest ok silnik ladnie pracuje tak jak powinien pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam tak jak pisalem wczesniej umnie to syczenie bylo spowodowane dziurawa chlodnica spalin w tych modelach to czesty przypadek teraz mam nowa wszystko jest ok silnik ladnie pracuje tak jak powinien pozdrawiam

Potwierdzam.Szczególnie po dużych przebiegach chłodnica spalin "puszcza" i słychać charakterystyczny syk szczególnie między 1700- a 2500 tys. obrotów podzcas przyspieszania jak również na rozgrzanym silniku na postoju tak po ok 3-5minutach jak otwiera się "klapka" wewnątrz chlodniczki i zaczyna syczeć. Wlaśnie jestem po wymianie. Fotki pokazują okopcenie i nieszczelnosc- widać dobrze bez koniecznosci demontowania oslony silnika, wystarczy wjechac na podnośnik-jesli macie okopcone jak u mnie -100% chlodniczka do wymiany. Jest to kolejna wada która ujawnia się w niemal kazdym passacie gdyż swozen wyrabia się od ciąglego obracania(otwierania i przymykania klapki wewnątrz chlodniczki) i wyrabia tzw. "jajko" i tam puszczają spaliny. Jest to nienaprawialne. Nowa chlodniczka w aso koszt ok 1200pln. nr. katalogowy jakie mają przynajmniej te z 2006r z silnikiem bmp to 03G 131 512 G zamienne z nr. 03G 131 512 AD(występowaly po 2006r w dalszej proukcji zastępując 03G 131 512 G) . i tylko taki nr pasuje. inne z końcówką litery AA L S nie podejdą ze względu na minimalnie inne wymiary rurek od chlodniczki. AD występują rownież z silnikiem 1.9 tdi w seatach i aud a3. Udalo mi się nabyc idealną za 150pln + wysylka. Wazne aby miala niski przebieg.

pozdrawiam!

 

03G131512AD.jpg

mjegr.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

A co moze sie dziac kiedy dziura bedzie w tej rurce , odrazu po jej powstaniu i w dlugim okresie czasu . Na co to moze najbardziej wplynac . Nie mam takiego kaptura ,oslony termicznej a rurka byla zbyt blisko DPF-a i po jakims czasie zrobila sie dziurka w malo widocznym miejscu .Raczej nie slyszalem syczenia .

 

03G131512AD.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Karhu

 

Czy oprocz syczenia miles jakies inne symptomy np. barki mocy, szarpanie przy przyspieszaniu. U mnie tez syczy a najbardziej jak na postoju dodam gazu tak do 3tys i puszcze gaz. W czasie opadania obrotow slychac tak jakbys jakis zawor upuszczal powietrze. Tez tak miales?

dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potwierdzam.Szczególnie po dużych przebiegach chłodnica spalin "puszcza" i słychać charakterystyczny syk szczególnie między 1700- a 2500 tys. obrotów podzcas przyspieszania jak również na rozgrzanym silniku na postoju tak po ok 3-5minutach jak otwiera się "klapka" wewnątrz chlodniczki i zaczyna syczeć. Wlaśnie jestem po wymianie. Fotki pokazują okopcenie i nieszczelnosc- widać dobrze bez koniecznosci demontowania oslony silnika, wystarczy wjechac na podnośnik-jesli macie okopcone jak u mnie -100% chlodniczka do wymiany. Jest to kolejna wada która ujawnia się w niemal kazdym passacie gdyż swozen wyrabia się od ciąglego obracania(otwierania i przymykania klapki wewnątrz chlodniczki) i wyrabia tzw. "jajko" i tam puszczają spaliny. Jest to nienaprawialne. Nowa chlodniczka w aso koszt ok 1200pln. nr. katalogowy jakie mają przynajmniej te z 2006r z silnikiem bmp to 03G 131 512 G zamienne z nr. 03G 131 512 AD(występowaly po 2006r w dalszej proukcji zastępując 03G 131 512 G) . i tylko taki nr pasuje. inne z końcówką litery AA L S nie podejdą ze względu na minimalnie inne wymiary rurek od chlodniczki. AD występują rownież z silnikiem 1.9 tdi w seatach i aud a3. Udalo mi się nabyc idealną za 150pln + wysylka. Wazne aby miala niski przebieg.

pozdrawiam!

 

1. Kurka, od pół roku szukam syczenie w moim aucie i jeżdżę po znachorach i pytam na forum setkę ludzi, ale dzisiaj w końcu znalazłem - oską tego zaworu uciekają spaliny... teraz jak wpisałem w wyszukiwarkę to od razu to znalazłem. Mam dokładnie takie same objawy, auto poszarpuje czasami, syczy na postoju po jakimś czasie i mam wszytko okopcone.

 

2. marekbialek mówi, że syczenie może być spowodowane zaworem upustowym, gdzie taki zawór się znajduje w 2.0 tdi ?

 

3. Jak wymienić ta chłodnicę w silniku 2.0 BMP z napędem na 4 koła, to się za cholerę nie da bez wyciągnięcia silnika... czy jak ??? Robił to ktoś już. Tragedia, nie dość że sama cześć droga jak diabli to ona jest w ogóle niemożliwa do wyjęcia bez rozebrania połowy auta, bo przeszkadza napęd tylnej osi. Ma ktoś jakiś sprawdzony pomysł na to ?

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności