Skocz do zawartości
GRZECHHH

[B5] Modyfikacja fabrycznego separatora oleju w pokrywie zaworów - odma TDI PD

Rekomendowane odpowiedzi

no tak to bylo by najlepiej nawet ktos pisal ze fiatowski JTD ma powrot do misy olejowej z OTC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WItam czy kolega po paru miesiącach użytkowania jest wciąż zadowolony z zakupu?

Czy pojawiło się więcej użytkowników które wymienili pokrywę zaworów?

Też tkwiłem w takim przekonaniu dopóki nie założyłem nowej pokrywy .

Był założony separator oleju od lublina który coś tam dawał ale nie do końca wyłapywał olej który wydostawał się z odmy.

[ATTACH=CONFIG]81087[/ATTACH]

Po założeniu nowej pokrywy nie ma już objawów oleju w układzie dolotowym i w intercoolerze .

Silnik jak by ciszej chodził ( choć wiadomo że 1,9 chodzi jak perkins) odczucie subiektywne .

Na starej pokrywie spaliny były bardzo gryzące śmierdzące , no i nie dymi .

Dodam że turbo dałem do regeneracji (choć było ok ).

Dolocik czyściutki po przejechaniu dystansu 1700 Km (nowe oringi w dolocie )

Mechanik który to robił powiedział że pokrywy starego typu są do zmiany już po 150 tys/km

[ATTACH=CONFIG]81092[/ATTACH]

A tutaj nowa pokrywa o nr - 038 103 469 AE

[ATTACH=CONFIG]81093[/ATTACH]

Różnica starej i nowej pokrywy.

[ATTACH=CONFIG]81094[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]81095[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]81096[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]81097[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]81098[/ATTACH]

No i nie ma co się oszukiwać że najlepszym rozwiązaniem, a zarazem najdroższym jest wymiana pokrywy na nową .

A te tank oil jednak są produkowane do lublina i tam jest ich miejsce .

Mechanik powiedział co ci da ten separator od lublina jak skrzynia korbowa i tak nie jest odpowietrzona tak jak trzeba ( membrama i zaworki nie otwierają się pod odpowiednim ciśnieniem , a jak już membrama i zaworek pusci to wtedy idzie odpowietrzenie razem z olejem w dolot czego skutkiem jest spalanie go przez turbo .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem nową pokrywę w serwisie na początku lipca, przejechałem około 3000 km, całkiem suchego dolotu nie ma jest mgiełka olejowa tak jak widzę na bagnecie może ubytki są mniejsze o 50%, na starej pokrywie auto przejechało około 120000km.Nowa pokrywa nie rozwiązuje jednak całkowicie puszczania oleju do dolotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupiłem nową pokrywę w serwisie na początku lipca, przejechałem około 3000 km, całkiem suchego dolotu nie ma jest mgiełka olejowa tak jak widzę na bagnecie może ubytki są mniejsze o 50%, na starej pokrywie auto przejechało około 120000km.Nowa pokrywa nie rozwiązuje jednak całkowicie puszczania oleju do dolotu.

 

Kupiłeś nową pokrywę czy jakąś używaną?

Masz może dojście albo polecić skąd kupić taniej niż w serwisie vw?

Z tego co się okrętuję to mgiełka w odmie będzie zawsze.. A to ze ubywa oleju to może i spala już trochę silnik.

 

Ja mam taki problem ze strasznie dużo wyrzuca mi odma tego oleju silnik ma 300tys. jeżdżę teraz na półsyntetyku spełniający norme 505.01 i jest mniej ale wciąż wywala odmą .

Mam auto sprowadzone z Francji i uważam ze moja pokrywa mogła zostać nie wymieniona...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem nową u dilera skody i vw Carsed Siedlce cena 550zł.

Czy u Ciebie była zmieniana pokrywa to możesz zobaczyć na pokrywie, pod numerem pokrywy - jest ciąg znaków, z którego można wywnioskować datę produkcji pokrywy (rok, miesiąc). Przez jakieś 500 km po założeniu to na wylocie z odmy było zupełnie sucho, potem pojawiła sie mgiełka, a teraz trudno mi powiedzieć, czy to co mi ubywa oleju na bagnecie to przez odmę, bo mam wyciek na łączeniu silnika z pompą wakum i dopiero jak to naprawię to będę wiedział, ile puszcza odma. Teraz przy wycieku to pewnie by było około 1 litra na wymianę.

Używanej bym nie kupował bo nie wiadomo w jakim jest stanie przebiegiem nie można się sugerować, u mnie było to tylko 120 tys. km (a przebieg nie był kręcony).

Edytowane przez kw_a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Sprawdzałem jaki mam symnbol pokrywy to był ztarty ;/

 

data produkcji pokrywy jest 2002 .01 27.

pokrywa wygląda tak:

http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=81092&d=1334598580&thumb=1

czyli starego typu...

 

Dziwi mnie fakt skoro mam pokrywe z 2002 r a auto z 2001 roku to zastanawiam się czy auto było bo inspekcji serwisowej czy też nie??

 

Powiem ze waham się z zakupem nowej pokrywy...

Jedno co jestem pewien to wali z odmy olejem jak oszalałe

Edytowane przez sznels

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy koledzy nie maja za duzo kasy? zamiast dawac 5-6 stow na nowa pokrywe ktora jak kolega pisze

Przez jakieś 500 km po założeniu to na wylocie z odmy było zupełnie sucho, potem pojawiła sie mgiełka
wiec chyba lepiej kupic separator z lublina 40pln albo z focusa 60pln i raz za czas oproznic niz bulic jak ktos ma wiecej kasy zawsze moze kupic OTC z nierdzewki piekny blyszczacy i ze wskaznikiem zapelnienia ( tamte sa z czarnego plastiku) ja na lato zrabilem jak w kazdej ciezarowce waz pod zdezak a na zime zaloze cos mamczas to pomysle

 

---------- Dodano o 23:48 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:26 ----------

 

Nie wiem czy koledzy nie maja za duzo kasy? zamiast dawac 5-6 stow na nowa pokrywe ktora jak kolega pisze

Przez jakieś 500 km po założeniu to na wylocie z odmy było zupełnie sucho, potem pojawiła sie mgiełka
wiec chyba lepiej kupic separator z lublina 40pln albo z focusa 60pln i raz za czas oproznic niz bulic jak ktos ma wiecej kasy zawsze moze kupic OTC z nierdzewki piekny blyszczacy i ze wskaznikiem zapelnienia ( tamte sa z czarnego plastiku) ja na lato zrabilem jak w kazdej ciezarowce waz pod zdezak a na zime zaloze cos mam czas to pomysle. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem pokrywę już nowego typu a data jej produkcji była 2001 rok, więc pewnie ktoś u Ciebie już zmieniał, tylko założył starą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
awsze moze kupic OTC z nierdzewki piekny blyszczacy i ze wskaznikiem zapelnienia ( tamte sa z czarnego plastiku)

Możesz przedstawić jakąś aukcję, albo gdzie mogę to kupić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie olej bedzie zawsze jezeli nie puscicie odmy pod auto tak jak ja to zrobilem ... od tamtej pory suchutko nawet mgielki nie ma :P

wezcie pod uwage ze olej jest goracy i zminia stan skupienia z cieczy w gaz w odmie ulega ochlodzeniu iz zmienia sie spowrotem w ciecz i z tad ta mgielka i olej w dolocie.

 

i zadne oilcatch tank tu nie pomoga :P testowane na swojej skorze i nietylko :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie olej bedzie zawsze jezeli nie puscicie odmy pod auto tak jak ja to zrobilem ... od tamtej pory suchutko nawet mgielki nie ma

Kolego na swoim przykładzie podpowiem Ci, a to od Ciebie będzie zależało co zdecydujesz...

W zimę odma mi zamarzła - koszt naprawy ok. 2000zł ( na lato fajna sprawa)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takiej pokrywie czy starszego czy nowszego typu raczej nie ma co się popsuć/zużyć wiec kupno używanej jest jak najbardziej dopuszczalne jednak cudów bym się nie spodziewał. Nowa pokrywa ma co prawda poprawiony – bardziej rozbudowany system kanalików ale jak ktoś to już wcześniej pisał:

Głównym powodem nadmiernej ilości oleju wydobywającej się z odmy jest zużycie silnika, a konkretnie pierścieni zgarniających na cylindrach.

Wszystkie kombinacje typu dodatkowe zewnętrzne separatory lub puszczanie oleju pod auto to tylko półśrodki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem kilka miesięcy temu używana bodajże z datą 2006 lub 2007 (nie pamiętam) i jest zdecydowanie mniej oleju w separatorze (z Land Rovera). Tak na dobra sprawe to mógłbym ten dodatkowy separator wymontować (co robię zawsze na zimę).

Oryginalnie miałem pokrywę starego typu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cyt :"Głównym powodem nadmiernej ilości oleju wydobywającej się z odmy jest zużycie silnika, a konkretnie pierścieni zgarniających na cylindrach."

moze i tak ale nie do konca się z tym zgodze, u mnie przy przebiegu (realny) 175kkm zastosowałem OCT - wynik taki iz dolot o jakies 60% mniej zasyfiony olejem, reszta idzie z uszczelniaczy turbiny... Silnik w dobrym stanie a z IC na łączeniu kapało olejem co kilka dni...

 

Ile jest oleju w OCT po ok 8-10 kkm ?u mnie tak jakieś 80-150 ml! czyli znacznie mniej a nizeli trafiało do dolotu bez "tanka" dlaczego? o tym ponizej...... niestety jesienią jest znacznie więcej skroplonej pary wodnej w zbiorniku i przed mrozami trzeba koniecznie zbiornik wyczyscic!

 

VW niestety konstrukcyjnie chlapie olejem a pokrywa przepuszcza nie tyle sam olej co opary oleju i mgłe olejową, dodatkowo panowie nikt nie wpomniał o usytuowaniu wlotu odpowietrzania przed turbiną w miejscu gdzie jest największe podcisnienie!

I to ono dodatkowo wysysa olej!!!! jedyna rada to OCT lub wąz pod auto, albo co kilkadziesiąt tyś km wymieniac dekiel z klawiatury....

 

Jak sobie z tym radzą w stanach? Budują proste zbiorniki z wlotem i wylotem naprzeciwko, w środku montują z dwie trzy przegrody, tak aby powietrze miało dłuzszą droge do przebycia.(od wlotu w dół, za przegrodą do gory , druga przegroda i znowu w doł i po 3 przegrodzie do gory do wylotu) Od spodu montują wyjscie i zaworek z rurką do spuszczania nagromadzonego oleju.

I srodek cały wypełniają........metalowymi szorowaczkami do garów!....ładnych kilka sztuk aby opary miały się na czym skraplac........

Minus ten iz zbiornik konstrukcyjnie jest trudniejszy do wykonania i zajmuje wiecej miejsca.....Gdybym miał spawareczke tobym sobie taki wystrugał i zrobił "zamkniętego" tanka.....

 

Moznaby zrobic to co robi kilka mln innych kierowcow paskow poprostu..... olać ten olej.....

i nigdy nie zadlądać w dolot....

pozdrawiam!

Edytowane przez KrisT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem dziś pokrywę ze starej R na AE -

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekamy na wnioski, po wymianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak sobie z tym radzą w stanach? Budują proste zbiorniki z wlotem i wylotem naprzeciwko, w środku montują z dwie trzy przegrody, tak aby powietrze miało dłuzszą droge do przebycia.(od wlotu w dół, za przegrodą do gory , druga przegroda i znowu w doł i po 3 przegrodzie do gory do wylotu) Od spodu montują wyjscie i zaworek z rurką do spuszczania nagromadzonego oleju.

I srodek cały wypełniają........metalowymi szorowaczkami do garów!....ładnych kilka sztuk aby opary miały się na czym skraplac...

 

to samo kupisz na allegro tylko teraz nie pamietam chyba corsa i omega maja taki prostokatny wypelniony jakby welna metalowa

http://moto.allegro.pl/separator-oleju-filtr-odmy-opel-1-8-2-0-2-2-16v-i2594888356.html

( przynajmniej na fotach tak to wyglada)

 

 

myslalem o tym http://moto.allegro.pl/ford-focus-mk1-1-8-tddi-tdci-odma-separator-oleju-i2557717574.html

jeszcze musze wymyslec jak dolny waz doprowadzic np. do bagnetu zeby olej sobie swobodnie splywal a przeplyw powietrza byl normalnie do turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam separator taki jak od Land Rovera i szlam spływa do zbiorniczka 100ml. Czyszczę co około 2000km, zlewam z 50ml. Do dolotu nie zaglądałem, ale przed zamontowaniem nie było ciekawie. Mam nadzieję, że teraz jest spokój. Oleju między wymianami nie dolewam.

Ale skoro zbiera mi się syf z separatora to znaczy że o tyle mniej syfu mam w dolocie. Jestem wiec zadowolony i polecam separator (do kupienia na allegro od Lublina, gazeli)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności