Alfik0406 Zgłoś #21 Napisano 16 Września 2012 (edytowane) Witajcie odświeżę temat wczoraj miałem nie miłą niespodziankę podczas redukcji biegu. a mianowicie zakleszczony lewarek zakleszczony lewarek zmiany biegów nie dało się nim wbić żadnego biegu. po zgaszeniu i ponownym odpaleniu biegi wróciły ale z wielkimi oporami wchodzą. 1/2/R prawie sie nie da włączyć reszta w miarę ale też z oporami. Bez żadnych zgrzytów i piłowania zębami. Wczoraj na drodze na zgaszonym silniku wchodziły lepiej i płynnie. Ale dzisiaj w garażu znowu próbowałem na zgaszonym silniku i było ciężko i słychać dość głośno w skrzyni jak przeskakują. Sprzęgło rozłącza dobrze ale słychać po wciśnięciu pedału sprzęgła głośniejszą prace silnika czego nie było wcześniej takie jakby wycie łożyska wyciskowego. ( ale rozłącza biegi) nie ślizga się sprzęgło a wczoraj po powrocie załączyłem z oporem 1 i laczka puściłem takiego na 2 metry i nie było żadnego ślizgania sprzęgła. co może być przyczyną oporów przy zmianie biegów. ( wiele osób piszę ze jakieś łożysko igiełkowe w skrzyni ) ale czy ono było by odpowiedzialne za blokowanie sie biegów ?? a może łożysko wyciskowe ?? ale jak by to było łożysko wyciskowe to biegi wchodziły by płynnie na wyłączonym silniku i chyba wchodziły by ze zgrzytem i piłowanie zębów w skrzyni ?? sprzegło ?? 2mas ?? skrzynia ?? Jutro jak się uda to na kanał wjadę w pracy i będę skrzynię zdejmował bo bez kanału trochę ciężko. silnik 1,9 tdi 131KM AWX przebieg 265 000 Ok problem zlokalizowany Ukręciło docisk w 3 miejscach i się rozpołowił na 2 części tarcza już na granicy łożysko tez już gwizda. 2 mas wygląda na cały ale jak ręką ruszam to słychać stukot tłumika drgań. Edytowane 18 Września 2012 przez Alfik0406 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZL17 Zgłoś #22 Napisano 24 Listopada 2012 A czy ktoś z Was może wrzucić jakieś fotki dot. tego jak to łożysko igiełkowe tam wygląda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #23 Napisano 24 Listopada 2012 Ja dziś wymieniłem sprzęgło (tarcza, docisk,łożysko) w moim atj-cie pedał chodził ciężko i łapało pod sam koniec tarcza był zjechana na gładko po wymianie jak ręką odjął a przebieg to 270 tyś i widać było że skrzynia nie ruszana od nowości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pejzasz Zgłoś #24 Napisano 9 Maja 2015 Odgrzeje troszke temata bo Mam problem ostatnio ze swoim staruszkiem . Mianowicie gubi sie mi sprzegło nie moge biegów wbić czasem podczas jazdy a czasem normalnie jak stoje , był u mechanika mechanik niczego nie znalazł . Mówi ze wszystko jest na jego oko ok nie ma wycieków nic, sprzegło i dwumas nowe . Gdzie szukać jeszcze przyczyny ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach