Skocz do zawartości
widmoxxx

VW Transporter Karetka T5 2007 (mod 2008) 2.5 TDI R5 BNZ Problem z odczytem błędów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie !Problem jak w temacie.Transporter T5 Karetka 2,5 TDI R5 BNZ produkcja 2007, model 2008Problem z odczytem kodów błędów ze sterownika ECUFejs: VIAKEN KKL USBKomp: Lapek na XP (inne auta czyta bez problemu)Soft: VagCom 3.11, Vag Com 3.09, VCDS LITEProblem polega na odczycie kodów błędów.VCDS czy VC bez problemu łączy się ze sterownikiem, odczytuje numer sterownika kodowanie, odczytuje dane na żywo (obroty dawki paliw, doładowanie status pompek itp itd)Gdy wchodzę we FAULT CODES 02wywalaNO FAULT CODE FOUND or DTC not supported codes or problem with comunication :zecoProblem występuje tylko ze sterownikiem silnikawszystkie inne się łączą i odczytuje ewentualne kody błędów ( poduchy, radio, skrzynia, klima, webasto, centralna elektryka, komfort)silnik zgłasza jakiś błąd, migają świece żarowe, zapala się kontrolka silniczka, na FIS wywala komunikat MOTORWERKSTAD SERVICEw blokach pomiarowych wszystkie paramatery w normie,jedynie grupa 70 i 75 od FAP zgłasz dziwne parametrytzn Ujemną temperaturę spalin tuz za Turbo a przed FAPZlokalizowana usterka tzn pęknięty kołnierz pomiędzy kolektorem a turbo i tamtędy uciekały spalinyi gdy element się rozgrzał to wtedy dmuchało spalinami i wywalało błąd na licznikuelement nr 22 na zdjęciu poniżej

325c5342.gif

Panowie jakieś sugestie czemu nie widać żadnych kodów błędów w VCDS (VC) skoro na liczniku migają świece żarowe, silniczek oraz napis na FIS ?

Edytowane przez widmoxxx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnij czym innym auto w sensie VCDS ale nowszym, nie LITE wersją. Interfejs musisz mieć obsługujący can .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do VCDS z Can nie mam dostępu. narazie ...

 

próbowałem też ELM327, K+Can Commander ale po CAN nie czyta nic nawet numeru sterownika.

Jedynie na KKL odczytuje dane na żywo, jednak kodów błędów nie chce odczytać.

 

Napewno w tym aucie jest CAN do odczytu kodów błędów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu program dedykowany do sprzętu na KKL-u nie ma odpowiednich plików z danymi do tego auta, dlatego mogą być problemy. Elm nie poradzi sobie can commander jest do innych celów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

dzisiaj znalazłem opcje wyjścia tego problemu z odczytem błędów.

 

Jednak udało się to zrobić Fejsem ELM327 + soft PCMSCAN

 

Udało się odczytać błąd powodujący miganie świec żarowych, ikonke silniczka i napis Motor Werkstadt Service na FIS

 

ELM wskazal błąd P0546 Obwód czujnika temperatury spalin wysoka wartość

elm.jpg

 

z kolei po podpięciu się KKL i VCDS i sprawdzeniu Engine -> MB -> grupa 070 i 075 mam następujące odczyty

 

vcds.jpg

 

dodam że przed wymianą tego kołnierza na wydechu skąd uciekały spaliny pomiar w grupie 075 w pozycji 1 czyli temperatura spalin przez turbiną były ujemne ! od -12*C do -128*C

vcds1.JPG

 

Czyli wszystko wskazuje na czujnik temperatury spalin przed turbo czyli czujnik G235 (jeśli się mylę w oznaczeniu czujnika proszę o wyprowadzenie z błędu)

 

tutaj rysunek z ETKI

EGT.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany.

Przyczyną mulenia samochodu, migania kontrolki świec żarowych i komunikatów na FIS był uszkodzony czujnik temperatury spalin na Turbinie G235 (czujnik de fakto zamontowany tuż za turbiną)

 

Czujnik po uruchomieniu silnika wskazywał najpierw ujemne temperatury spalin a następnie zawiesił się i VAG ciągle pokazywał temperaturę 930*C pomimo że silnik był zimny (10*C)

 

Czujnik ten ma za zadanie "chronić" turbinę przez zbyt wysoką temperaturą spalin aby jej zbyt szybko nie usmażyć.

W przypadku przekroczenia jakiejś granicy temperatury ECU silnika odcina doładowanie i samochód staje się mułowaty.

Czujnik ten najczęściej ulega uszkodzeniu w czasie nieumiejętnego wypalania DPF'a

 

Czujnik wymieniony na nowy i karetka śmiga aż miło.

Czujnik dostępny tylko w ASO.

Numer czujnika 070 906 088E cena 516zł

 

Dziekuję za zainteresowanie,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności