Andragon Zgłoś #21 Napisano 21 Marca 2014 (edytowane) Witam serdecznie oto opis problemu Auto zostało poddane delikatnemu zwiększeniu mocy. Wiec obecnie a około 140km, podaje to jako informacje. Auto szarpie na biegu jałowym t.zw. Nierówna praca silnika..., jest po regeneracji 2 pompowtryskow lecz mimo to problem szarpania ponowne się pojawił. Na vag wychodziło ze pozostałe pompowtryski są w normie. Doszło do tego bardzo trudne i długie dopalanie auta, pomimo nowego akumulatora auto długo kaszle i czasami potrzebna jest pomoc w postaci aerozolu. Trudności z odpalaniem są na zimnym jak i cieplnym silniku, podczas próby odpalania występuje bardzo silne dymienie na dym rudo siwy tu zwłaszcza podczas zimnego silnika. Samochód jest bardzo zrywny lecz czasami potrafi wejść w tryb awaryjny przy 3000 obrotów, wyłączenie auta i ponowny rozruch załatwia sprawę. Dymienie o zapachu ropy pojawiło się dzisiaj i zaczyna występować jak temperatura silnika osiągnie 90c. Przy silnym zrywie robi się siwo za samochodem i jest trochę wstyd Ostatnią rzeczą która jest podejrzana to wchodzenie w dziwne wibracje na 4 biegu podczas ostrego przyspieszania, jakbym na tare do prania wjechał, odpuszczenie pedału gazu niweluje problem a ponowne dodanie gazu nie daje ponownych objawów. Rodacy....samochód to ajm 115 1.9 tdi Ma obecnie przebiegu 442.000 przy stanie 389.000 wymieniony rozrząd oraz uszczelke głowicy. Bawiliśmy się rownież uszczelniaczami pompowtryskow bo to tez podejrzewaliśmy, wiec wszystkie dostały nowe gumki. Na vag nie ma obecnie żadnych błędów, ciśnienie sprezanie itp w normie. Mechanik mówi ze jak wyciągał pompowtryski do regeneracji to zauważył lekkie zużycie gniazd w głowicy.t.zw. wyrobienie...podobno daje to takie objawy tylko ze u mnie zwiększenie ilości oleju w silniku nie występuje wręcz przeciwnie, silnik na około 6000 pije litr syntetyka Olej oczywiście o specyfikacji 505.01 castrol edge full synth. Z tego co widzę występują tu więcej niż jeden problem z silnikiem. Ratujta Edytowane 22 Marca 2014 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #22 Napisano 21 Marca 2014 taaa, a kto robił chipa w takim stanie silnika lub kto doprowadził po chipie do takiego stanu? logi pompek na poczatek i skoro tryb awaryjny to i turbo tez....zobacz te kąt synchro. - - - - - aktualizacja - - - - - pompa vacum oryginał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #23 Napisano 21 Marca 2014 przed zwiększaniem mocy silnik pracował normalnie? jak podniesiono moc? programem (oczywiście auto na hamowni było) czy powerboxy jakieś na pokład zawitały? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ozi58 Zgłoś #24 Napisano 23 Marca 2014 Witam podpinam się pod temat. Pacjent b5 115PD AJM. Objawy to szarpanie podczas przyspieszania i słabsza dynamika jazdy. Auto jest po gruntownym remoncie(pierścienie, głowica, rozrząd, czyszczone sitko w baku). Pompowtryski w normie brak jakichkolwiek błedów. Logi mam wrzucone w dziale analiza logów http://forum.vw-passat.pl/threads/140191-Pro%C5%9Bba-o-analize-log%C3%B3w-AJM-115-koni-PD. Piszę tutaj ponieważ szukam gdzie się da pomocy. Oczywiście filtr paliwa wymieniony. Auto pali od strzała, zero kopcenia. Mała sugestia ale to może mi się tylko wydaje 1,2 bieg auto w miare przyspiesza 3,4 bieg efekt o wiele słabszy czyżby związany z zasilaniem paliwa? Dla porównania przejechałem sie AFN-em. EFEKT= Niebo a Ziemia:wsciekly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ozi58 Zgłoś #25 Napisano 23 Marca 2014 Pomoże, doradzi ktoś ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach