Skocz do zawartości
vwpassat2000

Auto szarpie i dymi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie oto opis problemu

 

Auto zostało poddane delikatnemu zwiększeniu mocy. Wiec obecnie a około 140km, podaje to jako informacje.

 

Auto szarpie na biegu jałowym t.zw. Nierówna praca silnika..., jest po regeneracji 2 pompowtryskow lecz mimo to problem szarpania ponowne się pojawił. Na vag wychodziło ze pozostałe pompowtryski są w normie.

Doszło do tego bardzo trudne i długie dopalanie auta, pomimo nowego akumulatora auto długo kaszle i czasami potrzebna jest pomoc w postaci aerozolu. Trudności z odpalaniem są na zimnym jak i cieplnym silniku, podczas próby odpalania występuje bardzo silne dymienie na dym rudo siwy tu zwłaszcza podczas zimnego silnika.

Samochód jest bardzo zrywny lecz czasami potrafi wejść w tryb awaryjny przy 3000 obrotów, wyłączenie auta i ponowny rozruch załatwia sprawę.

Dymienie o zapachu ropy pojawiło się dzisiaj i zaczyna występować jak temperatura silnika osiągnie 90c. Przy silnym zrywie robi się siwo za samochodem i jest trochę wstyd :/:

Ostatnią rzeczą która jest podejrzana to wchodzenie w dziwne wibracje na 4 biegu podczas ostrego przyspieszania, jakbym na tare do prania wjechał, odpuszczenie pedału gazu niweluje problem a ponowne dodanie gazu nie daje ponownych objawów.

 

Rodacy....samochód to ajm 115 1.9 tdi

Ma obecnie przebiegu 442.000 przy stanie 389.000 wymieniony rozrząd oraz uszczelke głowicy. Bawiliśmy się rownież uszczelniaczami pompowtryskow bo to tez podejrzewaliśmy, wiec wszystkie dostały nowe gumki. Na vag nie ma obecnie żadnych błędów, ciśnienie sprezanie itp w normie.

Mechanik mówi ze jak wyciągał pompowtryski do regeneracji to zauważył lekkie zużycie gniazd w głowicy.t.zw. wyrobienie...podobno daje to takie objawy tylko ze u mnie zwiększenie ilości oleju w silniku nie występuje wręcz przeciwnie, silnik na około 6000 pije litr syntetyka

Olej oczywiście o specyfikacji 505.01 castrol edge full synth.

 

Z tego co widzę występują tu więcej niż jeden problem z silnikiem.

Ratujta :)

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taaa, a kto robił chipa w takim stanie silnika lub kto doprowadził po chipie do takiego stanu? logi pompek na poczatek i skoro tryb awaryjny to i turbo tez....zobacz te kąt synchro.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

pompa vacum oryginał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przed zwiększaniem mocy silnik pracował normalnie? jak podniesiono moc? programem (oczywiście auto na hamowni było) czy powerboxy jakieś na pokład zawitały?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podpinam się pod temat. Pacjent b5 115PD AJM. Objawy to szarpanie podczas przyspieszania i słabsza dynamika jazdy. Auto jest po gruntownym remoncie(pierścienie, głowica, rozrząd, czyszczone sitko w baku). Pompowtryski w normie brak jakichkolwiek błedów. Logi mam wrzucone w dziale analiza logów http://forum.vw-passat.pl/threads/140191-Pro%C5%9Bba-o-analize-log%C3%B3w-AJM-115-koni-PD. Piszę tutaj ponieważ szukam gdzie się da pomocy. Oczywiście filtr paliwa wymieniony. Auto pali od strzała, zero kopcenia. Mała sugestia ale to może mi się tylko wydaje 1,2 bieg auto w miare przyspiesza 3,4 bieg efekt o wiele słabszy czyżby związany z zasilaniem paliwa? Dla porównania przejechałem sie AFN-em. EFEKT= Niebo a Ziemia:wsciekly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomoże, doradzi ktoś ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności