therage Zgłoś #1 Napisano 24 Grudnia 2011 Cześć wszystkim, przedwczoraj wracając do domu na święta zatrzymała mnie policja za ciągle świecące się światła pomarańczowe w zderzaku (pozycyjne w USA) oraz brak pozycji w reflektorach (posiadam reflektory w wersji US i są tam tylko światła drogowe i mijania) i chcieli zabrać mi dowód rejestracyjny, udało mi się jednak jakoś dojść do porozumienia ale chcąc zapobiec podobnej sytuacji zastanawiam się czy możliwe jest przerobienie bez wymiany reflektorów przednich na wersję europejską instalacji w taki sposób aby w reflektorze były pozycje, ewentualnie jakoś obejść przeróbkę reflektora i dołożyć pozycje obok? Odłączyć światła w zderzaku to nie problem więc o to już nie pytam. Dziwne, że przez 8 lat nikt się o to nie czepiał a przeglądy samochód przechodził bezproblemowo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MlodyS53 Zgłoś #2 Napisano 24 Grudnia 2011 Jak chcesz przerobić reflektor na EU skoro w US nie ma żarówki ani nawet otworów na żarówki od postojowych. Zostaje Ci albo jeździć jak teraz albo wymienić lampy na EU. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
therage Zgłoś #3 Napisano 24 Grudnia 2011 Może się ktoś w takie rzeczy bawił dlatego pytam, no nie wiem, może przełożenie bebechów reflektora albo białe postojówki w blendach? Koszt nowych reflektorów (Hella) to jakieś 500-600zł a po co mam wydawać tyle kasy jeśli może istnieć jakiś tańszy sposób Jeśli się nie da to po prostu kupię reflektory i temat się zamknie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #4 Napisano 24 Grudnia 2011 (edytowane) Ale z tego, co mi wiadomo w USA są światła symetryczne. Więc chyba lepiej wymienić na europejczyka. Jeśli nic nie chcesz ruszać - musisz powiercić troszeczkę na dole. I zmienić wsio na dwie żarówki. Jedną W5W białą będzie robić za postoje (odepnij jedno włókno z amerykańca), drugą pomarańczową zostaw na kierunki. Takie coś już jest dopuszczalne. Ewentualnie w blendach bocznych lamp jakoś postojówki zrobić i po krzyku. Co do kosztów - kupujesz używki na Allegro. Najtańsze, ale całe. http://moto.allegro.pl/passat-b4-reflektory-hella-komplet-tanio-i2011807267.html takie na przykład Dokupujesz nowe szkła w cenie 15 zł za szkło. http://moto.allegro.pl/vw-passat-b4-93-96-szklo-klosz-reflektora-nowe-i2016615552.html Następnie dajesz światła do regeneracji odbłyśnika (musisz się ugadać co do kosztów). Powinieneś się zamknąć w kwocie 300 zł za obie lampy wyglądające jak nowe. Swoje możesz pchnąć na Allegro, będzie jeszcze taniej... Edytowane 24 Grudnia 2011 przez Charakterek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
therage Zgłoś #5 Napisano 24 Grudnia 2011 Wielkie dzięki za poradę, nie sądziłem, że może wyjść tak tanio, pozdrawiam i życzę wesołych świąt! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t-tas Zgłoś #6 Napisano 24 Grudnia 2011 Spokojnie z tym kloszem- jeśli dobrze widzę to ten klosz to NEOLITE- kilka dni temu kolega założył takie reflektory do swojego b4- powiem tylko, ze plama światła niewiele miała wspólnego z asymetrią, tak w ogóle to niewiele przypominała to co powinna przypominać- po prostu była plama światła. Osobiście sam mam w b3 reflektory NEOLITE- jakość marna, choć jak były nowe i na przekaźnikach to myślałem, że fajnie świecą choć plama była licha. Po jakimś czasie rozmontowałem lampy i szukałem sposobu by dopracować te reflektory- najpierw musiałem pogłębić gniazda żarówek w odbłyśnikach ale to jeszcze nie było to, a pogłębiając gniazda żarówek wzorowałem się na starych odbłyśnikach HELLA. Skoro żarówka już siedziała na głębokości przyłożyłem do lampy stare szkło HELLA w miejsce tego NEOLITE i prawie sukces- pojawiła się asymetria, może nie do końca idealna bo trochę rozmazana ale jednak jest. Osobiście odnośnie wstawiania postojówek w amerykańcach widziałem ładnie przerobioną Toyotę Matrix- w odbłyśniku wywiercony otwór i wciśnięta w ten otwór dopasowana biała dioda chyba fi 10. Pomarańczowe obrysy odcięte i tylko kierunek pomarańczowy został. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #7 Napisano 25 Grudnia 2011 Odnośnie tej wymiany reflektorów, to chyba nie jest aż tak proste. Amerykańskie B4 ma inny włącznik świateł. Są dwie pozycje: światła wyłączone i włączone mijania. Założenie europejskich reflektorów nic nie da, bo i tak nie uda się włączyć pozycji. W moim Pasku ktoś wcześniej przerobił instalację świateł, bo mam kable do pozycji poprowadzone poza główną wiązką, a przy kostce włącznika też jest coś namodzone. Także jeżeli chciałbyś zastosować sobie europejskie reflektory, to będziesz musiał podłubać w elektryce. Ktoś wyżej wspomniał o pozycjach w blendzie. Blenda na pewno się nie nada do takiej operacji, ze względu na swoją strukturę... jest po prostu kawałkiem płaskiego plastiku. P.s. Therage, masz w swoim amerykańcu halogeny? Podobno na USA tego nie montowano. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #8 Napisano 26 Grudnia 2011 P.s. Therage, masz w swoim amerykańcu halogeny? Podobno na USA tego nie montowano. ja mam amerykańca z halogenami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
therage Zgłoś #9 Napisano 26 Grudnia 2011 Amerykańskie B4 ma inny włącznik świateł. Są dwie pozycje: światła wyłączone i włączone mijania. Założenie europejskich reflektorów nic nie da, bo i tak nie uda się włączyć pozycji. P.s. Therage, masz w swoim amerykańcu halogeny? Podobno na USA tego nie montowano. Powiem Ci, że mam normalny włącznik świateł gdzie w pierwszej pozycji odpalam pozycje a dopiero później mijania, sprawdzałem jak to działa więc raczej aż takiego problemu być nie powinno. Co do halogenów to je posiadam i były montowane fabrycznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach