art1 Zgłoś #1 Napisano 12 Grudnia 2011 Witam, postaram się w miare logicznie i sensownie wyjaśnić co dolega mojemu autku (mi też zresztą). Od jakiegoś czasu ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym, oczywiście po przeribieniu x tematów na forum padło na uszczelke, tylko że : -wszystko ok na bagnecie i w zbiorniczku, żadnych maseł itp -auto nie kopci, ma normalną moc -testy na uszczelke i na szczelność nic niewykazały generalnie nic niewskazuje na uszczelka, wymieniłem korek, termostat,zbiorniczek, jednakże płynu ubywa krótkie trasy praktycznie niewielkie ilości, trase 900km praktycznie do sucha i tak też z tymi objawami przejechałem ok 10 tys km i wydaje mi się że jakby to była uszczelka to już by ją wydmuchało i objawy uszczelki bo się objawiły i teraz czy objawy te niepowoduje nagrzewnica która na 100 procent jest do wymiany, w aucie bardzo mocno czuć płyn chłodniczy(im większ tem. ogrzewania tym mocniej), zaparowane szyby, podejrzewam tez wode pod dywanikiem ale niejest odczuwalna jak kiedyś więc niezaglądam (walczyłem z wodą w aucie) a ilości ubywającego płyny napewno niespowodowały by bagna. Czy sądzicie czy uszkodzona (dziurawa nagrzewnica ) może powodować ubytek płynu w zbiorniczku (sądze ze tak) i czy moge spróbować wsypać do zbiorniczka wiórek tych uszczelniających i spróbować załatać tym dziurke w nagrzewnicy, troche obawiam się wymiany, nawet niechodzi o same koszta co o późniejsze złożenie samochodu przez mechaników (wiadomo ile to pracy i ile elementów). Uff to by było na tyle, co poradzicie drodzy koledzy ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 12 Grudnia 2011 czy uszkodzona (dziurawa nagrzewnica ) może powodować ubytek płynu w zbiorniczku (sądze ze tak)sam sobie odpowieadasz:Dczy moge spróbować wsypać do zbiorniczka wiórek tych uszczelniających i spróbować załatać tym dziurke w nagrzewnicyodradzam już lepiej samą nagrzewnicę załatać/wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #3 Napisano 12 Grudnia 2011 Witam, postaram się w miare logicznie i sensownie wyjaśnić co dolega mojemu autku (mi też zresztą).Od jakiegoś czasu ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym, oczywiście po przeribieniu x tematów na forum padło na uszczelke, tylko że : -wszystko ok na bagnecie i w zbiorniczku, żadnych maseł itp -auto nie kopci, ma normalną moc -testy na uszczelke i na szczelność nic niewykazały generalnie nic niewskazuje na uszczelka, wymieniłem korek, termostat,zbiorniczek, jednakże płynu ubywa krótkie trasy praktycznie niewielkie ilości, trase 900km praktycznie do sucha i tak też z tymi objawami przejechałem ok 10 tys km i wydaje mi się że jakby to była uszczelka to już by ją wydmuchało i objawy uszczelki bo się objawiły i teraz czy objawy te niepowoduje nagrzewnica która na 100 procent jest do wymiany, w aucie bardzo mocno czuć płyn chłodniczy(im większ tem. ogrzewania tym mocniej), zaparowane szyby, podejrzewam tez wode pod dywanikiem ale niejest odczuwalna jak kiedyś więc niezaglądam (walczyłem z wodą w aucie) a ilości ubywającego płyny napewno niespowodowały by bagna. Czy sądzicie czy uszkodzona (dziurawa nagrzewnica ) może powodować ubytek płynu w zbiorniczku (sądze ze tak) i czy moge spróbować wsypać do zbiorniczka wiórek tych uszczelniających i spróbować załatać tym dziurke w nagrzewnicy, troche obawiam się wymiany, nawet niechodzi o same koszta co o późniejsze złożenie samochodu przez mechaników (wiadomo ile to pracy i ile elementów). Uff to by było na tyle, co poradzicie drodzy koledzy ?? oj kolego chcesz sie bawic w wsypywanie w uszczelniacza odradzam zdecydowanie kiedys sprobowalem i silnik mi sie przegrzewal gdzies sie kanal przypchal i w lecie byl problem trwalo to tydzien zanim wyplukalem uklad na szczescie sie udalo i odradzam proby z tym cudem uszczelniaczem a nagrzewnica i tak ci strzeli za jakis czas wiec zbieraj kase i wymieniaj powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maro2225 Zgłoś #4 Napisano 12 Grudnia 2011 art1 ja uważam , że warto spróbować uszczelniacza w proszku lub w płynie. Osobiście robiłem to dwa razy w dwóch autach , z bardzo dobrym skutkiem ( raz rozszczelniła się nagrzewnica - po wsypaniu proszku bez jakichkolwiek problemów zrobiłem ok. 100tys. km i sprzedałem auto , drugi raz w Octavii uciekał mi płyn z chłodnicy - zdolnego rogu - dosłownie lało się ciurkiem !) Zasada jest b.prosta : trzeba powoli wsypywać proszek na rozgrzanym silniku . Jeżeli dziura nie jest wielka , da radę załatać . Obecnie po naprawie zrobiłem ok. 20tys i wszystko jest OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klopsik Zgłoś #5 Napisano 12 Grudnia 2011 a ja bym nie robił. może to ci tez uszczelnić np pompe:) i tu bedzie problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #6 Napisano 13 Grudnia 2011 ja tez ci odradze uszczelniacza skoro masz taki ubytek plynu lepiej wymien nagrzewnice , ja u siebie tez mam wyciek z nagrzewnicy jednak u mnie jest on niewielki , probowalem uszczelniacza i skonczylo sie wymiana chlodnicy i kilkakrotnym plukaniem ukladu , a uszczelniacz jedynie bardziej popsul njagrzewnice ktora nadal cieknie a i jakby nabiera powietrza do ukladu , czy to mozliwe ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej1308 Zgłoś #7 Napisano 5 Lutego 2012 Witam wszystkich.Jestem nowym uzytkownikiem i podlaczam sie pod was.Mam olbrzymi problem i odchodze od zmyslow.Mianiwicie mam passata 1,9 tdi 130 ps. Obiawy tylko jedne.Wywala plyn ze zbiorniczka przy dynamicznej jezdzie. Zalozylem wezyk na koncowke od spodu zbiorniczka wyrowawczego i wsadzilem go do butelki i nalecialo pol litry plynu podczas gwaltownego przyspieszania albo szybszej jazdy kiedy cisnienie jest wieksze to wtedy plynu leci wiecej.Objawow brak.olej czysty,na korku nic niema plyn czysty,nie kopci,badanie na dwutlenek u dwuch niezaleznych mechanikow wykluczylo uszczelke,temperatura normalna,silnik pracuje idealnie a plyn nadal ucieka.Blagam o pomoc i porady co moze byc.Jedyne objawy sa takie ze w momecie przyspieszania gdzie obroty sa ponad 2 tys.leci zimne powietrze z dmuchawy po czym wraca.Ogolnie slabo grzeje na wolnych obrotach prawie wogole.Teraz zmienilem,rozrzad,chlodnice,termostat,zbiorniczek wyrownawczy a plyn nadal ucieka.Oco tu chodzi? moze to byc uszczelka? jesli tak to dlaczego nic nie wykazalo na tym urzadzeniu do badania dwutlenku wegla w ukladzie? prosze pomozcie bo niewiem co robic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
virus Zgłoś #8 Napisano 6 Lutego 2012 Witam wszystkich.Jestem nowym uzytkownikiem i podlaczam sie pod was.Mam olbrzymi problem i odchodze od zmyslow.Mianiwicie mam passata 1,9 tdi 130 ps. Obiawy tylko jedne.Wywala plyn ze zbiorniczka przy dynamicznej jezdzie. Zalozylem wezyk na koncowke od spodu zbiorniczka wyrowawczego i wsadzilem go do butelki i nalecialo pol litry plynu podczas gwaltownego przyspieszania albo szybszej jazdy kiedy cisnienie jest wieksze to wtedy plynu leci wiecej.Objawow brak.olej czysty,na korku nic niema plyn czysty,nie kopci,badanie na dwutlenek u dwuch niezaleznych mechanikow wykluczylo uszczelke,temperatura normalna,silnik pracuje idealnie a plyn nadal ucieka.Blagam o pomoc i porady co moze byc.Jedyne objawy sa takie ze w momecie przyspieszania gdzie obroty sa ponad 2 tys.leci zimne powietrze z dmuchawy po czym wraca.Ogolnie slabo grzeje na wolnych obrotach prawie wogole.Teraz zmienilem,rozrzad,chlodnice,termostat,zbiorniczek wyrownawczy a plyn nadal ucieka.Oco tu chodzi? moze to byc uszczelka? jesli tak to dlaczego nic nie wykazalo na tym urzadzeniu do badania dwutlenku wegla w ukladzie? prosze pomozcie bo niewiem co robic. Witam ja miałem podobny problem nagrzewnica była dziurawa i puszczała zobacz czy u ciebie nie jest tak samo mi tak kapało że przez noc ubywało z 1l płynu:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz_rider Zgłoś #9 Napisano 6 Lutego 2012 Ja obstawiam korek w zbiorniczku. Co prawda koszt nie duży, ale spróbuj może pożyczyć od kogoś na 5 minut. zastanawiające jest to, że leci chłodne powietrze przy wyższych obrotach. Jednak mimo wszystko próbę zacząłbym od podmiany korka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej1308 Zgłoś #10 Napisano 7 Lutego 2012 Ale wymienilem zbiorniczek wraz z korkiem i dalej to samo.Niewiem mechanik mowil ze moze byc tez to ze zawor nagrzewnicy moze byc uszkodzony bo waz idacy od niego jest zimny przy cieplym silniku i ze to moze robic cisnienie i wyrzuca plyn przez zbiorniczek. niewqiem ale odchodze odzmyslow.czy moze to byc przyczyna poprzez ten zawor? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz_rider Zgłoś #11 Napisano 7 Lutego 2012 Mogłoby robić ciśnienie jeśli zimny płyn stykałby się z gorącymi ściankami przewodu (nagłe zagotowanie). Teraz jest zima więc można to wykluczyć bez męczenia się w za gorącym samochodzie. Spróbuj może wymontować zawór i zastąpić go rurką na jakiś czas. Ten zawór chyba jest podciśnieniowy? Jeśli tak to obejrzyj może dokładnie wężyk do niego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FiFi_ino Zgłoś #12 Napisano 8 Lutego 2012 (edytowane) Wg. mnie to uszczelka pod głowicą. sprawdzał Ci ktoś to ? Ogrzewanie wraca po okolo ponad 3000 obrotow? patrzyles na VAGu jaką temp masz przy butowaniu auta? lepiej to sprawdz, bo jest zimno i te 110 stopni - 115 nie uszkodzi CI silnika, ale latem mozesz sobie ladnie kosztów narobic. Jak przegazujesz na wolnych obrotach nie slyszysz takiego dziwnego dzwieku ? takie szemranie - jesli tak to znaczy ze powietrze jest w ukladzie i przelatujac przez nagrzewnice wydaje taki dzwiek. P.S Licznik jest tak zaprogramowany ze dopiero 130 stopni pokazuje, więc tym sie nie sugeruj. VAG -- ENGINE -- MB i tam w bloku coolant temp Edytowane 8 Lutego 2012 przez FiFi_ino Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej1308 Zgłoś #13 Napisano 9 Lutego 2012 Jest tak ze pry gwaltownym przyspieszaniu nagle leci zimne powietrze i po jakims czasie wraca spowrotem do normy to znaczy grzeje ale bardzo slabo,lecz to pewnie przez zapowietrzony uklad.Temperatura ani razu nie skoczyla na ponad 90.Jest tylko te bulgotanie i zimne powietrze przy gwaltownym przyspieszaniu i tak jak pisalem wczesniej zero innych objawow. do lata napewno niebede czekal.bylo auto u mechanika ale on bazuje na sprzecie i ufa mu w 100 procetach i wykluczyl uszczelke,lecz bylem tez u kilku innych takich przyziemnych mechanikow i stwierdzili ze napewno to uszczelka gdyz to uzadzenie do wykrywania spalin gdzies sie niesprawdza napewno no tak powiedzieli i dlatego tez w przyszlym tygodniu oddaje auto do mechanika clem wymiany uszczelki. Jeden to mi napedzil stracha i odrazu od niego ucieklem mianowicie powiedzial ze moze byc jakies mikro pekniecie na bloku i ze odrazu lepiej wymienic silnik.Malo zawalu nie dostalem ale inny z kolei mowi ze gdyby tak bylo to auto by sie inaczej zachowywalo.Wiec niewiem co myslec.Jak mowicie/bo mnie juz sz... trafia! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FiFi_ino Zgłoś #14 Napisano 10 Lutego 2012 Temperatura ani razu nie skoczyla na ponad 90.Jest tylko te bulgotanie i zimne powietrze przy gwaltownym przyspieszaniu i tak jak pisalem wczesniej zero innych objawow. Pisalem, ze licznik Ci nic nie powie. EEPROM licznika jest tak zaprgoramowany(troche glupio, ale tak jest) ze jak masz tem[ okolo 60 stopni to juz pokazuje 90, a drgnie do gory dopieoro powyzej (chyba pewnosci nie mam,kiedys gdizes czytalem) 120 stopni i ona nie lata co chwile ponizej powyzej, dlatego trzeba sprawdzic na VAGu podczas jazdy. Jesli masz bulgotanie w nagrzewnicy, i tak jak mowisz to na 99% uszczelka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martyna13 Zgłoś #15 Napisano 10 Lutego 2012 Jak dla mnie wsypywanie proszku do uszczelniania to tylko pół środek. Kup nagrzewnice i wymień jak masz garaż to sam dasz radę ściągnij sobie elsewin i masz wszystko opisane odrazu możesz sobie kupić nowe mocowania deski koszt w aso coś ok 90zł. Koszt nagrzewnicy od 70zł(hans prise)do 140 za behra(czyli orginał) do tego płyn g12+ i trochę wolnego czasu jak coś to pisz na pw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FiFi_ino Zgłoś #16 Napisano 10 Lutego 2012 (edytowane) Jak dla mnie wsypywanie proszku do uszczelniania to tylko pół środek. Kup nagrzewnice i wymień jak masz garaż to sam dasz radę ściągnij sobie elsewin i masz wszystko opisane odrazu możesz sobie kupić nowe mocowania deski koszt w aso coś ok 90zł. Koszt nagrzewnicy od 70zł(hans prise)do 140 za behra(czyli orginał) do tego płyn g12+ i trochę wolnego czasu jak coś to pisz na pw Temat tego uszczelniacza chyba skonczyl sie w zeszlym roku, potem kolega opisał: Wywala plyn ze zbiorniczka przy dynamicznej jezdzie. Edytowane 10 Lutego 2012 przez FiFi_ino Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej1308 Zgłoś #17 Napisano 10 Lutego 2012 (edytowane) No pogodzilem sie z mysla ze to uszczelka.Wiec tak czy inaczej ja wymienic musze.Ale to dopiero za tydzien. Aczy jezdzac tak FiFi z podwyzszona temperatura nic sie nie stanie teraz?Bo wogole sie zastanawiam czy moge tak jezdzic zeby gdzie silnika nie uszkodzic. Wsumie pokonuje poki co krotkie kilkukilometrowe trasy. Inon stop kontroluje plyn w zbiorniczku. Edytowane 10 Lutego 2012 przez Andrzej1308 bląd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubasg Zgłoś #18 Napisano 12 Lutego 2012 Witam wszystkich,mam problem ze swoim paskiem,od jakiegoś czasu słyszę bulgotanie w kratkach nawiewu przy dodaniu wyższych obrotów,co to morze być,,,pomocy,boję się że to uszczelka pod głowicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej1308 Zgłoś #19 Napisano 19 Lutego 2012 Witam.Ja mysle ze juz po problemie.Wymienilem uszczelke pod glowica i od 2 dni jak odebralem auto jest ok.Grzanie wrocilo ,bombelkowanie zniknelo i poki co jest dobze.Mysle ze juz tak zostanie bo gdyby cos mialo byc nie tak to juz by sie obja wilo.Apel do podobnych problemow.Nie kombinujcie i nie szukajcie tylko odrazu proponuje udezyc w uszczelke. bo czytajac rozne opinie to w wiekszosci konczy sie na uszczelce. u mnie koszt w dobrym warsztacie i z profesionalnym podejsciem 800 zl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FiFi_ino Zgłoś #20 Napisano 19 Lutego 2012 Witam wszystkich,mam problem ze swoim paskiem,od jakiegoś czasu słyszę bulgotanie w kratkach nawiewu przy dodaniu wyższych obrotów,co to morze być,,,pomocy,boję się że to uszczelka pod głowicą. Jedz do jakiegos mechanika, niech obejrzy czy nie ma wyciekow, jesli slyszysz bulgotanie to oznacza zapowietrzony uklad. Reszta jest juz omówiona w tym temacie wyzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach