Skocz do zawartości
Gość VW 1.8T

Klima działała a nie działa

Rekomendowane odpowiedzi

Przecież to jest prawie 3 razy tyle niż powinno być załadowane :szok:

 

Jedź na ten warsztat i niech ci na własny koszt szukają usterki, ale na początek ilośc czynnika. Nie wiem czy taka ilość czegoś nie uszkodziła znowu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak się jeździ do specjalistów z "automatami". Ja tez kiedyś trafiłem do warsztatu z wielkim szyldem "AUTOKLIMATYZACJA", ale ich wiedza ograniczała się do podłączenia wężyków i wciśnięcia "start" w "automacie". Przy sprawnej klimie może i ok, ale jak się zaczęły schody to goście byli gotowi mi wymieniać na ślepo każdą część kawałek po kawałku. Dlaczego u Ciebie wybór padł akurat na parownik? Jakaś niedrożność w nim jest?

 

Na przednim pasie powinieneś mieć tabliczkę, ale z tego co pamiętam to do B4 wchodzi 1150 - 1200 gramów czynnika, wiec dostałeś dobre 500 za dużo. Ale to jest jeszcze do sprawdzenia, bo głowy nie dam że tam tyle wchodzi, nie patrz na to co "automat" wyświetla tylko co masz w samochodzie napisane. Nie wiem jak dokładnie wygląda układ regulacji ciśnienia w B4, ale może być tak że przy zbyt wysokim ciśnieniu klima w ogóle nie startuje, jesteś na 100% pewien że kompresor załączył? Bo jeśli ciśnienie jest zbyt wysokie to tam pewnie jest jakieś zabezpieczenie, albo tak jak w B5 zawór, który wyrzuci nadmiar czynnika w powietrze, albo może jakiś zaworek który zadziała i odłączy kompresor? Bo przy takim przeładowaniu gdyby klima normalnie sobie mieliła to ciśnienie mogłoby nawet coś rozerwać. Przede wszystkim upewnij się że masz odpowiednia ilość czynnika w układzie, jeśli za dużo to upuść i daj znać co się dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wstepie chciałbym podziekowac za zainteresowanie i pomoc.

 

Tak jak radzicie, pojade i sprobuje nabic od nowa te 1200g. Jezeli chodzi o szczelność układu jest w 100% bo tak pokazał automat (a napełniałem juz 2 krotnie - przed i po wymianie dyszy rozpreznej) Sprezarka na 100% pracuje. Jezeli chodzi o parownik...hmm..bo tak mi powiedzieli koledzy z serwisu (po tym jak chyba niesłusznie stwierdzili usterke dyszy rozpreznej skłaniam sie do diagnozy "na ślepo", bo niczym konkretnym tego nie uzasadnił oprócz "to jeszcze w tym wypadku moze byc niesprawne").

 

Jutro wiec z samego rana pojade do nich i przeforsuje idee ponownego nabicia układu 1200g dawką. Sprawdzałem, u mnie nie ma opisanych zadnych wartosci ani na masce ani na pasie przednim..przynajmniej nie znalazłem, ale po innych forach tez przewija sie ciagle ilosc 1150-1200g.

 

Poinformuje o dalszych przygodach jutro.

 

Pozdrawiam

Arek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pomimo ze sprezarka chodzi

Skąd pewność, że sprężarka działa? To, że słychać zamknięcie sprzęgła elektromagnetycznego nie oznacza jeszcze pracy części mechanicznej sprężarki. Podłączali się z zegarami do układu w celu sprawdzenia ciśnienia podczas pracy?

Coś za wiele tych niewiadomych jak na mój gust. Daję głowę, że po wymianie parownika (nie twierdzę, że nie może być zapchany, chociaż wtedy nie załączałoby sprężarki z powodu zbyt wysokiego ciśnienia a raczej wyłączałoby ją po chwili) jeśli okaże się, że dalej nie chłodzi, padnie na kompresor, bo taka jest kolej rzeczy jeśli szuka się na ślepo.

Powodzenia z takim serwisem.

Edytowane przez popo73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, dalszy ciag mojej przygody z klimą przedstawia sie nastepująco.

 

Okazało sie jednak ze ilosc nabijana była dobra (cały czas nabijane 1150g, a zdziwienie ich wynikało z tego ze do Laguny wchodzi 750g-cos przekreciłem). Dalsze poszukiwania doprowadziły ich do osuszacza...jedak na tym chyba moja przygoda sie skonczy, bo przewód aluminiowy idący od osuszacza do parownika nie idzie odkręcić...a ciać i kupować drugi przewód za 700zł w serwisie to troche ciezka sprawa... Ktoś ma jakiś pomysł jak to "ugryźć"? A może to nie osuszacz<???>

 

Pozdrawiam

Arek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na odleglosc nikt Ci niestety nie pomoze bo jest zbyt wiele przyczyn tego ze nie chlodzi, mozna sie przescigac w pomyslach, jedni powiedza ze osuszacz, inni ze parownik zapchany, inni ze kompresor do wymiany itd. itd. Pojedz do innego warsztatu po druga "niezalezna" opinie. Poki Ci ktos nie podlaczy manometrow i nie pomierzy cisnien w czasie pracy klimy i dokladnie tego wszystkiego nie obejrzy to nie sadze zeby udalo sie to naprawic bez zbednych wydatkow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mialem tez problem ze swoja klima kilka razy nabijana i nic przez chwile dzialala chlodzila a pozniej nic !! juz nie wspomne ze jezdzilem po kilku warsztatach i tylko rece rozkladali i kasowali z nabijania ... az trafilem do p Dominika z warsztatu i okazalo sie ze byla nieszczelna ... dziela bez zarzutu , wiec jesli chcesz to sprobuj zadzwonic 503 -478-455

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego henryk-45

zarejestrowales sie dzis i od razu 2 posty chwalace zaklad :niekumam

Czy to przypadkiem nie jest reklama a nie realna pomoc forumowiczom ??

 

Pierwsze 2 posty

1. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=871800#post871800

2. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=871773#post871773

 

dziwne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem w innym serwisie - podłaczyli mnie pod zegary..i ciśnienie ponad 2 atmosfery czyli bdobre, pozniej pan z warsztatu kazał wsiasc i i trzymac go na obrotach, po czym stwierdził ze sprezarka pracuje ale jest bardzo wyekspluatowana i ma słabą kompresje...co o tym myślicie? Dodatkowo przy dłuzszej pracy klimy jeden weżyk wylotowy ze sprezarki (alumniowy) robi sie gorący. Wyjechałem z serwisu bez 50zł bo wycenili mi naprawe usterki na 1200-1500zł...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To czegoś nie kumam. Najpierw ci mówi, że jest OK a po chwili zmienia zdanie i oznajmia, że sprężarka dogorywa? Co do tego przewodu, to rozejrzyj się za używanym. Na pewno wyjdzie taniej. A przy prawidłowej pracy klimy, to jeden przewód jest bardzo ciepły a drugi lodowaty - tłumacząc tak w skrócie, jak krowie na rowie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.. moja klima tez cos niechce działac.. moze ten filtr który jest pod prawa łampą jest zabrudzony?da sie go jakos samemu wyczyscic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

filtr pod prawą lampą to osuszacz. Nie da się go wymienić, bez odciągania czynnika z układu. Czyli w warunkach domowych nic nie zrobisz :| Sam przerabiam temat ze słabą wydajnością klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ten drugi wiatrak na chlodnica ma sie krecic? bo u mnie sie nie kreci na zimnym silniku a na ciepłym jeszcze nie sprawdzałem.. to gdzie jest ten drugi filtr?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiatrak mały ten po lewej patrząc od strony przodu samochodu, ma się kręcić podczas włączonej klimatyzacji. Wykonaj autodiagnozę i zobacz jakie masz błędy. Ten drugi to filtr kabinowy, albo ''dławik'', który znajduje się na przewodzie klimy, też go sam nie wymienisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie,,pojade o sprawdzic i zobacze co mu jest,, bo bez klimy w gorące lato niezebardzo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Ja mam pytanie czy ktoś moze wykonywal klejenie rurek od klimatyzacji . Mam male pekniecie praktycznie nie widoczne golym okiem. mozna to jakos skleic jakim klejem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W instalacji klimy jest za duże ciśnienie, żeby tam coś kleić. Nawet jak się lutuje chłodnicę klimy, to i tak puszcza po pewnym czasie. Tak więc wymiana przewodu tu tylko w grę wchodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sam przerabiam temat ze słabą wydajnością klimy.

 

Ja też ;) Mam manualną klimę. Czy może mi ktoś podpowiedzieć ile stopni : powinna mieć sprawna klimatyzacja :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dmuchać powinna z temp. 4°C przy ok 25° na zewnątrz :) U mnie przy 18 na zewnątrz, klima dmucha 13° :( Już nie mogę doczekać się lata :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bogus_132

Witam i mam pytanie

Mam climatronic wszystko działa dobrze tylko problem z funkcją AUTO ,mianowicie jak wcisnę AUTO to sie załączy ale powietrze leci za ciepłe (tak jak by klima nie działała)a gdy chcę przełączyć nadmuch na nogi lub góre to AUTO się wyłącza (AUTO sie świeci tylko bez nadmuchu na nogi lub górę)pozostałe funkcje działają dobrze,czy może to sygnalizować brak freonu????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności