Skocz do zawartości
prego

Problem z układem hamulcowym.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pewien problem, poniżej postaram się go opisać dokładnie.

 

W czasie jazdy na nierównościach (podczas bujania samochodu na boki) zapala się kontrolka na desce roździelczej sygnalizująca, że coś się dzieje z układem hamulcowym (ta kontrolka to znak ! w kółeczku - kolor czerwony). Poświeci, wyda sygnał dźwiękowy i wszystko wraca do normy.

 

W instrukcji obsługi pojazdu ta kontrolka oznaczona jest numerem 14 - układ hamulcowy i jest podana tylko informacja o zbyt niskim stanie płynu hamuclowego - ja stan płynu mam poprawny - sprawdzałem kilkakrotnie.

 

Co może być przyczyną, że kontrolka się zapala co pewien czas - na nierównej drodze (podczas bujania na boki).

 

Sprawdziałem hamulce - wszystko na moje oko jest wporządku :)

 

Proszę o jakieś porady czego szukać, ewentualnie na czym skupić uwagę :niepewny:

 

Jeżdże już tak dłuższy czas - i nie widze, aby coś gorzej hamowało lub ubywało płynu hamulcowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prego po przekreceniu stacyjki w pozycje zapłon spróbuj poruszac kluczykiem w góre i w dól i zobacz co sie bedzie działo czy wtedy bedzie zaświecała sie kontrolka jeżeli tak to bedzie oznaka padającej kostki stacyjki.I to moze byc przyczyna zapalania sie kontrolki Podczas jazdy po nierównosciach dostaje wibracji i pokazuje sie kontrolka.

 

Miałem podobne zjawisko zaczynało sie stopniowo od krótkiego pisku i zapalenia kontrolki od hamulców.,a pożniej juz swieciło wszystko co możliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prego po przekreceniu stacyjki w pozycje zapłon spróbuj poruszac kluczykiem w góre i w dól i zobacz co sie bedzie działo czy wtedy bedzie zaświecała sie kontrolka jeżeli tak [...]

 

Ze stacyjką u mnie wszystko wporządku - sprawdzałem na różne sposoby i nic sie nie zaświeca... :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewód (kostka) od czujnika płynu hamulcowego może nie kontaktować (lub coś w tym stylu) tu bym poszukiwał przyczyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja stan płynu mam poprawny - sprawdzałem kilkakrotnie.
Sprawdź poziom płynu hamulcowego - być może jest po prostu zbyt niski.

:mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ta kontrolka nie świeci się również po zaciągnięciu ręcznego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner

Powrócę do tematu.

 

U mnie kontrolka układu hamulcowego, o której tu piszecie świeci się po włączeniu zapłonu ale w trakcie odpalania samochodu mruga 3 razy z jednoczesnym trzykrotnym brzęczkiem i gaśnie. Potem już nie świeci i nie brzęczy. Hamuje dobrze. I nie wiem co to może być. Poziom płynu hamulcowego w normie. Proszę o jakieś sugestie zanim podjadę na VAG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak klocki ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner

Klocki wydają się być w porządku (grubość). Ewentualnie z tyłu nie są najlepsze ale czy tam też są czujniki jakieś od klocków?. Jedynie co mi się powoli nie podobało to tarcze hamulcowe i myślałem po tej zimie je zmienić (z klockami włącznie ale nie ze względu na ich stan) ale czy grubość tarcz byłaby jakoś sygnalizowana??

A jeżeli to klocki to na VAG'u to wyjdzie czy trzeba je oglądnąć (pomierzyć)?

 

A tak w ogóle to widzę, że u mnie jest trochę inny rozstaw kontrolek na desce niż ten przedstawiony w opisie na forum. U mnie kontrolka układu hamulcowego jest w miejscu kontrolki otwarcia klapy bagażnika natomiast w jej miejscu mam kontrolkę hamulca ręcznego (o ile dobrze pamiętam literka P w czerwonym kółku). Natomiast nie wiem gdzie jest kontrolka zużycia okładzin hamulcowych (czerwone kółko z czerwonymi kreseczkami na obwodzie). Czy u mnie kontrolka układu hamulcowego (ta z wykrzyknikiem) jest również kontrolką zużycia okładzin hamulcowych??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pretorus
Klocki wydają się być w porządku (grubość). Ewentualnie z tyłu nie są najlepsze ale czy tam też są czujniki jakieś od klocków?. Jedynie co mi się powoli nie podobało to tarcze hamulcowe i myślałem po tej zimie je zmienić (z klockami włącznie ale nie ze względu na ich stan) ale czy grubość tarcz byłaby jakoś sygnalizowana??

A jeżeli to klocki to na VAG'u to wyjdzie czy trzeba je oglądnąć (pomierzyć)?

 

Dolej na maxa płynu hamulcowego, ja miałem to samo zjawisko podczas bujania na boki zapalała się kontrolka i wyskakiwał komunikat "bremsen fehler" pojechałem do serwisu i tam gośc powiedział mi że paski tak maja wysoko ustawiony czujnik płynu hamulcowego i tak sie dzieje, dolej płynu na maxa i bedzie wszystko ok. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner

Płynu mam tyle co piszesz więc to nie będzie to.

Ale obecnie sprawa się trochę rozwinęła bo teraz po przekręceniu kluczyka wyświetla się kontrolka układu hamulcowego ale po chwili gaśnie ze wszystkimi innymi (poza akumulatorem oczywiście). Tylko, że teraz jak chce odpalić to jest lekki (jeden) pisk, gasną kontrolki, lekko coś tam obróci (na prawdę lekko) i nic, a na desce pojawiają się jeszcze inne kontrolki ABS, ASR po czym po chwili jak nic nie ruszam to gaśnie wszystko tak jak wtedy gdy jest wszystko ok i można odpalać.

I teraz się zastanawiam czy to będzie akumulator ?? bo gdzieś wyczytałem że jak napięcie spada poniżej 10-10,5 V to systemy układu hamulcowego dla bezpieczeństwa (swojego:)) się wyłączają i wychodzi błąd. Sprawdzałem miernikiem akumulator i w spoczynku wskazuje napięcie 12 V (prawie) ale jak już chce odpalać to spada do zera (też prawie).

 

Acha i jeszcze jedno znalazłem na forum dość podobny problem i tam rozwiązaniem była wymiana kostki stacyjki ale u mnie to nie to bo zamieniłem na nową i było to samo.

 

Macie jakieś pomysły???

 

Ok wydaje mi się że problem rozwiązany. Po prostu padnięty był akumulator i takie "kwiatki" mi wyrzucał (komputer oczywiście nie akumulator:)). Po naładowaniu odpala bez problemu (chociaż wydaje mi się że nie na długo bo wiekowy jest - 8 lat !!). Pomierzyłem go i teraz na postoju wskazuję ponad 12 V, w trakcie rozruchu spada do ok 10.5-11,0 i już po uruchomieniu pokazuje 14 V z hakiem. Zmierzyłem też jaki jest pobór prądu na postoju i wychodzi że w granicach 50-70 mA (raz mi skoczyło na 120 mA ale nie wiem dlaczego może sam coś zwarłem). Więc wydaje mi się, że wszystko jest w normie (poprawcie mnie jeśli się mylę). Jedna jeszcze mnie rzecz tylko frapuje, że po tych wszystkich perturbacjach została mi ta nieszczęsna kontrolka układu hamulcowego tzn "zapala" się po przekręceniu kluczyka tak jak i inne oraz tak jak inne po chwili gaśnie (oczywiście nie ma żadnych sygnałów dźwiękowych), odpalam, jeżdżę i już się nie pojawia. I nie wiem teraz czy dalej pokazuje błąd czy po prostu ten stary trzeba na VAG'u wykasować żeby ta kontrolka zniknęła. Dzięki za jakieś info. I przepraszam za przydługawe "wypociny" ale chciałem wszysko dokładnie opisać bo może się to komuś przyda. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przewód (kostka) od czujnika płynu hamulcowego może nie kontaktować (lub coś w tym stylu) tu bym poszukiwał przyczyny.

 

Wymieniłem wszytskie tarcze hamulcowe + klocki hamulcowe oraz płyn hamulcowy i problem został rozwiązany :) Widocznie coś było już zużyte :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość heban00

Ja mam problem z kontrolkami asr i abs czsami mi sie zapalają i nie gasną . jak zgasze silnik i przekręce zapłon to puźniej wszystko jest ok co może byc nie tak pomocy !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podepnę się do tematu. Od pewnego czasu po zapaleniu auta (w zasadzie po przekreceniu kluczyka) nie gasną kontrolki od ABS i ASR. Jak kolega wyzej napisał, mam taki sam objaw. Po wyłączeniu silnika ponownie przekręcam kluczyk, tym razem też nie gasną kontrolki (a powinny po przetestowaniu). Zapalam auto, przejezdzam do przodu jakies 15 metrów i kontrolki gasną. Wygląda jakby uklad zacząl czytać z czujnika i gaśnie. Problem zaczyna sie powtarzać częsciej i na dodatek jak przejechałem na zapalonych kontrolkach około 1km to wyskoczyl komunika ABS FELLER. Potem ponownie wyłączyłem silnik, uruchomiłem od nowa, przejechalem kilka metrów i znowu się uspokoiło... Kolega sugeruje podpiąc pod VAGa ale moze ktoś miał podobny przypadek? Proszę napisać na maila: [email protected]

Pozdrawiam i dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu wina może leżeć po stronie czujników przewodów i elektronicznej części pompy ABS i dlatego kolega sugerował podpięcie pod VAG i ja też to mówię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akumulator oczywiście nowy bo faktycznie jak słaby to wszystko się pojawia na tablicy :-) Gdzieś tu poczytałem że podobno wina moze być po stronie stacyjki, w zasadzie nigdy sie nie przyglądałem... zawsze jak odpale to dopiero jak rusze to widze ze się świecą kontrolki. Kolega "mielke" sugeruje zeby podjechac na VAGa i tak zrobie, bo to zaczęlo sie dziac to po wymianie osłony na prawym przegubie. Moze przewód jest kiepski i jak został lekko poruszony to krzaczy. Dzieki. Dam znac co było nie tak.

Edytowane przez tomek_fafek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to już wiesz co jest do spr czujnik koła prawego przedniego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności