Andreus1979 Zgłoś #1 Napisano 20 Listopada 2011 (edytowane) Witam, przymiarzam sie do zmiany klekota na mocną benzynke. W związku z tym ma kilka pytań: Dlaczego 2.0TSI w Audi ma 350Nm a w VW tylko 280Nm? Czy w planach VW jest mocniejsza wersja 2.0TSI? Kiedy wychodzi Passat B8?(bo nie wiem czy nie poczekać) Do TSI trzeba lać 98-emke czy zadowala się też mniej oktanowym paliwem? Rozrząd jest na łańcuchu czy pasku? Edytowane 21 Listopada 2011 przez Kuczi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #2 Napisano 20 Listopada 2011 Witam, przymiarzam sie do zmiany klekota na mocną benzynke. W związku z tym ma kilka pytań:Dlaczego 2.0TSI w Audi ma 350Nm a w VW tylko 280Nm? Czy w planach VW jest mocniejsza wersja 2.0TSI? Kiedy wychodzi Passat B8?(bo nie wiem czy nie poczekać) Do TSI trzeba lać 98-emke czy zadowala się też mniej oktanowym paliwem? Rozrząd jest na łańcuchu czy pasku? B8 podobno w 2014r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tropico Zgłoś #3 Napisano 20 Listopada 2011 rozrząd jest na łańcuchu, nie trzeba lać PB98 można 95 nie wiem jak w 2.0TSI ale w 1.8TSI można nawet nie dostępną u nas 91. różnica w momencie obrotowym wynika pewnie z tego, że do OOOO wsadzili bardziej zaawansowaną technologicznie jednostkę, która to zapewne za 1-2 lata trafi do VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarkII Zgłoś #4 Napisano 20 Listopada 2011 Raczej obstawiam różnice w oprogramowaniu bo w tych silnikach tkwią spore rezerwy mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andreus1979 Zgłoś #5 Napisano 21 Listopada 2011 Nikt nie orientuje się czy w planach jest mocniejsza dwulitrówka, jakieś bi turbo czy obecna ale podkręcona? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #6 Napisano 21 Listopada 2011 Nikt nie orientuje się czy w planach jest mocniejsza dwulitrówka, jakieś bi turbo czy obecna ale podkręcona? A po cholere? Przeciez mozesz zamówic 3,6 :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
07mk Zgłoś #7 Napisano 21 Listopada 2011 Ten silnik zaprezentowany w A5 to przekonstruowana jednostka 1,8 TSI dodano dodatkowo pośredni wtrysk paliwa czy coś w tym stylu było na ten temat w Auto Świecie kilka tygodni wczesniej. dane dotyczace zwłaszcza momentu obrotowego są imponujące Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
idol23 Zgłoś #8 Napisano 21 Listopada 2011 Powiem tak te silniki to jedno i to samo mogą się różnić min.oprogramowaniem Ten silnik 2.0TFSI jest dstępny w Audi A4 z takim momentem jak podałeś.Ja mam takie zdanie to jest poprostu polityka koncernu. np VW wprowadził UP! a Skoda Citigo a dla czego? (przeczytałem w gazecie) po to by jak UP! nie będzie się sprzedawał to czeszka ma przynieść ewentualne zyski bo będzie tansza ale nie wiem czy ładna? Przykład Sharan i Alhambra Sprzedawać to samo w innej budzie,a co do B8 to salon samochodowy Genewa prawdopodobnie. Powstrzymałem tatę który chciał sobie kupićB7 ale w 170KM DSG Variant. Jeszcze tylko dwa lata zobaczymy!!! Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarex Zgłoś #9 Napisano 21 Listopada 2011 Kolego Andreus1979. Mam B7 2.0 TSI 211 km i uwierz mi, że wystarczy. Jak ty teraz się bujasz 2.0 TDI 170 km, to zapewniam, że poczujesz znaczną różnicę. Ja się przesiadłem z B6 2.0 TFSI 200 km na B7 2.0 TSI 211 km i czuje różnicę. Co dopiero w twoim przypadku. A jak to cię nie zadowoli to pozostało ci 3,6 300 km, bo z tego co wiem to dopiero w B8 ma zostać zastosowany silnik 2.0 T 250 km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tropico Zgłoś #10 Napisano 21 Listopada 2011 Jak ktoś nie ma budżetu na 3.6 to zawsze może zrobić program w 2.0 TSI i spokojnie będzie mieć z 260-270km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andreus1979 Zgłoś #11 Napisano 22 Listopada 2011 (edytowane) Paska mam od nowości od listopada 2006r. Obecnie 285tyś przebiegu. Po programie na 190Ps i 400Nm. Ogólnie passat to dobre, solidne i uniwersalne autko gdyby nie awaryjny diesel 2.0TDI. Zmienia mi się troche charakter pracy i bede jeździł 25-30tyś rocznie, dlatego mysle o benzynce. Pozatym kultura pracy i spokojna głowa: że nie padna wstryski, że koło dwumasowe sie rozleci, że DPF się zapcha, że padnie pompa oleju itd. BEZCENNE!!! Kupno 3.6 w Polsce zupełnie się nie kalkuluje(wysoka akcyza), daltego myśle o czymś do 2.0l Jeśli nowy Pasek wychodzi za dwa lata, to chyba sobie poczekam. Obawiam się tylko czy 2.0TDI jeszcze tyle przejeździ!!! Czasy podczas wyprzedzania: 60-100 5s 80-120 5,5s 80-140 9,5s 100-160 14,5s 100-200 29s Edytowane 19 Grudnia 2011 przez Andreus1979 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tropico Zgłoś #12 Napisano 22 Listopada 2011 @ Andreus1979 a 0-100 ile masz s. ? te 60-100 to na 3 biegu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andreus1979 Zgłoś #13 Napisano 22 Listopada 2011 (edytowane) Do setki nie mierzyłem, ponieważ mi to nie potrzebne. Zdecydowanie bardziej skupiam sie na czasach wyprzedzania, bo na Polskich drogach dość często trzeba wyprzedzić kolumne tirów bądz maruderów w leciwych autkach. Nie chciałbym kupić auta które mi nie tego nie zapewni, bo to w zasadzie wpływa na bezpieczeństwo i powoduje uśmiech na twarzy:mlask Mam DSG, więc to są maksymalnie najkrótsze przyspieszenia podczas wyprzedzania Edytowane 22 Listopada 2011 przez Andreus1979 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olafo Zgłoś #14 Napisano 22 Listopada 2011 Ogólnie rzecz biorąc to jest małe zamieszanie z tymi silnikami TSI/TFSI. Czemu? Bo od lutego przyszłego roku wchodzi odświeżona wersja A4 a wraz z nią nowe silniki TFSI, oszczędniejsze od poprzednich. Jak chodzi o aktualne modele passata i A4 to siedzą tam prawie te same silniki z tą różnicą, że w audi silniki o pojemności 2.0 mają system sterowania zaworami audi valvelift czego nie ma w silnikach 2.0 TSI w passatach. Być może dlatego zróżnicowali ten moment obrotowy? Sterowanie zaworami zmniejsza zużycie paliwa, głównie w jeździe po mieście. W trybie mieszanym różnica wynosi ok 0,6 litra jak porównywałem paska do A4. Nowe silniki TFSI, które wejdą od lutego w A4 wprowadzają ten system valvelift do mniejszych jednostek (1.8 TFSI) Ale jak patrzyłem na niemieckie strony audi to nie jest jedyna zmiana, nowe TFSI są poza tym oszczędniejsze od obecnych, nawet tych z systemem valvelift. Swoją drogą to bardzo mi się spodobała ta nowa jednostka TFSI 1.8 170KM 320nm, spalanie na papierze ma rewelacyjne jak na dosyć mocną benzynę: cykl miejski 7,4 l poza miastem 4,8 l średnio 5,7 l Aż się prosi żeby ta jednostka zagościła w pasku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tropico Zgłoś #15 Napisano 22 Listopada 2011 Na pewno za jakiś czas zagoszczą w Passacie, wszystko musi mieć swoją hierarchię, wystarczy spojrzeć np. kiedy 2.0 TSI trafił do Superba - gdy do Passata zaczynali wsadzać wersję 210km to w Skodzie debiutowała wersja 200km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #16 Napisano 23 Listopada 2011 Ciekawie ten nowy 1.8tsi wyglada. Maks moc juz przy 3800rpm nizej niz 2.0TDI :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andreus1979 Zgłoś #17 Napisano 24 Listopada 2011 Tak od 3800, ale pewnie w przedziale do jakiś 3800-6000:6500. Pozatym w benzynie zabawa zaczyna się tam gdzie diesel się kończy. W nowoczesnych benzynach na papierze wszystko wygląda naprawde extra, ciekawe jak będzie w praktyce i z awaryjnością? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #18 Napisano 24 Listopada 2011 Charakterystyka obecnym tsi jest swietna. Jak podniasa moment na dole i zachowaja obecny zakres obrotow to na dole bedzie lepszy od tdi, na gorze go masakrujac :mlask Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #19 Napisano 24 Listopada 2011 Charakterystyka obecnym tsi jest swietna.Jak podniasa moment na dole i zachowaja obecny zakres obrotow to na dole bedzie lepszy od tdi, na gorze go masakrujac :mlask Czym mają podnieść moment"na dole" ? Wiesz na czym polega różnica w charakterystyce pracy Otto vs Diesel ?? BTW do diesla VW za chwilę dołożą drugą turbinę . I jak wtedy będzie wyglądał ten "dół" w benzynie VW ? Jak dół kloaczny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n00 Zgłoś #20 Napisano 24 Listopada 2011 BTW do diesla VW za chwilę dołożą drugą turbinę . W T5 też dołożyli z 2.5 tdi 174 zrobił sie 2.0 BI-TDI 180 który z tego co wiem jeździ słabiej niż 2.5 TDI Dołożyć i może dołożą do Passka ale na dzień dzisiejszy jeśli chodzi o podatność na modyfikacje to TSI jest góra Duzo 1.8 TSI 160 ma na serii ponad 170KM ... po chipie robi sie ok 220-230KM a można podobno już więcej na inny podzespołach 2.0 TSI/TFSI to już przetarty szlak... moce ponad 300KM na zmienionych podzespołach nikogo nie dziwią już dawno :fajny i to wszystko bez zbytniej straty żywotności A 2.0 TDI PD 140/170 to max ok 230KM i 440-450NM na innym turbo, wydechu itp... [wiadomo ze nie wszystkie PD się dało ] CR jeszcze nie widziałem na innych gratach tylko po chipie Także zależy kto co lubi jeden wybierze DIESLA drugi BENZYNĘ Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach