Skocz do zawartości
Gość stas

problem z cewka

Rekomendowane odpowiedzi

Gość stas   
Gość stas

czesc mam paska b4 ale ostatnio mnie zawodzi a mianowicie chodzi mi o cewkk w ciagu 3 miesiecy wymienilem az 4 na ostatniej nowej przejechal okolo700 km jest to 20 115km

93 r

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

waldek40    26
czesc mam paska b4 ale ostatnio mnie zawodzi a mianowicie chodzi mi o cewkk w ciagu 3 miesiecy wymienilem az 4 na ostatniej nowej przejechal okolo700 km jest to 20 115km

93 r[/quote

 

mi mechanik zwalił cewkę w ten sposób że porozpinał wszystkie kable w celu demontażu głowicy a nie odłączył akumulatora, a czy ty coś z elektryki odpinasz po założeniu już nowej cewki?? w cewce pada tzw. wzmacniacz mocy można go wymienić zawsze to taniej niż nową cewkę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
stempel72    10

waldek40, jaki wzmacniacz mocy :krzeslem: to nie sprzęt audio. Tam jest moduł zapłonowy, czyli elkement który steruje pracą cewki (tak najprościej pisząc). A czy te cewki kupujesz oryginały, czy jakieś podróbki ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
waldek40    26
waldek40, jaki wzmacniacz mocy :krzeslem: to nie sprzęt audio. Tam jest moduł zapłonowy, czyli elkement który steruje pracą cewki (tak najprościej pisząc). A czy te cewki kupujesz oryginały, czy jakieś podróbki ?[/quote

 

Akurat mam starą cewkę przed sobą wtyczka ma 3 bolce, odkręć 2 śruby od dołu potem odchyl klapkę pod wtykiem na kabel poluzuj 2 nakrętki i wyjmij spód cewki , czyli masz spód cewki a na niej układ który wzmacnia napięcie i przeważnie on pada A jaka nazwa jest tego fachowa to nie wiem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
stempel72    10

Przyczyną padania modułu napewno jest zwarcie na uzwojeniach cewki. Musisz zlokalizować który element pada, czy cewka czy moduł. Nie stosuj zamienników cewki, lepiej kup używaną ale oryginalną. Przed założeniem kolejnej cewki wymieniłbym świece i przewody - dla świętego spokoju. Komputer sterujący ECU raczej nie uszkadza modułu zapłonowego - tu bym raczej nie szukał.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość stas   
Gość stas

3 poprzednie byly uzywane 4 ostatnia t nowa ale podrobka na nowej kilka razy nie chcial odpalic ale jak postal np przez noc to rano zapalil

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cristof    10

Sprawdz czy cewka jest polaczona z blokiem silnika plecionka.przewod sciaga przebicia na mase i iskra nie uszkadza modulu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek   
Gość pszemek
Sprawdz czy cewka jest polaczona z blokiem silnika plecionka.przewod sciaga przebicia na mase i iskra nie uszkadza modulu

 

U kolegi w golfie nie było plecionki i też cuda się działy.To może być przyczyna.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość stas   
Gość stas

cewka byla dobra to czujnik hella w rozdzielaczu padl

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kazek127    10
cewka byla dobra to czujnik hella w rozdzielaczu padl

 

A jest możliwa jego wymiana? Czy trzeba cały aparat zapłonowy wymienic?

Jak jest możliwa wymiana proszę o dokladna instrukcje jak to zrobić...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
toldek1    21

Za 70 PLN kupisz na szrocie cały aparat, Halla kupisz samego za 50 PLN ale musisz przełożyć demontując kółko zębate napędu aparatu które zabezpiecza kołek którego czasami trudno wybić, tak więc wybieraj.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
agent_00742    0
Napisano (edytowane)

Witam. Mam następujący problem z cewką zapłonową w passacie B4 silnik 1.6. Po przejechaniu 30 d0 40 km , jak się zatrzyma i zgaszę silnik, cewka traci iskrę i nie mogę odpalić silnika. Zakładam wtedy drugą cewę, zimną czyli nie nagrzaną i auto odpala bez problemu. Sprawdzony czujnik Hala, działa. Nowa kopułka, nowe świece, nowe kable i nic nie pomaga. Proszę o pomoc, elektryk nie może sobie poradzić, może ktoś miał taki problem. Pozdrawiam.

Edytowane przez agent_00742

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lluukk    0

Hej, mam podobny problem, ale chodzi chyba o połączenia elektryczne. Jak wjadę w kałużę, to zaczyna szarpać pierdzieć, .... Musi wyschnąć, żeby normalnie jechać. Kulminacyjnym momentem było mycie silnika - spaliła się cewka. Wymieniłem więc cewkę, przewody wn, świece. Problem kałuży występuje nadal, więc myślę, że gdzieś ucieka prąd. Macie pomysły gdzie szukać??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
viper1986    0
Hej, mam podobny problem, ale chodzi chyba o połączenia elektryczne. Jak wjadę w kałużę, to zaczyna szarpać pierdzieć, .... Musi wyschnąć, żeby normalnie jechać. Kulminacyjnym momentem było mycie silnika - spaliła się cewka. Wymieniłem więc cewkę, przewody wn, świece. Problem kałuży występuje nadal, więc myślę, że gdzieś ucieka prąd. Macie pomysły gdzie szukać??

 

Sprawdź przewody, które idą do czujnika w kopułce (trzy pinowa kostka) Zdarza się że są przerwane przy samej kostce, pod gumową osłona, albo na samych przewodach jest naruszona izolacja i wtedy takie cyrki występują. Tak samo przewody idące do cewki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


×