Skocz do zawartości
Gość stas

problem z cewka

    Rekomendowane odpowiedzi

    Gość stas

    czesc mam paska b4 ale ostatnio mnie zawodzi a mianowicie chodzi mi o cewkk w ciagu 3 miesiecy wymienilem az 4 na ostatniej nowej przejechal okolo700 km jest to 20 115km

    93 r

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    czesc mam paska b4 ale ostatnio mnie zawodzi a mianowicie chodzi mi o cewkk w ciagu 3 miesiecy wymienilem az 4 na ostatniej nowej przejechal okolo700 km jest to 20 115km

    93 r[/quote

     

    mi mechanik zwalił cewkę w ten sposób że porozpinał wszystkie kable w celu demontażu głowicy a nie odłączył akumulatora, a czy ty coś z elektryki odpinasz po założeniu już nowej cewki?? w cewce pada tzw. wzmacniacz mocy można go wymienić zawsze to taniej niż nową cewkę

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    waldek40, jaki wzmacniacz mocy :krzeslem: to nie sprzęt audio. Tam jest moduł zapłonowy, czyli elkement który steruje pracą cewki (tak najprościej pisząc). A czy te cewki kupujesz oryginały, czy jakieś podróbki ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    waldek40, jaki wzmacniacz mocy :krzeslem: to nie sprzęt audio. Tam jest moduł zapłonowy, czyli elkement który steruje pracą cewki (tak najprościej pisząc). A czy te cewki kupujesz oryginały, czy jakieś podróbki ?[/quote

     

    Akurat mam starą cewkę przed sobą wtyczka ma 3 bolce, odkręć 2 śruby od dołu potem odchyl klapkę pod wtykiem na kabel poluzuj 2 nakrętki i wyjmij spód cewki , czyli masz spód cewki a na niej układ który wzmacnia napięcie i przeważnie on pada A jaka nazwa jest tego fachowa to nie wiem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Przyczyną padania modułu napewno jest zwarcie na uzwojeniach cewki. Musisz zlokalizować który element pada, czy cewka czy moduł. Nie stosuj zamienników cewki, lepiej kup używaną ale oryginalną. Przed założeniem kolejnej cewki wymieniłbym świece i przewody - dla świętego spokoju. Komputer sterujący ECU raczej nie uszkadza modułu zapłonowego - tu bym raczej nie szukał.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość stas

    3 poprzednie byly uzywane 4 ostatnia t nowa ale podrobka na nowej kilka razy nie chcial odpalic ale jak postal np przez noc to rano zapalil

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdz czy cewka jest polaczona z blokiem silnika plecionka.przewod sciaga przebicia na mase i iskra nie uszkadza modulu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość pszemek
    Sprawdz czy cewka jest polaczona z blokiem silnika plecionka.przewod sciaga przebicia na mase i iskra nie uszkadza modulu

     

    U kolegi w golfie nie było plecionki i też cuda się działy.To może być przyczyna.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość stas

    cewka byla dobra to czujnik hella w rozdzielaczu padl

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    cewka byla dobra to czujnik hella w rozdzielaczu padl

     

    A jest możliwa jego wymiana? Czy trzeba cały aparat zapłonowy wymienic?

    Jak jest możliwa wymiana proszę o dokladna instrukcje jak to zrobić...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Za 70 PLN kupisz na szrocie cały aparat, Halla kupisz samego za 50 PLN ale musisz przełożyć demontując kółko zębate napędu aparatu które zabezpiecza kołek którego czasami trudno wybić, tak więc wybieraj.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Witam. Mam następujący problem z cewką zapłonową w passacie B4 silnik 1.6. Po przejechaniu 30 d0 40 km , jak się zatrzyma i zgaszę silnik, cewka traci iskrę i nie mogę odpalić silnika. Zakładam wtedy drugą cewę, zimną czyli nie nagrzaną i auto odpala bez problemu. Sprawdzony czujnik Hala, działa. Nowa kopułka, nowe świece, nowe kable i nic nie pomaga. Proszę o pomoc, elektryk nie może sobie poradzić, może ktoś miał taki problem. Pozdrawiam.

    Edytowane przez agent_00742

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hej, mam podobny problem, ale chodzi chyba o połączenia elektryczne. Jak wjadę w kałużę, to zaczyna szarpać pierdzieć, .... Musi wyschnąć, żeby normalnie jechać. Kulminacyjnym momentem było mycie silnika - spaliła się cewka. Wymieniłem więc cewkę, przewody wn, świece. Problem kałuży występuje nadal, więc myślę, że gdzieś ucieka prąd. Macie pomysły gdzie szukać??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Hej, mam podobny problem, ale chodzi chyba o połączenia elektryczne. Jak wjadę w kałużę, to zaczyna szarpać pierdzieć, .... Musi wyschnąć, żeby normalnie jechać. Kulminacyjnym momentem było mycie silnika - spaliła się cewka. Wymieniłem więc cewkę, przewody wn, świece. Problem kałuży występuje nadal, więc myślę, że gdzieś ucieka prąd. Macie pomysły gdzie szukać??

     

    Sprawdź przewody, które idą do czujnika w kopułce (trzy pinowa kostka) Zdarza się że są przerwane przy samej kostce, pod gumową osłona, albo na samych przewodach jest naruszona izolacja i wtedy takie cyrki występują. Tak samo przewody idące do cewki.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się




    ×