Skocz do zawartości
damszk

Kołyszące B4 Sedan POMOCY

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam B4 Sedan z przebiegiem 280tys. Od pewnego mam wrazenie że tył samochodu wychyla się na boki. Dzieje się tak podczas gwałownych ruchów kierownicą. Nasila się to podczas większych prędkości i gdy auto jest obcążone. Auto bardzo reaguje na lekkie boczne podmuchy wiatru. Jazda z prędkością ponad 120km/h staje sie bardzo nie przyjemna szczególnie przy zmianie pasa ruchu. Wcześniej tak nie było swobodnie się prowadziło przy 180km/h. Wymieniłem zużyte tuleje w tylnej belce ale nie pomogło. Czy może to być wina amortyzatorów bo jakieś pół roku temu wymieniałem z tyłu na Monroe? Co jeszcze mogę tam wymienić a może to wina czegoś w przednim zawieszeniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz ;

1.czy wszystkie sruby sa dokrecone

2.czy amorki nie leja

3.cz sprezyna nie pekla

4.luz nalozyskach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maglownice sprawdz czy sie nie odkrecila

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam sprężyny !!!

Na bank są już "wyklepane" i masz kuter rybacki zamiast bryki :)

 

Co do kołysania tyłu to jak wymieniałeś amory to powinieneś wymienić wszystkie gumy w tylnym zawiasie, no i oczywiście sprężyny bo pewno jeszcze fabryczne a przy tym przebiegu to nie dziwne ze już są zużyte.

 

Pozdro

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już był taki temat pasek "jeżdżący jak taczka gnoju:-)" Moim zdaniem to wybite tuleje metalowo gumowe w tylnym zawieszeniu, miałem coś podobnego każdy zakręt z uczuciem dachowania, tulejki 4 sztuki po 22zł kupiłem, wymieniłem i bryka jak nowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zwróciłem uwagi że je wymieniłeś, sprawdż czy sprężyna nie pękła z tyłu, może być w otulinie i nie widać tego bez demontażu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też stawiam na sprężyny, sam tak miałem a przyczyną (oprócz amorków) były peknięte obie sprężyny: jedna w trzech a druga w jednym miejscu, nie rozsypały się tylko dlatego że pęknięcia były w gornej części osłoniętej plastikową otulina, w tym miejscu sprężyna jest cieńsza i drobniej zwinięta, dlatego bardziej pracuje i pęka (co peewnie przewidział vw dając tam tą otulinę :evil: )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja też stawiam na sprężyny
sprawdż czy sprężyna nie pękła
oczywiście sprężyny
3.cz sprezyna nie pekla
Sprężyny nie są pęknięte, jedna była pęknięta ale ją wymieniłem pół roku temu razem z amorkami druga była chyba wymieniana jeszcze przez niemca bo nie miała tej otuliny. Auto daje się rozbujać na boki trzymając za hak i ma się wrażenie jakby chodził na sprężynach. Jeżeli wymienić te sprężyny to jakiej dać firmy i jakie są ceny. może mieć to związek z drążkiem stablizatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie elementy jak;sprezyny, amorki ,klocki,tarcze. bebny okladziny wymienia sie parami !!!!!!!!!!!

Skad wiesz ze druga sprezyna ma taka sama charakterystyke?

Jedz na stacje na szarpaki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i wtedy też sprawdz amorki mimo wszystko, jesli sa sprawne powinny wytłumić kołysanie po pierwszym skoku,nie może tak być że na sprawnych amorach i sprężynach rozbujasz auto za hak i ono się kołysze, że nie wspomnę o tym co kolega powyzej czyli osiowym wymienianu części

i jeszcze coś: wszyscy automatycznie myslimy o tyle ale jeśli masz padnęty jeden amor z przodu to też ci bedzie bujać auto po przekątnej i niełatwo ocenić wtedy co jest zwalone bo różnica mas się odzywa, tak miałem w golfie teścia i wyraźnie przód prawy uwalony czuć było dopiero wtedy gdy amor pociekł i na każym skoku dobijał na maxa a wcześniej auto się bujało całe że kichy sie przewracały

 

w zasadzie to nie piszesz czy tył czy przód robiłeś i dla jasności to tył ma otuliny, przód nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Auto właśnie przeszło test amortyzatorów są sprawme w 80%. Test na szarpakach nie wykazał żadnych luzów. Geometria kół OK. Mam pytanie jeżeli auto jest z przodu jeszcze na oryginalnych amorach które są sprawne to czy sprężyny mogą być padnięte?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem pękniętą spręzynę widac by było po wysokości auta no i namacalnie (przód jest bez otuliny - łapą pomacać i byłoby czuc :) ), jesłi byłyby zużyte równomiernie to amorki powinny wytłumić kołysanie, szczególnie takie na 80 %, tylko te 80% jakoś małowiarygodnie wygląda dla minimum 10 lat użytkowania auta, przeważnie nowe po założeniu pokazują osiemdziesiąt parę procent , a tu stare i taki wynik, no chyba ze ktoś je wymieniał i wsadził oryginały nowe, no i nie znamy też historii auta, bo może masz 50 tys prebiegu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko te 80% jakoś małowiarygodnie wygląda dla minimum 10 lat użytkowania auta
Auto ma 280tys. Kupiłem go 5 lat temu od Niemca z przebiegiem 140tys., bardzo zadbane, w Polsce robiło głównie dalekie trasy.
wsadził oryginały nowe
Raczej nie były wymieniane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AMORTYZATORY ALBO SPREZYNY NIE MA INNEJ OPCJI. NO CHYBA żE JAKIS STABILIZATOR CI WYLECIAł ALBO PęKł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności