siwek026 Zgłoś #21 Napisano 18 Sierpnia 2014 Ja sprawdziłbym poduszki silnika oraz skrzyni. U mnie jest to samo, diagnoza: wychechłane poduchy silnika. Zamiast kupić zwykłe poczekałem z zakupem miesiąc dłużej i na dniach będę zakładał ori Lemforder. U wujka było to samo, po zmianie poduszek jak ręką odjął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fejb Zgłoś #22 Napisano 20 Października 2014 (edytowane) Witam Co moze byc przyczyna metalicznego stukania w przedziale 1,5 tys do 3,5 tys obrotow? Na pierwszym biegu praktycznie nie slyszalne. Im wyzszy bieg tym bardziej stuka- metaliczne pierdzenie. Na biegu jalowym nie ma tego stukania nawet podczas przegazowywania w calym przedziale obrotow. Autem delikatnie trzesie pomimo stabilnych obrotow. Czuje, ze auto jest minimalnie slabsze. Gdy wrzuce wsteczny, zaciagne reczny i zaczne delikatnie odpuszczac sprzeglo to zaczyna się koncert pod maska. Proszę o pomoc. Edytowane 20 Października 2014 przez rainman777 Przeniesiony reg. 2.1.a. I o polskie znaki prosimy ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaper65 Zgłoś #23 Napisano 20 Października 2014 Piotrek masz możliwość wjechać na kanał ? Najpierw dobrze obejrzyj cały wydech czy coś się gdzieś nie poluzowało albo oberwało,możliwe że ten dźwięk pochodzi stąd///:ocochodzi:czapa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fejb Zgłoś #24 Napisano 20 Października 2014 Sprawdzę na kanale;) Jednak czy w takim wypadku nie stukałoby cały czas? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kevin27 Zgłoś #25 Napisano 20 Października 2014 ile masz przejechane ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fejb Zgłoś #26 Napisano 21 Października 2014 226 kkm. Dwóch mechaników stwierdziło, że to dźwięk z klawiatury silnika. Oczywiście bez kanału... Gość, który rozbiera angliki na potęgę też stwierdził to samo. Więc zacznę od kanału, poduszek, różnych napinaczy, wydechu itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fejb Zgłoś #27 Napisano 21 Października 2014 Na kanał jeszcze nie wjechałem, ale widzę, że coś jest nie tak. Spalanie w trasie -10 l/100km przy jeździe do 100km/h ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #28 Napisano 21 Października 2014 sprawdz przeplywomierz i przysluchaj sie dokladnie tylnej czesci glowicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fejb Zgłoś #29 Napisano 25 Października 2014 Witam, Z dnia na dzień coraz bardziej trzęsie autem na biegu jałowym, a obroty stoją w miejscu. Tak jak pisałem stukanie przy przyśpieszaniu następuje w przedziale 1,5-3 tys obrotów. Po podniesieniu na podnośniku rozpędzając auto nie słychać nic. Dopiero przy 3 biegu wysoko bo, aż przy 5,5tys obrotów słychać stukanie. Metaliczny dźwięk z przodu silnika. Mechanik sprawdził kompresje i na 1 i 2 cylindrze nie ma nawet 4 barów. 3 i 4 wskazuje powyżej 9 barów. Dodam, że przy teście 1 i 2 ucieka ciśnienie między nimi. Mechanik obstawił uszczelkę głowicy. (3 i 4 bez słyszalnej ucieczki ciśnienia). Mechanik jest w 100% przekonany, że ten metaliczny dźwięk powstaje przez pękniętą uszczelkę między cylindrami. Może to tak wyglądać? Oczywiście auto żłopie paliwo ostatnio jak głupie. Wskazówka szybko opada. Mechanik proponuje remont z częściami i robocizną około 1,5-2 tys i nie więcej. Najtańszy używany silnik mogę mieć za 1 tys, ale czy to się opłaca? Z przełożeniem do 3 tys może mnie wyjść nie licząc ewentualnej wymiany sprzęgła. Proszę o sugestie i porady. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fejb Zgłoś #30 Napisano 25 Października 2014 Ktokolwiek mial z was podobny problem? Jakies porady? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kevin27 Zgłoś #31 Napisano 25 Października 2014 Ktokolwiek mial z was podobny problem? Jakies porady? Domyślam sie, że "mechanik" jest obcą Ci osobą. Przed wydaniem jakiejkolwiek kasy niech ten sam pomiar zrobi ktoś inny. Zanim napisałeś o pomiarze kompresji stawiałem na sprzęgło lub osprzęt - jeśli przebieg jest niepotwierdzony trzeba to sprawdzić. Czy są dodatkowe objawy: pulsowanie sprzęgła, bierze olej, bierze płyn chłodniczy, dymi na jakiś kolor ? Najbardziej pomocne będzie jeśli nagrasz film. P.S. a cena jest..... ambitna..... ciekawe co dodatkowo obejmuje ta wymiana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fejb Zgłoś #32 Napisano 25 Października 2014 Mechanika znam bardzo dlugo. Jest to 4 auto, ktorym się zajmuje.praktycznie kazda naprawa trafiona. Ogolnie mu ufam, ale nie jestem pewien co do tego metalicznego dzwieku. Twierdzi, ze uszczelka glowicy między 1 i 2 cylindrem tak dzwoni przy przyspieszaniu. Slychac przy pomiarze jak cisnienie ucieka między nimi. Między 3 i 4 jest cisza. Czy to nie jakis zawor? Pomiar cisnienia byl wykonywany dwa razy na kazdy cylindrze. Auto dymi na bialo, ale plynu jest max stan. Smierdzi bardzo spalinami. Dodatkowo jak pisalem telepie autem na biegu jalowym. Postaram się to nagrac, ale bedzie ciezko. W cene wchodzi robocizna, planowanie glowicy, nowe uszczelki klawiatury oraz glowicy, nowe gumki na zaworach, nowy rozrzad oraz wszelkie plyny. Co tu robic;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fejb Zgłoś #33 Napisano 26 Października 2014 (edytowane) Poniżej krótki film na 5 biegu i pedał gazu w podłodze. https://drive.google.com/a/406-klub.pl/file/d/0B6LNODyqVaMtRFhhdVVSZ3BTSE0/view?usp=sharing od 5 sekundy słychać wyraźnie i przy 3 tys obrotów już cichnie Edytowane 26 Października 2014 przez Fejb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #34 Napisano 26 Października 2014 Jesli ciśnienie jest faktycznie takie jak piszesz, to nie ma co czekać tylko zdejmować "czapke" zanim uszkodzisz coś więcej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fejb Zgłoś #35 Napisano 26 Października 2014 Poprawiłem link: https://drive.google.com/a/406-klub.pl/file/d/0B6LNODyqVaMtRFhhdVVSZ3BTSE0/view?pli=1 Tak ciśnienie jest takie jak opisałem. Wtorek auto trafia do mechanika. Zobaczymy czy warto pakować się w remont. Jeśli to tylko uszczelka to trzeba to będzie zrobić. Pytanie: czy wydmuchana uszczelka pod głowicą może wydawać taki metaliczny dźwięk? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fejb Zgłoś #36 Napisano 3 Listopada 2014 Silnik po remoncie chodzi ciszej na biegu jałowym. Jednak przy przyśpieszaniu wydech buczy (pewnie z powodu braku katalizatora), a wcześniej nie buczał. Auto stało się niestety trochę grzeczniejsze i nie robi już takiego łał. Może to być spowodowane wyższą kompresją teraz silnika? Cała zabawa - 2100 zł (robocizna, uszczelka głowicy, uszczelka klawiatury, planowanie głowicy, nowy rozrząd, gumki na zaworach, wymiana oleju Motul i płynów i inne drobiazgi). Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kevin27 Zgłoś #37 Napisano 6 Grudnia 2014 Witam, Mnie także dotyczy problem dziwnego dźwięku pod maską, przeszukałem forum, wysłuchałem sporo nagrań na youtube i nie znalazłem rozwiązania. Problem najlepiej jest słyszalny jadąc w korku na drugim biegu. Zdejmuje nogę z gazu, obroty spadają do ok. 1600. Potem naciskam gaz, obroty wzrastają i po sekundzie słychać….. coś jakby gumowy pasek klinowy był za luźny i w momencie wzrastania obrotów się naciągał. Problem występuje tylko podczas jazdy, na każdym biegu, gdy obroty spadną do ok. 1400-2000, a następnie nacisnę pedał gazu. Od strony diagnostycznej auto jest w 100% sprawne, rozrząd z olejem wymieniony 7 tys km temu, świece, cewki, turbina w 100% sprawne. Vag-com nie pokazuje błędów. Nie ma różnicy czy silnik jest ciepły, czy zimny. W ostatnim czasie dźwięk jest coraz głośniejszy. Na dole wrzucam nagrania. Niestety mój telefon słabo uchwycił ten chrobot. W rzeczywistości jest on głośniejszy. Film 1 Ruszanie z miejsca. Dźwięk występuje w : 2 sekundzie (1500RPM) , 5 sekundzie (1200 RPM) , 16 sekundzie ( 1400 RPM) Film 2 Dźwięk występuje w: 4 sekundzie (1600RPM) , 11 sekundzie (1400 RPM) , 17 sekundzie (1400 RPM), 25 sekundzie (1400 RPM) Wszelkie komentarze mile widziane Pozdarwiam :ok 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kpnzr Zgłoś #38 Napisano 17 Lutego 2015 Witam. Jestem tu nowy przeczytałem wszystkie posty ale nie widzę rozwiązania swojego problemu. Mam Passta z 1.6 czysta benzyna od pewnego czasu zauważyłem mały problem. Kiedy silnik osiągnie swoją temperaturę to podczas przyspieszania powyżej 2500 obrotów słychać dziwny warkot jakbym wrc jechał. Na luzie nie słychać nic a podczas postoju i przegazowywania też nie chociaż samochód zaczął głośniej pracować. Może ktoś miał taką przypadłość? Na zimnym silniku nic nie słychać tylko podczas przyspieszania na ciepłym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thomas471 Zgłoś #39 Napisano 5 Listopada 2018 Witam wszystkich. Jestem tu nowy. Passata posiadam od stycznia. Od jakiegoś czasu słychać u mnie taki sam dzwiek, co na filmiku Kevina. Zdiagnozował ktoś problem? Planuje za dwa tygodnia założyć instalację gazową i zastanawiam się, czy z tym dziwnym dźwiękiem nie łączą się jakieś duże koszta. Z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thomas471 Zgłoś #40 Napisano 5 Listopada 2018 Dnia 6.12.2014 o 19:24, kevin27 napisał: Witam, Mnie także dotyczy problem dziwnego dźwięku pod maską, przeszukałem forum, wysłuchałem sporo nagrań na youtube i nie znalazłem rozwiązania. Problem najlepiej jest słyszalny jadąc w korku na drugim biegu. Zdejmuje nogę z gazu, obroty spadają do ok. 1600. Potem naciskam gaz, obroty wzrastają i po sekundzie słychać….. coś jakby gumowy pasek klinowy był za luźny i w momencie wzrastania obrotów się naciągał. Problem występuje tylko podczas jazdy, na każdym biegu, gdy obroty spadną do ok. 1400-2000, a następnie nacisnę pedał gazu. Od strony diagnostycznej auto jest w 100% sprawne, rozrząd z olejem wymieniony 7 tys km temu, świece, cewki, turbina w 100% sprawne. Vag-com nie pokazuje błędów. Nie ma różnicy czy silnik jest ciepły, czy zimny. W ostatnim czasie dźwięk jest coraz głośniejszy. Na dole wrzucam nagrania. Niestety mój telefon słabo uchwycił ten chrobot. W rzeczywistości jest on głośniejszy. Film 1 Ruszanie z miejsca. Dźwięk występuje w : 2 sekundzie (1500RPM) , 5 sekundzie (1200 RPM) , 16 sekundzie ( 1400 RPM) Film 2 Dźwięk występuje w: 4 sekundzie (1600RPM) , 11 sekundzie (1400 RPM) , 17 sekundzie (1400 RPM), 25 sekundzie (1400 RPM) Wszelkie komentarze mile widziane Pozdarwiam Udało się zdiagnozować problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach