Skocz do zawartości
cooler

[B5] Jakie tarcze hamulcowe i jakie klocki?

Rekomendowane odpowiedzi

No to nie wiem jak ty używasz hebli. Ja na zimerki nie powiem złego słowa. Dobra kończymy tą dyskusję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie mówię złego słowa bo prawda jest taka, że na rynku nie ma lepszych tarcz. Pisałem tylko o tym, że jeśli kolega buggie ma problem z wichrującymi się tarczami to niech przyczyny szuka a nie ucieka w tarcze modyfikowane, które są bardziej podatne na tego typu kwiatki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A dużo przejechałeś już od tamtego incydentu ? Bo może po prostu przypaliłeś klocki i tarcze po wierzchu i jak trochę pojeździsz i ta spalona warstwa się zużyje to im przejdzie.

 

Co do oryginałów z ASO to cholera wie co oni tam pchają ale w VW z reguły jest to made in prc więc dziadostwo.

 

Generalnie sprawa wygląda tak, że tarcze modyfikowane np takie jak Zimmermann Sport czy ATE PD to są tarcze, które są bardziej podatne na zwichrowania bo ich konstrukcja jest delikatniejsza czyli trzeba by było pokombinować może w innym kierunku. Jakiej średnicy masz te tarcz tak w ogóle ?

 

 

 

 

 

Rozumiem Adamie marketing marketingiem , handlujesz zimmermannem, ja także ale pisanie że tarcze z ASO to jakieś PRC a nic lepszego na rynku ponad tarcze zimmermann. Dla mnie trochę przesadzasz. Co z textarem? Co z pagidem? Pokaż mi potwierdzenie tego że zimmermann pakuje na rynek OE ? Oficjalne potwierdzenie, a teraz popatrz na textara.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

prosiłem także o potwierdzenie że klocki które polecasz Zimmermanna to produkt na 1 montaż jak ciągle wspominasz. Pokaż mi gdzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem Adamie marketing marketingiem , handlujesz zimmermannem, ja także ale pisanie że tarcze z ASO to jakieś PRC a nic lepszego na rynku ponad tarcze zimmermann. Dla mnie trochę przesadzasz. Co z textarem? Co z pagidem? Pokaż mi potwierdzenie tego że zimmermann pakuje na rynek OE ? Oficjalne potwierdzenie, a teraz popatrz na textara.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

prosiłem także o potwierdzenie że klocki które polecasz Zimmermanna to produkt na 1 montaż jak ciągle wspominasz. Pokaż mi gdzie?

 

 

Ehhh... :)

Zasięgnij trochę informacji u źródła, porozmawiaj z ludźmi z ATE, z Zimmermanna to się trochę dowiesz co gdzie jak i dla kogo ;)

Sam wiesz, że w pudełkach ATE jest cały świat, to nie tak, że firma A, B i C robią te same tarcze dla nich... Na przykład do nowych, niemieckich aut ATE bierze z Zimmermanna gdyż Zimmermann robi to na pierwszy montaż, do aut francuskich ATE bierze tarcze z włoch (nie mam tu pewnej informacji co do firmy także nie podaje), a dla VW tarcze produkowane są w chinach, zarówno te na peirwszy montaż jak te, które znajdziesz w pudełku ATE (bo to te same tarcze).

 

Co do klocków Zimmermanna na pierwszy montaż to jakie info potrzebujesz ? Jakie referencje są tymi, które Zimmermann daje na pierwszy montaż dla BMW czy Porsche ? Wystarczy, że weźmiesz w łapki katalog OZ i poszukasz klocków z 9 na końcu w indeksie i oto masz odpowiedź na swoje pytanie jakie klocki Zimmermann dostarcza na pierwszy montaż.

 

Piszesz o Textarze a nie wiem czy wiesz ale niestety nie kupisz na aftermarkecie tarcz czy klocków tej firmy, to co jest w ich pudełkach to produkty innych marek z grupy TMD. Textar jest małą fabryką, z której produkty idą tylko na pierwszy montaż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aut francuskich ATE bierze tarcze z włoch

firma na P?? bo coś mi się obiło o uszy.

 

Rozmawiałem z ludźmi z textara i zapewniali, że z tej jednej małej fabryki pod leverkusen ida klocki na pierwszy montaż i na aftermarket. Swoją drogą bardzo się szczycili tym, że są jedną z nielicznych firm która tak robi. Przekonało mnie to, że na klockach textar jest oznaczenie tej samej mieszanki co na tych samych klockach OE. A np na ATE czy Ferodo jest inna.

Miałem w ręku klocki do jakiegoś nowego bmw chyba 5, do porsche panamera i jeszcze do jakis 3 aut, juz nie pamiętam.

 

Lewian swoją drogą pytanie miałeś już doczynienia z Textar EPAD? mało opini o tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
firma na P?? bo coś mi się obiło o uszy.

 

Rozmawiałem z ludźmi z textara i zapewniali, że z tej jednej małej fabryki pod leverkusen ida klocki na pierwszy montaż i na aftermarket. Swoją drogą bardzo się szczycili tym, że są jedną z nielicznych firm która tak robi. Przekonało mnie to, że na klockach textar jest oznaczenie tej samej mieszanki co na tych samych klockach OE. A np na ATE czy Ferodo jest inna.

Miałem w ręku klocki do jakiegoś nowego bmw chyba 5, do porsche panamera i jeszcze do jakis 3 aut, juz nie pamiętam.

 

Lewian swoją drogą pytanie miałeś już doczynienia z Textar EPAD? mało opini o tym

 

 

Ja słyszałem o firmie na R ;P

 

Textar należy do TMD czyli Textar, Mintex, Don, Pagid, Cobreq, teraz również Hella (Hella Pagid) i kilka innych mniej znaczących firm. W większości pudełek klocków Textar są klocki produkcji Mintexa, swoją drogą bardzo dobre klocki choć trochę już zapomniane w PL a to wszystko przez bardzo dziwnego dystrybutora.

Do Panamery to akurat na 1 montaż robi Zimmermann i to jest pewne, zarówno jeśli chodzi o tarcze jak i klocki.

 

Textar Epad w łapkach jeszcze nie miałem ale to chyba to samo co ATE Ceramic, Jurid White i nowość TRW DTEC.

Edytowane przez hamulcesklep

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje tarcze to 312 mm x 25 mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Textar Epad w łapkach jeszcze nie miałem ale to chyba to samo co ATE Ceramic, Jurid White i nowość TRW DTE.

TRW widziałem, Jurid White u siebie też zamontowałem:)

EPAD niby się trochę różni od tych wszystkich "ceramicznych". W teorii jakąś powłokę zostawia na tarczy... jakieś dziwne rzeczy nie wnikałem za dokładnie:)) ale mneijsza z tym. Ciekawe jak z hamowaniem.

 

Może prosiaki pomyliłem, ale był to kawał klocka z odważnikami:) w każdym razie.

 

Panowie z TMD bardzo chętnie służą pomocą, potrafią nawet przyjechać jak ma się jakieś pytania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moje tarcze to 312 mm x 25 mm

 

No to nie jest źle, dalej żeby coś kombinować to już spory wydatek, więc warto spróbować OZ Sport + Ferodo Premier lub DS.

 

 

Może prosiaki pomyliłem, ale był to kawał klocka z odważnikami w każdym razie.

 

Noo jest kawał klocka w Panamerze, to samo podchodzi do Cayenny i Touarega - http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/46/84/55/14/4684551454

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weso jak przetestujesz epady daj znać na forum, ja w najbliższym czasie też się nad nimi pochylę.

 

Lewian wziąłem katalog zimmermanna i indexy z końcówką 9 pojawiają się w porsche i BMW . Możesz wytłumaczyć tylko czym się różni klocek z końcówką 1.2 i 9?

To nie czasem podobny podział jak ferodo sl premier i ds ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 to podstawowa wersja klocków bez dodatkowych akcesoriów, 2,3,4 i 9 to klocki z różnymi dodatkowymi akcesoriami, w przypadku 23554 czyli typów miedy innymi do grupy VAg ate ma klocki pod różnymi numerami w zależności od akcesoriów, oz zmienia tylko na koncu 2, 3,4...

Klocki z 9 to klocki, ktore dostarczane sa na pierwszy montaż, różnią sie nieco mieszanka. Wsród klientów nowych BMW bardzo popularne, te do Porsche biorą sporo serwisy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Generalnie sprawa wygląda tak, że tarcze modyfikowane np takie jak Zimmermann Sport czy ATE PD to są tarcze, które są bardziej podatne na zwichrowania bo ich konstrukcja jest delikatniejsza czyli trzeba by było pokombinować może w innym kierunku.

 

Co do Zimerka się zgadzam, jednak ATE to nic innego jak tarcza zabezpieczona antykorozyjnie poddana tylko dodatkowemu ferezowaniu :)

Miałem kiedyś na miejscu klienta który zakupił u nas tarcze Textar oraz klocki Epad zmieniał z ATE, przy następnych zakupach strasznie chwalił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do Zimerka się zgadzam, jednak ATE to nic innego jak tarcza zabezpieczona antykorozyjnie poddana tylko dodatkowemu ferezowaniu :)

Miałem kiedyś na miejscu klienta który zakupił u nas tarcze Textar oraz klocki Epad zmieniał z ATE, przy następnych zakupach strasznie chwalił.

 

I to jest przydatna opinia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra jutro robię mały test, założę czujnik zegarowy i sprawdzę czy może piasty nie są krzywe, może to jest powodem zajechania dwóch kompletów tarcz. Jak będzie ok to lecę po te zimmermann'y sport do sklepu, a jak nie to się zacznie zabawa :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobra jutro robię mały test, założę czujnik zegarowy i sprawdzę czy może piasty nie są krzywe, może to jest powodem zajechania dwóch kompletów tarcz. Jak będzie ok to lecę po te zimmermann'y sport do sklepu, a jak nie to się zacznie zabawa :-)

 

Dzięki pomiarowi będziesz miał pewność że to nie wina tarczy, szkoda tylko że komplet nadaje się na złom na twoim miejscu i tak towar wysłałbym na reklamację....Sprawdź ofertę również na Polską Mikode, mają swoją odlewnie tarcze są solidnie wykonywane. Polecam ponieważ spora część AMK Tarnów upala ten komplet chwalą :)

20141030_114454.jpg

20141030_114526.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój wybór zdecydowanie padł na Zimmermana, co do Mikody to jakoś nie mogę się przekonać :-P

 

Właśnie sprawdzałem ceny części, tragedii nie ma. w razie czego - Piasta Febi + Łożyko SKF na jedną stronę 260zł. Wieczorem jadę dłubać, to posprawdzam wszystko. I tak się wybierałem, bo uszczelniam pokrywę głowicy silnika, lekko jest spocona, więc już pora :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na przód zamontowałem tarcze Brembo i klocki Textar. przejechałem na tarczach 74 tyś na klockach 61 tyś. Passat b5 110 KM ponad 500 tyś przejechane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

74 tys ? Matko dramat. Choc nie wiem jaki masz styl jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra pomiar zrobiony, na piastach mam ~0.02 mm, oddałem kumplowi gładkie ATE do stoczenia, ściągnęliśmy 0.15mm materiału. Po założeniu na wewnętrznej części tarczy wyszło ~0.04mm, a na zewnętrznej ~0.06mm. Przejechałem się jakieś 200km i brak bicia.

 

Chyba wychodzi na to, że zajechałem PowerDisc'i ostrą jazdą, bo piasty są proste. Ewentualnie w grę wchodzi mój chory nawyk - myjnia po każdej jeździe na autostradzie. Przetoczę sobie jutro PD na tokarce, jak znowu zaczną bić to w kosz i zakładam OZ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki przypadek gdzie tarcze po zjechaniu z autostrady dostały karcherem, skrzywiły się nie pamiętam jaki producent.

Duża tolerancja, max bicie boczne 0.06 mm mogą prać za chwilę :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności