Skocz do zawartości
holker

Ułożenie węży z silnika do nagrzewnicy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dzisiaj przetarł mi się wąż z silnika do nagrzewnicy, ale nie o to tu chodzi. Podczas sprawdzania numerów węża zauważyłem pewien problem z ich podłączeniem...

Wg etki powinno być tak:

nagrzewnica.th.jpg

a u mnie jest tak, że wąż 8D0 819 371 AB wychodzi z dobrego miejsca z silnika (z lewej strony stojąc przodem do silnika), ale wchodzi do nagrzewnicy wejściem po lewej stronie, a nie po prawej jak jest wg Etki

i analogicznie - wąż 8D0 819 373 N wychodzi z prawej strony silnika, ale wchodzi do nagrzewnicy wejściem po prawej stronie, a nie lewej.

Wiem, że było kiedyś robione coś z tymi wężami, bo był wyjmowany Climatronic, więc może to zostało źle podpięte...

Czy podłączenie tych węży robi jakąś różnicę? Czy jest to bez znaczenia?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie pomoże? :dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie bez znaczenia. Płyn w nagrzewnicy przepływa w drugą stronę, nic poza tym. Dawno temu w ten sposób płukało się zamuloną nagrzewnicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak będę zmieniał węża to podpiąć tak jak powinno być, czyli tak jak ze schematu?

 

Dawno temu w ten sposób płukało się zamuloną nagrzewnicę.

 

w związku z tym jakbym podpiął przewody tak jak powinno być czy to nie będzie miało jakiegoś negatywnego skutku?

Edytowane przez holker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz podpiąć tak jak powinno być. Nic się nie stanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, dopiero teraz zauważyłem, że z jednego miasta jesteśmy :-) a to może przy okazji zapytam o kwestię zapowietrzenia nagrzewnicy... Jak się ją odpowietrza? Odpowietrzy się sama przy odpowietrzaniu całego układu czy jakoś inaczej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnica odpowietrzy się sama. Zalej płynem układ i rozgrzej silnik tak, żeby otworzył się termostat. Nagrzewnica się wtedy odpowietrzy. Sprawdź i ew. uzupełnij płyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi.

Do zobaczenia na ostrowieckich, dziurawych drogach :)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może kiedyś się spotkamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

Mam Passata b3 1.8 i poszła mi nagrzewnica płyn chłodniczy cieknie mi do środka i para leci i czy da się jakoś ja odłączyć zęby mi płyn nie uciekał?? i zęby nie parował?? i żeby dało się jechać i żeby się nie zagotował?? może być zimno ale muszę na dziś mieć samochód

Pozdrawiam i liczę na szybka odp Karol1990

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak się ją odpowietrza?

 

U mnie po zalaniu całego układu dodatkowo mechanik zsunął kawałek (nie do końca ;) ) wąż po lewej ( tam był mały otworek ) a w zbiornik wyrównawczy włożył taką końcówkę zatykającą szczelnie wlew z "ustnikiem/otworem". Dmuchał aż przez ten otworek wypływał płyn - ponoć to najwyższe miejsce układu. W chwili wypływania płynu nasunał wąż i nałożył zapinkę.

 

[ATTACH=CONFIG]69759[/ATTACH]

Edytowane przez tofana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu.

 

Poszukuję węża nagrzewnicy ( od głowicy ( góra ) do kabiny, ten po lewe stronie - patrząc od strony Kierowcy ) prawdopodobnie o numerze katalogowym 8D0 819 371 AB ( taki numer podano mi w warsztacie ) do Passka B5 1998r. silnik 1,9 TDI 81 KW.

Jak próbowałem odczytać numer z węża, to udało mi się tylko spisać jakby mała część numeru, a dokładnie to " 371 B " .

Hmm, po pierwsze nie wiem czy ten numer podany przez Warsztatowca jest odpowiednim nr. w moim przypadku ?

Po drugie szukałem węża na Allegro po numerze 8D0 819 371 AB i nic nie znajduję !

Po trzecie na szrocie też nie mają :(

Po czwarte w hurtowaniach odsyłają do ASO WV , a w jednym to każą czekać około 1 tygodnia ! ( chcą sprowadzić z Niemiec ! )

 

Pytanie.

Czy można zastąpić ten wąż jakimś innym ?

Czy występuje zamiennik, no chyba, że ACTA już działa ?!

Czy może wiecie gdzie mam się udać z problemem by go naprawić w Warszawie lub okolicach Legionowa ?!

 

Kolejnym problemem z ukł. chłodzenia i wyciekiem z niego płynu chłodniczego, jest :

- jakby ubywa mi płynu po przez zawór ( jeśli tak to mogę nazwać ? ) w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego. U dołu zbiorniczka mam jakby jakiś odlew plastikowy w formie rurki, i tamtędy kapie mi płyn chłodniczy. Stan, poziom płynu jest bliski max. a z tego miejsca i tak kapie, albo jest spocone " ? ". Nie bardzo rozumiem skąd się ubytek bierze ? Wężem o którym powyżej piszę na pewno coś ucieka, ale w okolicy spadu z węża nie jest nazbyt mokro, ale za to w okolicach spadu pod pojemnikiem wyrównawczym, aż za nadto ! Nie wiem skąd się tam bierze taka ilość płyny , czyżby mógł uciekać z zaworu odpływowego pojemnika wyrównawczego ?

 

Czy ktoś z was może mi pomóc, mogę podać do siebie nr. tel. by nie zmuszać do pisania , choć jak ktoś już napisze/odpisze, to i inni Użytkownicy w przyszłości mogą skorzystać !

 

Z góry dziękuję za szybką odpowiedź, zależy mi na czasie, nie mogę w obecnej chwili użytkować samochodu, choć bardzo mi jest on potrzebny !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie mi pomóc w odnalezieniu nr. katalogowego węża ?

Wąż o który mi się rozchodzi jest zamocowanego z jednej strony w głowicy z drugiej strony w przegrodzie kabiny oczywiście jest to wąż należący do układu nagrzewnicy. Dodatkowy wspomnę, że jego część od strony kabiny zamocowana jest po lewej stronie patrząc z punktu widzenia Kierowcy.

Na wężu ( to co jest widoczne ) mam chyba tylko końcówkę nr. katalogowego, a jest nią cos jakby 0 lub może 9 może 8 ( widać tylko część cyfry ) później lekki odstęp i 371 odstęp i litera B, tylko B nic więcej .

 

Silnik, to 1,9 81 KW AFN z końcówki 1998r.

 

Niestety próby odszukania węża spełzły na niczym :(

 

Szukałem na Allegro, zadawałem pytania, ale nic to nie dało ?

 

Będę wdzięczny za pomoc !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako że jesteś z Wawy proponuje podjechać pod adres z linka, facet rozbiera głownie B5 i gratów ma pełno, powinno się coś znaleźć

http://forum.vw-passat.pl/threads/74789-Uzywane-czesci-do-Passata-Warszawa

Trzeba zabrać stary waż na wzór albo pytać o wersje silników w jakich występował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jako że jesteś z Wawy proponuje podjechać pod adres z linka, facet rozbiera głownie B5 i gratów ma pełno, powinno się coś znaleźć

http://forum.vw-passat.pl/threads/74789-Uzywane-czesci-do-Passata-Warszawa

Trzeba zabrać stary waż na wzór albo pytać o wersje silników w jakich występował.

 

Grzechu dzięki za odpowiedź ! :)

Co do sprawy węża, to na chwilę obecną chyba sprawa nie jest aktualna.

Byłem u Mechaniora w Legionowie. Z powodu, że nie mogłem znaleźć węża na szrocie, w sklepach typu Inter Cars, Inter Team, i hurtowniach, były tylko propozycje udania się do ASO, a też czas oczekiwania około 1 tyg., to zdecydowałem się na warsztat, w którym Mechanior rozciął węża, zrobił wstawkę ( chyba metalowa rurka ) i jako końcową cześć od strony głowicy wsunął wąż od BMW :) Na chwilę obecną testuję część zamienną !

Tylko jest pytanie. Co jeśli wąż pęknie w innym miejscu ? A całość usługi kosztował tyle co zakup nowego oryginalnego węża. Sam bym wymienił i wyszłoby na to samo, z tą różnicą, że wąż byłby nowy ! :) Ale czas oczekiwania na oryginalny element około tyg. zrobił na tę chwilę swoje ?

 

Dziękuję za link !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przepraszam że odgrzewam kotleta. Mam silnik AVF. Planuje zamontować dogrzewacz płynu bo te wersje tego nie posiadały elektryczną nagrzewnicę powietrza co nie spełnia moich oczekiwań. Mam zamiar zamontować moduł składający się z 4 świeć żarowych od innego auta ale muszę wiedziec jaka jest wewnętrzna średnica owych oryginalnych wężów nagrzewnicy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności