Skocz do zawartości
SebekS

2.0 TDI 140 KM - zaślepienie EGR

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawa sprawa. A powiedz , w jaki sposób odłączyłeś . Po prosty wyciągnąłeś wtyczkę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kumpelmial podobnie, gdy sam rozbieral silnik po walnietej uszczelce pod glowica. Doszedl mu jeszcze problem z odpalaniem na zimnym. Nie wymienil wtedy podkladek i uszczelnien pod wtryskami. Gdy to zrobil problem znikl. Seat Alhambra 1.9TDi 115PS.

 

 

Swoja droga czy twoje auto nie lapie sie na akcje serwisowa VW zwiazana z wymiana wtryskiwaczy?

 

Byłem już w serwisie, jest kilka warunków:

*auto nie starsze jak 7 lat

*auto musi mieć oryginalny przebeg - nie ważne jaki

*wszystkie wtryski muszą być oryginalne i nieregenrowane - tu poległem trzy mam z 20.07.2005 a jeden z 10.02.2007 - też oryginalny VW, co najlepsze wymieniany w serwisie VW. Byłem w drugim serwisie w łodzi i to samo mi powiedzieli, wymogiem akcji serwisowej są 4 oryginalne wtryski przypisane numerem seryjnym do numeru VIN auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przykra sprawa.

Mi powiedzieli ze akcja obowiazuje dozywotnio, wiec nie wiem skad wymog wieku auta.

Skoro wymiana wtryskiwacza byla w serwisie to o co im chodzi? Zycze pozytywnego rozwiazania problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawa sprawa. A powiedz , w jaki sposób odłączyłeś . Po prosty wyciągnąłeś wtyczkę ?

 

Najpierw wyczyściłem zawór oraz dochodzącą do niego rurę, jak zwykle, nie podłączyłem wtyczki, jedyna różnica to to że pali się kontrolka i nic więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozna zaslepic EGR, ale wywala bład...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR w 2.0 TDI to nie taka prosta sprawa, to nie tylko rurka z kolektora wylotowego dochodząca do zaworu przy kolektorze dolotowym. Z tyłu nad turbiną jest pierwszy zawór prowadzący do chłodnicy gazów wylotowych, dopiero stamtąd spaliny idą do zaworu przy kolektorze ssącym. im więcej zagłębiam się w to wszystko tym bardziej nie lubię swojego samochodu...

 

---------- Post added at 20:17 ---------- Previous post was at 20:15 ----------

 

A co do świetnych rozwiązań VW, od kilku miesięcy pojawiał mi się błąd bocznej poduszki w fotelu pasażera, czyszczenie styków nie pomagało, nie mogłem dać sobie rady, problem zniknął po zmianie świec... Odkąd mam nowe NGK nie mam problemu z poduszką :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam żadnego błędu a jednak po sprawdzeniu EGR nie rpacuje jak powinien. pracuje w zakresie od 90% do 101%. co najdziwniejsze przy dodawaniu gazu bardziej otwiera a powinno byc odwrotnie z tego co wyczytalem. nie wiem co mam robić, auto wiecej pali wydaje mi sie ze jest słabsze, ale nie wiem czy wymienic ten zawór bo kosztuje on swoje a ja nie mam pewności.

 

czy ktos cos poradzi??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam EGR wyłączyć programowo. Koszt takiego zabiegu w zależności od tunera oscyluje w granicach 100-200 zł i macie problem z głowy do końca żywota silnika. Jeśli nie przeszkadza Wam błąd zbyt małej emisji spalin to EGR można zaślepić mechanicznie.

EGR w 2.0 TDI to nie taka prosta sprawa

ależ owszem, że prosta sprawa. Tu nie ma wielkiej filozofii. W 2.0 TDI jest tylko taka różnica, że jest on sterowany nie podciśnieniowo (ale nie dotyczy to każdego silnika) tylko za pomocą N18 elektrycznego (identycznego prawie z V157). Z własnego doświadczenia wiem, że N18 elektryczny często się uszkadza bo tryby są plastikowe i wyłamują się jak zęby u starego konia a potem tylko sypie błędem N18 Malfunction. W silniku BLB wystarczyło tylko wywalenie środkowego koła zębatego by EGR był cały czas zamknięty i po kłopocie - silnik miał dynamikę w całym zakresie obrotów a nie jak przed "naprawą" - przyśpieszał i zwalniał jakby jechał w trybie awaryjnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sztomel może wiesz jak najlepiej pozbyć się EGR w 1.9 TDI 105km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sztomel mozesz cos powiedziec w tym moim przypadku??

jakies rady?

ja nie mam żadnego błędu a jednak po sprawdzeniu EGR nie rpacuje jak powinien. pracuje w zakresie od 90% do 101%. co najdziwniejsze przy dodawaniu gazu bardziej otwiera a powinno byc odwrotnie z tego co wyczytalem. nie wiem co mam robić, auto wiecej pali wydaje mi sie ze jest słabsze, ale nie wiem czy wymienic ten zawór bo kosztuje on swoje a ja nie mam pewności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kondziu, przecież wcześniej napisałem, że najlepiej usunąć go programowo a mechanicznie to przecież każdy wie jak się zaślepia.

kruszynek wklej logi grupy 003 - statyczne w trybie Meas. Blocks oraz Basic Settings i dynamiczny i podaj kod silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorry ale nie za bardzo wiem o co chodzi??? pewnie o komputer ale ja nie mam:/ kod silnika BMP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kondziu, przecież wcześniej napisałem, że najlepiej usunąć go programowo a mechanicznie to przecież każdy wie jak się zaślepia.

kruszynek wklej logi grupy 003 - statyczne w trybie Meas. Blocks oraz Basic Settings i dynamiczny i podaj kod silnika.

 

Może powiesz jak dokładnie zrobić to mechanicznie, ja nigdy tego nie robiłem jeszcze w VW, silnik 1.9 TDI bkc, pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli znasz rozmieszczenie osprzętu w Twoim silniku to sukces gwarantowany a jeśli nie to przynajmniej wkleję kilka linków do fotek. W Twoim przypadku (w zależności jaką opcję wybierzesz) masz takie możliwości :

Pierwszy sposób wymaga więcej nakładu pracy : odkręcasz z tyłu silnika chłodnicę spalin wraz z jej rurkami - łącznikami : dolnym i górnym, łączącym chłodnicę spalin z kolektorem wydechowym i chłodnicę spalin z obudową EGR i zarówno wylot z kolektora wydechowego jak i dolot spalin od dołu obudowy EGR zaślepiasz przykręcając do nich taką zaślepkę metalową :

http://img265.imageshack.us/img265/4871/zaslepkaa.jpg (grubość około 4 mm). Ogólnie wtedy zbędna jest chłodnica spalin wraz z jej 2 rurkami przepływu spalin więc wywalamy całość a węże wodne z układu chłodzenia łączymy tworząc tzw. "bypass" (foto chyba zbędne bo każdy wie jak połączyć ze sobą kawałkiem metalowej rurki dwa węże wodne.

Chłodnica spalin wygląda w BKC tak jak na fotkach w tym linku (z tą tylko różnicą, że górny łącznik - rurka spalin w BKC biegnie inaczej do EGR niż w BKD bo w BKC EGR jest z tyłu silnika nad chłodnicą a w BKD z przodu silnika) :

http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=20084

Przy dolnym łączniku spalin widać również siłowniczek podciśnienia chłodnicy spalin do którego biegnie wężyk podciśnienia P3.

Drugim sposobem i najtańszym oraz nie wymagającym praktycznie żadnego nakładu pracy jest wypięcie wężyków podciśnienia z siłowników przy EGR i chłodnicy spalin i zaślepienie końców wężyków P2 i P3). Które to wężyki widać na tym schemacie :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7b0be4d4ff10500.html

 

 

pewnie o komputer ale ja nie mam

Tak, chodzi o komputer a nikt w Twojej okolicy (również z innych for grupy V.A.G. nie dysponuje VCDS'em i skąd w takim razie znasz procent wysterowania N18 w Twoim silniku skoro nie masz VCDS'a ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, chodzi o komputer a nikt w Twojej okolicy (również z innych for grupy V.A.G. nie dysponuje VCDS'em i skąd w takim razie znasz procent wysterowania N18 w Twoim silniku skoro nie masz VCDS'a ?

 

bylem u mechanika podpiol pod kompa i mi pokazal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bylem u mechanika podpiol pod kompa i mi pokazal.

 

To fajny ten mechanik od pokazywania ;)

Zinterpretować wartości z kompa ani sprawdzić wizualnie działania zaworu EGR już nie miał pewnie czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jest to w ogóle możliwe że on źle pracuje a błędu nie ma żadnego?? ja miałem wyjęty egr i wyczyszczony bo myślałem ze to wina nagaru, ale niestety nawet po czyszczeniu nie ma żadnej różnicy:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności