azak43 Zgłoś #21 Napisano 10 Listopada 2011 Ciekawa sprawa. A powiedz , w jaki sposób odłączyłeś . Po prosty wyciągnąłeś wtyczkę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #22 Napisano 10 Listopada 2011 po odłączeniu EGR odczułeś jakąkolwiek różnicę ? http://forum.tdi-tuning.pl/printview.php?t=325&start=0&sid=a7b800b8bbe6d988fec41872a9ee1d2d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebekS Zgłoś #23 Napisano 11 Listopada 2011 Kumpelmial podobnie, gdy sam rozbieral silnik po walnietej uszczelce pod glowica. Doszedl mu jeszcze problem z odpalaniem na zimnym. Nie wymienil wtedy podkladek i uszczelnien pod wtryskami. Gdy to zrobil problem znikl. Seat Alhambra 1.9TDi 115PS. Swoja droga czy twoje auto nie lapie sie na akcje serwisowa VW zwiazana z wymiana wtryskiwaczy? Byłem już w serwisie, jest kilka warunków: *auto nie starsze jak 7 lat *auto musi mieć oryginalny przebeg - nie ważne jaki *wszystkie wtryski muszą być oryginalne i nieregenrowane - tu poległem trzy mam z 20.07.2005 a jeden z 10.02.2007 - też oryginalny VW, co najlepsze wymieniany w serwisie VW. Byłem w drugim serwisie w łodzi i to samo mi powiedzieli, wymogiem akcji serwisowej są 4 oryginalne wtryski przypisane numerem seryjnym do numeru VIN auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #24 Napisano 11 Listopada 2011 Przykra sprawa. Mi powiedzieli ze akcja obowiazuje dozywotnio, wiec nie wiem skad wymog wieku auta. Skoro wymiana wtryskiwacza byla w serwisie to o co im chodzi? Zycze pozytywnego rozwiazania problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kondziu Zgłoś #25 Napisano 12 Listopada 2011 Ciekawa sprawa. A powiedz , w jaki sposób odłączyłeś . Po prosty wyciągnąłeś wtyczkę ? Najpierw wyczyściłem zawór oraz dochodzącą do niego rurę, jak zwykle, nie podłączyłem wtyczki, jedyna różnica to to że pali się kontrolka i nic więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Areco Zgłoś #26 Napisano 13 Listopada 2011 Mozna zaslepic EGR, ale wywala bład... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebekS Zgłoś #27 Napisano 13 Listopada 2011 EGR w 2.0 TDI to nie taka prosta sprawa, to nie tylko rurka z kolektora wylotowego dochodząca do zaworu przy kolektorze dolotowym. Z tyłu nad turbiną jest pierwszy zawór prowadzący do chłodnicy gazów wylotowych, dopiero stamtąd spaliny idą do zaworu przy kolektorze ssącym. im więcej zagłębiam się w to wszystko tym bardziej nie lubię swojego samochodu... ---------- Post added at 20:17 ---------- Previous post was at 20:15 ---------- A co do świetnych rozwiązań VW, od kilku miesięcy pojawiał mi się błąd bocznej poduszki w fotelu pasażera, czyszczenie styków nie pomagało, nie mogłem dać sobie rady, problem zniknął po zmianie świec... Odkąd mam nowe NGK nie mam problemu z poduszką :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszynek Zgłoś #28 Napisano 3 Stycznia 2012 ja nie mam żadnego błędu a jednak po sprawdzeniu EGR nie rpacuje jak powinien. pracuje w zakresie od 90% do 101%. co najdziwniejsze przy dodawaniu gazu bardziej otwiera a powinno byc odwrotnie z tego co wyczytalem. nie wiem co mam robić, auto wiecej pali wydaje mi sie ze jest słabsze, ale nie wiem czy wymienic ten zawór bo kosztuje on swoje a ja nie mam pewności. czy ktos cos poradzi?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #29 Napisano 4 Stycznia 2012 Polecam EGR wyłączyć programowo. Koszt takiego zabiegu w zależności od tunera oscyluje w granicach 100-200 zł i macie problem z głowy do końca żywota silnika. Jeśli nie przeszkadza Wam błąd zbyt małej emisji spalin to EGR można zaślepić mechanicznie. EGR w 2.0 TDI to nie taka prosta sprawa ależ owszem, że prosta sprawa. Tu nie ma wielkiej filozofii. W 2.0 TDI jest tylko taka różnica, że jest on sterowany nie podciśnieniowo (ale nie dotyczy to każdego silnika) tylko za pomocą N18 elektrycznego (identycznego prawie z V157). Z własnego doświadczenia wiem, że N18 elektryczny często się uszkadza bo tryby są plastikowe i wyłamują się jak zęby u starego konia a potem tylko sypie błędem N18 Malfunction. W silniku BLB wystarczyło tylko wywalenie środkowego koła zębatego by EGR był cały czas zamknięty i po kłopocie - silnik miał dynamikę w całym zakresie obrotów a nie jak przed "naprawą" - przyśpieszał i zwalniał jakby jechał w trybie awaryjnym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kondziu Zgłoś #30 Napisano 4 Stycznia 2012 Sztomel może wiesz jak najlepiej pozbyć się EGR w 1.9 TDI 105km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszynek Zgłoś #31 Napisano 4 Stycznia 2012 sztomel mozesz cos powiedziec w tym moim przypadku?? jakies rady? ja nie mam żadnego błędu a jednak po sprawdzeniu EGR nie rpacuje jak powinien. pracuje w zakresie od 90% do 101%. co najdziwniejsze przy dodawaniu gazu bardziej otwiera a powinno byc odwrotnie z tego co wyczytalem. nie wiem co mam robić, auto wiecej pali wydaje mi sie ze jest słabsze, ale nie wiem czy wymienic ten zawór bo kosztuje on swoje a ja nie mam pewności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #32 Napisano 5 Stycznia 2012 kondziu, przecież wcześniej napisałem, że najlepiej usunąć go programowo a mechanicznie to przecież każdy wie jak się zaślepia. kruszynek wklej logi grupy 003 - statyczne w trybie Meas. Blocks oraz Basic Settings i dynamiczny i podaj kod silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszynek Zgłoś #33 Napisano 5 Stycznia 2012 sorry ale nie za bardzo wiem o co chodzi??? pewnie o komputer ale ja nie mam:/ kod silnika BMP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kondziu Zgłoś #34 Napisano 5 Stycznia 2012 kondziu, przecież wcześniej napisałem, że najlepiej usunąć go programowo a mechanicznie to przecież każdy wie jak się zaślepia.kruszynek wklej logi grupy 003 - statyczne w trybie Meas. Blocks oraz Basic Settings i dynamiczny i podaj kod silnika. Może powiesz jak dokładnie zrobić to mechanicznie, ja nigdy tego nie robiłem jeszcze w VW, silnik 1.9 TDI bkc, pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #35 Napisano 6 Stycznia 2012 Jeśli znasz rozmieszczenie osprzętu w Twoim silniku to sukces gwarantowany a jeśli nie to przynajmniej wkleję kilka linków do fotek. W Twoim przypadku (w zależności jaką opcję wybierzesz) masz takie możliwości : Pierwszy sposób wymaga więcej nakładu pracy : odkręcasz z tyłu silnika chłodnicę spalin wraz z jej rurkami - łącznikami : dolnym i górnym, łączącym chłodnicę spalin z kolektorem wydechowym i chłodnicę spalin z obudową EGR i zarówno wylot z kolektora wydechowego jak i dolot spalin od dołu obudowy EGR zaślepiasz przykręcając do nich taką zaślepkę metalową : http://img265.imageshack.us/img265/4871/zaslepkaa.jpg (grubość około 4 mm). Ogólnie wtedy zbędna jest chłodnica spalin wraz z jej 2 rurkami przepływu spalin więc wywalamy całość a węże wodne z układu chłodzenia łączymy tworząc tzw. "bypass" (foto chyba zbędne bo każdy wie jak połączyć ze sobą kawałkiem metalowej rurki dwa węże wodne. Chłodnica spalin wygląda w BKC tak jak na fotkach w tym linku (z tą tylko różnicą, że górny łącznik - rurka spalin w BKC biegnie inaczej do EGR niż w BKD bo w BKC EGR jest z tyłu silnika nad chłodnicą a w BKD z przodu silnika) : http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=20084 Przy dolnym łączniku spalin widać również siłowniczek podciśnienia chłodnicy spalin do którego biegnie wężyk podciśnienia P3. Drugim sposobem i najtańszym oraz nie wymagającym praktycznie żadnego nakładu pracy jest wypięcie wężyków podciśnienia z siłowników przy EGR i chłodnicy spalin i zaślepienie końców wężyków P2 i P3). Które to wężyki widać na tym schemacie : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7b0be4d4ff10500.html pewnie o komputer ale ja nie mam Tak, chodzi o komputer a nikt w Twojej okolicy (również z innych for grupy V.A.G. nie dysponuje VCDS'em i skąd w takim razie znasz procent wysterowania N18 w Twoim silniku skoro nie masz VCDS'a ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #36 Napisano 6 Stycznia 2012 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...d4ff10500.html Czy ten schemat pasuje także do 1.9 BLS ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszynek Zgłoś #37 Napisano 6 Stycznia 2012 Tak, chodzi o komputer a nikt w Twojej okolicy (również z innych for grupy V.A.G. nie dysponuje VCDS'em i skąd w takim razie znasz procent wysterowania N18 w Twoim silniku skoro nie masz VCDS'a ? bylem u mechanika podpiol pod kompa i mi pokazal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #38 Napisano 6 Stycznia 2012 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...d4ff10500.html Czy ten schemat pasuje także do 1.9 BLS ? Link nie dziala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #39 Napisano 7 Stycznia 2012 bylem u mechanika podpiol pod kompa i mi pokazal. To fajny ten mechanik od pokazywania Zinterpretować wartości z kompa ani sprawdzić wizualnie działania zaworu EGR już nie miał pewnie czasu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszynek Zgłoś #40 Napisano 7 Stycznia 2012 a jest to w ogóle możliwe że on źle pracuje a błędu nie ma żadnego?? ja miałem wyjęty egr i wyczyszczony bo myślałem ze to wina nagaru, ale niestety nawet po czyszczeniu nie ma żadnej różnicy:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach