Skocz do zawartości
Gość Kamikaze

Dzień Dobry, i zaraz kilka pytań

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kamikaze

Dzień Dobry Paniom i Panom w tym Forum!

Na imię mam Wiktor, jestem studentem i znajduję się w tej chwili w Niemczech.

Udało mi się niedrogo kupić Passata, 93/go roku, 2 litry, benzyniak i 16 zaworków.

Fajne autko, ale ma kilka problemów:

 

- Źle odpala jak jest zimny, bez gazu wcale. Potem krztusi się i po kilku minutach zaczyna rąbać 1500 obrotów. I tak cały czas :znudzony:

Jak jest ciepły, odpala bez gazu i dobrze.

- Pali jak smok, przecętnie 12-13 litrów, przy normalnym, spokojnym stylu jazdy

- Od czasu do czasu zaczyna bzyczeć jakiś przekaźnik

 

Nie wiem, czy ten przekaźnik ma coś do czynienia z innymi problemami, podejrzewam, że nie.

Co do innych problemów podejrzewam lambdę. Niestety polski student w Niemczech nie może sobie pozwolić diagnozy VW.

Dlatego proszę Państwa o zdanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozakładaj opaski na przewody powietrza (dostaje obce powietrze)

Przekaźnik sprawdź wymień (może być zwarcie w instalacji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co bzyczy, bo jeśli przekaźnik znajdujący się tuż nad bezpiecznikami, to nie ma się czym przejmować. Jeśi bzyczenie sychać w okolicach tablicy wskaźników to oznaczać to może za niskie ciśnienie oleju w ukadzie smarowania silnika . To jest już bardzo niepokojącym sygnalem. Towarzyszy temu dźwiękowi migająca kontrolka ciśnienia oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikaze
Ciekawe co bzyczy, bo jeśli przekaźnik znajdujący się tuż nad bezpiecznikami, to nie ma się czym przejmować. Jeśi bzyczenie sychać w okolicach tablicy wskaźników to oznaczać to może za niskie ciśnienie oleju w ukadzie smarowania silnika . To jest już bardzo niepokojącym sygnalem. Towarzyszy temu dźwiękowi migająca kontrolka ciśnienia oleju.

 

Nie, to raczej z bezpieczników...

Nic-kontrolka :ok:

Ale ciekawe co bzyczy :vw:

Jutro wybadam lewe powietrze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie:

Wlącz światla pozycyjne na wylączonym zaplonie (wyciągnięty ze stacyjki kluczyk). Jeśli po otwarciu drzwi kierowcy uslyszysz takie same bzyczenie to wiedz, że jest to buzzer przypominający o pozostawionych wlączonych światlach pozycyjnych lub obrysowych (prawe, lewe).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikaze
W takim razie:

Wlącz światla pozycyjne na wylączonym zaplonie (wyciągnięty ze stacyjki kluczyk). Jeśli po otwarciu drzwi kierowcy uslyszysz takie same bzyczenie to wiedz, że jest to buzzer przypominający o pozostawionych wlączonych światlach pozycyjnych lub obrysowych (prawe, lewe).

 

Wiem o co Ci chodzi, ale bzyczy też w czasie jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile sobie przypominam, to nie ma on innej funkcji, jak tylko powiadamianie o wlączonych światlach pozycyjnych.

Być może jest jakieś zwarcie w instalacji. Może krańcówka siedząca w środkowym lewym slupku (obok oparcia fotela kierowcy) jest uszkodzona, zalana wodą lub też przetarty jest przewód od niej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zulus_25

Co do tego bzyczenia, podobna sytuacja byla w moim pasku (tez bzyczalo nad bezpiecznikami) i okazalo sie to stacyjka miala luz i niestykalo cos po wsadzeniu kluczyka co bylo powodem tego "bzykania". Wymiana stacyjki zalatwila wszystko ( zeby nikt nie myslal ze tylko dlatego zmienilem stacyjke....byly taz problemy z odpaleniem bo po przekreceniu stacyjki za start , niebylo zadnej reakcji ze strony silnika :) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikaze
Co do tego bzyczenia, podobna sytuacja byla w moim pasku (tez bzyczalo nad bezpiecznikami) i okazalo sie to stacyjka miala luz i niestykalo cos po wsadzeniu kluczyka co bylo powodem tego "bzykania". Wymiana stacyjki zalatwila wszystko ( zeby nikt nie myslal ze tylko dlatego zmienilem stacyjke....byly taz problemy z odpaleniem bo po przekreceniu stacyjki za start , niebylo zadnej reakcji ze strony silnika :) )

 

Może być, muszę sprawdzić. Na razie te inne problemy są bardziej aktualne bo benzyna w Niemczech cholernie droga :mur:

Wyczyściłem kopółkę, przewody potraktowałem olejem W-40 i zaraz zaczął lepiej odpalać i zużywać dobre 3 litry mniej. Także dostawał lewe powietrze. zrobiłem i to.

Ale na wolnych obrotach nadal kręci jak wariat, około 1500 obrotów :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności