papluch Zgłoś #1 Napisano 25 Września 2011 (edytowane) tak się troszkę zakręciłem bo mam tak mi sie wydaje że kompletną instalacje Elpigaz stag do mojego vr6 komp sterujący i wtryski takie co na foto i nie wiem czy to jest dobry schemat jaki znalazłem http://www.elpigaz.com/files/podstrony/autogaz_produkty_b2b/PDF/schemat_pod_STELLAOBD.pdf str5 i teraz mnie zastanawia bo według schematu powinien w tej instalacji być jeszcze czujnik ciśnienia ale ja nic takiego co by wyglądało że to jest to nie mam i teraz moje dokładne pytanie czy bez tego instalacja może działać? jak nie to jaki czujnik kupić? i jeszcze jedno pytanie czy długość węzy od reduktora do wtrysków ma znaczenie? bo wiem że od wtrysków to dysz im krótszy tym lepszy ale wszystkie muszą być tej samej długości z góry dzięki za pomoc Edytowane 25 Września 2011 przez papluch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #2 Napisano 25 Września 2011 Mogę ci powoiedzieć jedno kup sobie nowy zestaw na normalnych wtryskach i normalnym komputerze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papluch Zgłoś #3 Napisano 25 Września 2011 A co z tym nie tak? I jak bym miał wolne ponad 2tys to bym sam się nie bawił tylko dal komuś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #4 Napisano 25 Września 2011 No czujnik ciśnienia musisz mieć , bo niby skąd sterownik ma to wiedzieć . Od reduktora do wtrysków długość nie ma znaczenia , natomiast od wtrysków do kolektora wszystki mają mieć tą samą długość. Co do wtrysków to to jest najzwyklejszy valtek i chodzić na tym może różnie - pewnie już dawno rozkalibrowane. Wykrzesaj jeszcze deko kasy i kup chociaż RegFast. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papluch Zgłoś #5 Napisano 25 Września 2011 No czujnik ciśnienia musisz mieć , bo niby skąd sterownik ma to wiedzieć . Od reduktora do wtrysków długość nie ma znaczenia , natomiast od wtrysków do kolektora wszystki mają mieć tą samą długość. Co do wtrysków to to jest najzwyklejszy valtek i chodzić na tym może różnie - pewnie już dawno rozkalibrowane. Wykrzesaj jeszcze deko kasy i kup chociaż RegFast. dzięki ale powiedz mi jaki ten czujnik kupić? http://allegro.pl/listing.php/search?category=18846&string=czujnik+ci%C5%9Bnienia¶ms_top_cookie=635c8699ec6a48ca70780f0e041b45ce82fe39d8 bo troche tego jest na allegro a nie mam pojęcia co kupić a te wtryski co poleciłeś to wszystkie są np 4 a niem takich po 3.. a na tych pewnie na razie trochę pojeżdżę bo na pewno będzie lepsza taka instalacja niż ta co mam swykłą na mikserze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #6 Napisano 25 Września 2011 czujnik ciśnienia musisz mieć dedykowany do instalacji - nie mam pojęcia jaki , musisz poszukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #7 Napisano 25 Września 2011 Na 99% taki czujnik http://www.drypa.pl/produkt775_CZUJNIKI_-_Mapsensory_-__-__Mapsensor_AEB_025_Omvl_Zavoli_.html wtryski od razu do zmiany, uwierz mi że lepiej zainwestować od razu w sekwencję niż z nią walczyć, I jak bym miał wolne ponad 2tys to bym sam się nie bawił tylko dal komuś za tą kwotę to do 4-cylindrów się zakłada a do 6 co najmniej 3tyś.zł w górę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papluch Zgłoś #8 Napisano 26 Września 2011 Wtryski mozna zawsze przecież wymienić bo ta instalacja co mam to mnie do szału doprowadza dlatego wydaje mi się ze ta bedzie leprza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #9 Napisano 26 Września 2011 Wtryski mozna zawsze przecież wymienić Można. A skoro uparłeś się na te co kupiłeś to chociaż je zregeneruj i zanieś do gazownika, żeby je wykalibrował. Na jakiś czas będzie spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #10 Napisano 26 Września 2011 tak się troszkę zakręciłem bo mam tak mi sie wydaje że kompletną instalacje Elpigaz stag do mojego vr6 ... A homologację to masz do tej instalacji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papluch Zgłoś #11 Napisano 26 Września 2011 A homologację to masz do tej instalacji? tak mam ją z papierami jest wyciągnięta z rozbitego paska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #12 Napisano 26 Września 2011 Ale homologacja jest przypisana do konkretnego pojazdu, do tego musisz mieć fakturę wystawiona przez montażystę by móc wpisać gaz do dowodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #13 Napisano 27 Września 2011 On ma gaz wbity do dowodu raczej bo jakąś instalację już posiada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #14 Napisano 27 Września 2011 Wtryski mozna zawsze przecież wymienić bo ta instalacja co mam to mnie do szału doprowadza dlatego wydaje mi się ze ta bedzie leprza Jeśli zmieniasz bo chcesz mieć spokój to zmianę na valteki i to w dodatku używki, można określić powiedzeniem: "zamienił siekerkę na kijek". Uwierz chłopakom i zainwestuj w dobre wtryski, zanim zaczniesz tracić czas i zdrowie na te. Zresztą jak wolisz, ale wystarczy w google poszukać, żeby wybić sobie waldki z głowy:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #15 Napisano 27 Września 2011 On ma gaz wbity do dowodu raczej bo jakąś instalację już posiada. To i tak nie ma znaczenia. Homologacja musi się zgadzać ze stanem faktycznym. Inaczej przy kolizji ubezpieczyciel może robić problemy z uwagi na to że auto miało nieważne badania techniczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #16 Napisano 27 Września 2011 Inaczej przy kolizji ubezpieczyciel może robić problemy z uwagi na to że auto miało nieważne badania techniczne. Co znaczy, że miało nieważne badania techniczne? Przecież o tym świadczy wpis w dowodzie. Na kilku stacjach robiłem przeglądy i diagnostę interesuje tylko dokument na butlę. Nigdy niczego innego z instalacji LPG mi nie sprawdzali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #17 Napisano 27 Września 2011 Co znaczy, że miało nieważne badania techniczne? Przecież o tym świadczy wpis w dowodzie. Na kilku stacjach robiłem przeglądy i diagnostę interesuje tylko dokument na butlę. Nigdy niczego innego z instalacji LPG mi nie sprawdzali. Dokładnie, Sławek o co Tobie chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #18 Napisano 27 Września 2011 Dokładnie, Sławek o co Tobie chodzi? Ubezpieczyciel może wystąpić w przypadku szkody z OC z tz. regresem udowadniając że szkoda powstała na skutek świadomego zaniedbania. Czy wygrałby w Sądzie to już inna bajka, ale może ciśnienie podnieść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QplanetQ Zgłoś #19 Napisano 27 Września 2011 ale on chce zmienic instalacje do butli ktora pewnie zostanie i posiada na nia homologacje czyli waznosc badania tech jest taka sama na intalacji tej ktora posiada czy tej ktora sobie sam zmontuje . Nikt nie bedzie sprawdzal sterownika gazu . Diagnoste interesuje zlegalizowana butla i papier na to sprawdza szczelnosc gazu , a ubezpieczyciel nie żąda papierow na butle tylko dokumenty z waznym badaniem techninczym chociaz i z tym bywa roznie z przepisow wynika że jesli miales szkode jestes poszkodowanym to przeglad nie ma nic do tego ale nie odchodzmy od tematu bo zacznie sie offtop-a a co do wtryskow to posluchaj kolegow i kup cos lepszego a zaznasz kilku spokojnych nocy powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #20 Napisano 27 Września 2011 (edytowane) ale on chce zmienic instalacje do butli ktora pewnie zostanie i posiada na nia homologacje czyli waznosc badania tech jest taka sama na intalacji tej ktora posiada czy tej ktora sobie sam zmontuje . Nikt nie bedzie sprawdzal sterownika gazu . Diagnoste interesuje zlegalizowana butla i papier na to sprawdza szczelnosc gazu Jednak nie. Homologacja dotyczy całej instalacji, a nie tylko butli. Zerknij do swojej to sam się przekonasz. To że diagnosta sprawdza tylko butlę wynika zapewne stąd że butla jako zbiornik ciśnieniowy podlega UDT. Poza tym montażem instalacji mogą się zajmować tylko zakłady posiadające autoryzacje, a nie Pan Kazio z zaprzyjaźnionym warsztatem. Sama instalacja musi być zgodna z tym co na świadectwie homologacji. Hipotetycznie, jeśli przyczyną wypadku będzie niesprawna instalacja np. zapali się podczas jazdy i dojdzie do kolizji to co zrobią rzeczoznawcy? Jaką podadzą przyczynę wypadku i do jakich papierów zajrzą? Tyle w temacie, oczywiście mogę się mylić, ale nie chciałbym sam tego sprawdzać w praktyce. Edytowane 27 Września 2011 przez slawekm65 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach