Angelus Zgłoś #21 Napisano 20 Września 2011 A do do silników VW, Toyoty, Fiata, Forda i innych marek elementy silnika i innego wyposażenia dostarczają ci sami producenci. Nie ma więc teraz znaczenia marka auta, bo i tak w wielu wypadkach "bebechy" mają wspólne. Zdziwiłbyś się ale w Fiatach silniki psują się sporadycznie...... Ogólnie Fiat poprawił się z jakością i kolega ma marea od pierwszego właściciela z przebiegiem ok 420tyś i nic zmotorem nie było robione A co do Awaryjności 2.0TDI to ja swojego kupiłem po zachwalaniu Brata posiadacza paska 2.0TDI(BKP-ponoć gów..any silnik) obecnie auto z2005r przebieg 180tyś (pierwszy właściciel, Salon Polska) jedyne co go zawiodło to pompa paliwa.... co jest nie dowiary ale dalej lata jak wściekły... Więc nie mówmy że każdy VW bo bubel bo Obrażamy Innych Użytkowników tej MARKI:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #22 Napisano 20 Września 2011 Zdziwiłbyś się ale w Fiatach silniki psują się sporadycznie...... Ogólnie Fiat poprawił się z jakością i kolega ma marea od pierwszego właściciela z przebiegiem ok 420tyś i nic zmotorem nie było robione A co do Awaryjności 2.0TDI to ja swojego kupiłem po zachwalaniu Brata posiadacza paska 2.0TDI(BKP-ponoć gów..any silnik) obecnie auto z2005r przebieg 180tyś (pierwszy właściciel, Salon Polska) jedyne co go zawiodło to pompa paliwa.... co jest nie dowiary ale dalej lata jak wściekły... Więc nie mówmy że każdy VW bo bubel bo Obrażamy Innych Użytkowników tej MARKI:) Ja też posiadam silnik 2.0 BKP i podobnie jak kolega wyżej padła mi pompa paliwa w zbiorniku przebieg 130tkm poza tym jest ok i oby tak dalej! Nawet te niby wadliwe pompowtryski siemensa mi nie padają choć jest akcja serwisowa i by mi VW wymienił gratis ale jak na złość nie psują się!!! Obym tak samo pozytywnie wypowiadał się na temat mojego paska za kilka lat?Ale jestem optymistą!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #23 Napisano 21 Września 2011 Witam Sprowadziłem auto z niemiec z przebiegiem 220 tyś km. Po przeczytaniu forum na temat awari napędu pompy olejowej, postanowiłem po prostu wymienić sam zabierak. Polecam wymianę tego zabieraka póki jeszcze nie jest zapóźno, koszt niewielki w porównaniu z kosztami jak padnie napęd. Link do tematu gdzie opisałem moja wymianę. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1410244#post1410244 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #24 Napisano 21 Września 2011 Zdziwiłbyś się ale w Fiatach silniki psują się sporadycznie...... Ogólnie Fiat poprawił się z jakością i kolega ma marea od pierwszego właściciela z przebiegiem ok 420tyś i nic zmotorem nie było robione Nie dziwię się, bo w firmie mam m.in. ASO Fiata i wiem, jak potrafią psuć się MultiJety i późniejsze wersje JTD. Piszesz pewnie o Marei 1,9 JTD. Ten silnik ma taką samą opinię jak 1,9 TDI w grupie VAG, czyli bardzo dobrą. Ale późniejsze jego odmiany (i następca, czyli 1,6 JDTM) już takiej dobrej nie mają. Podobnie jak następcy 1,9 TDI. Co oczywiście nie oznacza, że Fiat produkuje złe silniki. W moim osobistym mniemaniu diesle ma lepsze, niż VW, Renault oraz PSA. Tyle, że tak samo nie są one wolne od typowych dla diesli wad. Tak samo, jak wiele części osprzętu silników jest takich samych tak dla TDI, jak i dla JTD/MultiJet, HDI, czy dCi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamdevil Zgłoś #25 Napisano 8 Maja 2012 Jak najskuteczniej zdiagnozować czy napęd pompy oleju się kończy oraz jak sprawdzić pompę przebieg to 193,5 kkm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #26 Napisano 8 Maja 2012 Jak najskuteczniej zdiagnozować czy napęd pompy oleju się kończy oraz jak sprawdzić pompę przebieg to 193,5 kkm Jedyna opcja to zdjac miske, odkrecic caly modul i wizualnie sprawdzic w jakim to jest stanie. Wbrew pozorom nie ma z tym wiele do roboty dla wprawionego mechanika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuzyn Zgłoś #27 Napisano 25 Kwietnia 2017 Odświeżam, bo i mnie spotkała taka sprawa... passat b6 2006 (produkcja 2005) 2.0 TFSI z USA rok temu auto zepsuło się przy 172 000 km, trafiło niestety do ASO a tam stwierdzili: - nadmierny luz na pierścieniach tłokowych- wytarty wałek rozrządu od strony ssącej - wytardy napęd pompy wysokiego ciśnienia paliwa - zweryfikowano brak ciśnienia oleju, następstwo uszkodzenia łożyska pompy oleju i koła zębatego Wymienili mi pierścienie, wałek, pompę paliwa oraz łożysko pompy oleju i koło zębate. Po kilku miesiącach wyskoczył mi błąd ciśnienia oleju, sprawdzałem czy nie ubyło oleju, nie ubyło. Byłem w jednym warsztacie, wymienili czujnik oleju, sprawdzili ciśnienie ręcznie i było ok, no to przypuszczenie, że to błąd komputera. Po roku od wizyty w ASO zapaliła się kontrolka EPC i samochód padł. Diagnoza: - brak ciśnienia oleju- zerwany łańcuch modułu olejowego - wybite - luźne łożyskowanie modułu wałków wyrównoważających - brak ciśnienia sprężania Zastanawiam się jakim cudem zerwał mi się ten łańcuch. Jedna z zębatek ma pourywane zęby, ASO oczywiście reklamacji nie uznaje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #28 Napisano 26 Kwietnia 2017 Jakie poniosłeś koszty naprawy w ASO? Taniej teraz byłoby kupić drugi silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuzyn Zgłoś #29 Napisano 26 Kwietnia 2017 Jakie poniosłeś koszty naprawy w ASO? Taniej teraz byłoby kupić drugi silnik. Poprzednia naprawa coś koło 9,5 tys. Drugiej nie będzie, auto idzie na sprzedaż bo nie mam szans w procesie sądowym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #30 Napisano 26 Kwietnia 2017 Poprzednia naprawa coś koło 9,5 tys. Drugiej nie będzie, auto idzie na sprzedaż bo nie mam szans w procesie sądowym Współczuję Ci tego problemu. Co za dziadostwo! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach