Skocz do zawartości
k0gi

pompa oleju padla, a z nia silnik zatarty,, do wymiany?

Rekomendowane odpowiedzi

A do do silników VW, Toyoty, Fiata, Forda i innych marek elementy silnika i innego wyposażenia dostarczają ci sami producenci. Nie ma więc teraz znaczenia marka auta, bo i tak w wielu wypadkach "bebechy" mają wspólne.

Zdziwiłbyś się ale w Fiatach silniki psują się sporadycznie...... Ogólnie Fiat poprawił się z jakością i kolega ma marea od pierwszego właściciela z przebiegiem ok 420tyś i nic zmotorem nie było robione

A co do Awaryjności 2.0TDI

to ja swojego kupiłem po zachwalaniu Brata posiadacza paska 2.0TDI(BKP-ponoć gów..any silnik) obecnie auto z2005r przebieg 180tyś (pierwszy właściciel, Salon Polska) jedyne co go zawiodło to pompa paliwa.... co jest nie dowiary ale dalej lata jak wściekły... Więc nie mówmy że każdy VW bo bubel bo Obrażamy Innych Użytkowników tej MARKI:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdziwiłbyś się ale w Fiatach silniki psują się sporadycznie...... Ogólnie Fiat poprawił się z jakością i kolega ma marea od pierwszego właściciela z przebiegiem ok 420tyś i nic zmotorem nie było robione

A co do Awaryjności 2.0TDI

to ja swojego kupiłem po zachwalaniu Brata posiadacza paska 2.0TDI(BKP-ponoć gów..any silnik) obecnie auto z2005r przebieg 180tyś (pierwszy właściciel, Salon Polska) jedyne co go zawiodło to pompa paliwa.... co jest nie dowiary ale dalej lata jak wściekły... Więc nie mówmy że każdy VW bo bubel bo Obrażamy Innych Użytkowników tej MARKI:)

Ja też posiadam silnik 2.0 BKP i podobnie jak kolega wyżej padła mi pompa paliwa w zbiorniku przebieg 130tkm poza tym jest ok i oby tak dalej!

Nawet te niby wadliwe pompowtryski siemensa mi nie padają choć jest akcja serwisowa i by mi VW wymienił gratis ale jak na złość nie psują się!!!

Obym tak samo pozytywnie wypowiadał się na temat mojego paska za kilka lat?Ale jestem optymistą!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Sprowadziłem auto z niemiec z przebiegiem 220 tyś km. Po przeczytaniu forum na temat awari napędu pompy olejowej, postanowiłem po prostu wymienić sam zabierak.

Polecam wymianę tego zabieraka póki jeszcze nie jest zapóźno, koszt niewielki w porównaniu z kosztami jak padnie napęd.

Link do tematu gdzie opisałem moja wymianę.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1410244#post1410244

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdziwiłbyś się ale w Fiatach silniki psują się sporadycznie...... Ogólnie Fiat poprawił się z jakością i kolega ma marea od pierwszego właściciela z przebiegiem ok 420tyś i nic zmotorem nie było robione

 

Nie dziwię się, bo w firmie mam m.in. ASO Fiata i wiem, jak potrafią psuć się MultiJety i późniejsze wersje JTD.

Piszesz pewnie o Marei 1,9 JTD. Ten silnik ma taką samą opinię jak 1,9 TDI w grupie VAG, czyli bardzo dobrą. Ale późniejsze jego odmiany (i następca, czyli 1,6 JDTM) już takiej dobrej nie mają. Podobnie jak następcy 1,9 TDI.

 

Co oczywiście nie oznacza, że Fiat produkuje złe silniki. W moim osobistym mniemaniu diesle ma lepsze, niż VW, Renault oraz PSA. Tyle, że tak samo nie są one wolne od typowych dla diesli wad.

Tak samo, jak wiele części osprzętu silników jest takich samych tak dla TDI, jak i dla JTD/MultiJet, HDI, czy dCi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak najskuteczniej zdiagnozować czy napęd pompy oleju się kończy oraz jak sprawdzić pompę :059:

przebieg to 193,5 kkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak najskuteczniej zdiagnozować czy napęd pompy oleju się kończy oraz jak sprawdzić pompę :059:

przebieg to 193,5 kkm

 

Jedyna opcja to zdjac miske, odkrecic caly modul i wizualnie sprawdzic w jakim to jest stanie. Wbrew pozorom nie ma z tym wiele do roboty dla wprawionego mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam, bo i mnie spotkała taka sprawa... passat b6 2006 (produkcja 2005) 2.0 TFSI z USA

rok temu auto zepsuło się przy 172 000 km, trafiło niestety do ASO a tam stwierdzili:

- nadmierny luz na pierścieniach tłokowych

- wytarty wałek rozrządu od strony ssącej

- wytardy napęd pompy wysokiego ciśnienia paliwa

- zweryfikowano brak ciśnienia oleju, następstwo uszkodzenia łożyska pompy oleju i koła zębatego

Wymienili mi pierścienie, wałek, pompę paliwa oraz łożysko pompy oleju i koło zębate.

 

Po kilku miesiącach wyskoczył mi błąd ciśnienia oleju, sprawdzałem czy nie ubyło oleju, nie ubyło. Byłem w jednym warsztacie, wymienili czujnik oleju, sprawdzili ciśnienie ręcznie i było ok, no to przypuszczenie, że to błąd komputera.

 

Po roku od wizyty w ASO zapaliła się kontrolka EPC i samochód padł. Diagnoza:

- brak ciśnienia oleju

- zerwany łańcuch modułu olejowego

- wybite - luźne łożyskowanie modułu wałków wyrównoważających

- brak ciśnienia sprężania

Zastanawiam się jakim cudem zerwał mi się ten łańcuch. Jedna z zębatek ma pourywane zęby, ASO oczywiście reklamacji nie uznaje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie poniosłeś koszty naprawy w ASO? Taniej teraz byłoby kupić drugi silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie poniosłeś koszty naprawy w ASO? Taniej teraz byłoby kupić drugi silnik.

Poprzednia naprawa coś koło 9,5 tys. Drugiej nie będzie, auto idzie na sprzedaż bo nie mam szans w procesie sądowym :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poprzednia naprawa coś koło 9,5 tys. Drugiej nie będzie, auto idzie na sprzedaż bo nie mam szans w procesie sądowym :/

 

Współczuję Ci tego problemu. Co za dziadostwo!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności