Kris66 Zgłoś #1 Napisano 11 Września 2011 Witam. Koledzy wymieniałem teraz uszczelkę pod głowicą ponieważ wywalało mi płyn. Robił mi to kolega mechanik. Faktycznie jest spokój z płynem, nie ma takiego ciśnienia w układzie chłodzenia, ale coś jest nie tak. Przedtem po naciśnięciu pedału gazu autko od razu się fajnie zbierało, czuć było tą moc a teraz jak nagle wdepnę pedał gazu - silnik dostaje wibracji nie ma od razu odejścia i dopiero po chwili jest reakcja. Czy to ma się jakoś dotrzeć? były też docierane zawory. Czy potrzeba jakiegoś czasu aby się to podocierało czy już trzeba szukać bo coś jest nie tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #2 Napisano 11 Września 2011 Ewidentnie jest coś nie tak. Nie ma czegoś takiego: ułoży się, dotrze. Ma działać od początku dobrze. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris66 Zgłoś #3 Napisano 11 Września 2011 Dzięki za podpowiedź. Też tak myślę, że jak jest dobrze to ma działać dobrze od początku. Sądzę, że cos musiał niedopatrzeć przy turbinie. Moim zdaniem wygląda na to jakby turbina nie działała w porządku, ale gdzie szukać:dupablada. Tak jak mówię przed wymianą było cacy. Jak tylko depnąłem obojętne na którym biegu - od razu dostawał kopa i szedł. Teraz przy ok 1500 obrotów zaczyna nim szarpać i dopiero po chwili się zbiera, ale jest taki ,,mułowaty''. Koledzy podpowiedzcie gdzie najpierwsz szukać przyczyny. Może czegoś niedokręcił??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #4 Napisano 11 Września 2011 Krzysiek, najlepiej podjedź do kolegi i niech sam zobaczy, zwalał tylko głowicę, może rozrząd lekko przestawiony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris66 Zgłoś #5 Napisano 11 Września 2011 Dzięki Alexx, ale ja podejrzewam jednak coś nie tak z turbiną. Co ewentualnie mógłby tam zawalić, że są takie objawy??? Patrzyłem tak wzrokowo na połączenia tych przewodów od turbiny i wszystko wygląda, że jest podociągane i szczelne. Fakt jest taki , że jutro do niego podjade i musimy czegoś poszukać może zaczniemy od rozrządu a jak nie to poradźcie koledzy czego i gdzie dalej szukać???:dolamam:dolamam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #6 Napisano 11 Września 2011 Kolego sprawdzić wszystko od początku . Rozrząd ustawianie pompy wtryskowej , wtryski czy dobrze są przykręcone no i podpiąć Vaga bo może być tak że się tylko narobiły błędy i należy ja wykasować tak ostatnio miałem w swoim pasku . Autko od 2 tyg chodzi bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris66 Zgłoś #7 Napisano 12 Września 2011 VAGiem błędy wykasował pozostał tylko jeden tzn się coś nie tak z temperaturą zewnetzną ale to chyba nie ma wpływau na takie zachowanie autka w tym moim przypadku. Ale to jednak myślicie,że połączenie z turbiną odpada??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #8 Napisano 12 Września 2011 Zrobić logi dynamiczne, wówczas może będzie widać co mu dolega. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris66 Zgłoś #9 Napisano 12 Września 2011 Panowie wszystko posprawdzane. Vag nie pokazuje żadnych błędów, rozrząd sprawdzony jest ok. przewody od turbiny szczelne. A dalej jest to samo tzn. przy dodawaniu gazu przez chwilę szarpie silnikiem jest ,,mułowaty'' tak jakby go coś dusiło, dopiero po chwili się zbiera i jest ok. Natomiast na wysokich obrotach jest ,,prawie'' ok. To szarpanie jest minimalne. Przed wymianą uszczelki było naprawde ok. Co mu dolega - ma ktoś jakiś pomysł.???:niekumam:niekumam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #10 Napisano 12 Września 2011 sprawdz pompe wtryskowa,jakie ma ustawienia,zła dawka paliwa ,a co do, jakis tam czujnik ,to tak nie jest ,np.czujnik temp. paliwa, który jest w pompie wtryskowej, pokaże ci ze jest 2 a masz 15 stopni i dostanie inna dawke paliwa,może sie myle ,ale po to te czujniki od temperatur sa. ja po robieniu głowicy nic nie docierałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris66 Zgłoś #11 Napisano 13 Września 2011 Koledzy a czy może być przyczyną jeden wtrysk, ten co jest do niego podpięty czujnik? On był zapieczony i tam gdzie sprawdzali i planowali głowicę go rozbierali. Ale wydaje mi się że on jest w porządku ponieważ tak jak pisałem na wolnych obrotach , albo na dużych jest ok tylko to przejście ok 1500 obr. szarpie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #12 Napisano 13 Września 2011 A ja twierdzę dalej uparcie: zrób porządne logi dynamiczne i wtedy możemy się wypowiadać. To, że w pamięci sterownika nie ma błędów, to jeszcze o niczym nie świadczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris66 Zgłoś #13 Napisano 13 Września 2011 Dzięki indyczes ale podpowiedz mi jak się robi te logi dynamiczne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #14 Napisano 14 Września 2011 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1019 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
12Daro34 Zgłoś #15 Napisano 14 Września 2011 Posiadam Passata XI 1999r. silnik AJM 115KM PD. Problem polega na ty, że gdy silnik jest zagrzany do temperatury pracy, czyli 90st, to zaczynają się kłopoty typu trzęsienie całym samochodem podczas przyspieszania na 3, 4 i 5 biegu. Trzęsie tak, że trudno jest jechać.Na wolnych obrotach momentami delikatne falowanie obrotami od 780 do 840 i w tym momencie drżenie karoserii. Wszystkie opisane objawy nie występują na zimnym lub jeszcze nie dogrzanym silniku. Kontrola Vag wykazała w kanale 023 bardzo duże bipy na 4 cylindrze (nawet do 80, raz zobaczyłem nawet 127), błąd 16688- brak zapłonu na 4 cylindrze- błąd sporadyczny oraz w kanale 013 na tym 4- tym duże korekcje 2,99. Sprawdziłem i poprawiłem styki na 4- tym pompowtrysku oraz poprawiłem ustawienie skoku pompowtryskiwacza odkręcając o 180st. Mam wrażenie minimalnej poprawy. Na wagu też minimalna poprawa: 023- nie przekraczają 65 a korekcje w 013 spadły na ok 1,5. Kanał 018 bez zmian. Na pozostałych cylindrach opisane wcześniej parametry w normie. W kanale 018 same zera. Moje pytanie: co się dzieje z autem? Czy wymiana uszczelniaczy na czwartym pompowtryku ma szansę pomóc, czy pozostaje jego wymiana. Czy mogłoby także pomóc poprawienie ustawienia odległości od krawędzi głowicy? Mam także prośbę o dane dotyczące odległości pompowtrysków od krawędzi głowicy bo nie mogę się nigdzie doszukać dla mojego silnika AJM. Może jest jeszcze jakaś inna przyczyna. 1,5 roku temu wymieniana była uszczelka pod głowicą, głowica była planowana i spawana bo miała pęknięcie. Od tej pory było OK ale miałem wrażenie silnik minimalnie stracił na dynamice. Pomyślałem, że tylko mi się wydaje i jeździłem. A teraz taki numer. Dodam jeszcze, że Vag nie pokazuje innych błędów. Bardzo proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach