Sztomel Zgłoś #21 Napisano 26 Listopada 2011 Kąt wyprzedzenia wtrysku - 01 Engine, grupa 000 w trybie Basic Settings, pole 2 od lewej przy czym silnik musi być rozgrzany do temperatury powyżej 80*C i koniecznie musi być pełna wersja Vaga bo inaczej nie wejdziesz ani w grupę 000 ani w tryb Basic Settings. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek15l Zgłoś #22 Napisano 26 Listopada 2011 ja mam polskiego vaga 4.9 i niby jest pelna wersja zobacze pozniej jeszcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tunerfisz Zgłoś #23 Napisano 27 Listopada 2011 Może to nie będzie na temat, ale nóż widelec. Mam paska z 95 r 1.9 TDI silnik 1z. Pod koniec września musiałem jechać z Kołobrzegu do Warszawy. Trzy dni przed wyprawą samochód nie chciał palić na zimno, chociaż temperatury były powyżej zera. Jak się rozgrzał palił bez zastrzeżeń. Pojechałem do warsztatu. Mechanik sprawdził świece i okazało się że 3 są do wymiany. Wymieniłem i następnego dnia akcja się powtórzyła. Pojechałem do tego mechanika i przez przypadek był tam elektryk samochodowy. Jego diagnoza była taka, że nie podaje prądu na świece bo jest jakiś błąd w komputerze chociaż jak podłączaliśmy auto pod kompa to nic nie pokazywało. Mimo wszystko ruszyłem następnego dnia do stolicy. W Wałczu samochód nagle zgasł. Próbowałem go kręcić i nic. Zajrzałem pod maskę i okazało się, że wszystkie dosłownie wszystkie paski wiszą. Brat ściągną mnie do Złocieńca do mechanika. Diagnoza, i tu uwaga, kto nie siedzi niech siada, urwana śruba koła rozrządu na wale korbowym. Na tej jednej biednej śrubie wisi jeszcze koło paska wieloklinowego i koło paska klinowego. Na jednej śrubie!? Okazało się, że klin na kole rozrządu był zupełnie ścięty. To spowodowało że koło rozrządu było przestawione i dawało takie naprężenia na śrubę, że ją urwało. A teraz będzie najlepsze. Silnik nie odniósł żadnych uszkodzeń!!!!! Po paru godzinach walki z resztką śruby w wale, wymianie śruby i koła, tego samego dnia wyjechałem z warsztatu. Od tamtej pory przejechałem już jakieś 5 000 km i jest ok. Mechanior powiedział że to cud. Powodzenia w szukaniu przyczyn niemożności odpalenia :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek15l Zgłoś #24 Napisano 7 Grudnia 2011 Swiece mam sprawne, umylem pompe zeby okreslic miejsce wycieku i znalazlem dekielek (tzn uszczelka pod nim)nad nastawnikiem puszczal. wymienilem uszczelke zdemontowalem wczesniej zamontowany zaworek zwrotny i jest lipa. Pasek jak ciezko palil tak pali jeszcze ciezej. jutro spowrotem zaloze zaworek i sprawdze jak to bedzie. Myslalem ze to wtryski ale jakby laly to z tylu by byla czarna chmura po przegazowaniu ale chmury nie ma. A i jak zdjolem ten dekielek to na nastawniku byl dziwny rdzawy osad, nie wiem czy to bedzie widac na zdj. Na tych zaokraglonych blaszkach bylo go najwiecej ale delikatnie go starłem [ATTACH=CONFIG]71405[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]71406[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #25 Napisano 7 Grudnia 2011 sprawdź kąt wtrysku - to podstawa prześlij na PW email to ci wyślę vag com 3,11 z witaminką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek415 Zgłoś #26 Napisano 6 Listopada 2013 (edytowane) Nie chcę zakładać nowego tematu bo mam podobny problem co koledzy. Pacjent to vw passat b4 1.9 tdi 90km 1z 96r. przebieg 745tyś km w rodzinie 6 lat u nas zrobił ok. 450tyś km. Od 2 tyg. mam problem z paleniem w zimne dni mówimy tu o ok 10'C w ostatnim czasie wymieniony został rozrząd ustawiony na fabryczne znaki ale był problem z ustawieniem zapłonu musiałem cofnąć o 2 zęby koło pompy żeby ustawić kąt wtrysku na 54. Wszystkie filtry i olej. Po podgrzaniu świec silnik pali na 1s i gaśnie można nim kręcić z 5 minut to może odpali słychać tak jak by nie było kompresji silnik kręci bardzo lekko a za chwile tak jak by miał kompresje nieraz zaczyna chwytać ale nie odpala. Po 10 próbie chwyci i odpali chodzi nie równo i dymi na biało pochodzi ok.1 minuty i jest dobrze jak ciepły pali z pół obrotu! Silnik chodzi elegancko jak na swoje kilometry oleje wymieniane na czas. Wczoraj wymieniłem popychacze bo miałem rok temu podobną akcje z paleniem z rana i był uszkodzony 1 popychacz i został on wymieniony na uzywany od tego momentu wszystko było ok. świece ok brak błędów ciśnienie oleju na zimnym 5 bar i spada z wzrostem temp. silnika do 1.5 bar, Moc jest jak na 90 km. Myślę że może być to nastawnik ? pompa lub wtryski ? podczas kręcenia podaje paliwo na wtryski i kopci na biało więc podaje paliwo. Ciśnienie na tłokach po 30 bar bez próby olejowej. Co może mu dolegać ? dodam że jak mu się poda samostart odpala odrazu ale częście się chwilkę Edytowane 6 Listopada 2013 przez waldek415 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #27 Napisano 6 Listopada 2013 przebieg 745tyś km gratulacje tak zacnego przebiegu!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach