Patrick Zgłoś #1 Napisano 31 Sierpnia 2011 Po zmianie licznika na full fis od benzyniaka fis zaczął mnie oszukiwać o ok 1.5l/100km. Postanowiłem coś z tym zrobić. W modelach przed liftem można to zrobić za pomocą vaga/vcdsa: Wchodzimy w Licznik (17), login (11) wpisujemy 13861, następnie adaptacja (10) i kanał 3. Domyślnie mamy tam 100, ale możemy zmienić to w zakresie 80-120, lub 85-115, różne widziałem opisy. Vcds powinien nam podpowiedzieć jaki jest zakres. Powinien nam tez podpowiedzieć jak przeliczyć korekcje spalania, ale wytłumaczę to tu: Jeśli mamy spalanie na fisie 6.5l/100km, ale z tankowania wyszło nam 7.5l/100km to robimy działanie: 100*7.5/6.5=115.384 Więc wpisujemy 115, tankujemy do odbicia na stacji, a po 100km tankujemy ponownie na tym samym dystrybutorze do odbicia i porównujemy fis z tym ile auto spaliło. Powinno być ok. No i wszystko ładnie pięknie, tylko jak to zrobić w modelu 3bg po lifcie? VW wyłączył to w adaptacji, ale mając vag tacho możemy zmienić to bezpośrednio w eepromie. W moim liczniku z końcówką 947 komórka odpowiedzialna za korekcje spalania jest pod adresem 145. A więc sczytujemy vag tacho eeprom, zapisujemy go, otwieramy edytorem eepromu, np. winhex, szukamy adresu 145. Domyślnie jest tam wartość 64 hex, czyli liczba 100 w dec. Obliczamy błąd spalania na wyświetlaczu tak samo jak opisałem wyżej w przypadku adaptacji w modelu 3b, następnie otrzymaną liczbę zamieniamy na hex. W naszym przykładzie była to liczba 115, a więc otwieramy windowsowski kalkulator na zaawansowanym widoku i zamieniamy liczbę 115 dec na hex. Otrzymujemy liczbę 73 i taką wpisujemy w adres 145. Zapisujemy eeprom i wgrywamy go do licznika.I od tej pory powinniśmy się cieszyć prawidłowym wyświetlaniem spalania na fisie Dobrze jednak jest jeszcze zrobić test pod dystrybutorem w celu upewnienia się, czy na pewno jet teraz dobrze. Oczywiście decydując się na to odpowiadacie sami za swoje czyny i rzyyko uszkodzenia licznika oraz unieruchomienia pojazdu. Zawsze za nim zaczniecie się bawić vag tacho, zapiszcie oryginalny wsad. I myślcie co robicie, bo już nie jeden wcisnął "write eeprom" nie mając nic w buforze i skasował cały dump, bez zrobienia kopii. Dlatego nie spieszyć się i myśleć co się robi przede wszystkim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
holker Zgłoś #2 Napisano 1 Września 2011 Wchodzimy w Licznik (17), login (11) wpisujemy 13861, następnie adaptacja (10) i kanał 3. Domyślnie mamy tam 100, ale możemy zmienić to w zakresie 80-120, lub 85-115, różne widziałem opisy Odnośnie loginu... Czy jest on niezbędny, bo kiedyś próbowałem tej korekty, ale w posiadanej przeze mnie instrukcji nie ma ani słowa o loginie. Co zmienia wpisanie loginu? Za parę dni przetestuje i dam znać jak wyszło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #3 Napisano 1 Września 2011 Nie mam pojęcia, bo w 3bg ta adaptacja jest nie aktywna, stąd manual jak zmienić w dumpie. Ale sam się możesz o tym przekonać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marco415 Zgłoś #4 Napisano 1 Września 2011 komórka odpowiedzialna za korekcje spalania jest pod adresem 145 W niektórych licznikach znajduje się ona pod adresem 187. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartek21 Zgłoś #5 Napisano 28 Listopada 2011 Witam Kolegów mam licznik o nr 3B0920827A i potrzebuje skorygowac spalanie w eepromie tylko niewiem w ktorej komorce on sie znajduje? z gory dzieki za pomoc pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #6 Napisano 28 Listopada 2011 Witam Kolegów mam licznik o nr 3B0920827A i potrzebuje skorygowac spalanie w eepromie tylko niewiem w ktorej komorce on sie znajduje?z gory dzieki za pomoc pozdrawiam. W tym liczniku 145 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezez2007 Zgłoś #7 Napisano 18 Stycznia 2012 Koledzy mam pytanie. Kupiłem ostatnio autko no i jak się okazało właściciel pozmieniał w nim co nieco i wydaje mi sie ze zmienił również licznik na Full FIS. No i powiem tak że dzisiaj miałem przygodę że licznik pokazywał że mam jeszcze do przejechania 80km a benzyny w baku nie było w ogóle... W jaki sposób mogę skorygować licznik żeby pokazywał wszystko poprawnie tzn. żeby nie oszukiwał odnośnie wartości kilometrów do przejechania na pozostałej ropie w baku ?? Czy jest na to jakiś sposób ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość TEDEI Zgłoś #8 Napisano 27 Stycznia 2012 Prezes przeciez kolega Patrick wszystko opisal w 1 poscie wystarczylo przeczytac!! A tak na marginesie to ciesz sie ze w baku niebylo benzyny bobys sie nigdzie nieruszyl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #9 Napisano 30 Stycznia 2012 pytanie mam.. nie wchodzi mi to w vag-comie dlaczego? AJM 2/3 fis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #10 Napisano 30 Stycznia 2012 A tak na marginesie to ciesz sie ze w baku niebylo benzyny bobys sie nigdzie nieruszyl ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #11 Napisano 30 Stycznia 2012 pytanie mam.. nie wchodzi mi to w vag-comie dlaczego? AJM 2/3 fis Co ci nie wchodzi?Nikt nie jest wróżką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #12 Napisano 30 Stycznia 2012 Co ci nie wchodzi? nie no fakt watek dotyczy zjawiska falowego w odbytnicy... ZMIANA WYŚWIETLANEJ WARTOŚCI. wyskakuje komunikat że operacja jest niedozwolona i tyle... zmniejszam o 5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #13 Napisano 30 Stycznia 2012 nie no fakt watek dotyczy zjawiska falowego w odbytnicy... ZMIANA WYŚWIETLANEJ WARTOŚCI. wyskakuje komunikat że operacja jest niedozwolona i tyle... zmniejszam o 5 Skoro podłączasz do odbytnicy to nic dziwnego,że ci nie wchodzi. Vaga masz pełną wersję? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #14 Napisano 30 Stycznia 2012 (edytowane) Rozwiązałem problem... dopadłem kabel "oryginał" z napisem "polski VAG ... nie musiałem nawet loginu wpisywać.. wartość się zmieniła... nalezy tylko pamiętac by ustawiać wartości "co 5" inaczej "error" Edytowane 4 Kwietnia 2012 przez arsen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiterEL Zgłoś #15 Napisano 8 Maja 2013 Mam leona ASV po modyfikacji softu z wtryskami 216. Wszystko jest skalibrowane 1:1 i teraz licznik pokazuje zawyżone spalanie. Pokazuje ok 8,5L/100km a jest faktycznie ok 7,4L/100km. Chciałem zmienić korekte spalania Vagiem w kanale 03 jednak nie dostępny jest ten kanał i mam ERROR. Auto z maja 2002r. Licznik to chyba jak dobrze pamietam z IMMO 3 bo jak połączyłem sie VAGiem to było coś w nazwie zegarów VDO 03. Jak zmienić w moim wypadku spalanie ? Czy tylko za pomocą VAG TACHO ? Bo nie mam takiego interfacu bo mam taki tani niebieski i czarny VIAKEN KKL. Tylko skąd wiedzieć w ktorym adresie w moich zegarach jest wartośc spalania zakodowana ? Bo pewnie w passatach jest pod innym adresem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiterEL Zgłoś #16 Napisano 14 Maja 2013 Ok zakupiony mam kabelek Vag Commander i odczytałem eeprom od siebie. Jednak znalazłem dwie wartości 64 HEX. Jedna w linicje adresacji 00000140 a druga w 00000310. Zegary to VDO V03 z Immo3 i teraz nie wiem która zmienić ? Czy jak zmienie ta w 00000140 i wgram i jak cos nie zadziała z autem to czy będę mogl wgrac jeszcze oryginał który zachowam sobie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #17 Napisano 14 Lipca 2013 Czy kolega PiterEL poradził sobie z tą korektą? POwiedz który adres zmieniłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radarrr Zgłoś #18 Napisano 3 Sierpnia 2013 W liczniku o nr 3B0 920 826A odpowiedzialna za spalanie komórka to 145? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciekzkaszub Zgłoś #19 Napisano 24 Lutego 2016 Witam serdecznie - nie chce rozpoczynac nowego tematu, wiec podbije ten o podobnej tematyce; w moim daily driverze wyszla dosc dziwna sprawa - przy wyskakujacym mi service'. Nastepujaco, zdazylem zauwazyc ze na pelnym baku paliwa - wlanym pod sam korek zasieg wynosil okolo 1100/1150 km, natomiat aktualnie, po tej korekcie zwiazanej z usunieciem komunikatu zrobilem podobnie, nalalem paliwa rowno pod korek, i zasieg wacha sie w okolicach 800 km. Probowalem resetowac fisa, wykrecic minimalne spalanie i pozniej sprawdzic fakt - jest tak samo. Niby błacha sprawa, niby w niczym wielkim nie przeszkadza bo i tak mozna w pi razy oko wymierzyc zasieg po wskazniku paliwa - ale zastanawia mnie sam fakt, czy ktos sie spotkal z taka sytuacja - i czy to ma jakikolwiek zwiazek z usuwaniem service'a. Z gory dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #20 Napisano 24 Lutego 2016 U mojego szwagra fis zaczal zle pokazywac ilosc na baku po podlaczeniu boxa w czujnik temperatury paliwa,wiec moze w tym tkwi sprawa,sprawdz jaka temp paliwa widzi czujnik bo moze a raczej napewno do obliczania spalania temp paliwa jest brana pod uwage. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach