kds_tt Zgłoś #1 Napisano 23 Sierpnia 2011 Witam, mam pytanie do użytkowników B6 z silnikami 1,6 FSI lub kogoś kto się na tym zna. Problem jest taki, że po odpaleniu zimnego silnika przez kilka sekund slychac stukot, cos jak np. zawory. Co moze byc przyczyna tego?? Taki objaw jest juz od dlugiego czasu. Po paru sekundach od uruchomienia stukot zanika i nic wiecej sie nie dzieje. Silnik nie szarpie, nie kopci. Gdzies czytalem ze to moze byc padnieta cewka, ale czy to prawda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #2 Napisano 23 Sierpnia 2011 Jak miałem padniętą cewkę, to silnik szarpał i trząsł całym samochodem, a podczas jazdy z 200 KM zrobiło się jakieś 120 KM. Według mnie, gdyby to były zawory, to stukanie nie utrzymywało by się kilka sekund, tylko do czasu, aż się silnik rozgrzeje. Napisz jeszcze jakiego jest to rodzaju stukanie - tak jak w dieslu, czy może np. dźwięk uderzania metalu o metal? Stukanie jest powolne, czy szybkie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarkII Zgłoś #3 Napisano 24 Sierpnia 2011 (edytowane) Nie wiem czy ten silnik ma łańcuch czy pasek rozrządu, ale jeśli łańcuch to jest to napinacz łańcucha. problem poruszany w programie Turbo kamera, nr odcinak nie pamiętam. O mam http://vod.onet.pl/turbo-kamera,turbo-kamera,567,7,7348,odcinek.html od 9 minuty, nawet jest nagranie jak klekocze po starcie. Edytowane 24 Sierpnia 2011 przez MarkII Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kds_tt Zgłoś #4 Napisano 25 Sierpnia 2011 No wiec porownalem ten stukot u mnie z tym z filmu i jest dokladnie to samo... Czyli niestety napinacz. I teraz pytanie, czy przyczyna jego awarii jest jego wada czy moze cos innego?? I drugie pytanie robic to jak najszybciej czy moge z tym jeszcze pojezdzic, z tym ze to juz tak chodzi od okolo 2 lat... Oczywiscie auto trzeba oddac do jakiegos normalnego warsztatu a nie do pana Miecia, ale czy czesci dostane w np Inter Carsie czy tylko w VW. Z gory dzieki za odpowiedzi i dzieki za pomoc, bo w koncu wiem co jest grane. PS. Jedno jest pewne, nigdy wiecej nowego VAGa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarkII Zgłoś #5 Napisano 25 Sierpnia 2011 Rozrząd to takie coś . .... z czym czekać bym nie radził. 2 lata się udawało, aż może przyjść taki dzień że łańcuch przeskoczy i się dopiero narobi. Części dostaniesz bez problemu poza serwisem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszby Zgłoś #6 Napisano 26 Sierpnia 2011 Jeśli przyjedziesz z własnymi częściami to nie dostaniesz gwarancji na usługę. Jeśli chodzi o rozrząd to lepiej kupić w ASO i u nich wymieniać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kds_tt Zgłoś #7 Napisano 28 Sierpnia 2011 Jeszcze sie tak zastwanawiam, czy nie sprobowac reklamowac tego u importera auta. Przeciez jest to wada fabryczna. Auto ma przejechane dopiero kolo 80 tys km, a podobno producent przewiduje przebieg tego rozrzadu po ok 200 tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #8 Napisano 28 Sierpnia 2011 zajedz do aso u mnie cewki wymienili za free Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach