marooo_tg Zgłoś #1 Napisano 20 Lipca 2011 witam serdecznie. posiadam passata b4 3A5 Variant kombi z 95r 2,0l z lpg. Silnik o oznaczeniu ADY. Auto tylko na benzynie na zimnym silniku potrafiło kilkukrotnie zgasnąć po czym za ok 3-5 min stabilizowały się obroty na biegu jałowym. Pomimo tego silnik pracował nie równo, lekko telepało kierownicą i autem. było czuć nie równą pracę silnika. Naciśnięcie pedału gazu skutkowało reakcją auta dopiero po chwili od naciśnięcia, a nie w miare od razu. Badałem auto w diagnostyce i wyszły ABS'y i sonda lambda. tylko tyle usłyszałem. kosztowało to 80 zł...ehh Kupiłem kabel do diagnostyki i uzyskałem również te same błędy, ale sprawdziłem wartości z kontrolerów silnika i znalazło się kilka wartości które nie zgadzają się z proponowanym przedziałem. CHCIAŁEM WAS KOLEGÓW I KOLEŻANEK PROSIĆ O SPRAWDZENIE CZY PODANE ZAWYŻONE/ZANIŻONE WARTOŚCI ŚWIĄDCZĄ TYLKO O USZKODZENIU SONDY LAMBDA ? : Thottle Valve (angle) - 12,5 st ( norma 2,5-6,5< st ) Thottle Valve (duty cycle) - 49,6% ( n 6-21% ) Engine Load - 24,6% (9,75 - 19,50% ) Lambda control - 0,90 ms (n 0-0,75ms) Lambda sensor 0,25V ( n 0-1,1 V ) Adjustments conditions - 10000010 (n 00000010) Coordination Hall - 11,0 ( 5-8 ) Coordination Hall sender - 5 (5...7 - 60 ) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 21 Lipca 2011 Auto tylko na benzynie na zimnym silniku potrafiło kilkukrotnie zgasnąć po czym za ok 3-5 min stabilizowały się obroty na biegu jałowym. Bo masz... 2,0l z lpg. Sterownik głupieje od jazdy na gazie i potem potrzebuje czasu aby dojść do siebie na benzynie. Jesli masz podłączony potencjometr przepustnicy pod emulator -sterownik gazu to go od niego odłącz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #3 Napisano 22 Lipca 2011 Odłącz klemę na kilka minut i pojeździj tylko na Pb. Jeśli błędy nie wystąpią, to szukaj przyczyny w LPG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marooo_tg Zgłoś #4 Napisano 22 Lipca 2011 Dzięki za podpowiedź Lebow. Na Pb nawet jak jadę w trasie, to chodzi gorzej, więc dopiero po wymianie sondy będę mógl powiedzieć rzetelnie co i jak. Wiem, że wręcz od tego powinienem zacząć. Chciałem jednak jeszcze tu zapytać, czy może wyniki badania mogą wskazywać na coś jeszcze... Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #5 Napisano 23 Lipca 2011 Odłącz klemę na kilka minut i pojeździj tylko na Pb. Jeśli błędy nie wystąpią, to szukaj przyczyny w LPG. Ale nie w 2E... Zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #6 Napisano 24 Lipca 2011 (edytowane) Ale nie w 2E...Zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury. Fakt, mój błąd. Nie doczytałem że to 2e. Edit: Teraz doczytałem. W podpisie 2e, ale w poście witam serdecznie. posiadam passata b4 3A5 Variant kombi z 95r 2,0l z lpg.Silnik o oznaczeniu ADY a to zmienia postać rzeczy i jednak klemę trzeba zdjąć. Edytowane 25 Lipca 2011 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marooo_tg Zgłoś #7 Napisano 24 Lipca 2011 Musze spróbować... możesz podpowiedzieć gdzie ją znajdę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #8 Napisano 24 Lipca 2011 możesz podpowiedzieć gdzie ją znajdę ? Co prawda to nie 2E ale czujnik w tym samym miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marooo_tg Zgłoś #9 Napisano 24 Lipca 2011 DZIĘKI KOLEGO Jak tylko jutro wyjade to odłącze. dam znać po tym co i jak THX Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marooo_tg Zgłoś #10 Napisano 25 Lipca 2011 Witam Nie rozumiem tego, ale faktycznie, po odłączeniu czujnika silnik choć z początku jeszcze chodził różnie, to zaraz po chwili wrzucił na 1tyś obrotów ( normalnie ma ok 650) i tak trzymał. po ok 5 min jazdy włączyłem ponownie czujnik. silnik był lekko zagrzany, na tyle,że włączał już gaz. wyłączyłem gaz i zacząłem śmigać na pb. Pierwszy raz od roku auto dostało dynamiki jazdy na pb ! śmigało zarówno na mniejszych i większych prędkościach +/- od 40-120km/h. Przy obrotach ok 1,5 tys tracił lekko zrywność i dynamike. Zobacze jak jutro z rana po nocy wystartuje... DZIĘKI ZA PODPOWIEDŹ THE_SAINT Podziwiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #11 Napisano 25 Lipca 2011 No i gitara Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach