Skocz do zawartości
blazejp

Sterownik skrzyni automatycznej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Źle działo się z moją skrzynią ostatnio i w serwisie powiedzieli, że sterownik padł i jedynie możliwa jest wymiana na nowy. W Polsce nie ma, muszą ściągać z Niemiec - koszt 3000zł :zeco

 

Nie wiem ile takie coś kosztuje dlatego chce się upewnić.

Dzięki, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używany 300-500zł zależnie od "ornitologa".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co konkretnie dzieje się ze skrzynią? Może napisz coś więcej na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaj numer sterownika moge miec taki ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napiszę w tym temacie, bo chyba najbliższy mojemu problemowi.

Step by stem co robiłem:

Dziś rano fura nie odpaliła, na FISie komunikat błędu hamulca postojowego.

Podpinam VCDSa i jest brak komunikacji ze sterownikiem skrzynki biegów.

Zaglądam do puchy z bezpiecznikami, a tu przepalony bezpiecznik F6, czyli od sterownika skrzynki biegów.

Wkładam nowy i od razu przepala.

Grzebie tu na Forum - nic. Szperam u wujka google imtrafiam na temat na forum skody - identyczny obiaw, diagnoza: uszkodzenie mechatroniki w dsg.

Dodam, że NIC się nie działo, żadnych obiawów, wczoraj jeździł jak zawsze, dziś nie odpalił...

 

Samochód w wakacje był na akcji serwisowej w ASO, miał wymieniany olej w DSG i aktualizowane oprogramowanie.

Cyklicznie pojawiały się błędy:

006012 - Clutch 2: tolerance limit reached

p177C - 003 - Mechanical Failure - Intermittent

 

002344 - Gear Shift Lock Solenoid Control Circuit: Open

p0928 - 014 - Defective - Intermittent

 

ale w ASO kazali się nie przejmować, bo są to błędy mało istotne o niskim priorytecie.

 

Teraz fura nie odpala, dźwignia zblokowana na P, więc o nawet ruszyć go nie mogę.

 

Proszę o pomoc, czy ktoś się spotkał z czymś takim?

Czy już mam szykować kasę na mechatronikę, czy może to być coś mniej poważnego?

Dodam, że w tej chwili nie mogę sprawdzić błędów w sterowniku DSG, bo brak jest komunikacji, ze względu na przepalony bezpiecznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stary moze to gdzieś przy pedale hamulca czy gdzies na kablach idacych od niego jest zwarcie bo przecież on wlasnie blokuje dźwignię zmiany biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś odpiąłem kostkę elektryczną od mechatronika. Bezpiecznik się nie przepala. Po podpięciu spowrotem od razu się przepalił - zapłon był wyłączony w tym czasie... Coś mi się zdaje, że sterownik mechatroniki ma zwarcie. Najgorsze, że nie było żadnych objawów, po prostu rano nie odpalił. Jutro laweta i VW ASO - zobaczymy co powiedzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś odpiąłem kostkę elektryczną od mechatronika. Bezpiecznik się nie przepala. Po podpięciu spowrotem od razu się przepalił - zapłon był wyłączony w tym czasie... Coś mi się zdaje, że sterownik mechatroniki ma zwarcie. Najgorsze, że nie było żadnych objawów, po prostu rano nie odpalił. Jutro laweta i VW ASO - zobaczymy co powiedzą.

 

Będą chcieli Ci zamontować nowy sterownik koszty bardzo duże.Można jednak go wymontować i spróbować naprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Będą chcieli Ci zamontować nowy sterownik koszty bardzo duże.Można jednak go wymontować i spróbować naprawić.

Diagnoza potwierdzona - uszkodzony mechatronik. Wymieniam na nowy. Nie będę bawił się w półśrodki i "próbował" naprawiać, bo za chwile coś następnego podnie, a tam mam gwarancję...

 

Dla potomnych: spalony bezpiecznik F6, brak możliwości uruchomienia samochodu i przepalanie się bezpiecznika od razu po zamontowaniu nowego = uszkodzenie mechatroniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się do tematu mam podobny problem posiadam passata cc 1.8 tsi dsg7 . po włożeniu kluczyka pojawia się komunikat parking brake fault owners manual . Dodatkowo miga mi pozycja P na skrzyni i pali się bezpiecznik F6 w komorze silnika . 15 A od dsg .

Moje pytanie to czy w pozycji P są zablokowane koła ? jak odblokwoać skrzynie i wciągną na lawetę pewnie uszkodzona mechatronika ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności