Bond29 Zgłoś #21 Napisano 8 Grudnia 2011 Kolego możesz pakować silnik ze starszego modelu tylko nigdy nie wiesz co kupisz . Ja kupiłem niby pewny silnik a po roku czasu robiłem remont bo jedyne o,5L oleju spalił na 90 km . Tak że ja proponuję remont . Do tego przed kupnem silnika zdejmij głowicę i ją sprawdź czy on nie puszcza kompresji . Troszkę przerobiłem silników i pierwsze słyszę że auto ma a później niema kompresji . Nie wiem kto ci to robi ale ja już się przekonałem na mechanikach że często doradzają wymianę silnika bo nie chce im się dłubać a na końcu się okazuję że usterka leżała w czymś innym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #22 Napisano 9 Grudnia 2011 Sprawdzcie czy rozrzad sie nie przestawil i zerknijcie na walek rozrzadu, moze to dozo wyjasnic;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk Zgłoś #23 Napisano 9 Grudnia 2011 (edytowane) Sprawdzcie czy rozrzad sie nie przestawil i zerknijcie na walek rozrzadu, moze to dozo wyjasnic;) zgadzam się w 100% z kolegą, nie ma możliwości że nagle kompresja uciekła, moim zdaniem problem leży w głowicy, albo w rozrządzie, a i tak jak masz kupić nowy silnik to możesz ściągnąć głowice ze starego przed kupnem nowego i dokładnie zobaczyć co tam w tłokach piszczy, jedź też do innego mechanika bo mechaniki to kacapy parszywe, nie znają sie filozofują a potem okazuje się że do naprawy jest bzdura, o której oni pojęcia nie mieli, mi stilo 1.9 tdi 115 konne ciągło litr oleju na 100 km, po ściągnięciu głowicy okazało się że jeden tłok ma luzy na pół centymetra na boki, a reszta jest w stanie ino ino na wykończeniu ale to miałem cheap tuning i 80 tysięcy zjadło ten silnik ale uwierzcie że na tak wyrypanym silniku normalnie to auto tak zapierdzielało, że w szoku byłem, czarna chmura za mną się pojawiało i na dwójce piski za każdym razem szły po wciśnięciu do spodu z 2 tysi obrotów, kupiłem silnik od bitego anglika za 900 zł, mechanik 1600 zł wziął za przełożenie, i pogoniłem do żyda... Edytowane 9 Grudnia 2011 przez bolsfanwk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #24 Napisano 21 Grudnia 2011 Niestety nadszedł koniec żywota mojego silnika 1,6 ARM i tu moje pytanie, czy podejdzie do mojego passka taki silnik o innym kodzie np: ADP lub AHL czy nie będzie jakichś większych problemów z jego sterowaniem itp? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scyhe Zgłoś #25 Napisano 22 Grudnia 2011 mi stilo 1.9 tdi 115 konne ciągło litr oleju na 100 km, po ściągnięciu głowicy okazało się że jeden tłok ma luzy na pół centymetra na boki, a reszta jest w stanie ino ino na wykończeniu ale to miałem cheap tuning i 80 tysięcy zjadło ten silnik Rozrząd był sprawdzony i nie przestawiony. Wałek też nie nosił śladów zużycia. Głowicy nie zdążyłem zdjąć bo auto zostało sprzedane uszkodzone ale co ciekawe też miałem około 80 000 km po chipie. ( Chip na 136KM i 305Nm - potwierdzone hamownią ) Czyżby to dobiło nasze silniki - trochę nie chce mi się wierzyć, bo auto było bezproblemowe, oleju brał od wymiany do wymiany może 800ml. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #26 Napisano 22 Grudnia 2011 Czy ktoś może mi pomóc w wyborze silnika o innym kodzie, tzn. czy podejdzie inny w miejsce ARM ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #27 Napisano 23 Grudnia 2011 Jak by co to mam AHU od Cordoby Przejechane ma 320 tys caly czas na pelnym syntetyku Praktycznie oleju nigdy nie bral Moge naprawde polecic ten silnik. Pochodzi on z mojej Cordoby ktora zostala rozbita Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #28 Napisano 24 Grudnia 2011 Dzięki wielkie kajos ale już zamówiłem silnik w czwartek gdzieś w okolicach Łodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #29 Napisano 30 Grudnia 2011 W moim Passacie bije drugie serce, niestety ze względu na koszty takie same jak było :dupablada - 1,6 ARM ale muszę powiedzieć że ten silniczek ciągnie o niebo lepiej niż ten poprzedni, chyba dobry się ttrafił, ale to czas pokaże. Dzisiaj odebrałem z warsztatu. mechanik mówi że po złożeniu wszystkiego do kupy odpalił na dotyk, to chyba o czymś świadczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RSMS Zgłoś #30 Napisano 27 Stycznia 2012 Czy moglby Pan mi podpowiedziec gdzie zakupiony zostal lancuch do napedu pompy oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RSMS Zgłoś #31 Napisano 27 Stycznia 2012 Ile kosztuje nowy BSM czyli balance shaft module do 2005 Passat 2.0 Liter tdi BGW z pompa olejowa (zebata)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marewel Zgłoś #32 Napisano 27 Stycznia 2012 Ile kosztuje nowy BSM czyli balance shaft module do 2005 Passat 2.0 Liter tdi BGW z pompa olejowa (zebata)? Ja nie wiem ile kosztuje bo BSM w tym silniku nie występuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RSMS Zgłoś #33 Napisano 27 Stycznia 2012 TAk naprawde to poszukuje lancucha do napedu pompy oleju. Ten Passat jest to amerykanska versja ktora nie posiada pompy olejowej poprzez przekladnie zebata tylko lancuch. Wydaje mi sie ze te pierwsze modele passata 2.0 tdi byly produkowane w Europie w wersji pompy olejowej lancuchowej w ale potem ta opcje VW zmienil na naped poprzez przekladnie pompy olejowej zebatej. Obecnie w USA nie jestem w stanie z lokalizowac lancucha do tego modelu wiec poszukuje tej czesci i jesli nie znajde myslelismy nad wymiana z opcji lancuchowej na opcje BSM balance shaft module przez przekladnie zebata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marewel Zgłoś #34 Napisano 29 Stycznia 2012 Wiec pewnie masz silnik BHW ,nie lepiej to przerobić na napęd bez walków? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soboliero Zgłoś #35 Napisano 30 Stycznia 2012 Mój pasek to amerykanska wersja 2.0 TDI 136 KM automat. Tutaj w Polsce oficjalnie nie można kupić samego łańcucha, tylko z pompą olejową za ponad 4 tysiące. Na allegro kupiłem za 500 zł . Tutaj jest aukcja takiego łanucha ale do B6, http://allegro.pl/lancuch-pompy-oleju-audi-a4-a6-vw-passat-2-0-tdi-i2066352922.html Łańcuch do mojego paska miał 60 oczek, po 30 z każdej strony. Mam tutaj numer telefonu do człowieka u którego ja kupiłem, może jeszcze ma 517312168. Tutaj jest jego aukcja ale do b7. http://allegro.pl/pompa-oleju-audi-passat-lanuch-napedu-pompy-b7-2-0-i2077830668.html TAk naprawde to poszukuje lancucha do napedu pompy oleju. Ten Passat jest to amerykanska versja ktora nie posiada pompy olejowej poprzez przekladnie zebata tylko lancuch. Wydaje mi sie ze te pierwsze modele passata 2.0 tdi byly produkowane w Europie w wersji pompy olejowej lancuchowej w ale potem ta opcje VW zmienil na naped poprzez przekladnie pompy olejowej zebatej. Obecnie w USA nie jestem w stanie z lokalizowac lancucha do tego modelu wiec poszukuje tej czesci i jesli nie znajde myslelismy nad wymiana z opcji lancuchowej na opcje BSM balance shaft module przez przekladnie zebata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grzesita Zgłoś #36 Napisano 3 Lutego 2012 POMOCY Passat rocznik 99, silnik AJM, przebieg 330000 km Po rozebraniu silnika okazało się, że: - pompowtryskiwacze do wymiany - głowica do wymiany - przepływomierz do wymiany - kompresja na tłokach niezła Za części + remont mechanik chce około 10000 zł Na Allegro są takie silniki za 2 - 3 tysiące, więc wniosek jest prosty. Moje pytania: - jak sprawdzić przebieg i stan silnika, którego będę kupował? - czy mogę do mojego auta wstawić silnik o większej mocy - jaki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leba Zgłoś #37 Napisano 8 Lutego 2013 (edytowane) Witam , może pomoże mi ktoś albo posłuży dobrą radą !! Moja kobieta ostatnio wracała autem do domu i zaświeciła jej się kontrolka "ordruck motor aus" oczywiście uznała że do domu ma jeszcze kawałek więc dojedzie nie mogła się dodzwonić bo nie było zasięgu i tak po 7 km auto samo zgasło ... przyjechałem pod autem zobaczyłem z litr oleju i auto holowałem do znajomego ten zapewnił mnie że silnik się nie zatarł usterkę zdiagnozował (pękła rura idąca od silnika do turbiny i zaspawał ją) olej wlał silnik chodził jak zawsze nic nie było słychać, następnego dnia wybrałem się na przejażdżkę po mieście i po ok. 15 km poczułem lekkie szarpnięcie i auto zgasło pasek cały !! od tamtej pory słychać tylko cykanie podczas kręcenia silnik nie pali i pasek przesuwa się tylko o ząbek może pół i mam wielkiego doła !! nie wiem co robić, koledzy może ktoś ma jakiś pomysł !! kupiłem go pół roku temu i nie zdążyłem się nacieszyć Auto to Passat b5 fl silnik BGW 100 kw Edytowane 8 Lutego 2013 przez Leba brak tytułu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #38 Napisano 9 Lutego 2013 Komunikat "ÖLDRUCK MOTOR AUS" to w tłumaczeniu na nasze >> "ciśnienie oleju, wyłącz silnik". Można sie domyśleć że chodzi o BRAK tegoż ciśnienia. Tłumaczyć chyba nie trzeba co się może zatrzeć bez oleju.... No i cóż... kobieta zafundowała Ci nowy silnik niestety. Oczywiście potwierdzisz to zrzucając dekiel silnika oraz próbą przekręcenia wałem korbowym (kluczem na wale .. byle nie rozrusznikiem). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leba Zgłoś #39 Napisano 11 Lutego 2013 Proszę o pomoc !! Ktoś ma może na sprzedaż silnik "BGW" z pewnego źródła passat b5 fl 2.0 tdi 100kw 136 km albo może dojście do silników Pozdrawiam !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leba Zgłoś #40 Napisano 25 Lutego 2013 Siema !! Będę powoli się szykował do wymiany silnika "BGW" w moim pasacie b5 fl 2.0 tdi. Te silniki były produkowane od 2003 do 2005 r. Ja mam model z 2004 roku. Mam pytanie czy po wymianie muszę coś przestawiać w kompie, czy po prostu wyciągam silnik wkładam nowy, podpinam wszystko jak było i koniec ? oczywiście pewnie będę musiał od razu wymienić rozrząd wlać nowy olej . Pozdrawiam i trzymajcie kciuki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach