soboliero Zgłoś #1 Napisano 15 Czerwca 2011 (edytowane) Witam. Mam straszny problem i zagwozdke. Kupiłem 2 lata temu passata BG5 z 2005 roku 2.0 tdi 136 KM automat w amerykańskiej wersji. Pojeździłem nim 1,5 roku i coś zaczeło chrobotać pod maską. Po czasie okazało się, że to właśnie silnik się zacierał. W pewnym momencie samochód stanął. Jak stwierdził mechanior poszła pompa i zatarł się silnik. Żadna lampka oleju się nie świeciła ani silnik sie nie grzał. Nie wiedziałem, że jest taki czuły. Teraz po wizycie u kilku mechaników okazało się, że trzeba mu wymienić silnik, więc poszukuję silnika do tego samochodu. Kupiłem silnik BGW od manula, ale okazało się, że nie pasuje do automatu. Jest problem, żeby taki silnik znaleźć. Jestem w straszliwej d.....pie, nie mam samochodu, nie mam jak go naprawić, ręce opadają. Czy ktoś ma może pomysł co zrobić? Wymienić silnik na inny? Ale jaki do niego wejdzie? Dzięki za podpowiedzi. Edytowane 15 Czerwca 2011 przez soboliero Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 15 Czerwca 2011 dokup manuala za 500-600zł i składaj paska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #3 Napisano 15 Czerwca 2011 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soboliero Zgłoś #4 Napisano 15 Czerwca 2011 Nie chce za bardzo manulana, przyzwyczaiłem się do automatu ;o) No ale jak nie będzie innego wyjścia, trzeba go będzie przerobić na manuala. A przerobienie automatu na manuala jest czymś skomplikowanym i kosztownym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 15 Czerwca 2011 Nie chce za bardzo manulana, przyzwyczaiłem się do automatu ;o)No ale jak nie będzie innego wyjścia, trzeba go będzie przerobić na manuala. A przerobienie automatu na manuala jest czymś skomplikowanym i kosztownym? przeróbka wyjdzie taniej niż zakup trzeciego silnika http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=19734&highlight=przer%F3bka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #6 Napisano 15 Czerwca 2011 Kupiłem silnik BGW od manula, ale okazało się, że nie pasuje do automatu. A co w tym silniku nie pasuje? Pierwsze słyszę że silniki są robione pod automat i pod manual. trzeba pewnie część osprzętu silnika podmienić ze starego i wszystko będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soboliero Zgłoś #7 Napisano 15 Czerwca 2011 Hmmm mechanik już stwierdził, że sie tego nie podejmie, robił to już kiedyś i mówi, że dodatkowo trzeba jeszcze w cholere rzeczy wymienić plus hydraulika. Mówi, że nie wie co robić jak nie dostane innego silnika... ---------- Post added at 10:34 ---------- Previous post was at 10:33 ---------- wał silnika, czy to coś co wystaje z silnika;o) Fizycznie inna jest budowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #8 Napisano 15 Czerwca 2011 Jak wał może byc inny w automacie czy manualu, pierwszy raz takie cudo widze. Jedz do innego mechanika i wtedy sie pytaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soboliero Zgłoś #9 Napisano 15 Czerwca 2011 (edytowane) No 2 mechaników mówiło, że do tego silnika BHW nie pasuje silnik BGW. Miał koleś silnik w warsztacie od manuala i stwierdził że **** nie pasuje do mojego samochodu. Koło zamachowe nie pasuje na wał od skrzyni biegów. Trzeba by wymienić wał korbowy. Edytowane 15 Czerwca 2011 przez soboliero Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soboliero Zgłoś #10 Napisano 16 Czerwca 2011 Ma ktoś może dojście do silnika BHW? Z chęcią kupię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soboliero Zgłoś #11 Napisano 17 Czerwca 2011 Ostatnie pytanie. Co zrobić, gdy nie dostane tego silnika? Zostanie mi karoseria i troche części do sprzedania, bo samochodu bez silnika, którego nie można dokupić nikt nie kupi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 17 Czerwca 2011 Ostatnie pytanie. Co zrobić, gdy nie dostane tego silnika? Zostanie mi karoseria i troche części do sprzedania, bo samochodu bez silnika, którego nie można dokupić nikt nie kupi? a może zostaniesz przy BGW http://moto.allegro.pl/listing.php/search?category=50849&string=bgw co do pytania to zawsze możesz resztę sprzedać na części lub na złom ale to 1 lepiej się opłaca (sprzedać w całości na części z umową by wyrejestrować auto) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #13 Napisano 17 Czerwca 2011 Co zrobić, gdy nie dostane tego silnika? Przerób na manuala, lepsze to niż sprzedawać na części albo jako uszkodzony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soboliero Zgłoś #14 Napisano 18 Czerwca 2011 Tutaj są zdjęcia tych silników, widać różnice w wale. Pomiędzy automatem a manualem. Wie ktoś może, czy występowały silniki BGW w wersji automatycznej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soboliero Zgłoś #15 Napisano 15 Lipca 2011 Witam. Chce kupic silnik z Kanady i czlowiek mi pisze,ze silnik potrzebuje newgo BSM,czyli balance shaft module. Ja zatarlem swoj silnik,pewnie poszla pompa oleju,jak mówi mechanik. Mam pytanie,czy to nie to samo,czy w sklad BSM nie wchodzi pompa. Facet chce 1500 $. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #16 Napisano 15 Lipca 2011 Tak, to jest dokładnie to samo, koleś chce cię ożenić z takim samym silnikiem jak masz obecnie, tylko że będziesz "odchudzony" o 1500$. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soboliero Zgłoś #17 Napisano 21 Września 2011 Hmmm. Nastąpił koniec mojej gehenny z paskiem. Okazało się, że silnik w passacie NIE JEST ZATARTY!!!! Doszedł do tego dopiero trzeci mechanik. Widocznie go rezebrał i zajrzał do środka. Rozebrał go wyczyścił i mówi, ze silnik jest czyściutki jak złoto. Okazało się, że poszedł łańcuch od napędu pompy oleju. To ta część powodowała chrobotanie pod maską. Po złożeniu silnika wymianie łańcucha i paru pierdół które tamte mechaniory po drodze urwały albo popsuły samochód chodzi jak malina. I tak co zaproponował pierwszy mechanik: Witam Serdecznie! 1 wariant: zestaw napraczy oryginalny vw wałki wyr.,pompa olejowa, kołam zębate koszt części 4800zł + panewki ok 300zł 2 wariant nowy silnik 3 wariant wyciągamy silnik, kupujemy wał korbowy, panewki, pompe olejową praktycznie cały dół od 1.9 tdi140, 150KM i przerabiamy dół silnika . Koszt częśći ok 2000zł- 2500zł. Wcześniej zdążył wymienić rozrząd(pompa wody, napinacz paska rozrządu, rolki prowadzące, panewki wałka rozzrządu, popychacze hydrauliczne) Napinacz łańcuszka wałków wyruwnujących, olej uszczelniacz wałka rozrządu, uszczelniacz wału korbowego, filtr oleju. Krzyknął za to 1900 zł. Zabrałem samochód od niego zawiozłem za namową znajomego do innego najlepszego mechanika na świecie aż do Bydgoszczy... Ten go trzymał 3 miesiące utrzymując, że silnik jest zatarty, że uszkodzone są panewki, pompa olejowa, koła zębate oraz wał.Turbosprężarka najprawdopodobniej też. Kupiłem nawet silnik, bo stwierdzili, że konieczna jest wymiana. Okazało się, że jednak to jest zły silnik, więc tzreba go było zwrócić. Koszt odesłania 300 zł. Po trzech miesiącach zabrałem go z Bydgoszczy pod Ciechocinek. I tam mechanik go rozebrał i stwierdził, co wyżej, że silnik jest zdrowy, co okazało się prawdą. Mechanik wziął 2700 za naprawe a ja jeszcze dokupiłem łańcuch za 500 zł. I teraz jeżdżę jak złoto. I teraz poradźcie mi co mam zrobić z tamtymi dwoma "specami"? Przecież jawnie robili mnie w konia. Czy to można nazwać wyłudzeniem, czy ich nieuctwem i tępotą? Przy dobrym mechaniku ta naprawa mogła kosztować góra 1000 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1219 Zgłoś #18 Napisano 21 Września 2011 (edytowane) miałem to samo w swoim 1.8 T AEB. Oznaczenie silnika identyczne ale nigdzie nie pisze że są dwa różne wały stosowane w manualu i automacie. A są stosowane. Obecnie jestem 1500 w plecy bo o zwrocie silnika nie ma mowy. Historia zakończyla sie podobnie jak u kolegi wyżej. Po rozłożeniu sinika na części pierwsze okazało się dół jest OK. U mnie wyszło: 1500 silnik ( postawie na pólkę i bede sie na niego patrzył) Wyjęcie i włożenie silnika ; planowanie głowicy wymiana uszczelniaczy zaworów nowy rozrząd pompa wody paski filtry oleje i płyny 1700 zł. Razem z dojazdami jakieś 3500 zł. mam dość. Ale działa wszystko przynajmniej narazie bez zarzutów a zrobiłem po naprawia jakies 600 km. Ale myk z tymi wałami to rzeczywiście mnie też zbił z tropu tym bardziej ze magicy w ASO nie wiedzieli ze jest jakas różnica. Ich hasłem było: AEB to AEB i świeto!!! Edytowane 21 Września 2011 przez passat1219 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marpol Zgłoś #19 Napisano 21 Września 2011 jesli masz jakies faktury to mozesz probowac cos zrobic z tymi poprzednimi dwoma mechaniorami jak nie to bedzie lipa chyba.co do przerobki automat na manual kolega z irlandii to robil i mowil ze jest duzo do zrobienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scyhe Zgłoś #20 Napisano 8 Grudnia 2011 Mnie też chyba spotka smutna rzeczywistość wymiany silnika w B5 z 1999r AFN 110KM ( tragiczna kompresja na wszystkich garach) - gorzej jak benzyna. Awaria nastąpila nagle - pasek się nie zerwał, rumotania i innych dźwięków nie było a silnik najnormalniej spadl z obrotów i zgasł i już nie odpala. Po miesiącu walki i kombinacji u 2 mechaników w tym jednego pompiarza padła diagnoza ze silnik kaput. ( pompiarz mierzył kompresje i wyszło 31,30,21,18 auto jakoś udało mu się uruchomić - skasował niby za naprawę pompy - pojeździło tydzień - odpalając je rano codziennie przy okolicach zera stopni - odpalał bez problemu) auto znowu zgasło podczas jazdy i tym razem jak zawiozłem do innego mechanika on zmierzył kompresje i wyszło : 3 , 12 , 7 ,5. Dwoma przyrządami mierzyli bo nie mogli uwierzyć Mam pytanie czy mogę szukać silnika z innego rocznika ? np 1998r zastanawia mnie kwestia komputera oraz immo ( w moim immo jest w liczniku ) a w starszych chyba było w sterowniku silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach