zaba371 Zgłoś #1 Napisano 14 Czerwca 2011 witam chodzi o mojego paska a wiec: -oleju bierze z 800ml moze mniej na 10000 km (valvoline polsyntetyk) - kopci na szaro bo nie jest to czarny dym - na postoju jak go przegazuje to na czarno - borygo w normie - jezdze na ruskiej ropie - jezdze delikatnie do 2100 czasami do 2500 i teraz pytania 1 jak sprawdzić stan silnika ( spawdzić jakie cisnienie na cylindrach ) jak poznac czy to nie uszczeelniacze na zaworach .... itp 2 czy zmienic olej na mineral 3 jaki jest dym jak wtryski leja i jakie objawy ?? na vagu pokazuje wartości do -+ 0.55 wszystko poniżej 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tkaczu18 Zgłoś #2 Napisano 14 Czerwca 2011 jak wlejesz mineralke to turbo Ci zabije ... skoro je Ci olej to turbina musi lać i nie ma mocy jak by Ci wtryski lały to podczas jazdy by Ci gasł i non stop czarny dym bo za duża dawka paliwa ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #3 Napisano 14 Czerwca 2011 jak by Ci wtryski lały to podczas jazdy by Ci gasł i non stop czarny dym bo za duża dawka paliwa ... Prawie prawda - kopci bo nie spala paliwa w formie płynnej, mocy ma mniej bo nie wszystko wtryśnięte się spala. Trzeba mocniej deptać, więc w sumie więcej spala. - jezdze delikatnie do 2100 czasami do 2500 Chyba nie lubisz swojego samochodu..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaba371 Zgłoś #4 Napisano 14 Czerwca 2011 (edytowane) a zapomniałem dodać ze turbina po reg. takzę nie leje bo robiona w renomowanym zakładzie u Karambola a paska to lubie i szkoduje go zeby mu dawac po *** .... czasami daje mu troche mocniej oczywiście ale nie do konca obrotow .... wiec co poradzicie wiecej ?????? a i zimna odpala bez problemów od strzałą chociarz mam aku 60/380 (jakos tak ale napewno 60 ) zeby ropa nie zamarzła mi ze 2 razy to bym nie odczuł zimy ...a pasek codziennie jezdzony ... duże mrozy były ponad -20 i palił wiec sprężanie chyba jeszcze ma Edytowane 15 Czerwca 2011 przez kazio bluzgi i ortografia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #5 Napisano 14 Czerwca 2011 Sprawdź sobie normy fabryczne vw i niech moderatorzy wywalą ten temat do śmietnika bo sie zacznie dyskusja o niczym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaba371 Zgłoś #6 Napisano 14 Czerwca 2011 ale pomocny jestes ....jak niechcesz pomagać to sie nie odzywaj poprostu .... ;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 14 Czerwca 2011 witam chodzi o mojego paska a wiec: -oleju bierze z 800ml moze mniej na 10000 km (valvoline polsyntetyk) - kopci na szaro bo nie jest to czarny dym - na postoju jak go przegazuje to na czarno - borygo w normie - jezdze na ruskiej ropie - jezdze delikatnie do 2100 czasami do 2500 i teraz pytania 1 jak sprawdzić stan silnika ( spawdzić jakie cisnienie na cylindrach ) jak poznac czy to nie uszczeelniacze na zaworach .... itp 2 czy zmienic olej na mineral 3 jaki jest dym jak wtryski leja i jakie objawy ?? na vagu pokazuje wartości do -+ 0.55 wszystko poniżej 1 zrób logi a dowiesz się co i jak ze silnikiem od kolegów z forum ale stawiam na wtryski i może uszczelniacze lub jakiś wyciek na zewnątrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #8 Napisano 14 Czerwca 2011 ale pomocny jestes ....jak niechcesz pomagać to sie nie odzywaj poprostu .... ;p Nie napinaj się posłuchaj cytuję "Brak jakikolwiek ubytków oleju nie jest bynajmniej powodem do radości. Świadczy to o rozcieńczeniu oleju przez paliwo lub wodę kondensacyjną, które pogarszają jego właściwości smarne. Szczególnie może to się zdarzyć w zimę, jeżeli używasz samochodu do krótkich jazd w mieście. W takim przypadku należy wymieniać olej co 3.000 km. albo po czterech miesiącach." W książce jest jak wół też napisane że auto może pobierać do 0,6 l oleju na 1000 km jak ci łyka 0,8 na 10000 to nie szukaj dziury w całym tylko się ciesz. Pozdrawiam "Volkswagen golf IV i bora" - Dieter Korp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaba371 Zgłoś #9 Napisano 15 Czerwca 2011 to nie mozna było odrazu tak napisac ??? ale mi nie chodzi tylko o sam ubytek oleju, bardziej o te dymienie jak go kupiłem jakies 2,5 roku temu to jak robiłem przegazówke to nie kopcil tak i podczas jazdy jak mu dawałem pedał do konca i cisnałem to nie dymił tylko delikatnie tymek leciał a teraz to widze w lusterku ze dymi .... pewnie znowu cos wymyslam ale chciałbym wiedziec co dolega i co mozna poradzic na to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #10 Napisano 15 Czerwca 2011 Zalej goldem na statoilu lub verwą i pewnie przestanie kopcić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grypsik Zgłoś #11 Napisano 16 Czerwca 2011 Swięte słowa. Kolego sam jeżdze na paliwku z UA. Widze że białystok czyli BY, a sam se wozisz? Bo jak nie to pewnie nafte ci sprzedają i z tąd mogą być te objawy. Jeżdzisz w zakresie 2100-2500 to silnik się zamulił turbo zastało wydech zapchał sadza. Pobór oleju na twoim poziomie to pestka. Obserwój tylko czy się nie powiększa to zurzycie oleju. Epilog: Pobór oleju to może być nawet minimalny wyciek plus deczko turbo plus lekki przedmuch i masz po 265ml oleju na element na 10000km to po silniku nie zauważysz nawet. Pojeźdz trochę na wiekszych obrotach bez przesady ale w zakresie 2300-3500 po jakimś czasie powinno wszystko ustać (o ile to nie te nieszczęsne paliwo) Pozdrawiam. I nie bierz do siebie zbyt dosłownie co napisałem-to moje sugestie a decyzaja co dalej nalezy do ciebie. Trzymka panowie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaba371 Zgłoś #12 Napisano 16 Czerwca 2011 dziekiii za rady zaleje STP do czyszczenia wtrysków i dam mu troche mocniej przez jakis czas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach