Skocz do zawartości
flashhh

Błąd 16989 błąd odczytu eeprom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki błąd już od 4 miesięcy bo tyle mam b6 2.0 i nie daje się skasować . Auto jeżdzi normalnie nic się nie dzieje . Na początku to zlekceważyłem ale ostatnio natrafiłem na taki temat i piszą że trzeba wymienić ECU dlatego pytam . Co może być przyczyną , kable sprawdziłem uszkodzeń nie widzę . A moze problem jest w tym że tylko oryginalnym kablem można taki błąd skasować ?

Dodam że ten błąd jest od 05.11.2009 roku

Napewno macie większą praktykę w tej materii więc będę wdzięczny za info .

Pozdr

Edytowane przez flashhh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze cos w sterowniku grzebane. przebieg? usuwany dpf? (o ile posiada)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DPF posiada , a na pewno miał jak wyszedł a fabryki bo mam całą historię jego . Był 7 dni wczesniej w serwisie na wymianę oleju , stan licznika się zgadza . Dziwne by to było gdyby coś było kombinowane bo auto było regularnie serwisowane średnio dwa razy w roku a włascicielem była duża gazeta i nie sądzę aby poszli na jakieś usuwanie DPFa . A jak ewentualnie rozpoznać gdy jest usuwany , bo chyba coś tam dziurawią w nim z tego co doczytałem . ale powinno dać się to sprawdzić programowo , jak i gdzie to poszukać ?

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że albo błąd 16989 jest bardzo trudny albo tajemniczy . To może powiedzcie gdzie jest fizycznie zabudowany sterownik ECU w B6 czy na podszybiu od strony silnika jak w większości VW czy może gdzieś indziej to przeczyszczę te styki na złączu ECU .

Czy może być tak że chińskim VCDS nie można skasować tego błędu bo ja mam dostęp tylko do takiego ?

Może znacie jakiegoś dobrego diagnostę VAG w okolicach Katowic co mi skasuje ten błąd to chętnie podjadę , oczywiście komercyjnie .

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widzę że albo błąd 16989 jest bardzo trudny albo tajemniczy
Po prostu może mieć wiele przyczyn i samemu raczej nie dojdziesz konkretnej.

Może być fizycznie uszkodzona pamięć (mało prawdopodobne), wilgoć w kompie, coś na aucie było spawane bez odłączenia akumulatora lub auto jest po chipie (kiepskim). Jeśli wszystko działa to ja bym to olał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam na pewno nie będę nic robił ale jeśli ktoś ECU wyjmował to chcę zobaczyć czy dobrze zabezpieczył przed wilgocią . Gdzie jest ten ECU i jak się do niego dobrać ??

Z danych odczytanych wynika że błąd ten powstał w 2009 roku i od tego czasu auto przejechało 60 tysięcy km , więc gdyby coś się miało zepsuć to już by chyba padło tak mi się wydaje - co myślicie o tym ?

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ECU jest "klasycznie" na środku podszybia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności