Skocz do zawartości
Kamel

B4 VR6 - po wymianie skrzyni z CLB na CFF skrzynia działa tylko w trybie awaryjnym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wymieniałem automatyczną skrzynię biegów w Passacie B4 VR6.

Fabrycznie siedziała tam skrzynia CLB, jednak mechanizm różnicowy szlag trafił i "dzięki temu" kołnierz został rozorany.

 

Niestety nie znalazłem skrzyni o takim samym symbolu i zamontowana została skrzynia o symbolu CFF.

 

Po montażu samochód normalnie odpala, jednak po wrzuceniu Drive skrzynia pracuje jakby była na 3 biegu (prawdopodobnie jest w trybie awaryjnym).

 

Z różnic, jakie dostrzegłem to w skrzyni CLB były 2 czujniki prędkości (wtyczki 2-pinowe u góry skrzyni), a w skrzyni CFF jest tylko jeden taki czujnik, a miejsce drugiego jest zaślepione na stałe.

 

No i teraz moje pytanie - co zrobić, aby wszystko zaczęło działać prawidłowo?

 

Dodam, że sterowniki obu skrzyń różnią się między sobą.

Sterownik od CLB ma wejście na 68-pinów, natomiast sterownik od CFF tylko 38-pinów.

 

 

Może posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej od sterownika poprzez skrzynkę bezpieczników/licznik aż po samą skrzynię do skrzyń o obu symbolach?

 

A może chociaż posiada ktoś samą rozpiskę pinów w sterowniku 68-pinowym od CLB i sterowniku 38-pinowym od CFF?

 

Ewentualnie może ktoś jakoś inaczej będzie w stanie mi pomóc w rozwiązaniu tego problemu?

Edytowane przez Kamel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety te 2 skrzynie różnią się dość znacznie

CFF to starsza skrzynia typu 096

CLB to nowsza typ 01M

Jedyne sensowne wyjście to poszukanie sterownika i wiązki od skrzyni 01M (numer sterownika zaczyna się właśnie od 01M ...)

Schemat mam tylko od tej nowszej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ormowiec jeśli chodzi o sterowniki to mam dwa, zarówno ten od skrzyni CLB (01M) jak i od CFF (096).

Instalacja, która obecnie znajduje się w aucie to instalacja od sterownika 01M i właśnie na nim skrzynia CFF pracuje w trybie awaryjnym.

 

Myślałem o tym, żeby jakoś wpiąć sterownik od skrzyni CFF - ten 096, tylko nie wiem czy to też nie byłaby daremna robota.

 

A możesz mi jakoś podrzucić schemat do tej 01M?

 

 

Jeszcze się zastanawiam czy istnieje możliwość nawiercenia otworu w skrzyni pod ten brakujący czujnik i jego umieszczenie tam.

 

Ogólnie to mam już dość tego samochodu..

Silnik chodzi bardzo ładnie, a z tym automatem wiecznie jakieś problemy i ładowanie kasy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale komputer samochodu musi wiedzieć, że zmieniłeś sterownik. jak masz jeszcze dojscie do komputera samochodu z którego była zdjęta nowa skrzynia, to sprawdź via VAG.

Daj maila, to wyslę troche materiałów.

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale komputer samochodu musi wiedzieć, że zmieniłeś sterownik.

Z tym, że sterownika nie zmieniałem.

Skrzynia CFF lata w trybie awaryjnym na sterowniku od CLB - tym 01M.

Myślałem o tym żeby zmienić sterownik skrzyni, ale nie mam rozpiski pinów w obu sterownikach, więc lipa.

 

Miałem właśnie nadzieję, że da się to tak jakoś zrobić, żeby skrzynia CFF latała na sterowniku od CLB - 01M.

 

Mój mail: [email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wziąłeś się do tego trochę od d**y strony. No jak ma Ci inna skrzynia chodzić na starym sterowniku? Materiały wyślę na maila. Napisz jeszcze co się działo z tą starą skrzynią, że ją wywaliłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wziąłeś się do tego trochę od d**y strony.

No w sumie pierwszy raz w życiu to robiłem :-)

Z zewnątrz skrzynie wyglądały prawie identycznie - poza jedną różnicą w ilości czujników (CLB 2 czujniki, CFF 1 czujnik).

 

Napisz jeszcze co się działo z tą starą skrzynią, że ją wywaliłeś.

W starej posypał się mechanizm różnicowy i ośka wywaliła dziurę w obudowie skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W starej posypał się mechanizm różnicowy i ośka wywaliła dziurę w obudowie skrzyni

O w mordeczkę...

Robiłem przekładkę skrzyni ale znalazłem taką samą. Na innym komputerze mam sporo materiałów nt. skrzyń 096 i 01M, jutro Ci wyślę. Mam też gdzieś namiar na dobrego mechaniora, dam nr tel.

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności