Skocz do zawartości
pcgyver

Pasek rozrządu stan - foto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

W załączniku zamieszczam zdjęcia paska rozrządu. Chciałbym się dowiedzieć jak wizualnie można ocenić jego stan. Zastanawiam się czy pasek czasem nie nadaje się do wymiany.

Jak kupowałem samochód ponad rok temu, właściciel mówił ze przy 150 tyś był pasek wymieniony, teraz mam na blacie 210tyś. Jednak dopuszczam że przebieg nie jest na 100% pewny , a papieru na to że było to wymieniane też nie mam - tylko słowo.

DSC05122.jpg

DSC05123.jpg

DSC05126.jpg

DSC05127.jpg

DSC05128.JPG

DSC05129.jpg

DSC05130.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytając twoją wypowiedz to ja bym bez fotek wymienił. Takie opowieści ze poprzedni właściciel wymieniał to wiesz gdzie można włożyć... no chyba ze masz jakaś fakturę na potwierdzenia. Wymieniaj czy prędzej tym bardziej ze jeszcze przebiegu nie jesteś pewny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro

też bym wymienił ,widać lekkie przetarcia ,to pewnie nic bo te paski są wzmacniane ale nie ma co ryzykować zerwania ,u mnie podobna sytuacja była do wczoraj ,niby jeszcze do wymiany pozostało 20 tyś km(według książki i historii z ASO ) . Zapobiegawczo wymieniłem żeby jeździć spokojnie bo nie wymieniałem po zakupie ,dodam że mój pasek wyglądał jak nowy zewnętrznie jakby nie zniszczony wcale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moro już widziałem pare pasków "zewnętrznie" jak nowych, niestety ich wytrzymałość w środku kulala ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro
Moro już widziałem pare pasków "zewnętrznie" jak nowych, niestety ich wytrzymałość w środku kulala ;)

czyli dobrze że zmieniłem :) i założyciel tematu powinien też tak postąpić ,jeżeli jak pisze nie jest pewny przebiegu to już w ogóle :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi jaki jest koszt wymiany rozrządu w takim b5 benzynka 1.8 z pompą wody i chyba jeszcze napinacz do tego zdaje się że należałoby? Pytam żeby w warsztacie mnie nie wydoili za bardzo - takie rozeznanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie pomogę mam tdi ;) Ale mamy chłopaków z tymi silnikami - na pewno się dowiesz :) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A powiedzcie mi jaki jest koszt wymiany rozrządu w takim b5 benzynka 1.8 z pompą wody i chyba jeszcze napinacz do tego zdaje się że należałoby? Pytam żeby w warsztacie mnie nie wydoili za bardzo - takie rozeznanie.
za dobre części trzeba zapłacić

kompletny rozrząd,

- pasek Contitech i rolki INA/Ruville 280zł,

- pasek Dayco i rolki INA/Ruville 275zł,

- pasek Contitech i rolki SKF - 310zł,

- pasek Dayco i rolki SKF - 300zł.

 

Do tego pompa wody bez obudowy z Ruville - 100zł, Graf (z metalowymi łopatkami) - 110zł, HEPU - 160zł.

do tego napinacz do twojego auta nie orientuje się ile kosztuje i robocizna w sumie jakieś 600zł około

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stanu paska rozrzadu nie da sie ocenic wizualnie chyba ze jest popekany to mozna ocenic :0 ilu handlarzy znacie co chca sprzedac auto i powiedza prawde ? wymien i zapomnij o problemie bo koszt naprawy silnika jest drozszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze po zakupie wymieniam cały rozrząd obojętnie co mówił poprzedni właściciel no chyba że ma na to jakiś papier potwierdzający jego wymianę ale i to jakoś konkretnie do mnie nie przemawia.

Co do samego paska rozrządu to może w aucie wyglądać nieżle(tak było u mnie) ale przebieg już miał taki że należało wymienić.Dodam że pasek może być już przegrzany i nie będzie miał takiej wytrzymałości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widac juz ubytki jak pasek nie przylega do kola zembatego, na twpoim miejscu bym wymienil pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymienialem w niedziele pasek w b6 i jak bym stary umyl i wlozyl do pudelka pewnie udalo by mi sie oddac w sklepie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czasami jak nie za dużo km ma zrobionych to jeszcze napisy będą na pasku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam wymieniony przy 121 tys km, obecnie jest 177tys km i jeszcze napisy widać na pasku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile pamiętam to w tym silniku pompa wody jest na zewnątrz, napędzana paskiem klinowym, więc nie ma potrzeby jej wymieniać. A rozrząd jeśli nie jesteś pewien to zmień jak najprędzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu też bym wymienił chociażby na sam wygląd...jak już kolega tu pisał nie za bardzo przylega w całości do kólka pasowego:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żeby jakkolwiek ocenić stan paska musiał byś go ściągnąć i przegiąć w drugą stronę i wtedy widać czy jest spękany czy też nie. ale rozrząd to zaś nie jest takie wielkie halo jak to mówią, wprawne ręce sciągają przedni pas w 20-30 min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisałeś zrobił 60.000 - moim zdaniem już czas na wymianę i nie ważne czy ładnie wygląda, zęby na kołach też ulegają zużyciu stąd skrócenie okresów wymiany względem pierwszej książkowej. :)

Tak jak ktoś już napisał lepiej zmienić pasek niż potencjalnie robić remont silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszą rzeczą po zakupie jaką się robi to wymiana, płynów, paska i rolek rozrządu + pompa wody. Paweł dziwię się że nie trapiło cie to przez te 60 tys... :fajny ja bym chyba nie mógł spać przed każdą dłuższą podróżą:bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro

chłopy a ja z takim zapytaniem po wymianie rozrządu coś jakby buczał co któryś obrót miał ktoś podobne objawy ,mechanik twierdzi że trochę jak polatam to się poukłada wszystko ,spalanie w normie ,moc jest oki ,tylko bez obciążania i co ważne przy rozgrzanym silniku mam taki objaw ,miałem cały zestaw z pompą wymieniony rolki pasek wszystko SKF-a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności