pcgyver Zgłoś #1 Napisano 1 Czerwca 2011 Witam! W załączniku zamieszczam zdjęcia paska rozrządu. Chciałbym się dowiedzieć jak wizualnie można ocenić jego stan. Zastanawiam się czy pasek czasem nie nadaje się do wymiany. Jak kupowałem samochód ponad rok temu, właściciel mówił ze przy 150 tyś był pasek wymieniony, teraz mam na blacie 210tyś. Jednak dopuszczam że przebieg nie jest na 100% pewny , a papieru na to że było to wymieniane też nie mam - tylko słowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #2 Napisano 1 Czerwca 2011 Czytając twoją wypowiedz to ja bym bez fotek wymienił. Takie opowieści ze poprzedni właściciel wymieniał to wiesz gdzie można włożyć... no chyba ze masz jakaś fakturę na potwierdzenia. Wymieniaj czy prędzej tym bardziej ze jeszcze przebiegu nie jesteś pewny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #3 Napisano 1 Czerwca 2011 też bym wymienił ,widać lekkie przetarcia ,to pewnie nic bo te paski są wzmacniane ale nie ma co ryzykować zerwania ,u mnie podobna sytuacja była do wczoraj ,niby jeszcze do wymiany pozostało 20 tyś km(według książki i historii z ASO ) . Zapobiegawczo wymieniłem żeby jeździć spokojnie bo nie wymieniałem po zakupie ,dodam że mój pasek wyglądał jak nowy zewnętrznie jakby nie zniszczony wcale Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #4 Napisano 1 Czerwca 2011 Moro już widziałem pare pasków "zewnętrznie" jak nowych, niestety ich wytrzymałość w środku kulala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #5 Napisano 1 Czerwca 2011 Moro już widziałem pare pasków "zewnętrznie" jak nowych, niestety ich wytrzymałość w środku kulala czyli dobrze że zmieniłem i założyciel tematu powinien też tak postąpić ,jeżeli jak pisze nie jest pewny przebiegu to już w ogóle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pcgyver Zgłoś #6 Napisano 1 Czerwca 2011 A powiedzcie mi jaki jest koszt wymiany rozrządu w takim b5 benzynka 1.8 z pompą wody i chyba jeszcze napinacz do tego zdaje się że należałoby? Pytam żeby w warsztacie mnie nie wydoili za bardzo - takie rozeznanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #7 Napisano 1 Czerwca 2011 Ja nie pomogę mam tdi Ale mamy chłopaków z tymi silnikami - na pewno się dowiesz Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 1 Czerwca 2011 A powiedzcie mi jaki jest koszt wymiany rozrządu w takim b5 benzynka 1.8 z pompą wody i chyba jeszcze napinacz do tego zdaje się że należałoby? Pytam żeby w warsztacie mnie nie wydoili za bardzo - takie rozeznanie. za dobre części trzeba zapłacić kompletny rozrząd, - pasek Contitech i rolki INA/Ruville 280zł, - pasek Dayco i rolki INA/Ruville 275zł, - pasek Contitech i rolki SKF - 310zł, - pasek Dayco i rolki SKF - 300zł. Do tego pompa wody bez obudowy z Ruville - 100zł, Graf (z metalowymi łopatkami) - 110zł, HEPU - 160zł. do tego napinacz do twojego auta nie orientuje się ile kosztuje i robocizna w sumie jakieś 600zł około Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #9 Napisano 1 Czerwca 2011 stanu paska rozrzadu nie da sie ocenic wizualnie chyba ze jest popekany to mozna ocenic :0 ilu handlarzy znacie co chca sprzedac auto i powiedza prawde ? wymien i zapomnij o problemie bo koszt naprawy silnika jest drozszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #10 Napisano 1 Czerwca 2011 Ja zawsze po zakupie wymieniam cały rozrząd obojętnie co mówił poprzedni właściciel no chyba że ma na to jakiś papier potwierdzający jego wymianę ale i to jakoś konkretnie do mnie nie przemawia. Co do samego paska rozrządu to może w aucie wyglądać nieżle(tak było u mnie) ale przebieg już miał taki że należało wymienić.Dodam że pasek może być już przegrzany i nie będzie miał takiej wytrzymałości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
napster Zgłoś #11 Napisano 1 Czerwca 2011 widac juz ubytki jak pasek nie przylega do kola zembatego, na twpoim miejscu bym wymienil pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #12 Napisano 1 Czerwca 2011 wymienialem w niedziele pasek w b6 i jak bym stary umyl i wlozyl do pudelka pewnie udalo by mi sie oddac w sklepie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Włochaty Zgłoś #13 Napisano 1 Czerwca 2011 czasami jak nie za dużo km ma zrobionych to jeszcze napisy będą na pasku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #14 Napisano 1 Czerwca 2011 ja mam wymieniony przy 121 tys km, obecnie jest 177tys km i jeszcze napisy widać na pasku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragon44 Zgłoś #15 Napisano 1 Czerwca 2011 O ile pamiętam to w tym silniku pompa wody jest na zewnątrz, napędzana paskiem klinowym, więc nie ma potrzeby jej wymieniać. A rozrząd jeśli nie jesteś pewien to zmień jak najprędzej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #16 Napisano 1 Czerwca 2011 Ja na Twoim miejscu też bym wymienił chociażby na sam wygląd...jak już kolega tu pisał nie za bardzo przylega w całości do kólka pasowego:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moby Zgłoś #17 Napisano 1 Czerwca 2011 żeby jakkolwiek ocenić stan paska musiał byś go ściągnąć i przegiąć w drugą stronę i wtedy widać czy jest spękany czy też nie. ale rozrząd to zaś nie jest takie wielkie halo jak to mówią, wprawne ręce sciągają przedni pas w 20-30 min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #18 Napisano 2 Czerwca 2011 Z tego co napisałeś zrobił 60.000 - moim zdaniem już czas na wymianę i nie ważne czy ładnie wygląda, zęby na kołach też ulegają zużyciu stąd skrócenie okresów wymiany względem pierwszej książkowej. Tak jak ktoś już napisał lepiej zmienić pasek niż potencjalnie robić remont silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #19 Napisano 2 Czerwca 2011 Pierwszą rzeczą po zakupie jaką się robi to wymiana, płynów, paska i rolek rozrządu + pompa wody. Paweł dziwię się że nie trapiło cie to przez te 60 tys... :fajny ja bym chyba nie mógł spać przed każdą dłuższą podróżą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #20 Napisano 2 Czerwca 2011 chłopy a ja z takim zapytaniem po wymianie rozrządu coś jakby buczał co któryś obrót miał ktoś podobne objawy ,mechanik twierdzi że trochę jak polatam to się poukłada wszystko ,spalanie w normie ,moc jest oki ,tylko bez obciążania i co ważne przy rozgrzanym silniku mam taki objaw ,miałem cały zestaw z pompą wymieniony rolki pasek wszystko SKF-a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach