adasko Zgłoś #21 Napisano 24 Maja 2011 Witam Jakiś czas temu popsuła mi się klima, na climatronicu zdiagnozowałem błąd 3224 (wyłącznik cisnieniowy klimy) w serwisie powiedzieli ze chlodnica sie rozszczelniła, więc ją wymieniłem. Po dwóch tygodniach znowu klima się popsuła, znowu błąd 3224, tylko teraz patrząc pod maske widzę jak leje się zielony czynnik z miejsca obok kabli , które wchodzą do kabiny. I teraz pytanie jest nastepujące. Skoro wtedy wyskoczył ten sam błąd, a dzisiaj czynnik kapie z innego miejsca, tzn. że zakład, który mi naprawiał klime zrobił mnie w bambuko i naciągnał na tą wymiane chłodnicy. Jak sądzicie? Byłem w warsztacie, okazało się że to prestostat (czujnik cisnienia). Niestety cały czynnik uciekł. Nie było to z winy warsztatu, gdyż przy wymianie chłodnicy wpinali się tylko w takie małe "korki" i ładowali czynnik. Zapytałem się też dlaczego, wyskakiwał ten sam błąd. Pojawiał się bo nie był czynnika, i czujnik świrował przez to. Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #22 Napisano 24 Maja 2011 jak byś zgadł doszedłem jest przyczyną wybijania bezpiecznika otóż wiatrak na chłodnicy który powinien być 60W a jest zamontowany 150W i na nim są luzu i ma bicie i jak leko się zatnie o obudowę to wyrzuca bezpiecznikczyżby wiatrak firmy SPAL?moc może mieć większą ok. 200W powinna uciągnąć instalacja. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregor1890 Zgłoś #23 Napisano 24 Maja 2011 Taki wiatraczek. Tylko teraz pytanie czy on jest rozbieralny i co mogło paść ze barka latają w każdą stronę narazie nie mam czasu rozebrać zobaczyć Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #24 Napisano 24 Maja 2011 Pewnie wysypało się łożysko, silnik jest "rozbieralny" młotkiem i przecinakiem. Trzeba poodginać metalowe łapki trzymające pokrywę szczotek lub te od strony śmigła. Delikatnie żeby nie pokruszyć magnesów stałych. Ja kiedyś rozbierałem go właśnie od strony śmigła i wszystko wyszło bez problemu. Miałem potem problem żeby włożyć wirnik na miejsce nie łamiąc szczotek, ale troszkę pomyślunku i zablokowałem je kawałkiem drutu przywiązanym do nitki, który potem wyciągnąłem. Łożysko jest dość nietypowe, część obudowy łożyska stanowi pokrywa którą musisz zdjąć. Ale da się spokojnie je wyjąć i wstawić zwykłe walcowe łożysko np. na epoxyd. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregor1890 Zgłoś #25 Napisano 24 Maja 2011 jeszcze jutro zobaczę za używką ale raczej zakupie nowy za kwotę 130 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #26 Napisano 24 Maja 2011 Cały wentylator kosztował mnie 50 zł więc wymiana łożyska to raczej z ciekawości lub hobbystycznie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregor1890 Zgłoś #27 Napisano 25 Maja 2011 no wiatraczek chodzi klima chodzi wiatrak kosztował mnie 130 nowy nie oryginalny ale wykonanie powiedział bym bardzo dobry. a łożysko sobie wymienię tak jak mówisz w chwili wolnego czasu na czarną godzinę żeby był. Wiec uznaje temat za rozwiązany dziękuje bardzo ludziom biorącym udział pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sloniu_1 Zgłoś #28 Napisano 8 Czerwca 2011 Witam ! Podłączę się pod temat ponieważ walczę z wentylatorem chłodnicy oraz z klimą i również zauważyłem że moja klima jest chyba dokładana. Wentylator ma 2 biegi , mam takie same 2 przekaźniki jak kolega Gregor1890 na błotniku po stronie pasażera , oraz jeszcze jeden po stronie kierowcy. ( obok zbiornika na płyn do spryskiwaczy ) a nie mam fabrycznego modułu przekaźników jaki powinien tam być. Czy ktoś się orientuje czym sterują te przekaźniki ? Domyślam się że jeden z tych od strony pasażera włącza cewkę sprężarki , drugi pewnie któryś bieg wentylatora ale który ? lewa strona.jpg prawa strona.jpg Dzięki za pomoc. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregor1890 Zgłoś #29 Napisano 8 Czerwca 2011 wiesz jutro jak chcesz to wyciągnę moje przekaźniki i popróbuje co chodzi co nie bo coś też mam po lewej stronie chyba Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #30 Napisano 8 Czerwca 2011 Sławek, zdjęcia nie działają wrzuć tu: http://www.wrzutnik.net hasło 19tdi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sloniu_1 Zgłoś #31 Napisano 10 Czerwca 2011 Sorry, nie sprawdziłem , już wrzuciłem : Przekaźniki są standardowe 510, 541(czarny) - ten steruje cewką ( prawa strona) i 516 ( 50 A ) po lewej. Do cewki sprężarki idzie jeden przewód z przekaźnika 541, "+" ,a masę chyba bierze z obudowy. Wiązka od tych przekaźników idzie do osuszacza po lewej. http://wrzutnik.net/id.jdv1307712793m.jpg http://wrzutnik.net/id.bwy1307712793n.jpg Pozdrawiam! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach