Skocz do zawartości
Gregor1890

[Klimatyzacja] Kompresor się nie uruchamia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem który powstał z dnia na dzień beż żadnego szczególnego zdarzenia.

Otóż wczoraj zauważyłem ze ma klima (posiadam manualną ) przestała chłodzić kąkretniej agregat się nie włącza (brak jakiego kolwiek zmulenia auta ) parę dni temu klima chodziła bardzo dobrze, szybko zaczynało zimno z nawiewów lecieć nawet w upalne dni.

 

Co mogło być przyczyną takiego czegoś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przekaźnik lub przewody idące do sprężarki do sprawdzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o widzisz węze wizualnie bez jakiś uszkodzeń, no i maska od momentu chodzenia klimy do tego ze nie chodziła nie była otwierana nawet.

 

A przekaźnik gdzie jest zlokalizowany

Jeśli ma to jakieś znaczenie to przycisk AC się świeci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przekaźnik ma nr 147 w pobliżu bezpieczników są przekaźniki po str kierowcy i bezpieczniki też sprawdź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha myślałem ze jakieś inne przekaźniki. jak go sprawdzić najprostszym sposobem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aha myślałem ze jakieś inne przekaźniki. jak go sprawdzić najprostszym sposobem ?
podaj 12V na cewkę przekaźnika i powinieneś usłyszeć cyknięcie albo miernikiem sprawdź czy ma przejście na nóżkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oki dzieki wielkie zaraz sprawdzę i zdam relacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek czy ja muszę każdego od siebie z regionu poznawać na tym forum jak mi się coś z.j.e.b.i.e normalnie porażka tak olewać kolegów r podkarpackiego a zaglądać na forum jak co jest potrzebne, może innym też mógł byś pomóc czy to takie trudne .....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego nie posiadam takiego przekaźnika no chyba ze te zaraz koło bezpieczników to nie są jedyne przekaźniki ale przy bezpiecznikach nie posiadam takiego przekaźnika

 

Wiesz kolego forum odwiedzam co dzień i nie tylko ja Tata też jest tu częstym gościem ale fakt faktem jakoś nie sformalizowałem się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co mogło być przyczyną takiego czegoś ?

Freon wyparował...

Presostat zastrajkował...

Lub po prostu bezpiecznik sie zjarał...

Podstawa to....czy po właczeniu klimy startują wentylatory na chłodnicy, jeśli tak to eliminujemy przekaźnik (lewy górny róg w bezpiecznikach,może być 113 lub 13 lub inny) i bezpiecznik.

Jeśli nie pstryka sprzęgło na kompresorze to stawiam na presostat albo...co jest najpewniejszą usterka to zbyt małe ciśnienie freonu lub jego całkowity brak.

Jaka masz pewność czy freon jest w układzie lub kiedy ostatnio klima była nabijana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro jeszcze tak sprawdzę bezpieczniki i przekaźniki na tip top.

 

Klima dobijana była 3lata temu ale szczegółów nie znam czy była nieszczelność

dosłownie 2 dni temu klima chodziła świetnie przynajmniej w moim odczuciu przy temp jaka jest na polu w granicach 26stopni na 3 biegu wentylatora i klimie nie szło wysiedzieć w aucie nie używając obiegu zamkniętego.

Więc dlatego dziwi mnie to ze by mógł ten gaz się ultonić ale tego oczywiście nie wykluczam.

 

Po prostu agregat nie startuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego podjedz do serwisu kilmy i sprawdź czy masz czynnik chłodniczy (R-134A) w układzie jak jest to po prostu sprawdź cewke na sprężarce miernikiem bo lubią się one palić.Jeszcze jest jeden element który mógł paść,na nagrzewnicy pod schowkiem jest kapilara,do niej idą dwa kable zrób tam zworke na zapalonym silniku i włączonej klimie jak ruszy to ją wymień i po sprawie.

Edytowane przez darko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jakiś czas temu popsuła mi się klima, na climatronicu zdiagnozowałem błąd 3224 (wyłącznik cisnieniowy klimy) w serwisie powiedzieli ze chlodnica sie rozszczelniła, więc ją wymieniłem.

Po dwóch tygodniach znowu klima się popsuła, znowu błąd 3224, tylko teraz patrząc pod maske widzę jak leje się zielony czynnik z miejsca obok kabli , które wchodzą do kabiny. I teraz pytanie jest nastepujące. Skoro wtedy wyskoczył ten sam błąd, a dzisiaj czynnik kapie z innego miejsca, tzn. że zakład, który mi naprawiał klime zrobił mnie w bambuko i naciągnał na tą wymiane chłodnicy. Jak sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w B4 najczęściej padają właśnie skraplacze. Najprościej wymienić ten element i nie szukać przyczyny gdzie indziej. Owszem, sądzę, że zrobili Ciebie w kakao.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wystarczyło oringi zmienić na łączeniu rurek z centralką i może by dobrze było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie doszedłem pośrednio o co chodzi w moim przypadku doszedłem do tego ze chyba ma klima jest dokładana.

 

I dla tego przestała chodzić bo spaliło bezpiecznik umiejscowiony w komorze silnika po lewej stronie koło filtra paliwa (zamieszczam zdjęcie) bezpiecznik miał wartość 30A

 

No ale za pięknie by było ponieważ po założeniu bezpiecznika o wartości 20A ( od tak założyłem w razie wu mniejszy ) klima pochodziła z 3 minuty po tym czasie zaczeło lecieć już chłodne powietrze wiec zgasiłem auto i udałem ze problem się skończył lecz po zapaleniu kolejny raz spaliło bezpiecznik i tak już 2 bezpieczniki pali 30A.

 

Co może być przyczynom palenia tych bezpieczników po założeniu wyraźnie słychać jak się wł. agregat

 

67358b62bf6da6eam.jpg468a73649324007cm.jpgc20ecf4a2ee8e58am.jpg

 

---------- Post added at 22:50 ---------- Previous post was at 22:43 ----------

 

Jutro dokładnie prześledzę z jakiego miejsca ten kabel idzie do jakiego jest on jakoś powiązany z tymi przekaźnikami z fotek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
doszedłem do tego ze chyba ma klima jest dokładana.

Bankowo dokładana.

Co może być przyczynom palenia tych bezpieczników po założeniu wyraźnie słychać jak się wł. agregat

Zbyt mały przekrój przewodów , brak presostatu,ominięcie przekaźnika bo zasilanie brane może być bezpośrednio z włącznika który nie wytrzyma z czasem obciążenia... itd,itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że masz standardową małą chłodnicę, sprawdź czy nie ma przed chłodnicą (za grillem) dodatkowego wentylatora... Montowany w klimach dokładanych np. diavia. Być może zatarł się i teraz robi zwarcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak byś zgadł doszedłem jest przyczyną wybijania bezpiecznika otóż wiatrak na chłodnicy który powinien być 60W a jest zamontowany 150W i na nim są luzu i ma bicie i jak leko się zatnie o obudowę to wyrzuca bezpiecznik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności