Skocz do zawartości
holker

B5 AFN - prośba o analizę logów - już nie automat :)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

czy mógłby mi ktoś pomóc w analizie logów z mojego silnika? Raczej nie mam z nim problemów, ale spalanie po mieście w granicach 9-9,5l/100km może być ciut za duże, ale może i prawidłowe, sam nie wiem i dlatego chce aby ktoś kompetentny mi to sprawdził.

 

Logi statyczne:

Grupa 000

Grupa 001

Grupa 003

Grupa 004 - tutaj coś dziwnego jest, więc do poprawki chyba

Grupa 008

Grupa 010

Grupa 011

Grupa 013

 

Logi dynamiczne:

Ze względu, że to automat nie wiem czy wykonałem je dobrze, ale wklejam, jak coś to wstawię nowe poprawione. Robiłem je tak: skrzynia w położeniu dźwigni 2, wybierałem poszczególne kanały, wciskałem log, potem start i wtedy ruszałem czyli przechodziło mi z pierwszego biegu na drugi, i dopiero wtedy trochę gazu przez chwilę i potem do dechy, do mniej więcej 4,5tys obrotów i zatrzymywałem się i wtedy dawałem stop w logu. Nie wiem czy tak miało być, ale tak robiłem ;-) Proszę mi powiedzieć czy zrobiłem to w sposób w miarę prawidłowy, jeśli nie to byłbym bardzo wdzięczny o wytłumaczenie co i jak.

Grupa 000

Grupa 004

Grupa 008

Grupa 010

Grupa 011

 

Z góry dziękuje za pomoc,

Pozdrawiam

Edytowane przez holker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W logach nic niepokojącego nie widać, no może dawka paliwa mogłaby być ciut mniejsza (można to skorygować na nastawniku).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W logach nic niepokojącego nie widać, no może dawka paliwa mogłaby być ciut mniejsza (można to skorygować na nastawniku).

dzięki wielkie chopok, to teraz jestem spokojny i muszę usunąć tylko te usterki o których wiem ;)

 

 

a jeszcze jedno... z tą dawką paliwa chodzi o pomiar Injection Quantity w grupie 001, tak? a jaka powinna być jego bardziej prawidłowa wartość? i na co to tak w rzeczywistości wpływa?

Edytowane przez holker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

ostatnio sam próbowałem zanalizować te logi, ale stwierdziłem, że lepiej jak zrobię nowe i chyba tym razem je prawidłowo zrobiłem, jak coś to pamiętajcie, że to automat i mogłem nie do końca wiedzieć jak to się robi...

Będę dodawał do logów własne komentarze na podstawie poradnika jak samodzielnie zanalizować TDI z naszego forum http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/51667-Samodzielna-analiza-TDI

 

Na początek dynamiczne:

 

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/holkodavid_60281.html (tutaj wartość pozycji 3 i 2 powinny być "tożsame", a różnią się trochę, co by chyba wskazywało na nieprawidłowe mierzenie przepływki, tak? czy na turbinę? bo o tym też tam jest)

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/holkodavid_60282.html (pozycja 3 ma się równać 255, tak jest więc ok; pozycja 10 ma być zgodna z tabelą, czyli dla AFN-a przy obciążeniu 225-255, to by się też zgadzało)

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/holkodavid_60285.html ( no i tutaj, pozycje 2 i 3 powinny być takie same, ale jest rozbieżność między nimi; ale jest wyjątek odnoszący się grupy 008: ", chyba że w grupie 008 wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] jest wyższa od wartości poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego], a niższa niż wartość poz. 2 [życzenie kierowcy]."

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/holkodavid_60286.html (tutaj pierwsz wartość najwyższa, druga najniższa, a trzecia pomiędzy nimi - zgadza się, ale przy niższych obrotach niezbyt; więc ten wyjątek z grupy 003 nie do końca się sprawdza - przepływka walnięta?)

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/holkodavid_60287.html (pozycja pierwsza w przedziale 850-1050, a jak widać jest spora różnica... przepływka?; 4 pozycja 100 - zgadza się)

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/holkodavid_60283.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/holkodavid_60284.html

 

Teraz statyczne:

Basic Settings:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/holkodavid_60288.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/holkodavid_60289.html (chyba dobrze, ale obrotów nie zmienia, tak ma być?)

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/holkodavid_60290.html (tu chyba też dobrze, ale w opisie jest, że przy włączonym ma być ok 180, a tu jest więcej)

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/holkodavid_60291.html

 

Measuring Blocks:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/holkodavid_60292.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/holkodavid_60293.html (tutaj dopiero przeczytałem, że jeśli nie są takie same wartości na 2 i 3 pozycji to przegazować, więc to chyba musze poprawić, ale ostatnio to sprawdzałem w prawidłowy sposób, bo miałem przed sobą opis i pozycja 4 jest w granicach 60%, tak jak na starym logu http://vw-passat.pl/vaglog/2834 a powinno być ok 40%, co to oznacza?)

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/holkodavid_60294.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/holkodavid_60295.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/holkodavid_60296.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/holkodavid_60297.html (raczej dobrze, bo każdy mieści się w zakresie -1~+1 )

 

Grup przy którcyh nie ma komentarza nie byłem w stanie samodzielnie zanalizować, gdyż nie było opisu co i jak. Spis tego co należy logować brałem stąd

 

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki dotyczące robienia logów, a już najbardziej za ich dokładne przeanalizowanie i wypowiedzenie się w kwestii moich komentarzy.

Pozdrawiam i liczę na pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko widzę, że:

1. przepływka źle pracuje - zarówno w logu dynamicznym 003 (za nisko) jak i MB 003 (poz. 3 za wysoko)- miałem to samo, pomogła wymiana

2. trochę niskie obroty jałowe (819 rpm) - tak ma być w automacie ?

3. dynamiczny log grupy 11 - wiem już że masz automata i porównanie ciśnienia doładowania z pozycją pedału przyspieszenia będzie trudne

4. sprawdź kąt wtrysku w BS, grupa 001, TDI Timing

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. przepływka źle pracuje - zarówno w logu dynamicznym 003 (za nisko) jak i MB 003 (poz. 3 za wysoko)- miałem to samo, pomogła wymiana

Coś jeszzce można sprawdzić czy tylko wymiana? Dodam, że żadnych błędów w ECU nie ma. Na co tak w wielkim skrócie przepływka ma wpływ? Spalanie? Osiągi? A może to i to?

 

 

2. trochę niskie obroty jałowe (819 rpm) - tak ma być w automacie ?

Nie mam pojęcia czy tak ma być? Co sprawdzić w związku z tym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coś jeszzce można sprawdzić czy tylko wymiana? Dodam, że żadnych błędów w ECU nie ma. Na co tak w wielkim skrócie przepływka ma wpływ? Spalanie? Osiągi? A może to i to?

 

błędów nie pokaże dopóki całkiem nie padnie. Wskazania przepływomierza powinny m.in. wpływać na dobór ilości paliwa wtryskiwanego do cylindrów.

 

 

Nie mam pojęcia czy tak ma być? Co sprawdzić w związku z tym?

 

sprawdziłem, ma być od 795 do 870 rpm. Czyli ok.

 

A co do taniego przepływomierza :

http://allegro.pl/nowy-przeplywomierz-do-audi-pasata-skoda1-8t-150-i1876546137.html

 

http://allegro.pl/alfa-fiat-1-9-przeplywomierz-bosch-nowy-281002308-i1864404667.html

 

w obu przypadkach nie interesuje Cię obudowa tylko sam wkład - w obu przypadkach powinny idealnie pasować do Twojego. Tak kupiłem niedawno za niecałe 100zł nówkę.

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wskazania przepływomierza powinny m.in. wpływać na dobór ilości paliwa wtryskiwanego do cylindrów.

Czyli możliwe, że przez to więcej pali?

Przepraszam za pewnie głupie pytania, ale chce sie po prostu dowiedzieć

 

 

A co do taniego przepływomierza :

http://allegro.pl/nowy-przeplywomier...876546137.html

 

http://allegro.pl/alfa-fiat-1-9-prze...864404667.html

 

w obu przypadkach nie interesuje Cię obudowa tylko sam wkład - w obu przypadkach powinny idealnie pasować do Twojego. Tak kupiłem niedawno za niecałe 100zł nówkę.

 

tutaj mnie bardzo pozytywnie zaskoczyłeś :) bo patrzyłem na same wkłady i był Pierburga za 199zł ( http://allegro.pl/przeplywomierz-wklad-tdi-vw-audi-skoda-pierburg-i1877337267.html), a tutaj ten za 100 i ta licytacja... kuszące :-) mogę w ciemno brać któryś z nich?

Edytowane przez holker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz zostaw bo jest OK. Ciśnienie doładowania trochę sobie faluje, pogoń częściej auto na wysokich obrotach i będzie OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poproś o fotki tych przepływek od strony wtyczki, jak na 5 pinów i kształt wtyczki taki jak u Ciebie - bierz. Również chciałem brać ten wkład za 200 zł ale poszukałem, pooglądałem i doszedłem do wniosku że konstrukcja wkładów jest identyczna, mało tego samo mocowanie wkładu do obudowy przepływomierza jest niemal identyczne. Wystarczy więc przełożyć sam wkład - problemem może okazać się odkręcenie śrub od wkładu. To takie torxy ale 5-cio gwiazdkowe a nie typowe, 6-cio i do tego z dziurką w środku. Można je kupić za 20 parę złotych lub podjechać do mechanika. Co do wskazań przepływki - niejednokrotnie przeglądałem logi kolegów oraz wypowiedzi innych użytkowników - jeżeli są niskie to wcale nie jest OK. Wszystko równe i pow. 850 g/m oznacza ok, poniżej do wymiany.

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i teraz koledzy serek i ormowiec nie wiem kogo słuchać :niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobisz jak uważasz...podobnie zresztą do mnie. Nie czekałem na odpowiedź z forum, sprawdziłem, poszukałem i kupiłem. 100 zł nie majątek a mam przynajmniej sprawną przepływkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

serek pisałeś o TDI Timing, u mnie TDI Timing jest w grupie 000 w BS, o to chodzi? taki wykres?

tditiming.th.png

 

Dodam, że ta zółta linia faluje trochę w zakresie 29(rzadko się pojawia) - 32 (ten cały Timing). Poprzednim razem jak robiłem to też falowało, ale na większych liczbach chyba 31-34 (jakoś tak). O co w ogóle chodzi z tym timingiem?

A i przestawiłem tam na ALL AFN, bo było coś o 1Z a to nie ten silnik przecież

 

Teraz zauwałzyłem, że wyświetliło mi się, że niewystarczająco nagrzany silnik :) w takim razie jutro wstawię ten wykres na chwilkę po tym jak podjadę pod dom.

 

edit: czy ten Timing to nie jest przypadkiem druga pozycja w BS 000?

Edytowane przez holker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest kąt wtrysku statyczny, jego podstawowe ustawienie gwarantuje teoret. poprawną korektę dynamiczną. W tej chwili silnik nie dogrzany, jak zauważyłeś. Nagrzej i sprawdź raz jeszcze. Ta żółta linia powinna oscylować wokół tej niebieskiej. Tak, to jest poz.2 w BS, grupa 000. W MB ta sama grupa i poz.2 to już inne wskazania (po korekcie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba będę musiał Ci jakiś czteropak piwka wysłać pocztą :D a póki co to mogę kliknąć tylko pomógł :) to jutro sprawdzę i wstawię, a czy sam log z BS 000 nie wystarczy? Czy musi być ten wykres? Bo log jest ( może przeoczyłeś) czy to właśnie chodzi o porównanie z tą niebieską linią? A tak w ogóle to co ona pokazuje? Co to za parametr?

Edytowane przez holker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, na razie niczego nie naprawiliśmy - szukamy rozbieżności od serii. Zajrzałem w ten log wcześniejszy dlatego poprosiłem Cię o zrobienie TDI timing bo widziałem niski kąt wtrysku. Tak więc zrób pomiar na dogrzanym silniku, w razie czego czeka Cię korekta na pompie wtryskowej. Patrząc na ten wykres widzisz czy kąt mieści się w poprawnym zakresie - wokół niebieskiej linii czy jest opóźniony - czerwona, czy przyspieszony - zielona. Oczywiście widziałem logi kolegów, gdzie kąt zupełnie rozjechał się po wykresie a auto jeździło. Niby samochód działa a jednak nie pracuje jak powinien. Kąt wtrysku w TDI to jak mniemam odpowiednik kąta wyprzedzania zapłonu w benzynce.

 

Chętnie pomogę ponieważ sam potrzebowałem pomocy na forum i teraz mogę się podzielić doświadczeniem z tym modelem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dzięki wielkie, jutro wstawię ten wykresik poprawny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem timing

allafn.th.png

 

Wyszło, że opóźniony, na co to wpływa? Tzn, że na odpalanie to wiem, ale w jakich warunkach? Bo zimny kuleje przy odpalaniu, ale to też wina czujnika temperatury cieczy, który jest uszkodzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcąc nie chcąc czeka Cię ustawienie kąta wtrysku. U mnie delikatnie poprawiła się kultura pracy na biegu jałowym, w trakcie jazdy czuć poprawę przyspieszania. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej, poczytaj w sieci co piszą o przestawionym kącie wtrysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już troszkę poczytałem o tym... chodzi o przestawienie położenia pompy? I to mam porównywać z pozycją druga w BS 000? I zakres 51-55? A jeszcze serek powiedz mi coś o dawce paliwa czy coś w tym stylu? Bo to się chyba też na pompie ustawia ale na nastawniku tak? Czy w ogóle mylę pojęcia. Tzn wiem już co nieco o kącie wtrysku, ale teraz ta dawka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności