yassek Zgłoś #1 Napisano 27 Listopada 2006 Witam Na tescie vag com wyszedl mi blad 17664 P1256 Engine Coolant Temp.Circ Open/Short to B+ oraz 18047 P1639 Accelera.Pedal Pos.Sensor 1+2 Range/Performance Troche jestem nie w temacie z takimi usterkami i nie wiem co ma byc wymienione czy czujnik plynu chl. (ale ktory bo chyba sa dwa w chlodnicy i w bloku) A drugie jak rozumiem to czujnik pedalu przyszpieszania. Mam racje? Jacek & B5 PD115 2000r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 28 Listopada 2006 1 Fault Found: 17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus P1256 - 35-10 - - - Intermittent Obwód temperatury chłodziwa silnika - czujnik (G62) brak sygnału lub zwarcie z potencjałem plus - Okresowo /Sporadycznie "od czasu do czasu" http://www.forum.vw-passat.pl/tematy33/brak-mocy-cos-napewno-padlo-vt2844.htm Czujnik temperatury silnika (sprawdź najpierw wtyczkę) ale będzie pewnie do wymiany To jest jeden czujnik (ma dwa obwody G2 i G62) jest on z tyłu silnika patrząc od przodu. Wyciągnąć zawleczkę płaską i wyjąć do góry czujnik odłączyć kostkę. Do modelu 3B i 3BG są tylko dwa modele czujników: albo - 078 919 501 B był niebieski (65zł.) albo - 059 919 501 A był zielony (70zł.) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yassek Zgłoś #3 Napisano 28 Listopada 2006 Sorki za dubeltowy post ale ten byl troche zagrzebany w diagnostyce i postanowilem wyplynac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #4 Napisano 28 Listopada 2006 W diagnostyce Nic nie wetnie... tylko byłem na Lunchu zaraz się zabieram za naprawę Płacisz kartą czy gotówką ???? 18047 P1639 Accelera.Pedal Pos.Sensor 1+2 Range/Performance 18047 Czujnik 1/2 położenia pedału przyspieszenia G79 + G185, niezrozumiała wartość sygnału. W przypadku tej usterki komputer sterujący pracą silnika włączy lampkę sygnalizacyjną EPC w zestawie wskaźników tablicy przyrządów. Cały modół (system E-Gas) mieści się on przy pedale gazu. (w czrnej obudowie anjdują się czujniki położenia G79 i G185 one steruje przepustnicą). Do modułu idzie kostka z przewodami zobacz jak wygląda ta kostka (woda i te sprawy) niestety modół sterujący nie jest wodoodporny i ma bardzo delikatne elementy. (dodam że jest sporo przypadków wymiany tego elementu). Tu cię nie pocieszę - będzie drogo (półtora tys.) No i "siniak" ci tego nie zrobi tylko dobry !!! serwis ASO trzeba będzie ustawić komputerowo nowe nastawy, adaptacje przepustnicy, pedału gazu, ustawić punkt kick down. info: Wyuczenie punktu przełączenia funkcji kick-down Po wymianie komputera sterującego silnikiem i wymianie pedału przyspieszenia samochód wyposażony w automatyczną skrzynię biegów musi zostać na nowo wyuczony punktu przełączenia dla funkcji kick-down. Dopasowanie komputera sterującego silnikiem do jednostki sterującej klapą przepustnicy. Za pomocą dopasowania komputer sterujący silnikiem uczy się przy włączonym zapłonie i unieruchomionym silniku różnych położeń klapy przepustnicy. Położenia te zostają zapamiętane w komputerze sterującym. Meldunek zwrotny położenia klapy przepustnicy następuje poprzez obydwa czujniki kąta napędu klapy przepustnicy. W celu wymontowania czujnika systemu E-Gas wymontować wykładzinę w przestrzeni na nogi kierowcy. Powiedz? czy będziesz naprawiał sam czy dajesz do warsztau?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yassek Zgłoś #5 Napisano 28 Listopada 2006 Wielkie dzieki Marek, to sie nazywa pomoc modelatora. Czy naprawiam no nie wiem zaczne jak radzisz od przejzenia kostek i polaczen. Ale w sobote bo teraz cale dnie musze siedziec w pracy. Czujnik temp. pewnie tak co do tego drugiego(kosztownego) nie wiem najpierw sie dowiem ile w vw service w UK za to zaspiewaja. Jak b.drogo to zhandluje grata i kupie drugiego. Teraz z wiekszym dosiadczeniem przy zakupie. Ale szkoda mi tego passka bo fajne sie jezdzi i malo pali. Pod£ube to napisze co zmajstrowalem. Narazie dzieki i mile widziane dodatkowe info lub rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yassek Zgłoś #6 Napisano 28 Listopada 2006 Dzis wieczorem mialem chwilke i skasowalem bledy. Pojawil sie odrazu ten od temp. cieczy ale nie ten od przyspieszania. Moje pytanko: Czy mogl sie zamoczyc podczas zalania auta i zostawic blad w pamieci a teraz bedzie ok bo jest sucho? Przyznam sie ze po zkasowaniu nie jechalem tyko poszedlem na kolacje. Czy moj tok rozumowania jest poprawny? Bo mam nadzieje zaoszczedzic ta kase na kalibracje tego 'peda£a' Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #7 Napisano 29 Listopada 2006 Oczywiście wszystko jest możliwe. Usterka zapisana w pamięci komputera sterującego jest informacją o zaistniałej sytuacji która wystąpiła, teraz wszystko zależy czy minęła sama (występuje jako sporadyczna) czy została naprawiona. W każdym razie wiemy gdzie problem się pojawił dlatego wszystkie błędy należy notować i sobie przechowywać, nawet chciaż by w celu porównania. Jeśli problem wystąpi za jakiś czas będziemy mogli podejrzewać, że jest coś z tym modułem. Jeśli coraz częściej występuje ta sama usterka sporadyczna można wywnioskować niedomagania instalacji (kostki, przewody) lub początków poważnej usterki jakiegoś modułu. 1. Teraz przez jakiś czas obsewój błędy jeśli nic się nie będzie dizało z systemem E-Gas to prawdopodobnie moduł jest OK. 2. Czujnik wymień bo będzie więcej palił, on cały czas podaje błędne informacje o rozgrzewaniu silnika przez co komputer sterujący zwiększa dawki paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yassek Zgłoś #8 Napisano 2 Grudnia 2006 Dzisiaj wymienilem czujnik plynu, skasowalem bledy i jest OK. Nawet mam wrazeni ze silnik jak jest cieply pracuje bardziej miekko i ciszej. Blad czujnika przyspieszania narazie nie wystepuje. Jeszcze raz wielkie dzieki Marku za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szefomaciek22 Zgłoś #9 Napisano 26 Października 2008 (edytowane) witam Sprawdzałem autko Vagiem i wyskoczył mi błąd :17664 ( sporadyczny) , którego usunąłem po ponownym podłączeniu błędu nie ma:D, i tera nie wiem czy kupować czujnik czy poczekać??? pozdrawiam Maciek EDIT Czujnik wymieniony do awx-a ten nr 059 919 501 A zielony koszt 85łz + orig 3zł. (aso) Z wymianą było trochę problemów , ale dałem rade:D . pozdr; Edytowane 1 Listopada 2008 przez szefomaciek22 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mroova Zgłoś #10 Napisano 6 Czerwca 2009 Mam tez do wymiany ten zielony czujnik temperatury ale za cholere nie moge namierzyc w ktorym znajduje sie miejscu.Mam Passata 3BG 2.0TDI bgw. Podobno gdzies na silniku ale nie moge namierzyc.Prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemek1975 Zgłoś #11 Napisano 4 Października 2009 WITAM czy trzeba spuszczac płyn z chłodnicy przy wymianie tego czujnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #12 Napisano 4 Października 2009 jeśli masz szybkie ręce to nie trzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gino9 Zgłoś #13 Napisano 9 Grudnia 2009 koledzy mam ten blad 18047 czujnik pedalu gazu.Jak sobie poradziliscie???czy wymiana czujnika pomogla???czy trzeba cos przeczyscic??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibitcom26 Zgłoś #14 Napisano 7 Maja 2010 Marku !!! Czy moge odpiac kostke (przewody) i odkrecic caly pedal gazu bez wachania sie, ze pozniej cos nie bedzie dzialac tak jak powinno? chce go wymontowac i rozkrecic ,przeczyscic. Czym najlepiej i bezpiecznie mozna czyscic ten potencjometr. Wyskakuje mi bład w dalszym ciagu odnosnie padalu przyspieszenia 1/2 , po skasowaniu jak rowniez zapala sie EPC raz sie zapala a drugim jak odpalam auto to jest ok? Auto przyspiesza ale bardzo mulowate, jak fiat 126p albo nawet wolniej. I myslalem jeszcze ,ze trzeba by zagladnac do puszki do komputera bo podobno cos tam moze zamoknac a jaja mam z tym przyspieszeniem pedal gazu ,jak jest deszczowo i nie wiem czy w srodku przy pedale jest wilgoc czy w tym kompie. Prosze o rade moze ktos z forum mi podpowie ,z gory bardzo dziekuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gino9 Zgłoś #15 Napisano 11 Maja 2010 mialem podobny problem,wymontowanie padalu gazu pomoglo,nie jest trudne i mozesz spokojnie wyjac.Ja psikalem czyms specjalnym na styki.Tak jak piszesz pod maska puszke dobrze sprawdz czy woda nie idzie,ja silikonem robilem.Najprawdopodobniej woda tam idzie a pozniek kropelkami po kabelkach do pedala gazu.Mozesz sprawdzc podloge tez.Wykrec tylko listwe boczna i juz mozesz reka siegnac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibitcom26 Zgłoś #16 Napisano 12 Maja 2010 dzieki gino9, ale czy musze odlanczac kleme od akumulatora, czy obejdzie sie. Wystarczy nie wlanczac zaplonu w tym czasie jak pedal bedzie odlaczony? i wszystko po zlozeniu powinno byc ok? tak mi sie wydaje. co ty na to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gino9 Zgłoś #17 Napisano 13 Maja 2010 Co by nie bylo jak grzebie cos przy elektronice to aku odlaczam.Nie mam tam duzo srub bodajze ze 3.pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba51ryb Zgłoś #18 Napisano 15 Stycznia 2014 Witam. Mam u siebie błąd 17664 - "zwarcie płynu chłodzącego - zwarcie do plusa/przerwa brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY" , po wykasowaniu błędu zaraz się pokazuje na nowo. Moje pytanie wymieniać czujnik cieczy, czy też nie? - bo wskazówka na liczniku ładnie rośnie do "90" i tak już trzyma. Proszę o poradę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #19 Napisano 15 Stycznia 2014 Witam. Mam u siebie błąd 17664 - "zwarcie płynu chłodzącego - zwarcie do plusa/przerwa brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY" , po wykasowaniu błędu zaraz się pokazuje na nowo. Moje pytanie wymieniać czujnik cieczy, czy też nie? - bo wskazówka na liczniku ładnie rośnie do "90" i tak już trzyma. Proszę o poradę. A w VAG też jest ok ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba51ryb Zgłoś #20 Napisano 19 Lutego 2014 muszę sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach