Skocz do zawartości
fafik12

problem ze sprzęgłem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.. Tak jak w temacie mam problem ze sprzęgłem (chyba) a dokładnie jak chcę wurzucić jedynkę to za nic w świecie nie da się obejść bez zgrzytnięcia ze wstecznym to samo, no i inne biegi aż tak źle nie jest ale czuć taki jakby próg przy zmianie biegów tzn twardo wchodzą co może być do wymiany? Mój passat to 1.9 D 1990 rok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy regulacja linki sie nie ssunela przy skrzyni szukaj przy lapie co jak naciskasz sprzeglo sie rusza i wyreguluj ja jesli pedal pracuje normalnie ( lapa rusza sie zaraz po nacisnieciu pedalu ) to wymiana sprzegla cie czeka niestety bo sie konczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdz czy regulacja linki sie nie ssunela przy skrzyni szukaj przy lapie co jak naciskasz sprzeglo sie rusza

linki ani łapy to raczej nie znajdzie, bo tam jest hydrauliczne sprzęgło

to wymiana sprzągla cie czeka niestety bo sie konczy
Jak się kończy to się ślizga a nie ciężko biegi wchodzą.

 

Po pierwsze sprawdź czy ci się układ nie zapowietrzył (odpowietrznik jest na wysprzęgliku) lub czy ci płyn nie ucieka. Sprawdź czy przy podwójnym naciśnieniciu pedału sprzęgła nie jest lepiej.

Po drugie sprawdź linki od biegów przy skrzyni czy czasem nie ma tam za dużych luzów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w passacie z 90 roku wysprzeglik ? a gdyby nawet wysprzeglik nie domagal mial by problem na kazdym biegu wiec raczej pisze sie na sprzeglo bo biegi wchodza ze zgrzytem wiec linki nie maja tu nic wspolnego bo biegi ciezko by wchodzily ale bez zgrzytania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie...zasadnicza sprawa..jak wysoko łapie pedał sprzęgła ? i czy po wcisnięciu pedału i odczekaniu około2 sec biegi wchodzą bez najmniejszych problemów...zatem jeśli pedał łapie wysoko i są problemy no to wychodziłoby że sprzęgło...jeśli pedał łapie nisko to może coś z hydrauliką sprzęgła...czasem moze być tak że tarcza sprzęgła jest git tylko "słoneczko" w docisku ma powycierane w drobny mak blaszki i ...pojawiają sie problemy z włączaniem biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już wszystko w porządku było trochę zapowietrzone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co jeżeli, tak jak lebow mówi po wciśnięciu sprzęgła i odczekaniu 2-3sec biegi wchodzą dobrze ? jak przyczyna ?

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po wciśnięciu sprzęgła i odczekaniu 2-3sec biegi wchodzą dobrze ?

Albo niski pedał, czyli zapowietrzony układ -hydraulika- zła regulacja linka...

Albo wysoki pedał i wytarte słoneczko w docisku..wałek sprzęgłowy nie zatrzymuje sie od razu i dopiero przy próbie włączenia biegu jest on zatrzymywany...

Albo (i to jest najgorsze) popękane miedziane synchronizatory lub rozsypane blaszki z kuleczkami w zębatych kołach włączających biegi...ten najgorszy przypadek to cześciej jest zgrzyt niż szarpniecie na biegach powyżej dwójki i raczej nie zdarza sie że zgrzyta na każdym...małe ryzyko rozsypania wszystkich synchronizatorów.

Czyli suma sumarum,na jedynce i wstecznym ma prawo szarpnąć i wina leży w hydraulice ... niski pedał i zbyt późno rozłącza się sprzęgło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo mi biegi wchodzą przeważnie bdb, ale raz na jakiś czas przy zbyt szybkiej zmianie biegu(przewaznie z 1/2 lub 2/3) jest jakby taki myk(nie wiem jak to opisać) i biegi od tego czasu wchodzą z oporem(takim jakby coś je blokowało) ustępuję to dopiero gdy się zatrzymam, wcisnę sprzęgło i rozruszsam biegi - i wszystko wraca do normy.

 

sprzęglo raczej bierze dobrze, nie ślizga się i jest półsprzęgło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ustępuję to dopiero gdy się zatrzymam, wcisnę sprzęgło i rozruszsam biegi

Sprawdź czy nie ma luzów na "dźwigniach-wodzikach" na skrzyni, pod samym lewarkiem (jest tam trochę mętliku i plastiku) coś też mogło sie posypać i przyblokowywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności