lucki Zgłoś #1 Napisano 12 Kwietnia 2011 Witam, jakieś pół roku remu wyremontowałem silniczek robiąc: panewki wszystkie, uszczelniacze, pierścienie, i jeszcze kilka rzeczy. Dzisiaj zauważyłem że autko pije oleju ok 1L/1000km. Auto nie kopci, świece mają kolor popielaty. Z wydechu też nie śmierdzi palonym olejem. Olej jaki zalałem to 10W40 firmy Total Quartz. Silnik docierałem na 15W40. Gdzieś czytałem że 16V tak juz mają. Czy to normalne ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koxi30 Zgłoś #2 Napisano 12 Kwietnia 2011 Gdzieś czytałem że 16V tak juz mają. Czy to normalne ? Wszystkie 16 biorą, nawet passaty w 9A mój też,ale najbardziej wciąga gdy dostaje w dupe na zimnym silniku,daj mu się zagrzać i wtedy laga.I też robiłem remont silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lucki Zgłoś #3 Napisano 12 Kwietnia 2011 uffff to mnie troszkę uspokoiłeś. Nawet mierzyłem kompresje na garach żeby sprawdzić czy pierścionki są ok ( 15 bar na gorącym silniku). Wczoraj kolega jechał za mna i sparwdzał czy dymi mi sie z "tyłka" A tak na marginesie, wiesz może co jest przyczyną spalania oleju w 16 nastkach? p.s a ile Ci połyka oleju i na jakim śmigasz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf_1984 Zgłoś #4 Napisano 12 Kwietnia 2011 mi np. przy spokojnej jeżdzie ok. 0.5l na 1000, a olej z lidla i silnik nie remontowany (320 000 przebiegu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #5 Napisano 12 Kwietnia 2011 Mój na motulu też potrafi łyknąć do 1L na 1000 km. Silnik nie remontowany, licznikowo ok 320 kkm. Częściowo sączy się z miski olejowej (wymiana uszczelki w planach), ale sam silnik do czyściochów też nie należy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #6 Napisano 12 Kwietnia 2011 Mój brał 3l na tysiąc a po remoncie schodziło z max na miarce pod minimum na 10 tyś oczywiście mowa o 9A. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koxi30 Zgłoś #7 Napisano 14 Kwietnia 2011 a ile Ci połyka oleju i na jakim śmigasz ? max 1l na 1000 ale po dupie by musiał dostać,olej shell 10w40. na blacie 280 000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawido89 Zgłoś #8 Napisano 14 Kwietnia 2011 Mój brał 3l na tysiąc a po remoncie schodziło z max na miarce pod minimum na 10 tyś oczywiście mowa o 9A. czyli to nie jest jednak normą że 1l/na tysiąc? jeśli tak by było to silnik byłby z deka porażką nawet mimo przebiegu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateusz350ts Zgłoś #9 Napisano 16 Kwietnia 2011 Ciekawe to bardzo, u mnie też sięolej traci, ilość podobna jak wcześniej inni pisali. Silnik na zimnym po dupie nie dostaje, na ciepłym różnie bywa bo nie raz do 6 wskazówka idzie. Kolega miał audi 90 z tym silnikiem, ale o oznaczeniu 6A brało to 1-1,5 na 1000km. Pytanie z mojej strony, bo mam 2 silnik przeznaczony pod generalny remont, jakim olejem według was go zalać na dotarcie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lucki Zgłoś #10 Napisano 16 Kwietnia 2011 Na dotarcie minerał i docieranie na ostro Później syntetyk (ja miałem za free tq 10w40 wiec takiego wlałem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość cineqqq Zgłoś #11 Napisano 17 Kwietnia 2011 tez to mialem w 16 bywalo ze po fajiii na trasie 300 km musialem litre dolac;p w szesnastkach to norma nie wazne czy kr pl 9a czy abf i tak wezmie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lucki Zgłoś #12 Napisano 17 Kwietnia 2011 tak kolego, ale dlaczego ? Oleju nie czuć, nie cieknie nie sączy sie. jak by go aż tak dużo spalał to waliłoby i świece czarne, a u mnie świeczki popielate Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sosna35 Zgłoś #13 Napisano 25 Kwietnia 2011 Problem bierze się z tego ,że macie panowie jeszcze za dużo pieniędzy na remonty silników .9A nie ma prawa pobrać więcej niż litr od wymiany do wymiany(czyli co 10.000 km)Jeśli i więcej, znakiem tego że po 9A zostało już tylko wspomnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach