Skocz do zawartości
Lesiu

Turbina a klimatyzacja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

szukałem podobnego tematu na forum, ale nie udało mi się znaleźć, więc jeśli istnieje to z góry przepraszam i proszę o przekierowanie. Mechanikiem nie jestem, więc moje wywody mogą być niejasne :)

 

Od dłuższego czasu borykam się z wyłączającą turbiną. Codziennie robię ok 110-120km i turbina zwykle wyłącza się podczas ciężkiego wyprzedzania przy długim ciągnięciu na 1 biegu, a czasem po jego zakończeniu przy zmianie biegu. Do tej pory mając wiedzę między innymi z tego forum utożsamiałem ten problem albo z siadającą turbiną, albo niesprawnym zaworkiem. Problem ten jednak istnieje już ok 1.5 roku i nasila się w zimie.

 

Ostatnio skojarzyłem, że po lewej stronie deski co jakiś czas "coś pstryka" - jak rozumiem jakiś przełącznik związany z pracą klimatyzacji. Spróbowałem w czasie jazdy podczas przyspieszania na drugim biegu wyłączyć klimę przy takim samym obciążeniu pedału gazu - poczułem znaczną różnicę w mocy. Wiem, że klimatyzacja ogólnie jest obciążająca więc pojeździłem trochę bez niej. Zrobiłem 1000km i nie udało mi się podczas gwałtownego przyspieszania wyłączyć turbiny - stąd moje pytanie, jako osoby totalnie zielonej, o co może chodzić? Coś nie tak z elektryką i po prostu akurat w czasie przyspieszania zdarzy się, że ten przełącznik od klimy coś miesza?

 

Sam nie mam pomysłu, a nie chcę zaczynać od wizyty w serwisie, bo jak ostatnio samochód mi kopcił na starcie i udało mi się nawet zdiagnozować, że któraś świeca jest walnięta, to dodatkowo zapłaciłem 50zł za diagnostykę komputerową na której nic nie wyszło i którą sam sobie mogłem zrobić, a ostatecznie sam świece wymieniłem. Stąd wszelkie pomysły będą mile widziane...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli że turbina się wyłącza ??? To jest niemożliwe. Owszem włączona klimatyzacja stopuje troszkę moc ale jest to niemal niewyczuwalne. Opisz dokładniej problem. Być może turbina po prostu przeładowuje ale to tylko gdybanie.Polecam jednak podpięcie pod komputer i sprawdzenie turbiny.

Edytowane przez Leszekfr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli, że passek traci moc i później już jest zmulony, jak się go za bardzo pomęczy przy przyspieszaniu ok. 3000obr/min wysiada. Wystarczy go zgasić i odpalić i jest ok. Czasem wystarczy długa łagodna górka (mam taką jedną w Krakowie upatrzoną i zawsze tam siada) i konieczność dłuższego męczenia żeby uzyskać ~100km/h - samochód potrafi stracić moc już przy 60km/h. Ostatnio zrobiłem to samo pare razy z wyłączoną klimą i nie stracił mocy ani razu. Stąd moje, prawdopodobnie dziwne pytanie czy może mieć to jakiś związek. Akurat teraz nie mam dostępu do kabelka, żeby podpiąć passka, ale przy najbliższej okazji pewnie to zrobię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbina przechodzi w tryb awaryjny, nie wyłącza się. Wg twojego opisu masz zapieczone kierownice w turbinie. Sprawdź czy sztanga od turbiny pracuje w pełnym zakresie. Co do powiązania z klimą... To właściwie nie ma żadnego. No chyba że weźmiemy teoretyczne gdybanie, że klima stawia tak duży opór, iż dużo szybciej nastąpuje przeładowanie turbiny bo silnik ma dużo większe obciążenie. Pisałeś o dlugim przeciąganiu na pierwszym biegu... Dziwnie jeździsz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie na pierwszym biegu tylko na jednym biegu... niepotrzebnie napisałem cyfrą widocznie :)

 

No właśnie chodziło mi o wykluczenie tej opcji z przeładowaniem o którym mówisz. Jak to ewentualnie sprawdzić? Napisałem na wstępie, że moje wywody mogą nie być jasne, za co jeszcze raz przepraszam i dziękuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak to ewentualnie sprawdzić?
Wpisz w wyszukiwarkę "turbina przeładowuje" , "tryb awaryjny". Jest tu na forum bardzo dokładnie wszystko opisane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

notlauf. kierownice zapieczone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności