Skocz do zawartości
alek

sygnalizacja cisnienia oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Nie czekaj tylko od razu mechanik. Ja zwlekałem i jestem po wymianie głowicy i 1800zł z kieszeni. Jedź do mechanika i niech na ciepłym silniku zmierzy manometrem na rozgrzanym silniku ciśnienie oleju (wkręca sę manometr w miejsce czujnika oleju). Nie wiem jakie powinny być wartości dla Twojego silnika ale jest na nim napisane (u mnie na nakrętce było 1,2-1,6 bar) i czujnik jest koloru czarnego. Są jeszcze szare i brązowe bodajże, w książce od Passata Sam Naprawiam jest wszystko opisane.Jeśli ciśnienie będzie ok to w najlepszym razie to tylko walnięty czujnik, koszt od 25 do 60 zł za orginał. Módl się żeby to był czujnik.

 

Jeśli nie to ja na Twoim miejscu od razu zdjął bym miske, na 90% masz zasyfiony smok olejowy, na tej siatce osiadają się wszystkie syfy. U mnie była masakra w misce.

Podstawowe pytanie to jaki przebieg ma auto (oryginalny???), na jakim oleju chodziło auto w chwili kupna i czy wymieniałeś olej, jak to to na jaki? Ja bym wyczyścił smok i wymienił pompe. koszt z robocizną ok 300zł. Zdjął bym też pokrywę zaworów bo tam z pokrywy wypadają takie granulki zbrylonego oleju, nagaru i to potrafi zapchać kanały olejowe w głowicy. Ja miałem identyczne obiawy, wyczyściłęm najpierw sam smok, przez krótki czas było ok po czym z powrotem to samo aż w końcu zatarł się wałek w głowicy a kusiło mnie żeby od razu wymienić pompę bo roboty przy tym dużo bo pod miska idzie belka i żeby zdjąć miskę to albo opuszczasz zawieszenie albo podnosisz silnik do góry. Więc jak już czyścisz michę to bym pompę oleju wymienić bo albo pompa "gubi ciśnienie" gorącego (co za tym idzie rzadszego oleju) albo zawór upustowy w pompie czwankuje, może się zacinać i wtedy jest taki obiaw jak piszesz.

W każdym razie nie jeźdź autem tylko sprawdź to co napisałem bo ja zleckceważyłem objawy, myślałem że czujnik noi jestem biedniejszy o 1800zł noi to już spora ingerencja w silnik. Fabrycznie to fabrycznie. Narazie mechanik okazał się solidny, po wymianie pompy oleju i głowicy (używka) zrobiłem ok 5tys km i narazie jest ok.

 

Pozdrawiam

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie pompa oleju (zabrudzony ssak lub zużyta) ja miałem podobnie tylko kontrolka zaświecała się jak jakiś czas jechałem na obrotach ok 2100 obr/min jak miał niższe było ok i wyższe ok okazało się że pompa oleju do wymiany

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności