misiorowski Zgłoś #1 Napisano 28 Marca 2011 panowie dzisiaj zauważyłem dziwna rzecz, klema + zrobiła się bardzo gorąca wręcz parzyła po krótkiej jeździe autem. Wcześniej tego nie sprawdzałem czy to jest normalny objaw?czy może mam jakieś zwarcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 28 Marca 2011 zły styk połączenia lub zbyt cienki kabel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiorowski Zgłoś #3 Napisano 28 Marca 2011 klemy na maxa skręcone a kabel orginał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 28 Marca 2011 a jak pali nie ma problemów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiorowski Zgłoś #5 Napisano 28 Marca 2011 Wiesz czasami zaczyna się dziwnie zachowywać jak by mu mocy brakowało i falują od czasu do czasu obroty, ostatnio coś mi zżera nawet baterie, a tu dzisiaj tak od niechcenia oparłem o akumulator i prawie się oparzyłem. Od klemy jest prowadzony taki cieńszy kabel wchodzi pod zbiornik płynu do spryskiwaczy i idzie dalej w stronę kabiny on się grzeje najbardziej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #6 Napisano 28 Marca 2011 Wiesz czasami zaczyna się dziwnie zachowywać jak by mu mocy brakowało i falują od czasu do czasu obroty, ostatnio coś mi zżera nawet baterie, a tu dzisiaj tak od niechcenia oparłem o akumulator i prawie się oparzyłem. Od klemy jest prowadzony taki cieńszy kabel wchodzi pod zbiornik płynu do spryskiwaczy i idzie dalej w stronę kabiny on się grzeje najbardziej. kabel od stacyjki sprawdź ją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiorowski Zgłoś #7 Napisano 28 Marca 2011 (edytowane) czyli ciągnie się gdzieś po aż do kolumny kierownicy po samą stacyjkę czy gdzieś się jeszcze rozgałęzia ? Moze to być wina wkładu? Edytowane 28 Marca 2011 przez misiorowski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 28 Marca 2011 czyli ciągnie się gdzieś po aż do kolumny kierownicy po samą stacyjkę czy gdzieś się jeszcze rozgałęzia ? to jest chyba "+ po stacyjce" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 28 Marca 2011 Idzie do skrzynki bezpieczników, jeśli robi się bardzo gorący, to masz zwarcie na obwodzie który nie ma bezpiecznika np. rozrusznik lub sama skrzynka. Może robić się ciepły kiedy w aucie masz włączone dużo odbiorników prądu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiorowski Zgłoś #10 Napisano 28 Marca 2011 w aucie tylko światła były włączone i radio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brox Zgłoś #11 Napisano 28 Marca 2011 (edytowane) Polutuj, lub dobrze zaciśnij z nowym konektorkiem ten czerwony przewód przy samej klemie. Tam się tworzy duża rezystancja na oryginalnie zaciśniętej końcówce (połączenie śniedzieje wewnątrz), płynie dosyć duży prąd i dlatego się grzeje. U mnie się z niego dymiło. Szczególnie jak samochód postał kilka dni i aku było rozładowane, bo radio grało codziennie. Po uruchomieniu wozu popłynął duży prąd ładowania i dym z izolacji! Lutowanie nowego oczka (konektorka) tylko dużą lutownicą powyżej 100 Watów. Najpierw pobielić odczyszczony przewód kalafonią, żelem, pastą, cyną i dopiero włożyć go w oczko i zlutować całość. Doraźnie można odciąć końcówkę, odczyścić linkę miedzianą nożykiem, zrobić oczko z tych żyłek miedzianych i dokręcić do klemy. Ja na takiej prowizorce jeżdżę do dzisiaj i działa. Może kiedyś się wezmę i polutuję W sumie dobrze by było wymienić cały ten przewód na grubszy, to i światła by paliły lepiej. Można też równolegle dołożyć drugi, aby on przejął część obciążenia. Edytowane 28 Marca 2011 przez brox Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #12 Napisano 28 Marca 2011 to i światła by paliły lepiej. na to już wynaleziono sposób... przekaźniki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamwwy Zgłoś #13 Napisano 29 Marca 2011 Możesz też zdjąć klemy i wyczyścić je, a także bolce na akumulatorze bo może się wdał jakiś nalot i nie przewodzi właściwie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brox Zgłoś #14 Napisano 29 Marca 2011 na to już wynaleziono sposób... przekaźniki O solucji wiemy, tylko ja mówię o tym, że całej instalacji by nie zaszkodził grubszy przewód w tym miejscu. Projektant policzył to na styk. Ze wzoru na gęstość prądu wszystko niby pasuje, ale starzejąca się instalacja traci przewodność i stąd problemy. Były by mniejsze wahania napięcia, aku by było lepiej doładowywane itd. Mówiąc wprost na stacyjce w końcu pojawiło by się napięcie nominalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #15 Napisano 29 Marca 2011 że całej instalacji by nie zaszkodził grubszy przewód w tym miejscu. Projektant policzył to na styk. Ze wzoru na gęstość prądu wszystko niby pasuje, ale starzejąca się instalacja traci przewodność i stąd problemy. Były by mniejsze wahania napięcia, aku by było lepiej doładowywane itd. Mówiąc wprost na stacyjce w końcu pojawiło by się napięcie nominalne. z tym to się zgodzę i powtórzę to co już na forum padło niejednokrotnie. producenci aut co do przewodów dają je na styk i pod względem długości i pod względem grubości, oszczędzając na materiale. a nikomu nie zaszkodziłoby gdyby niektóre kable były dłuższe nie mówiąc już żeby były grubsze. koniec OT, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #16 Napisano 29 Marca 2011 możesz przeczyścić śrubę prądową i przewody na rozruszniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiorowski Zgłoś #17 Napisano 30 Marca 2011 i właśnie tak zrobię, Prześledziłem go po całości i właśnie tylko w tym jednym miejscu przy klemie zaczyna się upalać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach