Skocz do zawartości
slawekmax

AFN 1.9Tdi notlauf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pojawiły się problemy z trybem awaryjnym , turbo kierownice czyszczone miesiąc temu , nowy zawór N75 ,wymienione wszystkie wężyki podciśnieniowe . Sprawdzona szczelność dolotu . Sztanga od turbo w BS 011 ładnie chodzi (prawie 2 cm) a i tak podczas jazdy na 3 biegu i obrotach ponad 3200 wchodzi w tryb awaryjny , wyłącze zapłon kluczykiem na chwile i jedzie już dobrze cały czas , zrobie pólgodzinną przerwę i problem się powtarza.

Wklejam logi: 1.wszystko podłączone 2.odłączony i zaślepiony wężyk sterujący gruchą.

Można spróbować wydłużyć dzwignie gruchy?

 

http://vaglog.rtnet.pl/stelektronik_38233.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Pojawiły się problemy z trybem awaryjnym , turbo kierownice czyszczone miesiąc temu , nowy zawór N75 ,wymienione wszystkie wężyki podciśnieniowe . Sprawdzona szczelność dolotu . Sztanga od turbo w BS 011 ładnie chodzi (prawie 2 cm) a i tak podczas jazdy na 3 biegu i obrotach ponad 3200 wchodzi w tryb awaryjny , wyłącze zapłon kluczykiem na chwile i jedzie już dobrze cały czas , zrobie pólgodzinną przerwę i problem się powtarza.

Wklejam logi: 1.wszystko podłączone 2.odłączony i zaślepiony wężyk sterujący gruchą.

Można spróbować wydłużyć dzwignie gruchy?

 

http://vaglog.rtnet.pl/stelektronik_38233.html

może problem w grusze nieszczelna i dlatego łapie awaryjny a co do logów to zły dział i zrób komplet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w rurze dolotowej do EGR jest czujnik pod ta rura wyczysc go benzyna i pod cisnieniem go przeczysc bo on nie kiedy jest zasyfiony olejem i tez tak bedzie sie dzialo ja tak zrobilem i dziala elegancko turbina

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wpada w awaryjny bo turbo ładuje : 2570.4. Nie ma żadnych błędów? Ja bym podmienił N75 i zrobił jeszcze raz logi ale takie jakie powinny być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza błędem 00575 który jest wynikiem przeładowania nie ma , było zrobione wszystko co opisane na początku . Tak jak pisałem w Vag-u w basic setings w grupie 011 , sztanga ładnie pracuje góra dół . W logach widać że przy przeładowniu coś wypełnienie impulsu N75 trzyma 94,4% przy 2570 mbar , przy 2213 mbar 92,4% i wpada w notlauf . Coś się nie wyrabia z regulacją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4 rzeczy:

kierownice zle zlozone

uszkodzony 75- wykluczone

odwrotnie podlaczone przewody podcisnienia

czujnik cisnienia

 

ja stawiam dalej na geometrie ze z nią jest problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kierownice odpadają , dzwignia chodzi lekko bez zacięć po zdjęciu sztangi .Po wymontowaniu gruszki od sterowania coś w niej skrzypi jak ruszam . Czekam na inną , jak przyjdzie to wymienię. Czujnik ciśnienia mam w komputerze i jakaś kropelka oleju wyleciała z niego , czym go przepłukać , można benzyną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kierownice odpadają , dzwignia chodzi lekko bez zacięć po zdjęciu sztangi .Po wymontowaniu gruszki od sterowania coś w niej skrzypi jak ruszam . Czekam na inną , jak przyjdzie to wymienię. Czujnik ciśnienia mam w komputerze i jakaś kropelka oleju wyleciała z niego , czym go przepłukać , można benzyną ?
benzyną ekstrakcyjną lub nitro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w nim zawsze bedzie jakas kropla oleju. w ukladzie dolotowym zawsze jest troche oleju :)

ale ciekawe czy dzwignia schodzi do samego dolu bo jak pare mm za malo to bd notlaufy i jestem pewien tego co mowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale ciekawe czy dzwignia schodzi do samego dolu bo jak pare mm za malo to bd notlaufy i jestem pewien tego co mowie
Święte słowa wystarczy żę dzwignia nie zejdzie do końca i mamy taki efekt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i tu stawiam na taki wlasnie przypadek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam właśnie ten sam problem co Sławek, specjalnie rozbierałem turbine by zobaczyć czy pierścień sterujący łopatkami jest dobrze włożony można go założyć na dwa sposoby

1. po złożeniu turbiny dzwignia poruszająca łopatkami nie dochodzi do ogranicznika ( tak miałem) i były notlaufy

2. pierścień obrócony odwrotnie dzwignia dochodzi do ogranicznika i wszystko śmiga elegancko

Przejeździłem tak 2 tyś km i nic się nie działo

KOSZMAR

Wczoraj złapałem notlaufa na 4 biegu przy 3 tyś obr, na 2,3 mogę ciągnąć do 4k i nic a na 4 lipa. I co to może być??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

samochod sie popsuł :)

ludzie tematow o notlaufach jest niezliczona ilosc. wszystko jest podane jak na tacy jak sprawdzic i w ogole. jezeli ktos nie ma do tego glowy to niech jedzie do konkretnego czlowieka ktory zdiagnozuje i naprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
samochod sie popsuł

ludzie tematow o notlaufach jest niezliczona ilosc. wszystko jest podane jak na tacy jak sprawdzic i w ogole. jezeli ktos nie ma do tego glowy to niech jedzie do konkretnego czlowieka ktory zdiagnozuje i naprawi.

To żeś kolego rzucił złotą myślą :P Nie wszystkie przypadki są przerobione wież mi troche się naszukałem kilka dobrych tygodni czytam różne temat i historie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przez kilka tygodni szukania to juz dawno powinienes naprawic SAM i jezdzic bezproblemowo :) powodzenia w poszukiwaniu usterki :) takie przypadki "notlaufów" zdazaja sie bardzo ciezko i w maks godzine mozna sprawdzic wszystkie mozliwe przeczyny a i tak w 90 % wychodzi na "kierownice".

pzdr. Kamil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mieli rację , winne były kierownice , po wyjęciu turba okazało się że brakuje około 2 mm aby dzwignia sterowania kierownicami doszła do ogranicznika. Turbo rozebrane do czyszczenia , tym razem mechaniczna polerka płaszczyzny w "muszli" po której chodzą kierownice ukazała niezliczoną ilość malych wżerów których wcześniej po czyszczeniu papierem 1000 nie było widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem racje...

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam piszę tutaj żeby nie zakładać kolejnego tematu

mam problem z błędem 575 - notlauf

mój stary n75 ktoś kiedyś otworzył w nie wiadomym mi celu i posklejał poxiliną, pomyślałem żeby zamienić go z n18, po zamianie jezdzilem tak ok 2tygodnie i przez ten czas tylko raz zaraz po zamianie złapał notlaufa i jeździł dobrze, kupiłem nowy n75 co prawda 1j0 a nie 1h0 ale jak wiadomo poza wtyczką nie ma różnicy,

po zmianie zaworu oraz wszystkich wężyków podciśnieniowych dalej zdarza mu się złapać notlaufa, przegoniłem auto kilka razy na różnych biegach i czasem jest tak że ciągnie dobrze na każdym biegu, a czasem na 3 czy 4 biegu potrafi złapać błąd. Zauważyłem że jak cały czas pociskam go do 3,5 -4,5tys wogole nie łapie notlaufa, jak troche postoi pojeżdze normalnie znowu to samo

poniżej logi, na pierwszych łapał notlaufa potem bylo już ok

http://vaglog.rtnet.pl/pawel240_41506.html

http://vaglog.rtnet.pl/pawel240_41507.html

http://vaglog.rtnet.pl/pawel240_41508.html

 

dodam jeszcze że auto nie ma katalizatora i ma zaślepiony EGR

sztanga przy turbinie pracuje normalnie

Edytowane przez wydra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydra moze sztanga pracuje normalnie ale czasami ten wieniec w turbinie sie wyrabia i stad tez powstaja takie cyrki jak u Ciebie ze raz dziala raz nie. siedze troche w turbinach i widzialem rozne rzeczy. przegon go w trasie z tylko ze z gazem w podlodze nie od 1500 do 4000 bo moze zlapac notlaufa, tylko gaz w podlodze od 1500 do 2000, odpusc gaz na sekunde i znowu w podloge do 2500 itd do 4000. zrob kilka takich prob to moze wypali ta sadze oraz unikniesz notlaufów podczas tyc prob bo cisnienie 2500 mbar nie bedzie trwalo 5 sekund - bo mniej wiecej po takim czasie wbija blad.

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności