Skocz do zawartości
KAWA

Wszystko o Tiptronic w B5

Rekomendowane odpowiedzi

skrzynia pracuje dobrze do 3 biegu

 

Rozumiem ze jeździsz na "D"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam passata 2.8 v6 4motion tiptronic z 2001 r. przejechane 297 000 i padła skrzynia, olej i filtry wymieniany był co około 80 000 km .Skrzynia idealnie zmienia biegi lecz efekt jest taki jak by ślizgało sprzęgło. Używki nie ma sensu kupować bo najmłodsze rocznikowo skrzynie są z 2004 to był ostatni rok produkcji. Wytrzymałość tych skrzyni to 300 000 km , w grę wchodzi tylko remont :( Prawdopodobnie sam sie przyczyniłem do morderstwa skrzyni , 230km/h na niemieckiej autostradzie non stop przez ok 180 km. Prawdopodobnie gdyby nie ta prędkość skrzynia by jeszcze pojeździła około roku przy normalnym użytkowaniu i prędkościach do 140 km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam passata 2.8 v6 4motion tiptronic z 2001 r. przejechane 297 000 i padła skrzynia, olej i filtry wymieniany był co około 80 000 km .Skrzynia idealnie zmienia biegi lecz efekt jest taki jak by ślizgało sprzęgło. Używki nie ma sensu kupować bo najmłodsze rocznikowo skrzynie są z 2004 to był ostatni rok produkcji. Wytrzymałość tych skrzyni to 300 000 km , w grę wchodzi tylko remont :( Prawdopodobnie sam sie przyczyniłem do morderstwa skrzyni , 230km/h na niemieckiej autostradzie non stop przez ok 180 km. Prawdopodobnie gdyby nie ta prędkość skrzynia by jeszcze pojeździła około roku przy normalnym użytkowaniu i prędkościach do 140 km/h.

Tyle km z taką prędkością:przestraszony jak byś spotkał ptaka na przedniej szybie to wpadł by do środka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dramatyzuj. Ja całe polskie A1, moją starą bawarą ponad 200 przelatałem....od tego są takie drogi by pocisnąć. A szczególnie w niemczech, gdzie można długo tak jechać. Nie możę to wpływać na trwałość automatu, szczególnie, że przełożenia są dość długie i nie nadwyrężają. Mój pastuch przy 200km kręci się raptem na coś poniżej 5 tyś obrotów....

 

PZDR>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy pasek avf z skrzynia eyf, po wirusie na 160KM , ma okazje kupic sprawna 100% skrzynie FNL z paska 2.5akn, szukalem po tabelkach w innym poscie ale nic nie znalazlem, czy przekladka bedzie P&P ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1,9 TDI AVF 131KM seria, skrzynia 5HP19 EYF sprowadzony- niemcy, przebieg ponoć 179000- podwozie pełen oryginał- stan jak z fabryki- komentaż diagnosty. Nie ingeruje.

Tryb awaryjny po wymianie aku

błąd zaworu regulującego ciśnienie -n218

Błąd występował nie powtarzalnie, jak mu się chciało tylko przy uruchamianiu silnika.

Objawem nie wymienianego filtra i oleju- przy minusowej temp. przy załączaniu biegu było opóźnienie- zapchany filtr. 1000 km temu wymieniłem olei i filtr - maziuga aluminiowa w misce. Troszkę pomogło w zmianie biegów zrobił się żwawszy.

Teraz w sobotę 08-02-2014 wymiana wszystkich elektrozaworów, rozbiórka sterownika hydraulicznego, czyszczenie kanałów, dysz, kontrola wytarć tłoczków. Zalanie spuszczonego oleju i uzupełnienie nowym 2l febi G052162A. Różnica kolosalna w szybkości zmiany biegów, płynności, brak szarpnięć przy przełączaniu z D na R i odwrotnie, wydaję się że silnik ciszej pracuje. A awaryjny dalej wyskakuje ale tylko po nocy. Zapalam motor, pracuje 60 sekund gaszę i zapalam ponownie i jest ok- sterownik do wymiany bo instalację już przeglądałem.

Spalanie- zima- trasa 400 km 6,75L/100 miasto 9- 10L/100 km

Latem w mieście było 7-8L/100 km

"serwis" skrzyni robiłem sam. Jak nie boisz się ubrudzić i masz cierpliwość to dasz radę. Czas operacji 4h sam z kanału.

Służę pomocą w rozebraniu sterownika- foto od wewnątrz wszystkich dysz, kulek i zaworków zwrotnych jak by się komuś rozsypało ;)

Wymiana oleju i filtra zdecydowanie na +

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj Krisfrut.

 

Powiedz mi czy na zimnym silniku po dłuższym postoju (przez noc) to przełączanie biegów odbywasię z zauważalnhym uślizgiem?? Czy od razu zapina bieg wyższy bez uślizgu. U mnie jest na zimno taki uźlizg, jak by nie zaprzęgłał od razu i nie wiem czy tak ma być czy raczej jest coś nie tak. Starczy jakieś 1-2 km i wszystko jest już jak nalezy, ale na zimny jest ten delikatny uślizg.

 

PZDR>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A awaryjny dalej wyskakuje ale tylko po nocy

Może masz za słaby akumulator , u mnie po wymianie na mocniejszy problem ustąpił ,Spróbuj odpalić rano kablami z innego auta -pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem juz to. Awaryjny wyskakuje jak napięcie na bateri spadnie poniżej 10.5V - aku nowy dedykowanej pojemności. Na starej bateri jak przyszło 5 stopni w nocy to podczas pruby uruchomienia silnika kasował sie przebieg i tykały wszystkie przekaźniki a awaryjnego nie bylo. Teraz kręci jak szalony i wyskakuje awaryjny. Ale po podłączeniu drugiej bateri faktycznie go nie ma. Nnie wiem czy to nie jest zbieg okoliczności. Po jeździe 12 km zgaszę silnik zostawie wlaczone światła, radio na 30 min i zapali normalnie. W kompie tez nie ma zimnych lutów. Sucho i czysto. Wszystkie masy i plusy pod deską i przy bateri sprawdzone i poprawione. W aucie pod dywanami sucho.

Edytowane przez krisfrut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bodajże na forum audi a6 , był temacik z tym problemem - poczytaj , a nuż coś znajdziesz -mi wymiana aku pomogła -pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co jeszcze dodam lock up wyraźniej lepiej działa, wcześniej było odczuć jak by wiecznie sie slizgało sprzęgło, auto sprawia "lżejszego" wczesniej jeździło jak by z przyczepą, mocno obciążone.

 

---------- Dodano o 22:59 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:26 ----------

 

Bodajże na forum audi a6 , był temacik z tym problemem - poczytaj , a nuż coś znajdziesz -mi wymiana aku pomogła -pozdr

Rozumiem że też miałeś taki problem? Awaryjny i Zawór regulacji ciśnienia 4-N218 zwarcie z plusem sporadycznie.

Może stabilizator napięcia w ECU skrzyni nawala?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Auto silnik AVF chipem moc 166KM skrzynia 5HP19 EYF Olej nie zmieniany nigdy.. uszkodzony miałem wsteczny (pod obciążeniem ślizgał się) No i przy przebiegu 250tyś skrzynia zaczęła się ślizgać do przodu i przechodzić w tryb awaryjny. Kupiłem od anglika drugą w ciemno i zregenerowane "sprzęgło hydrokinetyczne" czy jako to się fachowo nazywa.. Wyjąłem starą, wsadziłem nowe graty i śmiga. :-) Stary olej skrzynie pewnie zajechał.. Ale cała operacja kosztowała 2000zł z olejem i nowym filtrem więc jak się komuś coś psuje to tragedii nie ma jak piszą wszędzie że minimum 3000zł trzeba wydać to na pocieszenie. Ale mam inny problem chciałbym oddzielić od wybieraka tą chromowaną ramkę nie bardzo wiem jak ją oddzielić. Robił ktoś taki zabieg ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,nie robiłem nic takiego ale wiem że podobno od spodu są 4 śruby...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jeśli by ktoś chciał wiedzieć ta chromowana ramka jest na 4 zatrzaski po dwa na bokach. Żeby ją ściągnąć trzeba usunąć przednią część tunelu ( przy siedzeniach po jednej śrubie pod tą małą zaślepką z boku )i delikatnie trzeba wysunąć przednią część tunelu od tylnej jak zeskoczy to unieść lekko do góry i pociągnąć w kierunku tylnej kanapy trzeba uważać jeszcze na kostkę od gniazda zapalniczki żeby odłączyć.., no i odsłoni nam się cały wybierak. Później gałkę ściągamy i odhaczamy boczne zatrzaski i ramka nasza. Też przy ramce są kabelki i kostka. Może kto będzie dłubał tam... i mu się przyda :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu pomocy nikt nie znajdzie

Edytowane przez tomekpasek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niedawno kupiłem passata z automatyczną skrzynią ale mam problem z tiptroniciem mianowicie skrzynia działa bez zarzutów nie szarpie nie ślizgają się biegi ale kiedy chcę ręcznie zmieniać biegi nie pojawia mi się nic na wyświetlaczu a skrzynia nie reaguje na ruchy +/- co może być przyczyną i jaki może być koszt naprawy takiego mankamentu. Jeśli temat się powtarza to sorki ale nie mogłem znaleść odpowiedzi na to pytanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeździłem do tej pory amerykańskimi furami gdzie tylko stosuje się tylko automaty i powiem Wam że tiptronik to w porównani z nimi super skrzynia. Nie należy ani do awaryjnych ani też skomplikowanych w naprawach. Normalna szkrzynia. Jedyne czego mi brakuje w pasku, to miarki oleju, żeby chociaż pomemlać olej w palcach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie mam problem z moim tipem , a mianowicie padł mi wsteczny. Kiedy przełącze na R to bieg wejdzie z opuźnieniem i czasami go rozłączy prz dodaniu delikatnie gazu. Dodam że jak już zaskoczy to normalnie ciągnie .Doprzodu jest ok. Szukam dobrego serwisu we Wrocławiu i okolicach. Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Ja miałem podobnie na początku a później to już do teraz jest tak że po nocy tylko lekko ruszy do tyłu i stoi a gdy się rozgrzeje to zaczyna jechać z tym że pod już niewielkie wzniesienie nie daje rady a po dodaniu gazu rozłącza go.

Dużo się oczytałem i uważam na 99% uszkodzony oring czy sam tłoczek wstecznego,podobno nie trzeba wymieniać całego kosza tylko ten oring czy nawet tłoczek.Ale właśnie trzeba znaleźć dobry warsztat.

Ja dałem w sosnowcu do warsztatu od ASB gdzie stwierdzili uszkodzony sterownik (sądząc po objawach) i się nie dziwię to też takie wrażenie miałem,ale po wymianie filtra i oleju i owego sterownika wstecznego objawy dalej takie same więc tylko zapłaciłem za olej i filtr 550zł.Mimo wszystko warsztat wydaje mi się być wiarygodny.

Daj znać jak coś się zmieni w sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności