Skocz do zawartości
KAWA

Wszystko o Tiptronic w B5

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Adamek86

Witam. Posiadam passata b5 99r 115KM tip tronic. Podczas jazdy przy zmianie biegu z 4 na 5 w automacie lub tip tronicu czasem dochodzi do szarpnięcia ale to czasem nie za kazdym razem oraz podczas przełączenia z P na D czasem szarpnie cale auto do przodu. We wrzesniu wymienilem olej skrzyni z filtrem i bylo wzystko dobrze az do czasu wymiany oleju silnika dwa tygodnie temu i na nowo czasem szarpnie go podczas zmiany z 4 na 5 i postoju z P na D oraz jak zredukuje z 2 na 1. Jedni mówią że to jakiś sterownik skrzyni a drudzy że może zawory... Proszę o pomoc... ewentualny kontakt na maila [email protected] ponieważ nie zawsze jestem na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt diagnozy zdalnie nie wykona. Pewnie nie ma to nic wspolnego z wymiana oleju ale sprawdz czy dobry jest poziom oleju w silniku.

Moze dasz rade gdzies podjeciach i zobaczyc czy pod spodem nie ma jakis wyciekow.

 

mozesz tez sprawdzic czy na VAGu nie ma zadnych bledow na skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oraz podczas przełączenia z P na D czasem szarpnie cale auto do przodu.

W moim przypadku takie zachowanie oznaczało uszkodzenie sterownika hydraulicznego. Oczywiście braliśmy też pod uwagę elektrozawory, ale wyszło, że sterownik tak więc jeśli fachowiec nie rozbierze skrzyni to nigdy się nie dowiesz co go boli ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. jaki przebieg i czy macie chipa (jaka moc po chipie):

320tys km moc seryjna

 

2 czy był wymieniany olej i filtr w skrzyni ( jaki olej,filtr i jaka metoda dynamiczna czy statyczna):

Olej z filtrem był wymieniany dwa razy co 60tys km

 

3. czy po wymianie oleju uszkodziła się skrzynia (jaka wymiana statyczna czy dynamiczna czy po wymianie dynamicznej była płukana skrzynia i dodawane środki uszczelniające):

Nic sie nie uszkodziło

 

4. kto ma jakie problemy z tipem (szarpania ,muląca skrzynia itp...)

Obecnie jedyny problem to falujace obroty silnika w przedziale 1500-2000obr/min.Mech stwierdził że prawdopodobnie to wina satelitek w skrzyni.

 

5. spalanie w tiptronicu (model i pojemność motoru):

B5fl 130km 1.9TDI Spalanie: miasto 9-10l, trasa 6,5-7l normalna jazda(bawiąc sie tiptronikiem)

 

6. gdzie naprawialiście swoje skrzynie (można polecać zakłady lub odradzać)

Nigdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

1. jaki przebieg i czy macie chipa (jaka moc po chipie)

 

2. czy był wymieniany olej i filtr w skrzyni ( jaki olej,filtr i jaka metoda

dynamiczna czy statyczna)

 

3. czy po wymianie oleju uszkodziła się skrzynia (jaka wymiana statyczna czy dynamiczna czy po wymianie dynamicznej była płukana skrzynia i dodawane środki uszczelniające)

 

4. kto ma jakie problemy z tipem (szarpania ,muląca skrzynia itp...)

 

5. spalanie w tiptronicu (model i pojemność motoru)

 

6. gdzie naprawialiście swoje skrzynie (można polecać zakłady lub odradzać) ale bez spamu i kłótni który fachowiec lepszy

 

jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co powinno być w tym temacie pisać to na pewno dodam

 

Ad.1 156000 (pewne, sprawdzone)

Ad.2 Olej nie ruszany od nowości

Ad.3

Ad.4 Na postoju, podczas zmiany biegu z P na R lub D mam delikatne szarpnięcie i silnik (albo skrzynia) "buczy" troszkę, jakby wibrowało. Na P i N tego nie ma, po ruszeniu też ten dźwięk/efekt znika. Podczas jazdy nic nie szarpie, kickdown działa, nie przeciąga.

Ad.5 Trasa 7,8 (średnia 100 km/h) miasto 12,5l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może trochę nie na temat, ale po roku użytkowania Passata z tiptronikiem zauważyłem coś ciekawego.

Zwykle przy chęci szybkiego zredukowania biegu i zwiększenia prędkości (jadąc na "D") po prostu wciskałem pedał gazu do oporu... jasna sprawa, auto redukowało zwykle o jeden bieg i sprawnie przyspieszało.

Ostatnio przypadkowo odkryłem, że po pełnym wciśnięciu gazu jest tam jeszcze coś w rodzaju przycisku.

Nie wiem czy to jest właśnie przycisk "kick down" i czy coś takiego jest w każdym Passacie z automatem?

 

Jadąc ze średnią prędkością (np. 60-70km/h) po wciśnięciu pedału gazu do oporu i "dociśnięciu", skrzynia od razu redukuje o dwa biegi, no i auto zbiera się o wiele sprawniej :)

Edytowane przez Gzheg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, również dostrzegłem to dość prędko po zmianie samochodu. Pedał gazu jest jakby dwu stopniowy. Można go wcisnąć do końca a później, gdy użyjemy odrobinę więcej siły to wchodzi jeszcze kawałek dalej. To dla Tiptronic'a znak, że potrzebujemy na prawdę maksimum tego, co można wykrzesać z silnika więc redukuje on o ile się da aby nam tej mocy dostarczyć. Kickdown jest już przy lżejszym wciśnięciu gazu także traktowałbym to jak wyżej opisałem.

Zwykle jest tak, jak mówisz - autko zbiera się sprawniej ale są momenty gdy nie do końca jest potrzebna redukcja o dwa biegi. Czasem z 4ki potrafi zrzucić na dwójkę i lądujemy w okolicy 3,8~k obrotów a w tym momencie auto już zauważalnie traci na przyspieszeniu i dodatkowo za chwilę (trochę ponad 4k) następuje zmiana na trójkę, gdzie dopiero czuć, że ciągnie. Nie mówiąc już o tym, że na dwójce nie mamy lock-upa co znacznie przekłada się na korzyść przyspieszenia dla 3ciego biegu.

Na zgaszonym silniku można sobie powciskać pedał gazu i zobaczyć, jak to lata a na kawałku pustej drogi przetestować w praktyce :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest kickdown. Sprawdzcie sobie ze silnik kreci do jeszcze wyzszych obrotow na takim maksymalnym wcisnieciu,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zwykle jest tak, jak mówisz - autko zbiera się sprawniej ale są momenty gdy nie do końca jest potrzebna redukcja o dwa biegi. Czasem z 4ki potrafi zrzucić na dwójkę i lądujemy w okolicy 3,8~k obrotów a w tym momencie auto już zauważalnie traci na przyspieszeniu i dodatkowo za chwilę (trochę ponad 4k) następuje zmiana na trójkę, gdzie dopiero czuć, że ciągnie.

 

Dlatego właśnie zapytałem w temacie o tiptroniku a nie w temacie o 2,8 V6, którego jestem użytkownikiem.

Pomyślałem że może tylko mocniejsze wersje mają coś takiego, bo ten silnik najlepiej przyspiesza dopiero od 2,5k i az do 6,5k obrotów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. jaki przebieg i czy macie chipa (jaka moc po chipie):

210tys km na liczniku ale ile to się chyba nigdy nie dowiem gdyż 1-szy właściciel Niemiec wymieniał silnik w serwisie vw - nie wiem czy cały czy tylko górę wałki :( po czym 2-gi właściciel Polak już w Polsce wymieniał znowu silnik i też w servisie wv ale po tym jak się zarzekał to już na ten bez wad- chodzi o wałki :)moc seryjna

 

2 czy był wymieniany olej i filtr w skrzyni ( jaki olej,filtr i jaka metoda dynamiczna czy statyczna):

raczej nie

 

3. czy po wymianie oleju uszkodziła się skrzynia (jaka wymiana statyczna czy dynamiczna czy po wymianie dynamicznej była płukana skrzynia i dodawane środki uszczelniające):

nie

4. kto ma jakie problemy z tipem (szarpania ,muląca skrzynia itp...)

Obecnie jedyny problem to 2 razy zdarzyło mi się że jak wł silnik i dałem na D to dość mocno wszedł bieg :( po czym dałem na P i go zgasiłem. Po ponownym uruchomieniu już tego problemu nie było więc jeżdżę dalej ale trochę mnie to zmartwiło więc proszę o napisanie możliwej przyczyny zachowania się tak skrzyni

 

 

5. spalanie w tiptronicu (model i pojemność motoru):

B5fl 150KM 2,5 TDI Spalanie: średnie 8,6l normalna jazda

 

6. gdzie naprawialiście swoje skrzynie (można polecać zakłady lub odradzać)

Nigdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Przebieg to ok. 240 tysięcy (nie mam auta pod ręką żeby sprawdzić). Samochód nie był i nie jest chipowany.

2. Po długiej dyskusji została podjęta decyzja o nie wymienianiu oleju (chociaż ja wolałbym wymienić...)

3. To właśnie strach przed tym, że skrzynia się rozleci był przyczyną decyzji o nie wymienianiu oleju

4. O dziwo skrzynia mając taki przebieg bez wymian oleju chodzi dobrze. Nie szarpie przy redukcjach/zmianie biegów/kick downie, może odrobinkę zdarzy się jej gdy jest naprawdę zimno na dworze a auto dopiero co odpalone. Niestety nie do końca mogę się odnosić ze swoim porównaniem, bo jeszcze nigdy nie jechałem innym tiptronickiem lub skrzynią automatyczną, więc może jednak chodzić gorzej niż inne. Autko nie muli, błędów żadnych ze skrzynią związanych nie miało i nie ma. Jedynie raz zdarzyło się jej przejść w tryb awaryjny na parkingu (spowodowane było ingerencją w elektronikę autka).

Przez te całe wymiany oleju niestety nachodzą mnie myśli, że już za niedługo skrzynia się rozsypie i będzie z tym problem... no ale mam nadzieję, że to tylko złe myśli :P

 

Dokładnie to samo. Przebieg aktualny ok 238.000, po długich rozmowach z użytkownikami VW podjąłem decyzje o nie wymienianiu oleju w skrzyni. Póki co mam auto od roku nic ze skrzynią się nie dzieje. Przerzuca płynnie bez najmniejszego szarpnięcia. Auto bez chipa, którego wszyscy mi odradzali przy 2,5tdi V6. Tryb awaryjny miałem raz kilka dni temu gdy turbo zaczeło lać olejem. Jak dla mnie bardzo pozytywna opinia jak na automatyczną skrzynię biegów, mogę porównać z dużą nowszą techniką - model MB W211. Jestem skłonny powiedzieć że w VW pracuje nawet troszkę lepiej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No a ja niestety jestem zmartwiony. W ciągu ostatniego tygodnia skrzynia złapała 3 tryby awaryjne zaraz po odpaleniu samochodu i zmianie biegu z P na D (mocne szarpnięcie, podświetlenie wszystkich biegów - klasyczne objawy). No i do tego jakoś lekko szarpie przy redukcji.

Byłbym skłonny zaryzykować wymianę oleju, tylko ta wizja rozsypki skrzyni po całej operacji... Wg. mnie powinno być lepiej po wymianie, ale tata jest innego zdania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem mam to samo co " Wojtek" zdarzyło mi się to już 4 razy ale tylko po odpaleniu i wrzucaniu na np.D co to może być i jak się tego pozbyć-wymiana oleju czy co POMOCY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. jaki przebieg i czy macie chipa (jaka moc po chipie):

225 tyś. km (rozrząd do wymiany czyli o co najmniej 80 tyś. km cofnięty), nie

 

2 czy był wymieniany olej i filtr w skrzyni ( jaki olej,filtr i jaka metoda dynamiczna czy statyczna):

tak, wylano czarny płyn, wlano oryginał z VW plus wymiana filtra, metoda statyczna (jakieś 10 tyś km temu)

 

3. czy po wymianie oleju uszkodziła się skrzynia (jaka wymiana statyczna czy dynamiczna czy po wymianie dynamicznej była płukana skrzynia i dodawane środki uszczelniające):

nie

 

4. kto ma jakie problemy z tipem (szarpania ,muląca skrzynia itp...)

Kilka razy zdarzyło mi się krótkie przeciągnięcie biegu na przełożeniach 2 - 3, ręczna (właściwie nożna) regulacja gazem pomagała od razu. Zdarzyło mi się 3 razy że zgasł na wstecznym, ale tylko kiedy raptownie wcisnąłem gaz i w momencie ruszania równie gwałtownie puszczałem gaz (np pokonywanie progu. Raz zgasł silnik podczas jazdy na wprost zjeżdżając ze wzniesienia, nie bardzo mogłem się zdecydować czy dodawać gazu czy nie, zgasł w momencie zatrzymania i od razu wciśnięcia delikatnie gazu. Podejrzewam że to problem z rozrządem i cewkami zapłonowymi które mam do wymiany (jedna już padał i wymieniona, auto potrafi na postoju wpadać w wyczuwalne wibracje przez nierówną pracę silnika, komputer pokazuje sporadyczne błędy czujnika wałka rozrządu)

 

5. spalanie w tiptronicu (model i pojemność motoru):

średnie 11,5l/100km (po 3 tyś. km), trasa najniżej to 8l/100 km przy 110 km/h, miasto średnio 16l/100km

gaz 13-14l/100 km

 

6. gdzie naprawialiście swoje skrzynie (można polecać zakłady lub odradzać)

Nigdzie.

Edytowane przez Glodny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[

1. jaki przebieg i czy macie chipa (jaka moc po chipie)

 

Przebieg ponad 250000.Chipa brak.

 

2. czy był wymieniany olej i filtr w skrzyni ( jaki olej,filtr i jaka metoda

dynamiczna czy statyczna)

Olej wymieniany dwa razy co 60 tys..Oleje filtry uszczelki oryginalne.

 

3. czy po wymianie oleju uszkodziła się skrzynia (jaka wymiana statyczna czy dynamiczna czy po wymianie dynamicznej była płukana skrzynia i dodawane środki uszczelniające)

 

Wszystko ok.

 

4. kto ma jakie problemy z tipem (szarpania ,muląca skrzynia itp...)

 

Przebieg ponad 250000 .Brak wstecznego po zimie. Pęknięty kosz podwójny (odpowiadający za bieg wsteczny + bieg 1 i 2) +wymiana tarczek cena 2000zł.Uszkodzony kosz( jeszcze nie pęknięty) odpowiedzialny za biegi 4 i 5 tarczki ok. cena 400zł .Zalane cos do czyszczenia skrzyni i chłodnicy na 2000tys km ..PO przejechaniu 12000km jakas zamulona dwójka.

 

 

 

5. spalanie w tiptronicu (model i pojemność motoru)Trasa 7-8 miasto 10-12

 

6. gdzie naprawialiście swoje skrzynie (można polecać zakłady lub odradzać) ale bez spamu i kłótni który fachowiec lepszy

 

Jak będzie ok to napisze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja chciałbym dodać jeszcze jeden podpunkt albo raczej zapytać ale o tym na końcu...

 

1. Przebieg 215,sprawdzony w aso, wcześniejszy właściciel zmienił tylko program w skrzyni ja zmieniłem na program oryginalny skrzyni i dodatkowo chip na 10 %

 

2. Olej nie był wymieniany, ale był sprawdzany jego poziom, nie planuje wymiany.

 

3. Uważam że :) w skrzyniach i przy tych przebiegach lepiej nie wymieniać płynu, a jedynie dolewać. Jeśli producent tak zaleca to jest to czymś spowodowane... ciężko wypełnić całkowicie układ a wcześniej go opróżnić i odpowietrzyć...

 

4, Problemów UF ! nie mam. Wcześniej jeździłem vw lupo 3L, 1,2 tdi 01 r. (wybierak hydrauliczny) bardzo chwalę to autko spalanie rewelacje w trasie na Chorwacje 3,1 L po mieście 4 L średnio komputerek pokazywał (prawdę) 3,8 jak się nauczyłem eko jazdy (start i stop nie używałem). Kolejnym bolidem bo Lupo przestało mieć przód :) był golf 2 1,6 gaz :D 89 r. (palił 11 litrów gazu) Automat nie do zajechania, trzy biegowy, również bardzo chwalę te prostą i skuteczną technologie, lubi sobie szarpnąć ale one tak mają, kumpel dalej nim śmiga i targa przyczepy. Obecnie mam passata 1,9 tdi, avf, 131. odpukać jedynie po obrotach wiem że biegi się zmieniają :)

 

Ale mam tu uwagę, Automaty nie lubią ujemnych temperatur, w tą zimę mieliśmy temperatury rzędu -20 stopni C. po odpaleniu autko nie bez powodu trzyma sobie obroty na 1000 i powoli opadają... czekałem aż opadną około 3 minut na obroty postojowe z racji tego by olej w chłodnicy się troszkę zagrzał a nie był konsystencji margaryny :)

 

5. Autko (nie mam w nim fis) pali średnio z załączonymi ksenonami i climatronic na auto 7 L do 8 L w ziemie jeśli kompresor się włączą (lekko dodatnie temperatury) mierzyłem to lejąc pod korek 60 Litrów vervy i wyjeżdżając paliwo do zapaleni rezerwy i tak okołu pół roku zrobiłem 20 tyś. na 60 litrach w zimie robiłem średnio 750 - 800 km. Teraz nie wiem tj w lecie. Ale jadąc w upale z klimą i raczej w mieście to 9 Litrów spala.

 

6. Skrzynie nie naprawiałem ale chipa robiłem u mechanika w Marcinkowicach pod Sączem, sam jestem spod Krakowa. Mechanik pracuje na własną markę. Będąc u niego przyjechała kobieta mercedesem bez 2 i R.

 

A teraz do czego zmierzałem na początku. Ciekawi mnie kiedy Wasze automaty, jak już wspomniałem mam 19,tdi avf pd wrzucają piątkę :) mój przed i po chipie robi to na prostej drodze przy minimalnie wciśniętym gazie przy 70 km/h a zrzuca w tych samych warunkach przy około 65-63 km/h ? i obrotach 1100, niema znaczenia czy jadę sam czy w 5 osób i czy pod górkę...

Pozdrawiam wszystkich

 

P.S chipa zrobiłem tylko z uwagi na oszczędność paliwa...

 

[video=youtube;bQ-XGpiU1a0]http://www.youtube.com/watch?v=bQ-XGpiU1a0&feature=related

 

Polecam filmik... "jeżeli olej w skrzyni nie był regularnie wymieniany nie zaleca się jego wymiany"

Edytowane przez chemiczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam do was pytanie:

Wczoraj całkiem przypadkowo zauważyłem dziwną rzecz na parkingu. Mianowicie podczas gdy auto turlało się bez gazu do przodu (drążek w pozycji D) wystarczyło go lekko popchnąć aby przeskoczył w pozycję N bez potrzeby wciśnięcia bolca z lewej strony drążka. Na R lub 4 sam nie chcę przeskoczyć (trzeba wcisnąć bolec) ale pomiędzy D a N przechodzi luźno. Też tak macie? Szczerze mówiąc pierwszy raz na to wpadłem, przez pomyłkę zahaczyłem ręką o drążek i przeskoczył...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z D na N wchodzi bez przycisku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, mam do was pytanie:

Wczoraj całkiem przypadkowo zauważyłem dziwną rzecz na parkingu. Mianowicie podczas gdy auto turlało się bez gazu do przodu (drążek w pozycji D) wystarczyło go lekko popchnąć aby przeskoczył w pozycję N bez potrzeby wciśnięcia bolca z lewej strony drążka. Na R lub 4 sam nie chcę przeskoczyć (trzeba wcisnąć bolec) ale pomiędzy D a N przechodzi luźno. Też tak macie? Szczerze mówiąc pierwszy raz na to wpadłem, przez pomyłkę zahaczyłem ręką o drążek i przeskoczył...

W moim tiptronicu też jest taka możliwość przełączenia biegu z D na N i często z niej korzystam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może znów podniosę temat z kolejnym pytaniem. Rozglądam się za DOBRYM, znającym się na fachu zakładem, który zajmuje się skrzyniami autmatycznymi. Myślę nad dolewką oleju i ew. kontrolą skrzyni przez fachowca. Przy moim przebiegu zaczynam się powoli zastanawiać czy nie przydałoby się tipowi trochę miłości. Skrzynia się nie sypie, chodzi jak chodziła. Została jedynie podjęta decyzja o nie wymienianiu oleju, także może zerknę chociaż na jego stan i ew. go uzupełnię.

Docelowo poszukuje dobrego warsztatu w woj. Śląskim lub ew. jego okolicach. Jeśli ktoś może polecić kogoś z doświadczeniem i dobrym podejściem, byłbym bardzo wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności